Το γράμμα και το πνεύμα του νόμου.


της Λύκαινας

Κάποτε ένας φίλος μου είχε πει, πως υπάρχουν το γράμμα του νόμου και το πνεύμα του νόμου. Το πρώτο ακολουθείται τυφλά, από προγραμματισμένα ρομποτάκια, που δεν έχουν δική τους κρίση. Το δεύτερο ακολουθείται από ανθρώπους με κρίση και συνείδηση, που αναγνωρίζουν την διαφορετικότητα των καταστάσεων, άρα και τον διαφορετικό χειρισμό που αυτές απαιτούν.






Ένα νέο παιδί χάθηκε άδικα, γιατί ένας ελεγκτής «έκανε την δουλειά του» ακολουθώντας το γράμμα του νόμου. Δεν αναγνώρισε, πως ζούμε σε καιρούς οικονομικής εξαθλίωσης, άρα ήταν πολύ πιθανό ο μικρός να μην είχε πράγματι να πληρώσει αυτό το ενάμισι ευρώ. Δεν μπορούσε να κάνει τα στραβά μάτια, για ν’ ακολουθήσει το πνεύμα του νόμου. Οι εντολές, με τις οποίες είχε προγραμματιστεί, ήταν σαφείς: κανένα έλεος!

Βλέπετε, το παιδί δεν είχε την τύχη να είναι αλλοδαπός. Για εκείνους θεωρείται εκ προοιμίου πως δεν έχουν λεφτά, τους λυπόμαστε και τους αφήνουμε. «Κρίμα μωρέ τ’ ανθρωπάκια», λέμε και έχουμε την συνείδησή μας καθαρή, πως κάναμε την καλή πράξη της ημέρας. Όμως ο Έλληνας όχι, δεν δικαιούται να μην έχει λεφτά. Δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση, απαγορεύεται! Γι’ αυτόν η καλή πίστη μας τελείωσε. Ο Έλληνας πρέπει να πληρώνει ακόμη κι όταν είναι άνεργος ή ακόμα και άπορος. Επιλεκτική ανθρωπιά κατά το δοκούν …

Γιατί βεβαίως οι ελεγκτές δεν γίνεται να τους αφήνουν όλους. Σε κάποιους πρέπει να κόψουν πρόστιμο, για να πάρουν εκείνα τα περιβόητα, λαχταριστά μπόνους. «Προμήθεια» το λένε στην γλώσσα τους, «μίζες» εμείς στην δική μας. Κι αφού λοιπόν τον ελεγκτή δεν τον παίρνει να κάνει τσαμπουκά στον αλλοδαπό - είτε λόγω προκαταλήψεων, είτε επειδή σκέφτεται «ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος», είτε γιατί φοβάται μην τον πούνε ρατσιστή - αποφασίζει να τα πάρει με κάθε τρόπο από τον Έλληνα. Ακόμα και τραμπουκίζοντας τον, απειλώντας τον, εκφοβίζοντας τον με αστυνομίες και εξευτελίζοντας τον μπροστά στους άλλους επιβάτες με βρισιές και σκίζοντας του την φανέλα.


Κι έτσι «έκανε την δουλειά του» ο κύριος ελεγκτής. Χωρίς να σκεφτεί πως ίσως πράγματι αυτό το παιδί να μην μπορούσε να διαθέσει ούτε ένα ευρώ. Χωρίς να τον νοιάξει, γιατί πολύ απλά, βολεμένος καθώς είναι, δεν γνωρίζει την άθλια κατάσταση που επικρατεί σε άλλα νοικοκυριά. Εκείνη η ρημάδα η παροιμία που λέει «κάνε το καλό και ρίξτο στον γιαλό» έχει σβηστεί από την συνείδηση του. Και το πνεύμα του νόμου χάθηκε για 1,40 ευρώ. Μείναμε να προσκυνάμε το γράμμα, σαν Φαρισαίοι βουτηγμένοι στην τυπολατρεία. Μια ζωή χάθηκε για 1,40. Τόσο κοστολογείται στην Ελλάδα των μνημονίων και της παρακμής. Κι εννοώ κυρίως την ηθική παρακμή …



13 σχόλια:

  1. Ανώνυμος17/8/13 2:03 π.μ.

    Έυγε λύκαινα!! Εκπληκτικό άρθρο!Αν λοιπόν διώξουμε τους βρωμερούς ξένους,σίγουρα οι Ελληνες ελεγκτές θα έχουν διαφορετική αντιμετώπιση στους συμπατριώτες τους,με λίγα λόγια θα περισσέψει και για μας κανένα «ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος» και δεν θα αναλλώνεται όλο στα αλλοδαπά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λύκαινα17/8/13 7:58 μ.μ.

      Δεν τα έβαλε κανείς με τους αλλοδαπούς και κακώς εστιάζεις εκεί. Το ζήτημα δεν είναι να μην δείχνουμε συμπόνοια στους αλλοδαπούς, αλλά να δείχνουμε την ίδια συμπόνοια στον κάθε αναξιοπαθούντα. Αυτήν την στιγμή όμως, με την κατάσταση που επικρατεί, καλώς ή κακώς παίζει σύγκριση μεταξύ του εκ προοιμίου άπορου αλλοδαπού και του εκ προοιμίου έχοντα τον οβολόν Έλληνα. Στην συνείδηση των περισσοτέρων έτσι έχει επικρατήσει. Ή όχι;

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος25/8/13 10:56 μ.μ.

      Το τέρας αγαπητή είναι το κράτος και η ολιγαρχία που βρίσκεται απο πίσω, ας εστιάσουμε όλο μας το μίσος εκεί!

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος17/8/13 8:30 π.μ.

    Άσε την κλάψα, το πρόβλημα με αλλοδαπούς, ζητιάνους που δεν πληρώνουν είναι γνωστό και θέλει λύση. Ο μικρός εάν είχε μυαλό θα ζούσε τώρα και δεν του φταίει κανείς.

    Το πρόβλημα είναι ότι κουμάντο κάνει η τρόικα σε όλα τα επίπεδα. Κάποτε πρέπει να στηριχθούμε στις δικές μας δυνάμεις, όσο οδυνηρό και να είναι, εάν θελουμε να επιβιώσουμε ως έθνος. Αυτή η ψευτοκοινωνική πολιτική, που βασίζεται στα δανεικά μας έφερε εδώ. Δεν έχεις χρήματα πήγαινε με τα πόδια, να είσαι αξιοπρεπής. Κάποτε εργαζόμενοι πήγαιναν και έρχονταν στην δουλειά τους με τα πόδια, πολλά χιλιόμετρα ακριβώς για να γλιτώσουν το εισιτήριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λύκαινα17/8/13 8:18 μ.μ.

      Μιλάμε για αποστάσεις Αθήνας, βράδυ, για ένα παιδί 18 χρονών. Καλύτερα να σκεφτείς σαν να ήταν το δικό σου παιδί, που ήθελε να γυρίσει βράδυ στο σπίτι του με ασφάλεια, και μετά να μιλήσεις.
      Εξάλλου δεν το βρίσκω καθόλου αναξιοπρεπές το να μην κόψει εισιτήριο, το να είναι παράνομος σ'ένα κράτος παράνομο. Μαγκιά του!

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος25/8/13 11:03 μ.μ.

      ακριβώς έτσι φίλε,δεν έχεις χρήματα τη σήμερον ημέρα τράβα με τα πόδια, είσαι ένας απλός εργάτης και παίρνεις τα 3 μου για μισθό και δεν έχεις λεφτά για την νοσηλεία σου; τράβα ψώφα σε κανα πεζοδρόμιο, Δεν έχεις να πληρώσεις το ρέυμα σου; μην κάνεις γυφτιες και ψευτομαγκιές....ζήσε με τα κεράκια να θυμηθείς και τον μεσαίωνα!

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος17/8/13 10:17 π.μ.

    ουτε καν το γραμμα του νομου δεν τηρησε ο ελεγκτης. αποκλείω εντελως να προβλεπει ο κανονισμος τους οτι πρεπει να χειροδικουν κλπ με επιβατες που δεν εχουν εισιτηριο. γιατι να μην ακολουθησει οτι προβλεπεται, να μιλησει ευγενικα κλπ στον κοσμο που αντιδρουσε (πχ να πει "σας παρακαλω αφηστε με να κανω τη δουλεια μου και καντε μου μηνυση), να φωναξει την αστυνομια και να εχει τη συνειδηση του ησυχη χωρις φωνες και τσακωμους. αμα ειναι τοσο υπευθυνος. αλλα προφανως δεν ηταν, ο ανθρωπος δεν αντεληφθη τι ακριβως εκανε εκεινη τη στιγμη που αρχισε να αρπαζεται με τον μικρο, ακομα και αν αυτος ηταν αλανι (που μαλλον δεν ηταν). μιλαμε για φοβερη παρακμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λύκαινα17/8/13 8:03 μ.μ.

      Ο ελεγκτής φέρθηκε σαν υπάνθρωπος. Ωστόσο δεν θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου στο θέμα της νομιμότητας. Σε ένα κράτος παράνομο, όπου οι νόμοι είναι εναντίον μας, η νομιμότητα ΔΕΝ είναι επιλογή μας!

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος17/8/13 9:22 μ.μ.

      Δεν είμαι του δόγματος "ο΄τι νόμιμο είναι και ηθικό", απλώς το εξετάζω από την "τεχνική" πλευρά των νόμων του καθεστώτος. Θέλω να πω ότι μάλλον αποκλείεται να υπάρχει σε κανονισμό "αν δεν έχει εισιτήριο κλπ πιασ' τον απ το λαιμό" ανεξάρτητα αν βολεύει ιδιαίτερα το καθεστώς να προωθεί τέτοια άτομα σε τέτοιες θέσεις υπο τέτοιες συνθήκες. Σήμερα στο εισιτήριο, αύριο στο ηλεκτρικό ρεύμα, μεθαύριο στο χαράτσι ακινήτων, μεχρι το φόρο και την κατάσχεση αγροτικής γής. προσωπικά πιστεύω οτι τελικά ΔΕΝ θα προλάβουν.

      Διαγραφή
  4. Αν και η συναγωνίστρια "Λύκαινα" θα απαντήσει η ίδια θα σχολιάσω εκ μέρους της σ.ο. τα εν λόγω σχόλια

    2:03 μάλλον δεν κατάλαβες τίποτα από το άρθρο. Ναι η ευαισθησία κάποιων είναι επιλεκτική και η μνήμη κάποιων αδύναμη. Σε μια πόλη με τόσο μεγάλο πληθυσμό παρευρέθηκαν 1.000 άτομα σε μια κηδεία ενός Έλληνα ... Καμιά σχέση αυτό που γράφεις με αυτό που εννοεί το άρθρο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 8:30 να πας εσυ με τα πόδια. Οι Έλληνες σε αυτή την χώρα πληρώνουν του κόσμου τα λεφτά σε χίλια 2 πράγματα και έχουν ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Εσυ μπορείς να συνεχίσεις να πληρώνεις ... Άσε εσυ την κλάψα λοιπόν και να μιλάς καλύτερα για ένα παιδί 19 χρονών που έπεσε θύμα από το νταβατζιλίκι ενός αστού ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. 10:17 ούτε αστυνομίες ούτε ελέγχους σε μέσα που πληρώσαμε χρυσά δέκα φορές και δεν ξέρει κανείς ποιες μίζες έφαγαν κάποιοι. Ο Έλληνας πολίτης έχει Δικαίωμα σε Δωρεάν περίφθαλψη, παιδεία, και υγεία καθώς και σε κοινωνικές παροχές. Αυτά βέβαια θα υπήρχαν μόνο σε ένα "δικό μας" καθεστώς ... και όχι στα δημοκρατικά πλαίσια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος17/8/13 9:34 μ.μ.

      εδω ο '17. απάντησα στη Λύκαινα. συμφωνώ οτι τα έχουμε χρυσο-διπλο-τριπλοπληρωσει και αυτά και ποιός ξέρει πόσα άλλα, ΠΑΝΤΑ με κέρδος των τύπων που ΑΛΩΝΙΖΟΥΝ στη χώρα. Αναφερθηκα σε αστυνομιες νομους κλπ εξεταζοντας πχ τι θα "προβλεποταν απο το νόμο" να κανει ενας ελεγκτης που εστω φαγωνεται να ειναι "τυπικος". το ηθικο ζητημα φυσικα ειναι άλλη υπόθεση, και βεβαίως ΑΥΤΟ είναι το ΚΥΡΙΩΣ θέμα.

      Διαγραφή

Για να επικοινωνήσετε άμεσα με την συντακτική ομάδα μας καθώς και για συνεργασία στην αρθρογραφία, νέες κυκλοφορίες βιβλίων και περιοδικών, ενημέρωση σχετικά με νέα ιστολόγια, απορίες, διαφωνίες, μουσικά νέα ή labels, ομιλίες και εκδηλώσεις, προτάσεις στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση: blackmilitiagr@gmail.com

Η συντακτική ομάδα δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Ο κάθε αναγνώστης μπορεί να εντοπίζει τη θεματική περιοχή που τον ενδιαφέρει από το πλαίσιο δεξιά του ιστολογίου που αναγράφονται στο μενού αρχειοθέτησης ιστολογίου.

Οι διαχειριστές δεν πρόκειται να απαντήσουν σε υβριστικά ή προβοκατόρικα σχόλια ή σε ερωτήσεις που οι απαντήσεις δόθηκαν ή θα δοθούν σε άρθρα της.

Απαντήσεις θα υπάρξουν μόνο αν κριθεί απαραίτητο αναλόγως την περίπτωση και σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας στην ενότητα «Μια υπενθύμιση προς τους αναγνώστες» που θα πρέπει να διαβαστεί ΠΡΩΤΑ πριν υπάρξει επικοινωνία.

Τα σχόλια που θα είναι άσχετα με την κύρια ανάρτηση θα διαγράφονται πλην εξαιρέσεων.

Σχόλια που θα προσπαθούν να δώσουν πληροφορίες σε ιδεολογικούς εχθρούς και στο ανθελληνικό κράτος θα διαγράφονται επίσης.

Σχόλια που θα είναι σε ευγενικά πλαίσια ακόμη και αυτά με αυστηρή κριτική προς την συντακτική ομάδα ή άλλες αυτόνομες και ανένταχτες ομάδες και πολιτικές κινήσεις θα εγκρίνονται αν αυτά συνεισφέρουν στην ενδυνάμωση της κινηματικής δυναμικής.

Τα σχόλια σας να είναι MONO σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή.

Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια ΔΕΝ δημοσιεύονται.

Επειδή ΔΕΝ υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται.

Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish). Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί, μετά από έγκριση των διαχειριστών. Υβριστικά, ειρωνικά, συκοφαντικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.

Οι αναρτήσεις δεν είναι απαραίτητο να εκπροσωπούν το σύνολο της συντακτικής ομάδας.

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των άρθρων με μόνη προϋπόθεση να υπάρχει αναφορά στην πηγή.