ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

Κομματικός οργασμός στον λεγόμενο εθνικιστικό χώρο



του Λουκά Σταύρου

Στο λεγόμενο εθνικιστικό χώρο αναδύονται νέα κόμματα το ένα μετά το άλλο. Από μια πρώτη έρευνα που έκανα κανένα από αυτά τα εθνοσωτήρια αφηγήματα δεν απαντά σε καίρια ερωτήματα ούτε έχει ξεκάθαρες θέσεις σε κάποια κεντρικά ζητήματα της πολιτικής πραγματικότητας.

Μερικά από αυτά τα θέματα είναι:

Πρώτο: Θα συνεχίσει η Ελλάδα να είναι υποχείριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης;

Δεύτερο: Θα συνεχίσει η Ελλάδα να εξαρτάται από την ευρωζώνη και το ευρώ;

Τρίτο: Θα συνεχίσει να υπάρχει στην Ελλάδα η θεσμική υποδομή της ολιγαρχικής καταλήστευσης της εθνικής εργασίας;

Τέταρτο: Θα συνεχίσει το ισχύον τραπεζικό σύστημα να κουμαντάρει την εθνική οικονομία;

Πέμπτο: Θα συνεχίσει η εμπλοκή μας στο ΝΑΤΟ;

Έκτο: Θα συνεχίσει η ταξική ανισότητα;

Έβδομο: θα συνεχίσει η οικονομική ανασφάλεια των πολιτών μέσα από την ανύπαρκτη κοινωνική πολιτική που εξωθεί μάζες στην εξαθλίωση , στην μετανάστευση και τέλος στο ξεπούλημα της εργατικής τους δύναμης;

Όγδοο: Θα συνεχίσει το υπάρχον μοντέλο ιδιοκτησίας , παραγωγής και κατανάλωσης;

Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα μπορούν να τεθούν.

Το ουσιώδες είναι πως αν ο εθνικιστικός χώρος δεν εμβολιασθεί από την ιδεολογία του αριστερού εθνικισμού θα παίξει εκ νέου τον ρόλο του αναχώματος του συστήματος στους δύσκολους καιρούς που διάγωμεν.

11 σχόλια:

  1. Ανώνυμος23/5/20 1:14 μ.μ.

    Ποιοι περιμένουμε να απαντήσουν σε αυτά τα ερωτήματα ρε παιδιά; Οι διάφοροι "Ιζνογκούντ" ενός γνωστού για τις πολιτικές του συμπεριφορές κόμματος;

    Το "νέο παιδί" των μικροαστών, που προμοτάρουν οι διάφοροι Σπίνοι-Χίοι-και πάσης φύσεως προβοκάτορες της Νέας Δημοκρατίας, για να εκφράσει τον "νεο-εθνικισμό" του Σαλβίνι; Το "νέο παιδί" που γευματίζει σε σπίτια οικογενειών βαθιά χωμένων στον τεκτονισμό και από γενιά σε γενιά Βενιζελικών; Το "νέο παιδί" της νεοδημοκρατικά κατευθυνόμενης άκρας δεξιάς, άραγε έχει ευθύνες για τον ευτελισμό του εθνικιστικού χώρου, με τις ψευτοπαρελάσεις και λοιπές σαχλαμάρες που οργάνωνε ως κομματόσκυλο με ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ του ευθύνη;

    Ή μήπως θα απαντήσουν στα ερωτήματα του αρθρογράφου οι χριστιανοδημοκράτες του πρώην βουλευτή και ευρωβουλευτή του ίδιου κόμματος, που μετά από σαράντα χρόνια είδε ποιος πραγματικά ήταν ο αρχηγός του; Για να μην μιλήσω για την συνεργασία του με τον γραφικό μπουρδολόγο που ακούει στο όνομα Πλεύρης.

    Μήπως άραγε περιμένετε να δώσει τις απαντήσεις το Εθνικό Μέτωπο, που τα πρώην στελέχη του διαδίδουν ότι ακούμπησε στις πλάτες του Αντώνη Σαμαρά κατά το 2012; Το κόμμα που φοβήθηκε ένα απλό (και μάλιστα παράνομο) τζαρτζάρισμα του κουτσουνιού της φαμίλιας Μητσοτάκη, (ναι, τον Κωστάκη Μπακογιάννη εννοώ) και ακύρωσε νόμιμη εκδήλωσή του; (Αναρωτιέμαι πόσο θα υποχωρούσε αν έμπαινε στην βουλή και είχε να αντιμετωπίσει πρεσβείες όπως εκείνη των ΗΠΑ και της Γερμανίας. Θα ανέστειλε ακόμη και την λειτουργία του;)

    Για ποιους άλλους να μιλήσουμε; Για τους λάτρεις της 21ης Απριλίου με τις αστείες ραδιοφωνικές τους εκπομπές; Γι αυτούς που οραματίζονται την εξέλιξη του πολύπαθου εθνικιστικού χώρου σε ΣΥΡΙΖΑ της Δεξιάς (προσωπικά το ότι βλέπουν τον εθνικιστικό χώρο σαν κομμάτι της Δεξιάς με ενοχλεί περισσότερο από την προβολή του ΣΥΡΙΖΑ ως σημείου αναφοράς);

    Τώρα που το ξανασκέφτομαι μάλλον οι λίγοι αληθινοί Έλληνες εθνικιστές πρέπει να απαντήσουν πρώτα στα ερωτήματα που θέτω εγώ σε αυτό το σχόλιο και μετά βλέπουμε αν υπάρχουν κάποιοι να απαντήσουν με τις πολιτικές τους θέσεις στα ερωτήματα που θέτει ο αρθρογράφος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος24/5/20 11:02 π.μ.

    Αλήθεια πολύ σπουδαία όσα είπες συναγωνιστή και σύντροφε. Το ζήτημα είναι εσύ, πέρα από έμμεσο ή άμεσο κατανομασμο προσώπων και καταστασεων, έχεις να προτείνεις κάτι; ένα κακό στον '' χώρο'' είναι η εκτόξευση κατηγοριών, ανώνυμα πάντα, και χωρίς ευθύνη, λόγω ακριβώς της ανωνυμίας, λόγων και πράξεων. Καθότι η γνώμη και η οποία θεωρητικογενής πρόταση είναι σαν την κωλοτρυπίδα-και ως γνωστών όλοι έχουν από μία. Από την στιγμή που εσύ είσαι '' αγνός Έλληνας Εθνικιστής'' δώσε λύσεις μαζί με τους άλλους 'Αγνούς' εν είδει αγνών παρθένων κλεισμενων στα δώματα της ηθελημένης άγνοιας και της αγνότητας σε έναν κόσμο βρώμικο. Μια πραγματική και ώριμη κριτική θα συμπεριλαμβάνε και εσένα αγαπητέ σχολιαστή που ποιος ξέρει τι φετιχισμους και γραφικότητες κρύβεις πίσω από την λέξη '' αληθινός εθνικιστής '' που χρησιμοποιείς! Αυτά χωρίς συνοδεία αλκοόλης και ψυχεδελικών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος24/5/20 3:56 μ.μ.

    Φίλε Ανώνυμε 24/5/20 11:02 π.μ, με ρωτάς αν έχω να προτείνω κάτι. Σου απαντώ ότι έχω να προτείνω πολλά. Αλλά δεν είμαι εγώ ο αρθρογράφος. Ούτε σχετίζομαι με την αρθρογραφική ομάδα του Μ.Κ. παρά μόνο σαν αναγνώστης. Είμαι ένας απλός σχολιαστής και απάντησα σε όσα έθεσε το συγκεκριμένο άρθρο. Αν και όταν γράψω μια δική μου πρόταση σε κάποιο ιστολόγιο, θα σε καλέσω να την σχολιάσεις.

    Σε αυτά που με ρωτάς, για αρχή αντιπαρέρχομαι τα σχόλια για τις κωλοτρυπίδες. Προτιμώ να τα ακούω από τον Κλιντ Ίστγουντ στις ταινίες του απ' ότι να τα αναπαράγω ως ανώνυμος με άλλους ανώνυμους σχολιαστές.

    Αν σε ενδιαφέρον τα φετίχ μου, σου απαντώ ότι δεν έχω κανένα. Μόνο μια γκοθού γκόμενα είχα στο παρελθόν που τις άρεσαν οι γόβες της με έναν παράξενο τρόπο. Αλλά με τρόμαξαν τα γούστα της και φρόντισα να απομακρυνθώ.

    Το σχόλιο για την αλκοόλη και τα ψυχεδελικά να σου πω την αλήθεια δεν το κατάλαβα.

    Για να κλείσω την απάντησή μου, με ρωτάς τι προτείνω; Ως εθνικιστής, εν συντομία, αφού με ρωτάς, για αρχή θα πρότεινα σε όλους όσους αναφέρθηκα στο πρώτο μου σχόλιο να πάνε στα σπίτια τους (ή σε κάποιον δεξιό κομματικό σχηματισμό). Να αφήσουν τον εθνικιστικό χώρο στην ησυχία του (και στην μοναξιά του, αν θες).

    Τουλάχιστον θα μείνει λίγος ελεύθερος χώρος για να αναπνεύσουμε, να ακουστούν οι λίγες φωνές που έχουν σοβαρό γραπτό και προφορικό λόγο στον χώρο, να κατανοήσουν όσο το δυνατόν περισσότεροι τι πράγματι είναι εθνικισμός και γιατί όχι να αναδειχθούν νέα πρόσωπα στον χώρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος25/5/20 12:11 π.μ.

    Το ότι δεν μας αφήνουν είναι εδω και χρόνια καραμέλα. Ο καθένας ας φτιάξει τις δομές του, αν μπορεί τελικά. Όποιος δεν το κάνει, οταν όλοι αυτοί φύγουν, δεν θα έχει να προτείνει εναλλακτική. Φάνηκε μετά την πτώση της ΧΑ από όλο τον χώρο- ιδιαίτερα των πιο μεγάλων σε ηλικία. Τώρα αν έκαναν ή κανουν κάτι πιτσιρικάδες το οτιδήποτε είναι οικτρο όχι σαν πρωτοβουλια, αλλά σαν απογυμνωμα όσων προϋπήρχαν εκτός ΧΑ και δεν κανανε τίποτα ουσιωδες ή αποτύχανε, οπότε δεν μετράει.. Ας αφήσουμε λοιπόν τις ιδεολογικές καθαρότητες και ας δούμε τι βάσεις έχουμε δημιουργήσει έξω μας και πάνω από όλα μεσα μας όλοι εμείς - μηδενός εξαιρουμένου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος26/5/20 12:27 μ.μ.

    Μέρος 1ο

    Το να αφήσουμε την ιδεολογική καθαρότητα και να δούμε τι βάσεις έχουμε δημιουργήσει μέσα μας, όπως προτείνεις, αν καταλαβαίνω καλά είναι αντιφατικό. Γιατί αν δεν υπάρχει ιδεολογική συνέπεια και καθαρότητα είναι σίγουρο ότι δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε τίποτα μέσα μας όλοι εμείς, όπως γράφεις.

    Για το αν είναι οικτρές οι αυτόνομες προσπάθειες, τι να σου πω; Το βλέπω κάπως μαξιμαλιστικό. Αλλά επειδή δεν τις ξέρω όλες δεν μπορώ να πάρω θέση. Μάλλον σε αυτό το θέμα έχει σημασία να τοποθετηθεί και η συντακτική ομάδα του ιστολογίου που θα γνωρίζει καλύτερα απ ότι εγώ τα πράγματα.

    Σε γενικές γραμμές πάντως δε διαφωνώ με την πρότασή σου να είμαστε ενεργοί. Εκεί έχεις απόλυτο δίκιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος26/5/20 12:37 μ.μ.

    Μέρος 2

    Διαφωνώ με την ύπαρξη όσων σκιαγράφησα στο πρώτο σχόλιο. Και τι εννοώ;
    Πριν κάποια χρόνια, έφηβος ήμουν και άρχισα να ψάχνομαι ιδεολογικά στον χώρο. Έψαχνα στο ίντερνετ και έπεφτα πάνω σε όλους αυτούς του πρώτου σχολίου. Ευτυχώς που βρήκα και τον Μ.Κ για να βλέπω μια διαφορετική εικόνα του εθνικισμού.
    Έψαχνα στα βιβλιοπωλεία του χώρου και συναντούσα ημίτρελους και αρρωστημένα γραφικούς που από την ώρα που έμπαινα μέχρι την ώρα που έβγαινα από το μαγαζί τους έβριζαν τον Μιχαλολιάκο. Λες και εγώ ήμουν φίλος ή συνεργάτης του Μιχαλολιάκου. Για να μην μιλήσω για τις εκδόσεις τους.
    Ψαχνόμουν στην έκθεση του βιβλίου και έβλεπα στην μια μεριά, με πολυτελής πάγκους και τραπεζάρες, τον κουστουμαρισμένο Συμιγδαλά να μιλά σαν ένας παραδοσιακός νεοδημοκράτης και να πουλά τις σαχλαμάρες του Πλεύρη. Απέναντι, σε εξίσου πολυτελής πάγκους, έβρισκα τις εκδόσεις Πελασγός και οι πωλητές τους μου μιλούσαν για το που υπηρέτησε ο κάθε λογαχός Κατσιφεύγας για την προδοσία της αριστεράς στον εμφύλιο (ακόμη εκεί ζουν οι άνθρωποι).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος26/5/20 1:01 μ.μ.

    Μέρος 3

    Είχα όμως την τύχη καθώς έφευγα από την έκθεση βιβλίου να συναντήσω στην είσοδο του Ζαππείου δυο παιδιά που μοίραζαν ενημερωτικό υλικό. Το φυλλάδιο έγραφε Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας.
    Μόλις το είδα θυμήθηκα κάποια άρθρα του συλλόγου αυτού που είχε αναδημοσιεύσει ο Μ.Κ. Είχα κάνει την βλακεία να μην τους δώσω σημασία τότε. Τους έδωσα όμως παρακινούμενος από το φυλλάδιο.
    Μόλις άρχισα να διαβάζω τα άρθρα και τα περιοδικά τους, έμεινα άφωνος. Περιείχαν τόση γνώση για τον εθνικισμό που όλοι αυτοί του πρώτου μου σχολίου θα χρειαστούν πέντε ζωές για να αποκτήσουν. Και πάνω από όλα έδειχναν την αληθινή εικόνα του εθνικιστή. Που οφείλει να είναι ολοκληρωμένος άνθρωπος με πολιτιστικά και άλλα ενδιαφέροντα. Όταν τους γνώρισα είδα ότι είναι έτσι και σαν άνθρωποι.
    Που θέλω να καταλήξω; Αυτοί που είναι ποιοτικοί, που δεν είναι εγκάθετοι της δεξιάς δεν βρίσκουν προσβάσεις, ούτε καβάτζες. Δεν έχουν πάγκους σε εκθέσεις, δεν έχουν εκπομπές στην τηλεόραση, δεν έχουν "μυστηριώδεις τρόπους" να κρατούν μαγαζιά σε ακριβές περιοχές και δεν τους προβάλει "ο χώρος" στο internet. Γι αυτό η παρουσία τους περνά απαρατήρητη.
    Αν δεν είχα συναντήσει τυχαία τα παιδιά που μοίραζαν φυλλάδια δεν θα τους είχα γνωρίσει. Θα εξακολουθούσα να πιστεύω ότι εθνικισμός είναι ο Σαλβίνι, ο Τραμπ και ο...Παττακός! Αυτά δεν παπαγαλίζουν οι φωστήρες που σκιαγράφησα στο πρώτο μου σχόλιο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Επώνυμος27/5/20 9:23 μ.μ.

    Αν ισχύει αυτό που λέει ο πρώτος ανώνυμος και όλα όσα ακούγονται τις τελευταίες μέρες τότε το κόμμα του Ηλία θα πρέπει να υιοθετήσει το σύνθημα ΣΤΟΑ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. πολλα λογια. Πραξεις καντε. Εκτος του να κατακρινετε η να προβαλετε πραξεις αλλων...θα ηθελα να διαβασω τις δικες σας κινησεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ηράκλειτος28/5/20 12:41 μ.μ.

    Οι χουντικοί και οι ΑΜΕα εθνοχουλιγκάνοι δεν είναι εθνικιστές, αλλά ΠΡΟΒΛΗΜΑ για τον χώρο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος28/5/20 2:24 μ.μ.

    Ανώνυμε του πρώτου σχολίου, όλοι αυτοί που υπονοείς γλείφουν τώρα τον Ηλία για να τους πάρει μαζί του. Θέλουν να τσιμπήσουν και αυτοί το κοκκαλάκι τους. Όταν όμως η Ντόρα και ο Στέφανος (τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται) τον διατάξουν να τους αγνοήσει ή να τους απομακρύνει για να μην χαρακτηριστεί το κόμμα ακραίο τότε θα αρχίσουν τα όργανα! Τότε δεν θα βρίζουν μόνο τον Μιχαλολιάκο. Θα βρίζουν και τον Ηλία. Θα το παίζουν τότε αυτοί αγνοί ιδεολόγοι και θα λένε ότι ο Ηλίας έγινε ένας αστός ακροδεξιός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να επικοινωνήσετε άμεσα με την συντακτική ομάδα μας καθώς και για συνεργασία στην αρθρογραφία, νέες κυκλοφορίες βιβλίων και περιοδικών, ενημέρωση σχετικά με νέα ιστολόγια, απορίες, διαφωνίες, μουσικά νέα ή labels, ομιλίες και εκδηλώσεις, προτάσεις στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση: blackmilitiagr@gmail.com

Η συντακτική ομάδα δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Ο κάθε αναγνώστης μπορεί να εντοπίζει τη θεματική περιοχή που τον ενδιαφέρει από το πλαίσιο δεξιά του ιστολογίου που αναγράφονται στο μενού αρχειοθέτησης ιστολογίου.

Οι διαχειριστές δεν πρόκειται να απαντήσουν σε υβριστικά ή προβοκατόρικα σχόλια ή σε ερωτήσεις που οι απαντήσεις δόθηκαν ή θα δοθούν σε άρθρα της.

Απαντήσεις θα υπάρξουν μόνο αν κριθεί απαραίτητο αναλόγως την περίπτωση και σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας στην ενότητα «Μια υπενθύμιση προς τους αναγνώστες» που θα πρέπει να διαβαστεί ΠΡΩΤΑ πριν υπάρξει επικοινωνία.

Τα σχόλια που θα είναι άσχετα με την κύρια ανάρτηση θα διαγράφονται πλην εξαιρέσεων.

Σχόλια που θα προσπαθούν να δώσουν πληροφορίες σε ιδεολογικούς εχθρούς και στο ανθελληνικό κράτος θα διαγράφονται επίσης.

Σχόλια που θα είναι σε ευγενικά πλαίσια ακόμη και αυτά με αυστηρή κριτική προς την συντακτική ομάδα ή άλλες αυτόνομες και ανένταχτες ομάδες και πολιτικές κινήσεις θα εγκρίνονται αν αυτά συνεισφέρουν στην ενδυνάμωση της κινηματικής δυναμικής.

Τα σχόλια σας να είναι MONO σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή.

Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια ΔΕΝ δημοσιεύονται.

Επειδή ΔΕΝ υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται.

Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish). Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί, μετά από έγκριση των διαχειριστών. Υβριστικά, ειρωνικά, συκοφαντικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.

Οι αναρτήσεις δεν είναι απαραίτητο να εκπροσωπούν το σύνολο της συντακτικής ομάδας.

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των άρθρων με μόνη προϋπόθεση να υπάρχει αναφορά στην πηγή.