Το ταξίδι στη Σπάρτη
Μωρίς Μπαρές / Maurice Barrès
Editions du
Trident, Παρίσι, 1987, σσ. 176
Ο Ζαν Ζιλ Μαλλιαράκης είναι ένας σημαντικός εκδότης και δυστυχώς αυτό είναι το πρώτο έργο του οίκου του που παρουσιάζουμε. Όπως γνωρίζετε, ο Maurice Barrès (1862-1923) είναι «ο εφευρέτης του Γαλλικού Εθνικισμού» (γραμμένο στο οπισθόφυλλο) και αυτό το μυθιστόρημα δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1906. Αυτή η επανέκδοση είναι αισθητικά πολύ όμορφη, όπως τα περισσότερα του ίδιου εκδότη. Το μυθιστόρημα ξεκινά με ένα κεφάλαιο αφιερωμένο στον Λουί Μενάρ (1822-1901) αφού ο συγγραφέας αυτός χαρακτηρίζεται ως «ειδωλολάτρης» από τους σύγχρονους αναγνώστες.
Με αυτήν την ευκαιρία θα θέλαμε να αναπαράγουμε για εσάς ένα απόσπασμα του Ménard για να σας βάλει στο πνεύμα του Barrès και του ταξιδιού του: «όλα τα μέρη του σύμπαντος εμψυχώνονται από μια θεϊκή ζωή. Εκεί που οι άνθρωποι στις μέρες μας δεν βλέπουν μόνο αδρανή πράγματα, Οι αρχαίοι αναγνωρίζουν τις ζωντανές ενέργειες και είναι αυτές οι κρυφές δυνάμεις που αποκαλούσαν θεούς» (στο «Προσανατολισμοί για έναν κοσμικό παγανισμό», εκδόσεις Lore, Γαλλία, 2014). Το μυθιστόρημα γράφτηκε μεταξύ 1900-1905.
Ο αφηγητής Barrès φτάνει με πλοίο στην Ελλάδα το 1900 και
αρχίζει να επισκέπτεται πρώτα την Ακρόπολη πριν κατέβει στη Σπάρτη. Στη σελίδα
31 αποκαλεί την Αθήνα «αλβανικό χωριό», ίσως γιατί εκείνη την εποχή υπήρχαν
πολλοί Αρβανίτες ακόμα και στην πρωτεύουσα. Η ακραία φτώχεια θα μπορούσε να
είναι ο δεύτερος λόγος για αυτόν τον χαρακτηρισμό. Στη σελίδα 55 μαθαίνουμε ότι
ο Φειδίας (ο διάσημος γλύπτης) είχε βασανιστεί και καταδικαστεί σε θάνατο και
αυτό μας θυμίζει τη Βουλγαρική ταινία «Αίσωπος» που σας έχουμε ήδη παρουσιάσει.
Οι θέσεις του εθνικισμού «κολακεύουν έντονα ένα κάπως περήφανο άτομο, γιατί τον
παρατείνουν στο παρελθόν και στο μέλλον της φυλής του, του επιτρέπουν να
αισθάνεται ότι η ανθρωπότητα ζει σε μια στενή ελίτ, όπου βρίσκεται ακόμα και ο
ίδιος» (ό.π. .παραπομπή σελίδα 74).
«Κάτι ελαφρύ και γενναιόδωρο, δηλαδή ιπποτικό, νιώθουμε αιώνια στη χώρα μας, που καθησυχάζει το θάρρος, όπως η αρχαία Αθήνα βάζει στο μυαλό των ενθουσιωδών αυτές τις αρετές του μέτρου και της σύνεσης. που έκαναν τον Οδυσσέα τον πιο δημοφιλή ήρωα του» (ό.π. .παραπομπή σελίδα 88). Δεν πρόκειται να σας αποκαλύψουμε το τέλος, αλλά πρόκειται να αναπαράγουμε αυτό το απόφθεγμα του Γάλλου αρχαιολόγου Paul Foucart (1836-1926): «Ο Δρ Τζέβονς εμπνεύστηκε από τις θεωρίες της παλιάς ανθρωπολογικής σχολής: βλέπουμε να επανεμφανίζεται, για να εξηγήσει τις τελετουργικές πράξεις των Ελευσίνιων μυστικιστών, τον τοτεμισμό σε συνδυασμό με τις κοινοτικές θυσίες, που επινοήθηκε για τη χρήση των Σημιτών» (στο «Μυστήρια της Ελευσίνας», 1η έκδοση το 1872, απόσπασμα που αναπαράγεται στις εκδόσεις Dualpha, Παρίσι, 2009, σελίδα 380).
Όπως βλέπετε, αυτός ο αρχαιολόγος μας λέει ότι οι Εβραίοι έβαλαν το ίδιο τους το χέρι στα μυστήρια της Ελευσίνας και προσθέτουμε ότι οι άλλοι Εβραίοι (όχι μόνο οι αρχαιολόγοι) παντού αλλού.
link: Ο Μωρίς Μπαρρές και η εθνικιστική ηγεμονία των Ιδεών (του Ιάσωνος Δράγου)
Βιβλιοπαρουσίαση της Πανεπιστημιακής μελέτης του Παρασκευά Ματάλα «Κοσμοπολίτες Εθνικιστές: Ο Μωρίς Μπαρρές και οι ανά τον κόσμο ‘’μαθητές’’ του», Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης, Δεκέμβριος 2021
http://logxi.com/product/me-ton-chitler-ston-dromo-pros-tin-exoysia/
ΑπάντησηΔιαγραφήξέρω ότι η σύνταξη ίσως θα διαφωνήσει αλλά λόγω της ανοιχτής φόρμας σχολίων το σημειώνω. δυσάρεστο το γεγονός ότι δεν υπάρχει άλλο πολιτικό ποιοτικό μπλογκ με δυνατότητα παράθεσης πληροφοριών για εκδόσεις κλπ
ευχαριστώ θερμά
όσο περισσότερο ο Πούτιν χτυπάει την Ουκρανία, τόσο περισσότερο το Ισραήλ προκαλεί Συρία και Παλαιστίνη. και άντε να δεχτούμε ότι το Κρεμλίνο που υποδέχτηκε τον ανώμαλο Σβαμπ έχει δίκιο επειδή οι Ουκρανοί εθνικιστές, δεν θέλουν ούτε να λένε καλημερα σε ορτοντοξ τράγους της kgb και κνιτες ντόπιους. Γιατί η αγία Ρωσία χτυπάει τα σιτηρά με βόμβες και οδηγεί την Ευρώπη σε επισιτιστική κρίση; Γιατί ξεπούλησε την Ρωσία στους Κινέζους που καλλιεργούν μόνο σόγια σε χιλιάδες στρέμματα τα τελευταία χρόνια; έσπευσαν οι δεξιοί ολιγάρχες του Κρεμλίνου οι μισοί με.μαμα από το Τελ Αβίβ λοιπόν να δείξουν τις θανατικές ποινές σε αζοφιτες που η διάρκεια της δίκης ήταν μικρότερη και από τις περιβόητες της Μόσχας! και να τα πανηγύρια των ιερολοχιτών και άλλων πρώην εθνικοσοσιαλιστών ... τρομαρά τους! Και μπαλαντέρ σε όλα αυτά ο στρατηγός ευρωβουλευτής της χα που είχε περάσει από τα κλιμάκια του ΝΑΤΟ και υποστήριζε το ΝΑΤΟ αλλά παράλληλα είχε πάει και στην αντιφα συγκέντρωση κομμάτων στην Αγία Πετρούπολη! Μέγα το έργο σου μικρέ Νικόλα που έφυγες νύχτα από την Μόσχα. εκείνος ο Αρτέμης μπαρμπούτσογλου της χα που το έπαιζε συνομιλητής του φιλότουρκος Ντούγκιν γιατί εδώ και τέσσερις μήνες δεν βγάζει μιλιά; μακάρι ο κύρης Νικόλας να βγει από την φυλακή αφού το θέλει και ο Ψαρράς και να πει την αλήθεια έστω και στα ρωσικά. Τζιμπούρ καλό το μπορς ή σου έκατσε βαρύ;
ΑπάντησηΔιαγραφή※ Παράγγειλα του κύρη σου που ρίχνει παραγάδι | να 'ρθεί να κουβεντιάσουμε την Κυριακή το βράδυ. | Παράγγειλα της μάνας σου που μοιάζει με βαρέλι | να σε ποτίζει αφρόγαλο να σε ταΐζει μέλι
Διαγραφήτραγούδι «Κυκλαδίτικο» (1971), σε στίχους του Νίκου Γκάτσου (μουσική: Μάνος Χατζηδάκις· πρώτη ερμηνεία: Μανώλης Μητσιάς)
Mετά από τα τσιφτετέλια πέρασε στο έντεχνο ρεπερτόριο. Έτσι περνάει το καλοκαίρι τώρα που σταμάτησε τις προπονήσεις.
Διαγραφήπρέπει να γραφτεί ένα άρθρο για την απουσία αλληλεγγύης των αντιφα απέναντι σε κάθε αυθεντική πατριωτική φωνή και δράση εντός και εκτός Ελλάδος. είναι τυχαίο ότι για τους Ολλανδούς δεν λένε κουβέντα; τα ίδια με το μακεδονικό το μόνο που είχαν να πουν είναι ότι η Μακεδονία στα @@ μας (Ζακ) ότι η Μακεδονία όμως είναι ως Σκόπια εξαπτέρυγο των ΗΠΑ μιλιά. λογικό αν σκεφτείς ότι η μαγιά της αντιφα ήταν η Βαϊμάρη και η ανάσταση της το Δυτικό Βερολίνο και η CIA. έχουν πέσει τέτοια κλωτσομπουνίδια σε καταλήψεις για το εμβόλιο που δεν τους έμεινε μυαλό από το πολύ woke και τα λοατκι. άλλωστε αν δεν έχει συναίνεση το woke .... δεν λέει ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρέκα Μαρίνο Τσουτσουβη σήκω να τους δείτε και μετά πάλι κοιμηθείτε
Αλληλεγγύη στον δίκαιο αγώνα των Ολλανδών αγροτών. Αγώνας για τη Γη και την Ελευθερία.
ΑπάντησηΔιαγραφή