ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

Franco Giorgio Freda: ο «Ναζιστής - Μαοϊστής» Επαναστάτης.


του Edward Rix

μετάφραση για το ιστολόγιο: Απολλώνιος

«Μισώ αυτό το βιβλίο. Το μισώ με όλη μου την καρδιά. Μου έδωσε τη δόξα, εκείνο το φτωχό πράγμα που ονομάζεται φήμη, αλλά είναι επίσης η πηγή όλων των δυστυχίων μου. Γι' αυτό το βιβλίο, έχω γνωρίσει πολλούς μήνες στη φυλακή, (...) αστυνομικές διώξεις από ασήμαντες ως σκληρές. Γι 'αυτό το βιβλίο, έχω βιώσει την προδοσία των φίλων, των εχθρών, την κακή πίστη, τον εγωισμό και την κακία των ανθρώπων. Από αυτό το βιβλίο έχει προκύψει ο ηλίθιος μύθος που με έκανε να γίνω κυνικός και σκληρός, ένα είδος Μακιαβέλι μεταμφιεσμένος σαν τον Καρδινάλιο de Retz, που αυτοί θα ήθελαν να δουν σε μένα». Αν και γραμμένο από τον Κούρτσιο Μαλαπάρτε στην εισαγωγή του περίφημου δοκίμιου του «Η Τεχνική του Πραξικοπήματος», ο Giorgio Freda, ο συγγραφέας του «Η Διάλυση του Συστήματος», θα μπορούσε να έχει κάνει αυτές οι γραμμές δικές του. Επειδή, γράφοντας αυτό το μικρό βιβλιαράκι περίπου εξήντα πολύ πυκνών σελίδων, το οποιο υπονόμευσε τη βάση του αστικού συστήματος, ο νεαρός εκδότης έχει υποστεί χρόνια δικαστικών και μιντιακών διώξεων. 





ΕΚΔΟΣΕΙΣ  ΑR

Στις 26 Οκτωβρίου 1963, ο γερουσιαστής Umberto Terracini, ένα ισχυρό μέλος της εβραϊκής κοινότητας και του Ιταλικού Κομμουνιστικού Κόμματος, ανέφερε δημοσίως προς τους Υπουργούς Εσωτερικών και Δικαιοσύνης τη διάδοση στην Πάντοβα «ενός άθλιου φυλλάδιου που φέρει τον τίτλο Gruppo di Ar (Ομάδα AR ), η οποία, υιοθετώντας τις πιο χυδαίες ρατσιστικές θεωρίες του Ιταλικού Εθνικοσοσιαλισμού, απεικονίζει ανοιχτά τους συγγραφείς ως τους εκδότες που υποστηρίζουν αντιδημοκρατική ιδεολογία», και ζητά «εάν και ποια μέτρα έχουν προταθεί και έχουν ληφθεί για να καυτηριάσουν την πληγή και να σταματήσουν τη μόλυνση πριν πάρει ευρύτερη διάδοση και μπει στη σφαίρα της δράσης».

Αρχικά  δημόσια στιγματισμένη, η ομάδα βρήκε ένα νεαρό Πλατωνιστή και Εβολιανό δικηγόρο που ονομάζεται Giorgio Freda. Ο όρος που είχε επιλεγεί από την ομάδα για το όνομά της, Ar, ήταν άκρως συμβολικός, καθώς σε πολλές ινδοευρωπαϊκές γλώσσες είναι η σημασιολογική ρίζα που υπονοεί την ιδέα της ευγένιας και της αριστοκρατίας. Το 1964, ο Freda είχε να αντιμετωπίσει δίκη για ένα φυλλάδιο που κατήγγειλε την Σιωνιστική πολιτική στην Παλαιστίνη. Αυτή ήταν μόνο η πρώτη από τις πολλές. Την ίδια χρονιά, οι Εκδόσεις Αr, που είχε μόλις ιδρύσει, δημοσίευσαν το πρώτο βιβλίο τους, «Ένα Δοκίμιο για την Ανισότητα των Φυλών» από τον Arthur de Gobineau. Ακολούθησαν τα έργα του Julius Evola και του Corneliu Codreanu. Κάθε τίτλος είχε κυκλοφορία 2000 αντίτυπων.

Υπήρχαν δύο σταθερές στην μαχητική δέσμευση του Freda: η καταπολέμηση του Διεθνούς Σιωνισμού, συμπεριλαμβανομένου του Ισραήλ, η οποία πίστευε ότι ήταν μόνο η κορυφή του αγώνα και ενάντια στο αστικό φιλελεύθερο σύστημα, που εκφράζεται από τον Αμερικανικό ιμπεριαλισμό στην Ευρώπη από το 1945. Σχετικά με το Αντισιωνισμό, ο Freda ήταν ο πρώτος εκδότης στην Ιταλία, που υποστήριξε τους Παλαιστίνιους μαχητές, ακόμη και η Δεξιά, που ενσαρκωνόταν από το Ιταλικό Κοινωνικό Κίνημα  MSI (Movimento Sociale Italiano), εγκωμίασε το Ισραήλ ως «προπύργιο της Δύσης εναντίον των σκλαβωμένων από τη Μόσχα Αράβων".  Ήταν αυτός που οργάνωσε στην Πάντοβα τον Μάρτιο 1969 - από κοινού με την ομάδα Μαοϊκών, Potere Operairo (Εργατική Εξουσία) - την πρώτη σημαντική συνάντηση στην Ιταλία για την υποστήριξη της Παλαιστινιακής αντίστασης με την παρουσία των εκπροσώπων της Fatah του Γιασέρ Αραφάτ. Το Σιωνιστικό λόμπι δεν τον συγχώρησε ποτέ. Επιπλέον, δεν ήταν ικανοποιημένος με την απλή λεκτική υποστήριξη, όπως και τόσοι πολλοί διακεκριμένοι διανοούμενοι, και αυτός θα παρείχε κρυφά χρονόμετρα σε έναν υποτιθέμενο εκπρόσωπο της Fatah.


Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Αλλά ο Giorgio Freda είναι πάνω από όλα ένας άνθρωπος του κειμένου. Και τι κειμένου! «Η Διάλυση του Συστήματος» γράφτηκε το 1969 καθώς οι διαμαρτυρίες των φοιτητών ήταν σε πλήρη ισχύ.  Η Ιταλία, στη συνέχεια υποβλήθηκε, όχι σε μια ξαφνική έκρηξη και σε συνέπειες τόσο γρήγορες όσο στη Γαλλία, αλλά σε ένα «υφέρποντα Μάη". Πεπεισμένος για την επείγουσα ανάγκη της ριζικής ανατροπής του αστικού κόσμου, ο Freda πίστευε ότι τα πάντα πρέπει να προωθηθούν και, όταν τόσοι πολλοί νέοι άνθρωποι επιδίωκαν να δώσουν ένα πραγματικά επαναστατικό περιεχόμενο στην εξέγερση των φοιτητών, ότι αυτό θα πρέπει να ανακτηθεί από τους υποστηρικτές του ορθόδοξου μαρξισμού ή σοσιαλδημοκρατικού ρεφορμισμού. Ήταν για αυτούς τους νέους ανθρώπους που είχαν ως στόχο «η Διάλυση του Συστήματος», και παρ’ όλο που δεν ήταν το προσωπικό πρόγραμμα του Freda, συνέθεσε τα κοινά αιτήματα του συνόλου του Εθνικοεπαναστατικού χώρου, από την Giovane Europe (Νεανική Ευρώπη) έως τη Lotta di Popolo (Λαϊκή Πάλη).



Ο τόνος του κειμένου είναι αναμφισβήτητα επιθετικός. Μαθητής του Evola, ο Freda είναι η πρώτος που όχι μόνο σχολιάζει σοφά τα γραπτά του δασκάλου του, αλλά κινείται από τη θεωρία στην πράξη, τόσο πολύ έτσι ώστε να μπορεί κανείς να δει στην «Η Διάλυση του Συστήματος» την πολιτική πρακτική της θεωρίας που περιγράφονται στο "Ιππεύοντας την Τίγρη", το τελευταίο από τα γραπτά του Evola. Με αυτό το βιβλίο, ο Βαρόνος έδωσε το πνευματικό πλαίσιο επιβεβαιώνοντας την πεποίθηση του Freda ότι δεν μπορεί να υπάρξει κανένας συμβιβασμός με το σύστημα αστών. "Υπάρχει μια λύση, γράφει ο Evola, που πρέπει σταθερά να αποκλειστεί: που είναι να οικοδομήσουμε ότι διασωθεί  από τον αστικό κόσμο, και να το υπερασπιστούμε ως βάση για να πολεμήσουμε εναντίον των ρευμάτων της διάλυσης και την πιο βίαιη ανατροπή, αφού, ενδεχομένως, προσπαθήσουμε να διευκολύνουμε ή να ενισχύσουμε τα υπολείμματα με κάποιες υψηλότερες αξίες που είναι πιο παραδοσιακές". Και ο Βαρόνος πρόσθεσε: "Θα μπορούσε να είναι καλό να βοηθήσουμε να καταστραφεί το ήδη παραπαίον και ό, τι ανήκει στον κόσμο του χθες, αντί να επιδιώκουμε να το υποστηρίξουμε και να του παρατείνουμε τεχνητά τη ζωή. Αυτή η πιθανή τακτική, έτσι ώστε να αποφευχθεί η τελική κρίση, είναι το έργο των αντίθετων δυνάμεων, που στη συνέχεια θα αναλάβουν την πρωτοβουλία. Ο κίνδυνος αυτός είναι προφανής: δεν γνωρίζουμε ποιος έχει την τελευταία λέξη".


Στην «Διάλυση», ο Freda δεν ήταν ευαίσθητος με τα είδωλα και τις αξίες της αστικής κοινωνίας. Τάξη για χάρη της τάξης, το απαραβίαστο της ιδιωτικής ιδιοκτησίας, τον καπιταλισμό, τον ηθικό κομφορμισμό και τον φρικιαστικό τυφλό φιλοσιωνισμό και φιλοαμερικανισμό, αλλά και τον Θεό, τους ρασοφόρους, δικαστές, τραπεζίτες - τίποτα και κανείς δεν διέφυγε από την κριτική του. Στο κυρίαρχο μοντέλο της αγοράς, πρόσφερε μια πραγματική εναλλακτική λύση, επαναβεβαιώνοντας την παραδοσιακή θεωρία του κράτους, πλήρως αντιτιθέμενο με τις ψευδοαστικές αξίες, και ανάπτυξε ένα συνεκτικό πολιτειακό σχέδιο, με την πιο θεαματική πτυχή που συμπεριλάμβανε την οργάνωση μίας κοινωνικής οικονομίας, έναν Σπαρτιατικό και ελιτιστικό κοινωνισμό, ο οποίος επηρρεάζεται περισσότερο από τον Πλάτωνα παρά από τον Καρλ Μαρξ.

Ένας άνθρωπος της δράσης, ο Freda ήταν αηδιασμένος από τους ψευδο-διανοούμενους των Evola και Guenon που ήταν κλειδωμένοι στους γυάλινους πύργους τους. Είχε σκληρά λόγια για ορισμένους οπαδούς του Evola: «στείροι απολογητές του λόγου σχετικά με το κράτος», «λάτρεις των αφηρημένων ιδεών», «πρωταθλητές των εννοιολογικών χειρονομιών", οι οποίοι στα μάτια του ήταν αναβάτες χάρτινων τίγρεων. "Για μας, γράφει ο Freda, είναι αληθινό το όραμα μας για τον κόσμο - και ως εκ τούτου του κράτους - σημαίνει να συμμορφωθούμε με αυτό, αφήνοντας τίποτα που να μην κάνουμε για να το επιτύχει ιστορικά". Σε αυτή την προοπτική, δείχνει σαφώς την πρόθεση να φτάσει σε τομείς που εμπλέκονται στην αντικειμενική άρνηση του αστικού κόσμου, συμπεριλαμβανομένου της εξτρεμιστικής εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς προς την οποία είχε προτείνει μια στρατηγική που ήταν πιστή σε μια ενωμένη πάλη ενάντια στο σύστημα. Τότε ήταν που ήρθε σε επαφή με διάφορες μαοϊκές ομάδες, όπως η Potere Operaio και το Κομμουνιστικό Κόμμα της Ιταλίας το Μ-Λ.

«Για έναν πολιτικό στρατιώτη, η καθαρότητα δικαιολογεί την οποιαδήποτε σκληρότητα, αδιαφορία, τον κάθε δόλο, ενώ το απρόσωπο που αποτυπώνεται στον αγώνα διαλύει όλες τις ηθικές ανησυχίες." Με αυτές τις ισχυρές λέξεις τελειώνει το μανιφέστο.


ΘΥΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Στις 12 Δεκεμβρίου, το 1969, μια βόμβα εξερράγη στην Εθνική Αγροτική Τράπεζα, την Piazza Fontana στο Μιλάνο, σκοτώνοντας 16 ανθρώπους και τραυματίζοντας 87. Το ιταλικό τμήμα της Διεθνούς Καταστασιακής, της ακρας αριστεράς εξέδωσε μανιφέστο με τίτλο «Το Ράιχσταγκ Καίγεται», καταγγέλλοντας το καθεστώς ως το πραγματικό διοργανωτή της σφαγής. Οι καταστασιακοί θα συνεχίσουν να επαναλαμβάσνουν ότι η βόμβα στην Piazza Fontana δεν ήταν «ούτε από αναρχικούς, ούτε από φασίστες».

Ο Giorgio Freda, εν τω μεταξύ, συνέχισε την διανοητική πάλη του ενάντια στο Σύστημα. Το 1970, σε ένα πρόλογο σε ένα κείμενο από τον Evola, καλωσόρισε τη δυνατότητα των αστικών εχθροπραξιών στην Ιταλία. Τον Απρίλιο του 1971, οι Εκδόσεις Ar δημοσιεύουν επίσημα για πρώτη φορά στη χερσόνησο από το 1945, τα «Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών». Τον ίδιο μήνα, ο Freda συνελήφθη και κατηγορήθηκε ότι «έχει διανέμει βιβλία, έντυπα και γραπτές πληροφορίες που περιέχουν προπαγάνδα ή υποκίνηση σε βίαιη ανατροπή". Η κατασταλτική μηχανή κινητοποιείται. Για πρώτη φορά μετά το τέλος του Φασιστικού καθεστώτος, ένας δικαστής που προορίζεται για την εφαρμογή του άρθρου 270 (νόμος κατά ανατρεπτικής κίνησης) του κώδικα Rocco (ονομάστηκε έτσι από τον γενικό εισαγγελέα του Mussolini). Λίγο μετά, οι Εκδόσεις Ar δημοσίευσαν «Ο εχθρός του ανθρώπου», μια συλλογή των Παλαιστινιακής πολεμικής ποίησης, προκαλώντας την οργή των Σιωνιστών.

Τον Ιούλιο του 1971, ο δικαστής τροποποίησε τις κατηγορίες και κατηγόρησε τον Freda για «προπαγάνδα σχετικά με την βίαιη ανατροπή της πολιτικής, οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης του κράτους» μέσω του βιβλίου «Η Διάλυση του Συστήματος», «όπου υπαινίσσεται την ανάγκη της ανατροπής με βίαια μέσα, του αστικού δημοκρατικού κράτους και την αντικατάστασή του από ένα κράτος που ορίζεται και χαρακτηρίζεται ως ένα λαϊκό κράτος».


Απτόητες από την καταστολή, οι Εκδόσεις Ar δημοσίευσαν τον Νοέμβριο του 1971, την ιταλική μετάφραση του «Διεθνής Εβραίος» του Henry Ford. Στις 5 Δεκεμβρίου, 1971 ο Freda συνελήφθη και πάλι. Δεν διώκεται πλέον για εγκλήματα γνώμης, αλλά ωμά κατηγορείται ότι οργάνωσε τη σφαγή της Piazza Fontana. Δεδομένου ότι απέτυχαν να πιάσουν τους "αναρχοφασίστες", αποφάσισαν να τσιμπήσουν τους «Nazi-Maoists». Οι κατηγορίες εναντίον του Freda βασίστηκαν σε δύο στοιχεία: ότι αγόρασε τα χρονόμετρα όπως εκείνα που βρέθηκαν στην τράπεζα, καθώς και τις τσάντες ταξιδίου που είχαν τοποθετηθεί οι βόμβες. Ο Freda είχε πράγματι αγοράσει τα χρονόμετρα, αλλά τα είχε δώσει σε ένα Λοχαγό των αλγερινών μυστικών υπηρεσιών,  που τα ειχε ζητήσει για τους Παλαιστίνιους. Το εβδομαδιαίο έντυπο Candido, που διερεύνησε το RFA από τον κατασκευαστή, συγκέντρωσε στοιχεία που αποδεικνύουν ότι τα χρονόμετρα που πωλούνται στην Ιταλία δεν ήταν 57, όπως υποστήριξε ο δικαστής, - ο Freda είχε αγοράσει 50 - αλλά εκατοντάδες, και ότι τα μοντέλα που αγοράστηκαν από τον εκδότη διέφεραν από εκείνα που χρησιμοποιήθηκαν στην επίθεση. Επιπλέον, ο έμπορος από την Μπολόνια που είχε πουλήσει τέσσερις ταξιδιωτικούς σάκους παρόμοιους με εκείνους που χρησιμοποιήθηκαν στην επίθεση, δεν αναγνώρισε τον Freda ως τον αγοραστή, αλλά δύο αστυνομικούς ... 

Φυσικά, ο δικαστής δεν έλαβε υπόψη τα απαλλακτικά στοιχεία. Ο Freda ξεκίνησε μόνος την περιοδεία του στις ιταλικές φυλακές το 1972 - στην Πάδοβα, το Μιλάνο και την Τεργέστη. Στη συνέχεια στη Ρώμη, το Μπάρι, Μπρίντιζι και το Catanzaro. Χαρακτηρίστηκε ως "μαοϊκός" προδότης ή «πράκτορας της κομμουνιστικής Κίνας» από τη Δεξιά, ειδικά από τους ακροδεξιούς του MSI ή ένας «ρατσιστής φανατικός» και «παραισθητικός αντισημίτης» από τη νομικίστικη αριστερά και τους Σιωνιστικούς κύκλους, και από φόβο απορρίφθηκε από μερικούς ακροαριστερούς άνδρες με τους οποίους είχε ενεργά συνεργαστεί, ο Giorgio Freda στη συνέχεια εξαπατήθηκε από τον Τύπο στο να πάρει την δήθεν δυσφημιστική ετικέτα του "Ναζιστή-Μαοϊστή." Χάρη στη δημοσιότητα, αυτό που μόνο κατέληξε να είναι θετικό ηταν οτι γρήγορα εξαντλήθηκε το απόθεμα των 1500 αντίτυπων του βιβλίου «η Διάλυση του Συστήματος». Λίγα χρόνια αργότερα, ο Freda παραδέχθηκε ότι το κείμενο είχε ληφθεί περισσότερο υπόψιν από εξτρεμιστές της αριστεράς από εκείνους της δεξιάς.


Η  ΔΙΚΗ

Η μεγάλη δίκη της Piazza Fontana άρχισε τον Ιανουάριο του 1975 ενώπιον του Δικαστηρίου Κακουργιοδικείου στο Catanzaro. Κατηγορούμενος ήταν ο αναρχικός Pietro Valpreda και έντεκα συνεργοί, ο νεοφασίστας Giorgio Freda και δώδεκα συγκατηγορούμενοι  του. Φτάνοντας στο τέλος της προληπτικής κράτησης του, ο Freda αφέθηκε ελευθερος και τέθηκε υπό κατ 'οίκον περιορισμό, τον Αύγουστο του 1976. Αλλά οι πεποιθήσεις του παρέμειναν άθικτες. Έτσι το 1977, όταν είχε να αντιμετωπίσει ποινή ισόβιας κάθειρξης, ο ίδιος δεν δίστασε: σε μια συνέντευξη που έδωσε στο φίλο του Claudio Mutti μίλησε για ένοπλο αγώνα ως την καλύτερη μορφή της αντιπολίτευσης στο Σύστημα στην Ιταλία!

Πεπεισμένος ότι τα ζάρια φορτώθηκαν και ότι η καταδίκη του δεν ήταν σε αμφιβολία, ο Freda διεφυγε τον Οκτώβριο του 1978. Συνελήφθη το καλοκαίρι του 1979 στην Κόστα Ρίκα, από την οποία δεν εκδόθηκε, αλλά εξαναγκάστηκε να επιστρέψει από την ιταλική πολιτική αστυνομία. Η δικαστική φάρσα συνεχίζεται. Τον Δεκέμβριο του 1984 η τέταρτη δίκη για τη σφαγή της Piazza Fontana άνοιξε στο Μπάρι. Μετά από δεκαέξι χρόνια έρευνας, ο Freda τελικά απαλλάχθηκε από τη βομβιστική επίθεση, αλλά έμεινε στη φυλακή για εγκλήματα γνώμης, "ανατρεπτική δράση", σύμφωνα με την ιταλική νομική γλώσσα, η οποία του έδωσε την ποινή δεκαπέντε χρόνια στη φυλακή. Κατά την απελευθέρωσή του, τα μέσα μαζικής εξαπάτησης ακόμα μιλούσαν για τον Freda, επειδή ίδρυσε το Fronte Nazionale (Εθνικό Μέτωπο), για το οποίο και πάλι συνελήφθη και κατηγορήθηκε τον Ιούλιο του 1993. Σίγουρα η ποιότητα του αίματος δεν μπορεί να λέει ψέμματα!


Franco Giorgio Freda: ο επαναστάτης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να επικοινωνήσετε άμεσα με την συντακτική ομάδα μας καθώς και για συνεργασία στην αρθρογραφία, νέες κυκλοφορίες βιβλίων και περιοδικών, ενημέρωση σχετικά με νέα ιστολόγια, απορίες, διαφωνίες, μουσικά νέα ή labels, ομιλίες και εκδηλώσεις, προτάσεις στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση: blackmilitiagr@gmail.com

Η συντακτική ομάδα δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Ο κάθε αναγνώστης μπορεί να εντοπίζει τη θεματική περιοχή που τον ενδιαφέρει από το πλαίσιο δεξιά του ιστολογίου που αναγράφονται στο μενού αρχειοθέτησης ιστολογίου.

Οι διαχειριστές δεν πρόκειται να απαντήσουν σε υβριστικά ή προβοκατόρικα σχόλια ή σε ερωτήσεις που οι απαντήσεις δόθηκαν ή θα δοθούν σε άρθρα της.

Απαντήσεις θα υπάρξουν μόνο αν κριθεί απαραίτητο αναλόγως την περίπτωση και σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας στην ενότητα «Μια υπενθύμιση προς τους αναγνώστες» που θα πρέπει να διαβαστεί ΠΡΩΤΑ πριν υπάρξει επικοινωνία.

Τα σχόλια που θα είναι άσχετα με την κύρια ανάρτηση θα διαγράφονται πλην εξαιρέσεων.

Σχόλια που θα προσπαθούν να δώσουν πληροφορίες σε ιδεολογικούς εχθρούς και στο ανθελληνικό κράτος θα διαγράφονται επίσης.

Σχόλια που θα είναι σε ευγενικά πλαίσια ακόμη και αυτά με αυστηρή κριτική προς την συντακτική ομάδα ή άλλες αυτόνομες και ανένταχτες ομάδες και πολιτικές κινήσεις θα εγκρίνονται αν αυτά συνεισφέρουν στην ενδυνάμωση της κινηματικής δυναμικής.

Τα σχόλια σας να είναι MONO σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή.

Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια ΔΕΝ δημοσιεύονται.

Επειδή ΔΕΝ υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται.

Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish). Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί, μετά από έγκριση των διαχειριστών. Υβριστικά, ειρωνικά, συκοφαντικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.

Οι αναρτήσεις δεν είναι απαραίτητο να εκπροσωπούν το σύνολο της συντακτικής ομάδας.

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των άρθρων με μόνη προϋπόθεση να υπάρχει αναφορά στην πηγή.