ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

Πολιτική ενημέρωση από την Γαλλία: Τι είναι το φαινόμενο Éric Zemmour και ποια η θέση του Alain de Benoist


Μετάφραση: Κωνσταντίνος Μποβιάτσος

Ο Éric Zemmour εμφανίζεται ως το ανερχόμενο αστέρι. Μιλάμε για έναν Ισραηλίτη που γεννήθηκε στην Αλγερία και σημαδεύτηκε από τον αποκλεισμό των Γάλλων -που έγινε στα τρία του χρόνια- από την επαρχία τους μέχρι το 1961.

Ο Zemmour είναι σίγουρα ένας άνθρωπος ευρείας κουλτούρας, ίσως υπερβολικά σημαδεμένος από τις περιπέτειες της παιδικής του  ηλικίας. Σε ορισμένους ακροδεξιούς και πατριωτικούς  κύκλους αρέσει επειδή ο αντι-ισλαμισμός του είναι ξεκάθαρος και συνεχίζουν να αυταπατώνται ότι αυτό μπορεί να είναι το κλειδί για να κάνουν τους Χριστιανούς να αντιδράσουν στη μετανάστευση. Τα γεγονότα έδειχναν πάντα ότι η φόρμουλα δεν λειτουργεί, αλλά - ειδικά στη Γαλλία - κανείς κρατά τις λάθος πεποιθήσεις του για πολύ καιρό.

Ο Zemmour έχει με το μέρος του το γεγονός ότι μιλάνε για αυτόν για χρόνια, μερικές φορές κάθε μέρα, στην ιδιωτική τηλεόραση που τον έκανε να μπει στα σπίτια των Γάλλων. Τόσο η Μαρίν Λεπέν όσο και οι πολιτιστικοί κύκλοι της «Νέας Δεξιάς» έχουν συχνά συνομιλήσει μαζί του. Τώρα παρουσιάζεται σαν ένα μοναχικό άλογο και δεν το είχαν προβλέψει.

Οι δημοσκοπήσεις του δίνουν από 7%. Μάλλον είναι υπερβολικές ειδικά για να τον ωθήσουν να τρέξει. Σε τι ωφελεί αυτοί οι υποψήφιοι να μπουν στην υποψηφιότητα για να βγάλουν τη Μαρίν Λεπέν από το ψηφοδέλτιο; Παίζονται  διεθνή διακυβεύματα που υπερβαίνουν την εσωτερική πολιτική.

Για να δούμε όμως και τι λέει  με μια εξαιρετική συνέντευξη επί του θέματος, ο Alain de Benoist.

Το «φαινόμενο Zemmour», ο δεξιός πολιτοσχολιαστής, πιθανός υποψήφιος στις γαλλικές προεδρικές εκλογές, δεν θα αποδυναμώσει την Μαρίν Λεπέν όσο οι Ρεπουμπλικάνοι και θα μπορούσε να οδηγήσει σε έμμεση ενίσχυση του Εμανουέλ Μακρόν στην κούρσα για τα Ηλύσια. Αυτό αναφέρει  ο Γάλλος στοχαστής  Alain de Benoist, «πατέρας» της Nouvelle Droite, ο οποίος σε μια συνέντευξή του  λέει επίσης ότι είναι πεπεισμένος για μια επικείμενη ισχυρή αναβίωση των λαϊκιστικών κινημάτων στη Γαλλία και την Ιταλία.

«Οι γαλλικές προεδρικές εκλογές χαρακτηρίζονται πάντα από εκπλήξεις και δράμα», σημειώνει ο de Benoist. «Όλοι έλεγαν ότι οι εκλογές του 2022 θα ακολουθούσαν αυτές του 2017 με αντιμέτωπο τον Μακρόν και τη Λεπέν, αντίθετα έφτασε το νέο στοιχείο του Ερίκ Ζεμούρ, ο οποίος φαίνεται να εκτοξεύεται προς την υποψηφιότητα, για να ανακατέψει τις προβλέψεις».

Στις δημοσκοπήσεις εναλλάσσεται το αμοιβαίο προσπέρασμα με τη Le Pen. Τι τους διαφοροποιεί στα μάτια των ψηφοφόρων;

Οι θέσεις και οι προτάσεις του Zemmour είναι πιο ριζοσπαστικές από τη Le Pen. Είναι δύσκολο να προβλέψουμε αν θα αυξήσει περαιτέρω τη δύναμη του ή αν θα ξεφουσκώσει απότομα. Είναι γεγονός ότι όλες οι προβλέψεις για τις γαλλικές προεδρικές εκλογές αποδεικνύονταν πάντα λανθασμένες και αυτός είναι ο λόγος που βλέπω τα γεγονότα με περιέργεια, αλλά αποφεύγω να κάνω καμία πρόβλεψη.

Ο Zemmour και η Le Pen απευθύνονται στου ίδιους εκλογικούς πελάτες;

Δεν θα το έλεγα. Η Le Pen θα διατηρήσει την ψήφο των λαϊκών τάξεων, ενώ ο Zemmour θα κοιτάζει τη μικροαστική τάξη που προσελκύεται από τις θέσεις του, πιο ριζοσπαστικά στα θέματα της γαλλικής πολιτιστικής ταυτότητας και της μετανάστευσης, ενώ από οικονομική άποψη εκφράζει πολύ πιο φιλελεύθερες ιδέες παρά η Μαρίν Λεπέν. Δεν νομίζω ότι θα καταφέρει να ξεπεράσει τις δημοφιλείς τάξεις.

Από ποιον θα αφαιρέσει τις ψήφους ο Zemmour;

Στους Ρεπουμπλικάνους, των οποίων το εκλογικό σώμα συμμερίζεται ως ένα βαθμό τις απόψεις της Λεπέν για τη μετανάστευση, ωστόσο, δεν το ψηφίζει, ενώ νιώθει πιο καθησυχασμένος από τον Zemmour. Στη συνέχεια, θα βγάλει ένα κομμάτι της ριζοσπαστικής δεξιάς από το Rassemblement National επειδή δεν συμφωνούσε με τη μετάβαση του κόμματος σε πιο μετριοπαθείς θέσεις.

Δεν πιστεύετε στην πρωτοβουλία που ανέλαβε ο δήμαρχος του Béziers, ο Robert Ménard, για συμφωνία μεταξύ Λεπέν και Zemmour;

Ο ίδιος ο Robert Ménard ήταν πολύ αβέβαιος, αρχικά υποστηρίζοντας τη Λεπέν και αποθαρρύνοντας τον Zemmour, μετά όταν μεγάλωσε στις δημοσκοπήσεις πίεσε για αυτή τη συμφιλίωση. Ωστόσο, η υπόθεση μου φαίνεται πρόωρη. Φυσικά, υπάρχει ο κίνδυνος ο μεταξύ τους ανταγωνισμός να ευνοήσει έμμεσα την επιτυχία του Μακρόν.

Σε ποιο βαθμό συμμερίζεστε τις ιδέες του Zemmour;

Συμφωνώ όταν υποστηρίζει ότι η μετανάστευση στη Γαλλία έχει γίνει σοβαρό πρόβλημα και συμφωνώ με την υπεράσπιση της εθνικής ταυτότητας. Οι διαφορές μου, από την άλλη πλευρά, είναι βαθιές στο θέμα της Ευρώπης: άλλο πράγμα η Ευρωπαϊκή Ένωση, άλλο η Ευρώπη. Εγώ κάνω τη διάκριση. Επιπλέον, σίγουρα δεν μου αρέσει ο Γιακωβινισμός του και πιστεύω ότι ο ριζοσπαστισμός των απόψεων του είναι πολύ ακραίος για να είναι αξιόπιστος. Από προσωπική άποψη, θεωρώ τον Éric έναν ωραίο άνθρωπο, με πολλή ενέργεια και θέληση, με χάρισμα και εξαιρετική ιστορική κουλτούρα, πολύ ανώτερο από την πλειοψηφία της γαλλικής πολιτικής τάξης. Προφανώς, άλλο πράγμα είναι να είσαι επιτυχημένος ως αρθρογράφος και συγγραφέας, είναι άλλο να το πετυχαίνεις στην πολιτική.

Ποιοι είναι οι πολιτιστικοί πατέρες του Zemmour; Σε ποια δεξιά πτέρυγα αναφέρεται;

Ο Zemmour έχει ανάμεικτο υπόβαθρο, δεν μπορεί να συγκριθεί με ένα συγκεκριμένο φαινόμενο της Γαλλικής ιστορίας. Ακόμα κι αν θα ήθελε να αποδώσει στην Γκωλιστική και Βοναπαρτική  παράδοση, πρέπει να θυμόμαστε ότι αυτοί απολάμβαναν τη γενική συναίνεση των λαϊκών τάξεων, αυτός των μικροαστών που αισθάνονται ότι απειλούνται, όπως και αλλού στην Ευρώπη, από την υποβάθμιση.

Και η μεγαλοαστική τάξη;

Ανεξάρτητα από το αν είναι δεξιά ή αριστερά, η μεγάλη φιλελεύθερη αστική τάξη ευτυχώς συσπειρώθηκε με συναίνεση για τον Εμμανουήλ Μακρόν.

Πώς κρίνετε τα τέσσερα χρόνια του Μακρόν στα Ηλύσια;

Εντελώς αρνητικά, αν και ομολογώ ότι η Προεδρία του πέρασε δύσκολες στιγμές, με πιο πρόσφατη την πανδημία. Παρά τις εκλογικές υποσχέσεις του μεγάλου επενδυτικού σχεδίου, παρ' όλες τις προσπάθειες του, ο Μακρόν δεν θα καταφέρει να κατακτήσει τις λαϊκές τάξεις. Όπως είπα, η υποστήριξή του θα επιβεβαιωθεί από τη φιλελεύθερη αστική τάξη, τις μεγάλες εταιρείες, τους συνταξιούχους που αισθάνονται καθησυχασμένοι από τις πολιτικές του. Το ισοζύγιο του είναι αρνητικό τόσο στο εσωτερικό όσο και στο διεθνές μέτωπο, στις αντιφατικές σχέσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Ρωσία, την Ιταλία και τώρα με την Αλγερία, για να μην αναφέρουμε τις μάταιες προσπάθειες αναβίωσης της Ευρώπης με την Angela Merkel.

Είστε αισιόδοξος ή απαισιόδοξος για το μέλλον της Γαλλίας;

Υπάρχουν περισσότεροι λόγοι για να είμαστε απαισιόδοξοι, αλλά η ιστορία είναι ο τομέας του αβέβαιου. Οι παράγοντες της γαλλικής παρακμής είναι πολλοί: πολιτικοί, οικονομικοί και κοινωνικοί. Αλλά αυτός πρέπει να είναι ένας ακόμη λόγος για να σηκώσουμε  τα μανίκια, όχι μια δικαιολογία για να αφήσουμε τον εαυτό μας να φύγει.

Πιστεύετε ότι ο λαϊκισμός περνά μια στιγμή κρίσης;

Είναι σε στατική φάση. Θέλω να τονίσω, αν χρειαζόταν ποτέ, ότι δεν είναι μια ιδεολογία αλλά ένα στυλ που μπορεί να μπολιαστεί σε πολύ διαφορετικές ιδεολογίες, επομένως θα ήταν πιο σωστό να μιλάμε για λαϊκισμούς, στον πληθυντικό. Όχι μόνο πιστεύω ότι ο λαϊκισμός απέχει πολύ από το να εξαφανιστεί, αλλά είναι πιο ζωντανός από ποτέ, αφού είναι προϊόν της ριζικής κρίσης της φιλελεύθερης και αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, μια αντίδραση που προκύπτει από την προοδευτική υποβάθμιση των κοινωνικών συνθηκών του εύθραυστου, όλο και πιο επισφαλείς και υποβαθμισμένες ομάδες. Πιστεύω ότι στο μέλλον ορισμένες χώρες, ιδίως η Γαλλία και η Ιταλία, πρέπει να περιμένουν νέες κοινωνικές κρίσεις, επιταχυνόμενες από τις οικονομικές, που θα τροφοδοτήσουν τις εξεγέρσεις. Τα κίτρινα γιλέκα ήταν απλώς μια πρόγευση. Υπάρχει μια αυξανόμενη λαϊκή δυσαρέσκεια που θα μετατραπεί σε οργή ενάντια στην πολιτική, οικονομική και ελίτ των μέσων ενημέρωσης. Ένα επόμενο λαϊκιστικό κύμα, περισσότερο από το δυνατό, είναι πιθανό.

Πόσο συμβάλλει η αδυναμία των κομμάτων;

Πολύ, επειδή ακόμη και τα κόμματα της αντιπολίτευσης δεν είναι πλέον ικανά να υποκλέψουν τη δυσαρέσκεια, δεν έχουν γενικό όραμα ή στρατηγική. Ο λαϊκισμός δεν θα μεταγγίζεται πλέον σε κόμματα ή κινήματα, αλλά σε ενστικτώδεις πράξεις, σε εξατομικευμένες εκδηλώσεις επειδή δεν έχουν μια συνολική οργάνωση, αλλά για αυτόν ακριβώς τον λόγο είναι πιο δύσκολο να κρατηθούν υπό έλεγχο.

Πού είναι ικανοί να τους οδηγήσουν οι ηγέτες;

Τώρα δεν βλέπω κανένα, αλλά επαναλαμβάνω: Η ιστορία είναι ο τομέας του απροσδόκητου. Οι μεγάλοι ηγέτες βγαίνουν από εξαιρετικές καταστάσεις.

Τι πιστεύετε για τις ιταλικές ταραχές στο δρόμο ενάντια στην υποχρέωση της πράσινης κάρτας στο χώρο εργασίας;

Η ιδέα της πράσινης κάρτας είναι απαράδεκτη και εισάγει διακρίσεις, είναι ένα είδος εσωτερικού διαβατηρίου. Θα ήταν καλύτερο να καθιερωθεί ο υποχρεωτικός εμβολιασμός και να καταργηθεί το δελτίο υγείας.

Αλλά τελικά ποιον θα ψηφίσετε στη Γαλλία;

Όχι μόνο δεν ξέρω, αλλά δεν ξέρω καν αν θα ψηφίσω.

11 σχόλια:

  1. Επιτέλους και μια σοβαρή τρίτη άποψη για τον Ζεμμουρ από εθνικιστική σελίδα...

    Είναι πάντως άξιο αναφοράς το γεγονός ότι ο ίδιος δεν έχει ξεκαθαρίσει πλήρως αν θα κατέλθει ή όχι υποψήφιος στις 10 Απριλίου. Κάτι δείχνει κι αυτο...
    Όπως και να χει, αυτό που εμείς εδώ ονομάζουμε μετά φασισμό, νέα δεξιά ή όπως θέλουμε να το πούμε στη δυτική Ευρώπη είναι γεγονός και κατεβαίνει και σε εκλογές, σε διάφορες εκφάνσεις αλλά αν μη τι άλλο δηλώνει παρών. Δεν το καθαγιάζω αλλά δεν γίνεται να μην παρατηρήσουμε τη χαοτική διάφορα πολιτικής κουλτούρας ανάμεσα σε ίδιους φαινομενικά ιδεολογικούς χώρους.
    Τέλος αξιοσημείωτη η πρόβλεψη για την δημιουργία ενός νέου ακηδεμονευτου και πιο ριζοσπαστικου κύματος οργής.

    Εύσημα στον κ. Μποβιατσο για την ανάρτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος9/11/21 10:26 μ.μ.

      Είναι μεταφασισμος ο Ζεμουρ και η Λεπέν που έχουν στις τάξεις τους μαύρους και αποδέχονται τα σύμφωνα συμβίωσης μεταξύ ομοφυλοφίλων; Καλά άσε τα οικονομικά γιατί θα γελάσουν και τα κράσπεδα. Αν αυτά τα βρίσκεις μεταφασισμο φίλε τότε μάλλον δεν έχεις θέση εδώ. Επίσης μην ανακατέβεις την Νέα Δεξιά του Μπενουά και του Βεννέρ με την Λεπέν διότι απλούστατα δεν έχουν καμία σχέση

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος9/11/21 10:33 μ.μ.

      «Ὅσο γιὰ τὸν λαϊκισμό, αυτὸς είναι μία προσωρινὴ απάντηση σὲ εσωτερικὰ κενὰ του κοινωνικοπολιτικού συστήματος ποὺ δημιουργούνται μὲ όλο καὶ μεγαλύτερη συχνότητα, αλλὰ φιλοδοξεί νὰ προβεί μόνο σὲ «τεχνικὰ μπαλώματα» καὶ όχι νὰ αντικαταστήσει τὴν κομματοκρατία καὶ τὴν φιλελεύθερη οικονομία. Ο νεοφασισμὸς σπεχείρησε νὰ τοὺς αντιταχθεῖ καὶ κυριολεκτικὰ συντρίβη. Πιὸ επιτήδειοι, οι «λαϊκιστὲς», προσπαθουν νὰ καταγγείλουν τὶς συνέπειες του συστήματος αλλὰ οχι καὶ τὶς αιτίες τους.»

      Ο φασισμός που υπήρξε και ο φασισμός που θα υπάρχει, Ερνέστο Μιλα

      Κατάλαβες ποιες είναι οι βασικές διαφορές μεταξύ εθνικολαϊκισμού και μεταφασισμο;

      Διαγραφή
    3. Ακόμη και αυτές τις θέσεις να μην υιοθετούσαν πάλι νεοφασιστες δεν θα ηταν. Ωστόσο αυτό που υπαινισσομαι είναι ότι έχουν επηρεαστεί από αυτό που οι θεωρητικοί ονομάζουν post fascism. Μήπως δεν αναγνωρίζεις αντίστοιχες επιρροές στην προεδρία του Τραμπ ή του Μπολσοναρου;
      Ασφαλώς και θα συμφωνήσω μαζί σου για τη Νέα Δεξιά του Μπενουά και του Βεννέρ ουδεμία σχέση έχουν με τη Λεπέν ή τον Ζεμμουρ. Ωστόσο ο τελευταίος αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση όντας και εβραϊκής καταγωγής, εάν αποφασίσει να συμμετάσχει στις εκλογές.
      Σ' ευχαριστώ για την παράθεση του Μιλά.

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος9/11/21 6:42 μ.μ.

    Νέο συστημικό φρούτο αυτός ο Ζεμουρ. Από ευρωπαϊκά κινήματα μόνο Casa Pound, Bastion Frontal, Der Dritte Weg, NOP Πολωνίας και γενικά Πολωνοί ριζοσπάστες (είναι αρκετά και διαφορετικά κινήματα). Γενικά δεν βλέπω καλύτερο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς ΟΛΑ τα ριζοσπαστικα κινηνατα στην Ευρωπη βρισκονταιβσε μια καθετη πτωση , ενας συνδυασμος της λεγομενης πανδαιμιας, κριαης αξιων και ιδεων και αλλα, αυυο εισπρατω απο κουβεντες συναγωνιατων κυριως Γαλλων και Ιταλων.
      Περισσότερα για Ζεμοθρ, ποιος είναι και πόσο επικίνδυνος είναι, καθώς και την θλιβερή κατασταση των παραπάνω, την Παρασκευή στην εκπομπή Θυρωροι της Νυχτας..διαδικτυακά..ευχαριστω

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος9/11/21 10:39 μ.μ.

      Φίλε ξέχασες τον Λιάκο χαχαχα

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος10/11/21 7:00 μ.μ.

    Ωραίο τροπο βρήκε παλι το συστημα να διχάσει την γαλλική δεξια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς αγαπητέ. Το συστημα είναι πολύ μπροστά σε όλα και ο ...χωρος ευρωπαϊκά ψάχνεται να πιαστεί απο τον οποιονδήποτε πολιτικαντη..μυαλό δεν βαζουμε

      Διαγραφή
  4. Ανώνυμος11/11/21 9:19 π.μ.

    Να κάνετε το εμβόλιο και να αφήσετε τας αναρχοκομμουνιστικας εξάρσεις παλιόπαιδα κρυπτομπολσεβικοι της τρίτης μητριαρχικης Δημοκρατίας της Εκατης και των χριστιανοαντιφα εκτός και αν είστε παιδιά των λουλουδιών η της Οεα και το παίζετε τρελιτσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος11/11/21 11:20 μ.μ.

    https://youtu.be/xVl2n1YN-yE

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να επικοινωνήσετε άμεσα με την συντακτική ομάδα μας καθώς και για συνεργασία στην αρθρογραφία, νέες κυκλοφορίες βιβλίων και περιοδικών, ενημέρωση σχετικά με νέα ιστολόγια, απορίες, διαφωνίες, μουσικά νέα ή labels, ομιλίες και εκδηλώσεις, προτάσεις στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση: blackmilitiagr@gmail.com

Η συντακτική ομάδα δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Ο κάθε αναγνώστης μπορεί να εντοπίζει τη θεματική περιοχή που τον ενδιαφέρει από το πλαίσιο δεξιά του ιστολογίου που αναγράφονται στο μενού αρχειοθέτησης ιστολογίου.

Οι διαχειριστές δεν πρόκειται να απαντήσουν σε υβριστικά ή προβοκατόρικα σχόλια ή σε ερωτήσεις που οι απαντήσεις δόθηκαν ή θα δοθούν σε άρθρα της.

Απαντήσεις θα υπάρξουν μόνο αν κριθεί απαραίτητο αναλόγως την περίπτωση και σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας στην ενότητα «Μια υπενθύμιση προς τους αναγνώστες» που θα πρέπει να διαβαστεί ΠΡΩΤΑ πριν υπάρξει επικοινωνία.

Τα σχόλια που θα είναι άσχετα με την κύρια ανάρτηση θα διαγράφονται πλην εξαιρέσεων.

Σχόλια που θα προσπαθούν να δώσουν πληροφορίες σε ιδεολογικούς εχθρούς και στο ανθελληνικό κράτος θα διαγράφονται επίσης.

Σχόλια που θα είναι σε ευγενικά πλαίσια ακόμη και αυτά με αυστηρή κριτική προς την συντακτική ομάδα ή άλλες αυτόνομες και ανένταχτες ομάδες και πολιτικές κινήσεις θα εγκρίνονται αν αυτά συνεισφέρουν στην ενδυνάμωση της κινηματικής δυναμικής.

Τα σχόλια σας να είναι MONO σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή.

Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια ΔΕΝ δημοσιεύονται.

Επειδή ΔΕΝ υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται.

Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish). Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί, μετά από έγκριση των διαχειριστών. Υβριστικά, ειρωνικά, συκοφαντικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.

Οι αναρτήσεις δεν είναι απαραίτητο να εκπροσωπούν το σύνολο της συντακτικής ομάδας.

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των άρθρων με μόνη προϋπόθεση να υπάρχει αναφορά στην πηγή.