ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

Τα άγνωστα θραύσματα της ιστορίας: Ante Pavelić, ο Poglavnik της Κροατίας

 

«Το μαχαίρι, το περίστροφο, το πολυβόλο και η ωρολογιακή βόμβα. Αυτά είναι τα ινδάλματα, είναι οι καμπάνες που θα αναγγείλουν την αυγή και την ανάσταση»

του Wolverine

Ξεκίνησε την καριέρα του ως δικηγόρος και πολιτικός καθώς και μέλος του «κόμματος της δικαιοσύνης», με στόχο την ανεξαρτησία και την επέκταση της Κροατίας. Η συνεισφορά του στην προώθηση της πολιτικής βίας για την επίτευξη του κύριου σκοπού υπήρξε μέγιστη, μέσα από την συνεχή και έντονη δράση με στόχο την ολοκληρωτική επικράτηση. Η εξορία και η καταδίκη του σε θάνατο από τις αρχές του βασιλείου της Γιουγκοσλαβίας δεν τον πτόησαν στο ελάχιστο. Βρήκε βοήθεια και συνδρομή αρχικά στην Φασιστική Ιταλία όπου και ίδρυσε την ακτιβιστική οργάνωση Ustaše με παραρτήματα σε διάφορες χώρες και με την συνοδεία σημαντικών προπαγανδιστικών εκδόσεων. Το σύμβολο των Ούστασε ήταν ένα κεφαλαίο μπλε γράμμα «U» μέσα σε ένα έμβλημα εκρηγνυόμενης χειροβομβίδας. 

Η ιδεολογία του κινήματος ήταν ένας συνδυασμός Φασισμού, Καθολικισμού και Κροατικού εθνικισμού. Η Ούστασε υποστήριζε τη δημιουργία μιας Μεγάλης Κροατίας και πέραν του ποταμού Δρίνου, που θα εκτεινόταν μέχρι τα όρια του Βελιγραδίου. Το κίνημα ήταν αντίθετο με την κοινοβουλευτική δημοκρατία επειδή είναι «διεφθαρμένη» και με τον Μαρξισμό και τον Μπολσεβικισμό για τις παρεμβάσεις τους στην οικογενειακή ζωή και την οικονομία και για τον υλισμό τους. Η Ούστασε θεωρούσε τα ανταγωνιστικά πολιτικά κόμματα και τα εκλεγμένα κοινοβούλια επιβλαβή για τα δικά της συμφέροντα. Από οικονομική άποψη η Ούστασε υποστήριζε τη δημιουργία μιας κορπορατιστικής οικονομίας. Προσάρμοσαν την δομή του αγώνα της στο Φασιστικό μοντέλο και μετά το ’33 και την επικράτηση του Χιτλερισμού πρόσθεσαν τον βίαιο αντισημιτισμό. 

Το κύριο σλόγκαν της οργάνωσης ήταν το «Za dom Spremni» που σημαίνει «έτοιμοι για την πατρίδα». Οι ενέργειες που περιλάμβαναν βομβιστικές επιθέσεις και αιματηρές ενέδρες υπήρξαν το κύριο χαρακτηριστικό της ένοπλης κινηματικής δράσης. Οι διεθνείς πιέσεις του εξωτερικού οδήγησαν στην 18μηνη φυλάκιση του στην Ιταλία. Μετά την πλήρη επικράτηση του Άξονα στην Γιουγκοσλαβία και την συνάντηση του με τον Χίτλερ ονομάστηκε ανώτατος ηγέτης - Poglavnik - και άρχισε να διοικεί την ανεξάρτητη Κροατία αν και καθόλη την περίοδο η εξουσία του επισκιάστηκε από την πλήρη κυριαρχία της Εθνικοσοσιαλιστικής Γερμανίας και της Φασιστικής Ιταλίας. 

Η πολιτική εκτοπισμού και η αποθέωση της βίας με κάθε μέσο κυρίως ενάντια σε Σέρβους Ρομά και Εβραίους υπήρξε το κύριο χαρακτηριστικό της εξουσίας του η οποία μέχρι σήμερα αποτελεί την βασική κατηγορία για τους επικριτές του και όσους τον πολέμησαν. Απέναντι στις δολοπλοκίες των στενών συνεργατών του που ήθελαν να πουλήσουν το όραμα για ανεξαρτησία και να παραδοθούν στις μασονικές πλουτοκρατικές δυνάμεις απάντησε σκληρά και βίαια και έστειλε στο απόσπασμα τα πρόσωπα που σχεδίαζαν πίσω από την πλάτη του την ανατροπή του. Να σημειωθεί ότι όλες οι πλευρές αναγνώρισαν την υψηλή μαχητική αξία των Κροατών πολεμιστών στο Ανατολικό Μέτωπο όπου και κέρδισαν σημαντικές διακρίσεις στα πεδία των μαχών. 

Μετά την παράδοση της Γερμανίας ο ηγέτης της Κροατίας έδωσε μια διαταγή να πολεμήσουν μέχρις εσχάτων οι δυνάμεις του, όμως η παράδοση ήταν μονόδρομος η οποία και κατέληξε σε ένα όργιο βίας και βασανιστηρίων από την μεριά των κομμουνιστών ανταρτών με ευθύνη των αγγλικών δυνάμεων. Η Μάχη της Πολιάνα, μεταξύ μιας μικτής φάλαγγας Γερμανών και Ούστασε και μιας δύναμης Παρτιζάνων, ήταν η τελευταία μάχη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου σε ευρωπαϊκό έδαφος. Αφού ο αγώνας είχε χαθεί και με την πλήρη διάλυση των στρατιωτικών μονάδων ο Κροάτης ηγέτης πέταξε αρχικά στην Αυστρία και μετά στην Αργεντινή του «Τριτοδρομίτη» Juan Peron όπου βρήκε άσυλο και ασφάλεια. 

Το 1957 ακολούθησε μια απόπειρα δολοφονίας του με αποτέλεσμα τον βαρύτατο τραυματισμό του. Αποτέλεσμα αυτού επήλθε ο θάνατος του στις 28 Δεκεμβρίου του 1959 στο έδαφος της Ισπανίας του Φράνκο όπου και έζησε τα τελευταία του χρόνια σε μυστική τοποθεσία, αφού πρώτα είχε βρει καταφύγιο στην Παραγουάη και την Χιλή. Οι Κροάτες εθνικιστές δεν κρύβουν τον θαυμασμό τους για τον Ante Pavelić.

110 σχόλια:

  1. Ανώνυμος21/8/23 8:57 μ.μ.

    Σχόλιο 1 από 3, για την ιστορία του εκφυλισμού του Κροατικού εθνικισμού σε σωβινισμό

    Είναι δέον να μελετηθεί το γιατί γιατί οι Κροάτες όταν γενοκτονούσαν Σέρβους (1941) το έκαναν χωρίς να έχει προηγηθεί σφαγή Κροατών από Σέρβους, αλλά στα πλαίσια του παράλογου σωβινισμού τους, που είχε μετατραπεί σε γενοκτονικό φυλετισμό τη δεκαετία του '30. Ακόμα και αν υπό προϋποθέσεις (έστω ανιστόρητες) μπορούν να δικαιολογηθούν οι Μπαντερικοί (λέγοντας δήθεν ότι ο Μπαντέρα εκδικιόταν το Γολοντομόρ, αν και ούτε αυτό ισχύει, αφού ο Μπαντέρα σκότωνε Πολωνούς, και το Γολοντομόρ δεν είχε σχέση με τη Δ. Ουκρανία). H λύσσα των Ουστάσι πώς δικαιολογείται; Για τους φόνους τριών Κροατών ηγετών από Σέρβους στο γιουγκοσλαβικό κοινοβούλιο το 1928, δικαιολογείται η δολοφονία 300.000 αμάχων Σέρβων;

    Κι εδώ ερχόμαστε στην ανάγκη να μελετηθεί η ιστορία των ιδεών.

    Αν είναι δέον να λεχθεί ότι η σκέψη των σημαντικότερων Κροατών διανοητών του 19ου και πρώιμου 20ού αιώνα ακολουθούσε πάντα την αντίστοιχη σύγχρονη γερμανική σκέψη (πολιτιστικά η διανόηση της Κροατίας κοιτούσε πάντα προς Αυστρία-Γερμανία), τότε, η σταδιακή πορεία παρακμής της γερμανικής φιλοσοφίας, το κατρακύλισμα από την υψηλότερη κορυφή του παγκόσμιου πνεύματος, από το μεγαλείο του ιδεαλισμού και ρομαντισμού (Χέρντερ, Φίχτε, Χέγκελ) στο τέλμα του νιτσείσμού, κοινωνικού δαρβινισμού (Gumplowicz, Woltmann) και γενοκτονικού φυλετισμού (HFK Gunther, Rosenberg), αντανακλάται και στους Κροάτες.

    Πιο συγκεκριμένα:

    Ο Ljudevit Gaj, ο μεγάλος Δάσκαλος του Γένους των Κροατών, στο πνεύμα του ρομαντικού εθνικισμού, του Χέρντερ και του Χέγκελ, βλέπει την εθνικότητα ως διαλεκτικά δεμένη με την οικουμενικότητα, κι ως εκ τούτου ζητά την ελευθερία του κροατικού έθνους αλλά μέσα σε μια αδελφική ομοσπονδία των Νοτίων Σλάβων (μαζί και με τους Σέρβους), είναι δηλαδή εθνικιστής και πανσλαβιστής ταυτόχρονα, και άρα πρόγονος του Γιουγκοσλαβισμού.

    "Ljudevit Gaj, the leader of the Illyrian national movement, believed that the Habsburg territories inhabited by the South Slavs were not populated by a homogeneous community. However, while recognising their cultural heterogeneity, Gaj did not hold that Serbs and Croats were yet formed national communities. For instance, although in 1839 he writes: “A Serb will never become a Croat, and the latter can never become a Serb,” he also adds a thought which indicates his Illyrian nationalism: “It is not our intent to abolish the separate names, but to only adjoin them under a common national name.” [1]

    Μια γενιά μετά, όμως, ο επόμενος Κροάτης εθναπόστολος, ο Ante Starčević, πάλι αντανακλώντας τους συγχρόνους του Γερμανούς διανοητές, απορρίπτει τον ρομαντικό-πανσλαβικό εθνικισμό του Gaj, και γίνεται κήρυκας ενός κοινωνικού δαρβινισμού (ήταν μελετητής του Νίτσε) που εκφράζεται από ακραίο αντισερβισμό (γράφει ότι οι Σέρβοι είναι γύφτοι, ότι οι Κροάτες είναι η ανώτερη φυλή ανάμεσα στους Γιούγκους, κλπ). Αυτά είναι συμπτώματα της γενικότερης σήψης της ευρωπαϊκής σκέψης που επικράτησε στα τέλη του 19ου αιώνα, όπου η ροπή προς την ολότητα-οικουμενικότητα, που ήταν η κύρια τάση της ευρωπαϊκής σκέψης του 1750-1850, αντικαθίσταται τώρα από μια ροπή προς τον κατακερματισμό και τον παρτικουλαρισμό (στην επιστήμη, η σήψη αυτή αντανακλάται στην απόρριψη της ιδέας της παγκόσμιας ιστορίας από αυτή των επί μέρους ασύνδετων ιστοριών των φυλών ή "πολιτισμών" (Σπένγκλερ και Chamberlain), στις ιδέες του Lombroso περί "γεννημένων εγκληματιών" σε αντιδιαστολή με την κλασική εγκληματολογία του Beccaria, κλπ), σκέψη που αντικατέστησε τον προηγούμενο ρομαντικό περιεκτικό εθνικισμό με έναν σωβινισμό του "εθνικού αποκλεισμού", και που προϊόντα της στον 20ό ήταν οι γενοκτονίες και τα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Άλλωστε βασικός μαθητής και εκλαϊκευτής της σκέψης του Starčević είναι ο Mile Budak, ιδεολόγος των Ουστάσι και υπεύθυνος μαζί με τον Πάβελιτς για την υλοποίηση της γενοκτονίας των Σέρβων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος22/8/23 2:03 μ.μ.

      Στάσου ρε ανώνυμε. Ο Beccaria ήταν ο κατεξοχήν διαφωτιστής που κήρυξε το tabula rasa. Γιατί τον ανακατεύεις με τους ρομαντικούς;
      Τον Χέρντερ πάλι γιατί τον τοποθετείς σε ένα υποτιθέμενο στρατόπεδο περιεκτικών; Δεν ήταν κανόνας της σκέψης του αυτό που γράφεις. Μπορεί να τον χρησιμοποίησαν έτσι στην ανατολική Ευρώπη και στη. Ρωσία γιατί βόλευε διάφορα σλαβικά ιμπεριαλιστικά δόγματα. Ο ίδιος πάντως έβλεπε τη διάλυση της πολυεθνικής Αυστριακής Αυτοκρατορίας σαν εθνικιστικό όραμα. Ναι μεν έλεγε να συνυπάρχουν τα έθνη όμως σε ξεχωριστά εθνικά κράτη. Αυτή η θέση του κληρονομήθηκε απευθείας στον νεαρό Χίτλερ που και αυτός ήθελε τη διάλυση της Αυστριακής Αυτοκρατορίας.
      Θα μου πεις αυτή ήταν μια θέση που ακροβατούσε ανάμεσα σε ρομαντισμό και διαφωτισμό. Δεν είναι έτσι. Είναι ένα όραμα εθνικιστικό με αρκετές ελευθεριακές ρομαντικές δόσεις. Δεν είχε καταβολές στον παραδοσιακό αντιδραστικό ρομαντισμό. Από την άλλη ποιος είπε ότι ο Χίτλερ δεν είχε λανθάνουσες επιρροές από τη φιλελεύθερη θεωρία; Το λες και εσύ. Όλη η γενιά του 1890 είχε αφομοιώσει τον κοινωνικό δαρβινισμό σε νέο ρομαντικό εθνικισμό. Δεν έκαναν κάτι διαφορετικό οι Κροάτες. Το πρόβλημα είναι το Βατικανό και η εξωτερική πολιτική. Έπρεπε να παίξουν το ρόλο της Δύσης στα Βαλκάνια. Μην ψάχνεις θεωρητικές καταβολές. Αυτές το πολύ να τους έκαναν περισσότερο βίαιους στα μαζικά εγκλήματα. Το ποσοστό επηρέασαν. Τίποτα άλλο. Τα υπόλοιπα ήταν ρεαλιστικές αποφάσεις της εξωτερικής πολιτικής.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος22/8/23 8:58 μ.μ.

      Η σκέψη του Μπεκαρία (το έγκλημα ως κοινωνική -καθοριζόμενη από το περιβάλλον- ανάγκη με ορθολογικά κίνητρα) σε σχέση με αυτή του Λομπρόζο (βιολογικός ντετερμινισμός στην εγκληματικότητα) αποτελεί αναμφισβήτητα στάδιο ακμής στην ευρωπαϊκή σκέψη. Όπως είδες χρονολόγησα την ακμή των ευρωπαϊκών ανθρωπιστικών επιστημών στα έτη 1750-1850. Η κλασική αυτή περίοδος περιλαμβάνει ύστερους διαφωτιστές και ρομαντικούς.

      Το ότι ο Χέρντερ ήταν κατά της Αυστρίας δεν αναιρεί ότι ήταν περιεκτικός. Ήταν περιεκτικός ο Χέρντερ εκεί όπου υπήρχε το όμαιμον, ομότροπον και ομόγλωσσον. Στην Αυστρία δεν υπήρχε, γιατί η Αυστρία ήταν πολυεθνικό χωνευτήρι. Μεταξύ των Νότιων Σλάβων, ή των Ανατολικών Σλάβων ας πούμε (Ρώσων και Ουκρανών, που τους θεωρούσε δύο λαούς αλλά ένα έθνος) ήταν περιεκτικός.

      Μα, αυτό που λες για τον Χέρντερ ζητούσε ο Gaj, την απόσχιση των Νότιων Σλάβων από την Αυστρία. Ο Χίτλερ, την καταστροφή της Αυστρίας την ήθελε επειδή πίστευε ότι η Αυστρία δεν ήταν αρκετά ικανή να υποδουλώσει τους Σλάβους, πίστευε ότι η Γερμανία μπορεί να το κάνει καλύτερα. Ο Gaj και ο Χέρντερ ήθελαν την εθνική ανεξαρτησία των Σλάβων από τον αυστριακό ζυγό. Η προσκόλληση των μετέπειτα Κροατών σωβινιστών στην Αυστρία είναι και γι' αυτόν τον λόγο εγκατάλειψη του Χέρντερ.

      Επίσης αυτό που δίνεται παρακάτω ως ρήση του Gaj, ότι ο Κροάτης δεν θα γίνει ποτέ Σέρβος και ο Σέρβος ποτέ Κροάτης αλλά το ζητούμενο είναι να βρουν μια κοινή εθνική στέγη (ιλλυρισμό το έλεγε ο ίδιος) είναι κοντά στη σκέψη του Χέρντερ. Γεωπολιτικά μεταξύ της γενιάς του Gaj και αυτής των Starcevic και Frank δεν υπήρξαν τόσο μεγάλες αλλαγές, ώστε να τις θεωρήσω το σημαντικότερο γεγονός στη μετατροπή της Κροατικής σκέψης. Τόσο επί Gaj όσο και μεταγενέστερα, η Αυστρία ήταν αυτή που ήλεγχε την Κροατία. Το ότι ξαφνικά οι Κροάτες θεωρητικοί έγιναν φιλο-αυστριακοί, μπορεί να εξηγηθεί εν μέρει ως αντίδραση στην ταυτόχρονη μεταστροφή του σερβικού γιουγκοσλαβισμού του Garasanin (αντίστοιχο με τον κροατικό ιλλυρισμό του Gaj) σε μεγαλοσερβισμό, και ως φόβο των Κροατών διανοουμένων ότι θα εκσερβιστούν στο μέλλον. Αλλά και στα πολλά κοινά που είχε η (Καθολική) σκέψη αυτών των διανοουμένων με την αντίστοιχη Αυστριακή.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος22/8/23 10:43 μ.μ.

      ΥΓ: Εννοείται πως η βιολογικά ντετερμινιστική, θετικιστική και μηχανιστικά υλιστική σκέψη του ύστερου 19ου αιώνα είναι κατώτερη όχι μόνο του ρομαντισμού αλλά και του διαφωτισμού.

      ΥΓ2: Δεν νομίζω να υπαινίχθηκα ότι ο Χέρντερ ήταν αντιδραστικός. Η εκ μέρους μου συσχέτισή του με τον Gaj είναι μάλλον στα πλαίσια του ελευθεριακού ρομαντισμού (ούτε ο Gaj ήταν αντιδραστικός).

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος23/8/23 1:42 π.μ.

      Βρε συναγωνιστή οι Κροάτες μπορεί να εγκατέλειψαν τον Χέρντερ στο θέμα της Αυστρίας. Ο Χίτλερ δεν τον εγκατέλειψε. Αρχικά στρεφόταν κατά της Αυστρίας γιατί ήταν πολυεθνική και γιατί εμπόδιζε την ένωση των Γερμανών σε ένα κράτος, όπως ήθελε και ο Χέρντερ. Η ρατσιστική ορολογία κατά των Σλάβων ήταν ρητορική συνέπεια και όχι πρώτος λόγος αποστροφής της αυτοκρατορίας των Αψβούργων. Δεν μπορεί να πιστεύεις ότι το πρώτο που είχε στο μυαλό του ήταν το μίσος κατά των Σλάβων και ότι μόνο μετέπειτα ενδιαφερόταν για την ένωση των Γερμανών. Σε αυτό το σημείο μαθητής του Χέρντερ ήταν και αυτός. Το ίδιο και στην κοινωνική διαστρωμάτωση που βάσισε την εσωτερική οργάνωση του κράτους. Στην μεσαία τάξη βασίστηκε όπως ήθελε και ο Χέρντερ.
      Στην ανατολική πολιτική έκανε τα αντίθετα. Εκεί καταπάτησε τις αρχές του ρομαντισμού. Στην εσωτερική οργάνωση του κόμματος επίσης, με το στυγνό μακιαβελισμό του. Τέλος στην οικονομία όπου το έπαιξε λίγο ρεφορμιστικό ρομαντισμό, λίγο αβάντα σε μεγαλοαστούς, λίγο κρασί λίγο θάλασσα.

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος23/8/23 8:02 μ.μ.

      Έτσι όπως το θέτεις συναγωνιστή 1:42 συμφωνώ.

      Ναι ο Χέρντερ πράγματι ήθελε ενωμένο γερμανικό έθνος πέρα από διαμάχες Καθολικών-Προτεσταντών (αυτό εννοούσα πριν όταν έλεγα είναι Περιεκτικός, γιατί εκείνη την εποχή ήταν εντελώς νωπά τα τραύματα του Τριακονταετούς Πολέμου και υπήρχε ακόμα πολύ μίσος θρησκευτικό που χώριζε το γερμανικό έθνος).

      Βασικά αυτή την έμφαση στη θρησκευτική ταυτότητα έναντι της γλωσσικής, της εθιμικής (ομότροπον) και της φυλετικής (όμαιμον), τη διατυμπάνισαν οι μεταγενέστεροι Κροάτες σωβινιστές για να μετατρέψουν σε κύριο εχθρό τους Σέρβους. Επειδή στο αίμα, τη γλώσσα και τα έθιμα, Σέρβοι και Κροάτες (όπως Γερμανοί Καθολικοί και Προτεστάντες) ήταν πολύ κοντά, αλλά στη θρησκεία τους χώριζε άβυσσος. Ο Χέρντερ τόνισε για τους Γερμανούς τα άλλα τρία, και, ενώ ήταν ο ίδιος πάστορας, προσπάθησε να αμβλύνει τις θρησκευτικές διαφορές (η γνωστή θέση του Χέρντερ για την ιστορικότητα της θρησκείας). Το ίδιο επιχείρησε ο Gaj, κι απ' την πλευρά των Σέρβων ο Garasanin, μια πανσλαβική ένωση στη βάση του ομόγλωσσου, ομότροπου και όμαιμου, που να αμβλύνει τις διαφορές στη θρησκεία. Οι Starcevic, Frank, Pavelic εγκατέλειψαν τον Χέρντερ με αυτή την έννοια.

      Ο Χίτλερ μπορούμε όντως να πούμε ότι στη νεαρή του ηλικία δεν εγκαταλείπει τον Χέρντερ, στον βαθμό που αποζητά ενιαίο γερμανικό έθνος-κράτος και υπερβαίνει τον διαχωρισμό καθολικοί-προτεστάντες όπως τον υπερέβη ο Χέρντερ. Προσωπική μου γνώμη είναι ότι οι ορθότεροι συνεχιστές του Χέρντερ τη δεκαετία του 1920 ήταν ορισμένοι στοχαστές της Συντηρητικής Επανάστασης (Hielscher, ίσως Paetel) που ήθελαν ενοποίηση των γερμανικών εδαφών σε εθνοφυλετική βάση αλλά απέρριπταν τον επεκτατισμό-ιμπεριαλισμό κατά γειτονικών εθνών.

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος21/8/23 9:00 μ.μ.

    Σχόλιο 2 από 3, για την ιστορία του εκφυλισμού του Κροατικού εθνικισμού σε σωβινισμό

    "Ante Starčević believed Croats should confront their neighbors, including Serbs. He wrote, for example, that Serbs were an "unclean race" and denied the existence of Serbs or Slovenes in Croatia, seeing their political consciousness as a threat. During the 1850s Starčević forged the term Slavoserb, initially used to refer to some Serbs and his Croat opponent and later applied to all Serbs by his followers. The Austrian occupation of Bosnia in 1878 probably contributed to the development of his anti-Serb sentiment: He believed that it increased the chances for the creation of Greater Croatia. David Bruce MacDonald, has put forward a thesis that Starčević's theories could only justify ethnocide but not genocide because Starčević intended to assimilate Serbs as "Orthodox Croats", and not to exterminate them." [2] [3]

    Οι επικίνδυνες καινοτομίες του Starčević σε σχέση με τον Gaj είναι 1) η μη-αναγνώριση ύπαρξης Σέρβων εντός Κροατίας (τους λέει ορθόδοξους Κροάτες) και η θετική στάση προς την Αυστριακή επέκταση στα Βαλκάνια ως αντισερβική.

    Την πορεία όμως προς τον πλήρως γενοκτονικό αντισερβισμό την ολοκληρώνει ένας τρίτος: ο Εβραίος (!!!) Josip Frank (1844-1911), πατέρας των Ουστάσι:

    "Starčević's ideas formed a basis for the destructive politics of his successor, Josip Frank, a Croatian Jewish lawyer and politician converted to Catholicism who led numerous anti-Serbian incidents. Josip Frank carried on Starčević's ideology, and defined Croat identity 'strictly in terms of Serbophobia'. He opposed any cooperation between Croats and Serbs, and Djilas described him as "a leading anti-Serbian demagogue and the instigator of the persecution of Serbs in Croatia". His followers, called Frankovci, would go on to become the most ardent Ustashe members. Under his leadership the Party of Rights became obsessively anti-Serb, and such sentiments dominated Croatian political life in the 1880s. C. A. Macartney stated that because of the "gross intolerance" toward Serbs who lived in Slavonia, they had to seek protection from Count Héderváry, the Ban of Croatia, in 1883." [4]

    Βλέπουμε λοιπόν πώς μέσα σε τρεις γενιές, και χωρίς στο ενδιάμεσο οι Σέρβοι να έχουν σφάξει κανέναν Κροάτη, άλλωστε τα δύο έθνη ζούσαν σε δυο διαφορετικά κράτη τότε, οι Κροάτες στην Αυστροουγγαρία, οι Σέρβοι στη Σερβία), η αποσύνθεση των μεγάλων παραδόσεων του ρομαντισμού, που ακόμα τις ακολουθούσε ο Gaj, οδηγούν τους μεταρομαντικούς Κροάτες εθνικιστές σταδιακά στον γενοκτονικό αντισερβισμό. Βλέπουμε επίσης ότι ο στοχαστής που είναι πιο κοντά (χρονικά-πνευματικά) στον ρομαντικό εθνικισμό, o Gaj, είναι ο λιγότερο σωβινιστής.

    Δέον να λεχθεί επίσης ότι ενώ ο ρομαντικός εθνικιστής Gaj έβλεπε τους Αυστριακούς ως τον κύριο εχθρό, ο μεταρομαντικός Starčević προέτασσε συμμαχία (διάβαζε: υποταγή) Κροατών στους Αυστριακούς κατά των "γύφτων" Σέρβων. Άμεσος κληρονόμος αυτού είναι η συμμαχία των Ουστάσι από τη δεκαετία του 1920 με Μουσολίνι και μετά Χίτλερ. Βλέπεις ένα pattern εδώ; Ο ρομαντικός εθνικιστής δεν πουλάει το έθνος του στον Χ για να γλιτώσει από τον Ψ. Ο μεταρομαντικός σωβινιστής το κάνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος21/8/23 9:01 μ.μ.

    Σχόλιο 3 από 3, για την ιστορία του εκφυλισμού του Κροατικού εθνικισμού σε σωβινισμό

    Κάτι ανάλογο γίνεται και με τους Ουκρανούς. Ο ρομαντικός Ουκρανός εθναπόστολος Taras Shevchenko θεωρούσε αυτονόητο ότι η ανεξάρτητη Ουκρανία θα έχει ως αδελφή και σύμμαχο μια ανεξάρτητη Ρωσία. Η εναντίωσή του στην τσαρική μπότα ποτέ δε μεταλλάχτηκε σε μίσος για το ρωσικό λαό. Το σωβινιστικό-φυλετικό μίσος εμφανίζεται μόνο όταν ξεθωριάζει ο ρομαντικός εθνικισμός. Βέβαια στους Ουκρανούς αυτό αργεί πολύ, αφού ως και το 1920 (ως και τους Franko και Hrushevsky) δεν υπάρχει ούτε ψήγμα φυλετικού αντιρωσισμού σε αυτούς. Ο πρώτος που είχε σωβινιστικό αντιρωσισμό (και αντιπολωνισμό) ήταν ο Πετλιούρα, και ο Μπαντέρα φυλετικοποίησε αυτόν τον σωβινισμό.

    "Angrily exposing the great power oppression of the Russian landowners and the Tsar, Shevchenko fought for friendship between the Russian and Ukrainian peoples, praised the glorious of the glorious Bohdan Khmelnitsky, a fighter for the reunification of Ukraine with Russia, advocated the unification of the Slavic peoples on a democratic basis." [5]

    και αλλού:

    "He [Franko] fought for the reunification of Ukraine as part of Russia, where, in his opinion, the spring of mankind began with the revolution of 1905." [6]

    Το μόνο βέβαιο είναι ότι οι ιδεολογίες των Ουστάσι, του Μπαντέρα και άλλων παρόμοιων σωβινιστών του 20ού αιώνα αποτελούν αποτέλεσμα εγκατάλειψης του ρομαντικού εθνικισμού και υιοθέτησης του κοινωνικού δαρβινισμού και του ατομικιστικού νιτσεϊσμού - με αναγωγή, όμως, όχι του ατόμου αλλά του έθνους σε παρτικουλαριστική βιολογική μονάδα σε αιώνια πάλη με τις γειτονικές της βιολογικές μονάδες, τα γειτονικά έθνη.

    Και μάλλον σε αυτόν τον παρτικουλαρισμό πρέπει να βρούμε τα αίτια του γεγονότος ότι ημι-φασιστικά κινήματα του 20ού αιώνα, όπως το Κροατικό και το Ουκρανικό, απέτυχαν να αναγνωρίσουν την ύπαρξη του μεγάλου εχθρού πάνω στη γη (διεθνούς σιωνισμού) και αναλώθηκαν σε εθνοκαθάρσεις των συγγενών τους γειτόνων, Σέρβων, Ρώσων, Πολωνών. Ο λόγος που "είδαν το δέντρο και έχασαν το δάσος" αυτά τα κινήματα, που ανάλωσαν τη δυναμική τους σε πολέμους ενάντια σε αυτόν που θεωρούσαν "άμεσο καταπιεστή" (τον συγγενή γείτονα) αντί να πάρουν την ιστορικά μόνη σωστή απόφαση να συμμαχήσουν με τα συγγενικά γειτονικά έθνη ενάντια στον έμμεσο και πραγματικό καταπιεστή, δηλαδή το διεθνές τραπεζικό σύστημα, πρέπει να αναζητηθεί στην εγκατάλειψη, εκ μέρους αυτών των κινημάτων, του ρομαντικού εθνικισμού (που στην περίπτωση των Σλάβων εκφράστηκε ιστορικά με τον Πανσλαβισμό) και την αποδοχή παρακμιακών ιδεολογημάτων "εθνικού εξαιρετισμού", αντικειμενικά δηλαδή επαρχιώτικου μικρο-σωβινισμού, που εξυπηρετούσε μόνο τις Μεγάλες Δυνάμεις, που χρησιμοποίησαν και χρησιμοποιούν ακόμα αυτά τα κινήματα για να παράγουν αδελφοκτόνους πολέμους και να πατήσουν το ιμπεριαλιστικό τους πόδι στην Ανατολική Ευρώπη.

    ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ

    [1] E. Manetovic: Ilija Garasanin, Historical Review, 2006.

    [2] Tomasevich, Jozo (2001). War and Revolution in Yugoslavia, 1941–1945: Occupation and Collaboration, σελ. 3.

    [3] Carmichael, Cathie (2012). Ethnic Cleansing in the Balkans: Nationalism and the Destruction of Tradition, σελ. 97.

    [4] MacDonald, David Bruce (2002). Balkan Holocausts?: Serbian and Croatian Victim Centred Propaganda and the War in Yugoslavia, σελ. 88.

    [5] Rosenthal, Mark και Yudin, Pavel (1954). Three Ukrainian Enlighteners.

    [6] στο ίδιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος22/8/23 7:08 μ.μ.

      Εξαιρετική τοποθέτηση φίλε, δεν μπορεί να υπάρξει λογική αντίκρουση των λεγομένων σου. Μόνο μια σημαντική επισήμανση, που κάνει τον κροατικό σωβινισμό να φαίνεται ακόμα πιο γελοίος: η μητέρα του Στάρτσεβιτς ήταν Σέρβα. Ο παππούς του μάλιστα ήταν ορθόδοξος ιερέας.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος23/8/23 2:14 π.μ.

      Ο ανώνυμος διαστρεβλώνει εντελώς τα πράγματα και τα γεγονότα. Είναι φανερά σερβοφιλος και προκατειλημμένος κατά των Κροατών. Παρουσιάζει τα εθνικιστικά μίση της εποχής εκείνης ως ιδιαιτερότητα των Κροατών ενώ ως γνωστόν ήταν αμοιβαία. Παρουσιάζει επίσης αυθαίρετα τον φυλετισμο ως μίσος προς αλλοφυλους ενώ μόνο αυτό δεν διακήρυξαν οι εθνικοσοσιαλιστές. Και ναι, είτε αρέσει σε κάποιους είτε όχι, οι Κροάτες είναι πολύ πιο άριοι φυλετικά από τους Σέρβους. Το ότι οι διανοητές τους στράφηκαν προς τον Ε/Σ φυλετισμο μόνο αρνητικό δεν είναι.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος23/8/23 3:28 μ.μ.

      Από πού και ως που οι Σέρβοι δεν είναι φυλετικά άριοι όσο οι Κροάτες; δεν έχουν ανακατευτεί φυλετικά με κανέναν ασιατικό λαό

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος23/8/23 7:39 μ.μ.

      Δεν αποδεικνύεται βιολογικά, 2:14, ότι είναι "πολύ πιο άριοι" οι Κροάτες από τους Σέρβους (!!!). Τα PCA clusters του DNA τους τέμνονται παντού, οι διαφορές είναι απειροελάχιστες. Πρακτικά είναι δύο όμαιμοι λαοί, επίσης ομόγλωσσοι και ομότροποι. Δεν είναι όμως ομόθρησκοι. Η θρησκεία τους χωρίζει. Όπως, κατά τον Τριακονταετή Πόλεμο, χώριζε τους Γερμανούς Καθολικούς από τους Προτεστάντες, και τους έσπασε σε δύο κράτη, σε Αυστρία και Πρωσία. Εναντίον αυτής της διάσπασης κήρυξαν οι Γερμανοί ρομαντικοί εθνικιστές, που είναι το αντίστοιχο των Πανσλαβιστών του πρώιμου 19ου αιώνα. Μετέπειτα παρήκμασε αυτή η σχέση και δόθηκε έμφαση στον θρησκευτικό παρτικουλαρισμό, στον οποίο πολύ μετά (20ός αιώνας) δόθηκε δήθεν "βιολογικός" μανδύας. Ας μην φτάσουμε στο τέλμα να επικαλούμαστε ψευδεπιστήμη για να αποδείξουμε κάτι που δεν ισχύει. Ούτε Γότθοι είναι οι Κροάτες, ούτε Τσιγγάνοι είναι οι Σέρβοι.

      Διαγραφή
    5. Gr. Socialist Nationalist24/8/23 1:25 π.μ.

      Μπραβο στον
      Ανώνυμος21/8/23 9:01 μ.μ.

      Πολύ σωστά τα γράφει και σε αυτό το άρθρο και στο προηγουμένου και έτσι να συνεχίσει
      Καλή συνέχεια

      Διαγραφή
    6. Gr. Socialist Nationalist24/8/23 10:55 π.μ.


      Ανώνυμος 21/8/23 9:01 μ.μ.
      Εξαιρετικά τα σχόλια σου και στο παρών άρθρο και στο προηγούμενο
      Οι αλήθειες να λέγονται

      Διαγραφή
    7. Ανώνυμος12/6/24 5:25 μ.μ.

      Οι Σέρβοι πρώτα από όλα δεν είναι φυλετιστες αποδυκνυεται στο ότι έχουν χριστιανομπολσεβικικες καταβολές και είναι φιλορωσσοι το ότι κάποιοι δηλώνετε σκληροί εθνικιστές και υπερασπίζεστε τους Σέρβους που είχαν και βλέψεις για την Μακεδονία σαν καθιστά ανιστορητους και ηλίθιους και προς αυτόν που είπε ότι οι Κροάτες δεν πολέμησαν τον σιωνισμό να ψάξει να βρει πόσους Εβραίους και γύφτους εξόντωσαν η Σέρβοι είναι κατά της Ευρώπης Δόξα και τιμή στον Άντε Παβελιτς μαχαίρι και φωτιά στους Γιουγκοσλάβους και τους ρωσσολαγνους ελαδιτες

      Διαγραφή
  4. Ανώνυμος21/8/23 9:02 μ.μ.

    Εξαιρετικό άρθρο που τσούζει σερβολάγνους νεοεθνικιστές και κομμουνιστές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος22/8/23 2:09 μ.μ.

    Φίλε που έγραψες τα σχόλια για τον κροάτικο σωβινισμό(που σήμερα έχει γίνει όργανο του νατο,όπως και ο μπαντερικός,να τα λέμε όλα),αν επιτρέπεται που κατατάσσεσαι ιδεολογικά;Δεν ρωτάω προβοκατόρικα,συμφωνώ μαζί σου,από περιέργεια ρωτάω. Είσαι στρασσερικός ή ε-μ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος22/8/23 8:33 μ.μ.

      Στρασσερικός αλλά με απέραντο σεβασμό στο έργο των Paetel, Niekisch, Thiriart, Yockey κ.ά. Ε.Μ. το οποίο μελετώ.

      Διαγραφή
  6. Ανώνυμος22/8/23 4:55 μ.μ.

    ωραία τοποθέτηση αλλά αν θες δώσε παραπάνω διευκρινίσεις

    Γράφεις : "απέτυχαν να αναγνωρίσουν την ύπαρξη του μεγάλου εχθρού πάνω στη γη (διεθνούς σιωνισμού).....πραγματικό καταπιεστή, δηλαδή το διεθνές τραπεζικό σύστημα"

    Θεωρείς τον σιωνισμό και το τραπεζικό σύστημα συνώνυμα; Στην πραγματικότητα έχουμε δύο διαφορετικά φαινόμενα. Από την μία το αίτημα για δημιουργία θρησκευτικού εθνοκράτους, από την άλλη μια λειτουργία του βιομηχανικού καπιταλισμού. Μήλα με πορτοκάλια. Επίσης γιατί είναι κύριος εχθρός ο διεθνής σιωνισμός; Μπορείς να το εξηγήσεις παραπάνω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος22/8/23 8:42 μ.μ.

      Ναι μπορεί να είναι λάθος η συγκεκριμένη διατύπωση (ο Α.Χ. δεν την χρησιμοποιούσε, μιλούσε όμως για διεθνή ιουδαϊσμό). Η διεθνοποίηση του τραπεζικού συστήματος είναι το σημείο που χωρίζει την προμονοπωλιακή-βιομηχανική φάση του καπιταλισμού από τη μονοπωλιακή-χρηματιστική, στην οποία ο καπιταλισμός πραγματικά γίνεται "παγκόσμιος καρκίνος" (η λέξη "ιμπεριαλισμός" είναι αυτή που χρησιμοποιεί ο Λένιν, αλλά ιμπεριαλισμός σημαίνει και άλλα πράγματα, γι' αυτό δεν την χρησιμοποίησα).

      Μιλώντας για τα εθνικιστικά κινήματα του Μεσοπολέμου, το να είναι αντικαπιταλιστικά (στο ταξικό μέτωπο) και να θέτουν ως νούμερο ένα εχθρό (στο εθνικό μέτωπο) όχι τα γειτονικά τους έθνη αλλά τον κατά Α.Χ. "διεθνή ιουδαϊσμό" είναι το μίνιμουμ για να χαρακτηριστούν επαναστατικά, και όχι πλανεμένα όπως οι Ουστάσι και ο Μπαντέρα.

      Πχ η Σιδηρά Φρουρά επί Κοντρεάνου αναγνώριζε το κύριο μέτωπο κατά των Εβραίων χρηματιστών και όχι κατά των "προαιώνιων εχθρών" του τότε ρουμάνικου σωβινισμού, των Ούγγρων. Αυτό ας πούμε τη διαχωρίζει από Πάβελιτς-Μπαντέρα.

      Διαγραφή
  7. Ανώνυμος22/8/23 6:56 μ.μ.

    Γκότφρντ Φέντερ, ο θεωρητικός του Εθνικοσοσιαλισμού

    https://mavreslegeones.blogspot.com/2023/08/blog-post_22.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος22/8/23 8:33 μ.μ.

    Οριστική συντριβή των γκαρσονιών της ακροδεξιάς μετά τα εξαιρετικά σου σχόλια φιλε. Ουκρανοκροάτες ψευτοχιτλερικοί στις τρύπες σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος23/8/23 1:20 π.μ.

      Ναι φοβερη συντριβη των χιτλερικων που ο τυπος σε προηγουμενη αναρτηση που εκανε παλι 3 εκτενη σχολια για την πλουτοκρατια του τριτου ραιχ και του χιτλερ "ξεχασε" να αναφερει οτι ο τισεν και ο σαχτ που εκραζε (σωστα) βρεθηκαν σε στρατοπεδα εργασιας συν του οτι την περιουσια του τισεν το Γ ραιχ την εθνικοποιησε .συντριβη χιτλερικων απο που και ως που με κομμουνιστικες πηγες ; ξεθαμμενη προπαγανδα του KPD ειναι οι "κατηγοριες" εναντι του χιτλερ για πλουτοκρατια ... επισης πως γινεται να μας εξηγησει ο φιλος με τα εκτενη σχολια, οι γερμανοι βιομηχανοι να εβαλαν τον Χιτλερ να ξεκανει τον Ρεμ "για να εξοντωθουν τα σοσιαλιστικα στοιχεια" αλλα οχι τον Ρομπερτ Λαι , οχι τον Λουτσε , οχι τον Φεντερ ,οχι τον Γιουνγκ κ.α ; αν ηθελαν να σκοτωσουν σοσιαλιστικα στοιχεια πρωτος πρωτος επρεπε να φυγει ο Ρομπερτ Λαι και ολοι οι παραπανω .

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος23/8/23 7:44 μ.μ.

      Για τον Φέντερ ειδικά γράφει ο Σαχτ μετά τον πόλεμο ότι έπεισε προσωπικά τον Χίτλερ να τον απομακρύνει γιατί "σκοπός του Φέντερ ήταν η καταστροφή του τραπεζικού συστήματος". Προχτές ανέβασαν άρθρο οι ΜΑΥΡΕΣ ΛΕΓΕΩΝΕΣ επ' αυτού.

      Τον Φέντερ και τον Γιουνγκ τους παραγκώνισαν, δεν χρειάστηκε να τους δολοφονήσουν επειδή δεν είχαν μαζικό following. Ο Ρεμ είχε.

      Ο Λάι πάλι ήταν ο τοποτηρητής της "ταξικής συνεργασίας" μέσα στους εργάτες, δηλαδή αυτός που έκανε τη δουλειά που είχε ζητήσει ο Κρουπ, να έχει τους εργάτες μαντρωμένους σε ένα ψευτοσυνδικάτο που ευνοούσε την εργοδοσία. Γιατί να δολοφονήσουν τον Λάι; Χαζοί είναι;

      Διαγραφή
  9. Ανώνυμος23/8/23 2:39 π.μ.

    Ο σύντροφος που έγραψε τα σχόλια για τον κροατικό σοβινισμο είναι πραγματικά καταπληκτικός! Δεν ξέρω αν είναι ο ίδιος που κάνει πολύ εύστοχες παρατηρήσεις και στο ιστολόγιο της φλεφαλο. Αν είναι ο ίδιος μιλάμε για άνθρωπο με φοβερές γνώσεις στο τομέα της σύγχρονης πολιτικής και φιλοσοφικης σκέψης, στην ιστορία του σοσιαλισμού, της ΕΣΣΔ και την παράδοση του σοσιαλιστικού στρατοπέδου γενικότερα. Πραγματικά απολαμβάνω να τον διαβάζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος23/8/23 1:31 μ.μ.

      Μάλλον δεν είναι ο ίδιος. Αυτός εδώ δηλώνει στρασσερικός (ούτε καν εμ), ενώ ο άλλος στη φλέφαλο μάλλον είναι κανονικός ορθόδοξος λενινιστής. Τέσπα όποιος και να τα έγραψε, τα παραπάνω σχόλια βάζουν τα πράγματα στη θέση τους.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος23/8/23 2:20 μ.μ.

      Θα μπορούσε να μας πει ο ιππεύς δύο λόγια για τον ανώνυμο σχολιαστή. Αυτός σίγουρα γνωρίζει περισσότερα.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος23/8/23 2:52 μ.μ.

      Στην φλεφαλο γράφουν τουλάχιστον 2 ανώνυμοι για την εσσδ.Ο ένας είναι όντως ορθόδοξος μαρξιστής που σπαμάρει αντιφασιστική και διεθνιστική προπαγάνδα και μετά ανεβάζει αυτά τα σχόλια σε αριστερές ομάδες στο φέισμπουκ και κοκορεύεται που "τρόλαρε τους φασίστες".Ο άλλος είναι στρασσερικός ε-σ που ασχολείται γενικά με τον μεσοπόλεμο και όχι μόνο με την εσσδ.Δεν είναι το ίδιο άτομο.

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος23/8/23 11:07 μ.μ.

      2:20 έχει κουράσει το κόλλημα σου με την πάρτη του. εκτος και αν είσαι ο ίδιος και θες να γίνει σουσουρο πάλι στην φόρμα για το όνομα σου

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος24/8/23 5:13 π.μ.

      Φίλε 2:20 μ.μ.

      Το έχω δηλώσει 100 φορές, ΔΕΝ είμαι ο ιππεύς. Ένας στρασσερικός εθνικοσοσιαλιστής είμαι που όμως τιμώ τη δράση και την αγωνιστικότητα των βετεράνων χιτλερικών του χώρου. Κάνε και εσύ μισή μέρα φυλακή και θα δούμε αν θα έχεις όρεξη να ειρωνευτείς παλαίμαχους συναγωνιστές. Επίσης δεν γράφω στη φλεφαλο αν και εκτιμώ το έργο των παιδιών. Γενικά να δείχνουμε αγάπη μεταξύ μας και να μην ξεκατινιαζόμαστε στα σχόλια. ❤️ 👨‍❤️‍👨 💋

      Ο εχθρός θέλει να μας χωρίσει σε στρασσερικούς και χιτλερικούς για να μας βάλει να τσακωνόμαστε. 😠

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος24/8/23 6:16 π.μ.

      Αυτός που "τρολάρει τους φασίστες" μπορεί να είναι και το γνωστό γκαρσόνι που συνήθως το παίζει χιτλερικός αλλά κάποιες φορές ποστάρει ΟΑΚΚΕ (!) και άλλες το παίζει δήθεν ακόμα και σταλίνας.

      Διαγραφή
    7. Ανώνυμος25/8/23 4:30 π.μ.

      Φίλτατε Γ Σαιντ 5:13, έχει απόλυτο δίκιο. Ευγνώμονες ευχαριστίες για το άλμα από τον πλατωνισμό στον στρασερισμό. Παρακαλώ εκλεκτέ συνέλληνα διευκρίνισε εάν έχεις την ευγενή καλοσύνη, τιμάς και την δράση των φωτογράφων συναγωνιστών αλλά και των τενιστων στα μπουντρούμια της καραμανλικής δημοκρατίας;

      Διαγραφή
    8. Γ. Σαιντ26/8/23 3:25 μ.μ.

      Δεν είμαι ο ΑΗΚ, ΗΛΙΘΙΟΙ

      Διαγραφή
    9. Ανώνυμος26/8/23 4:34 μ.μ.

      Ερβιση απορώ πως σε μπέρδεψαν μαζί του, αν είναι δυνατόν δηλαδή

      Διαγραφή
    10. Ανώνυμος26/8/23 4:46 μ.μ.

      Όχι φίλτατε Σαιντ δεν είσαι. Ούτε φωτογραφίες βγάζεις. Ούτε παίζεις τένις. Δεν θυμάμαι αν είσαι γνωστός της Λάουρας.

      Διαγραφή
    11. Ανώνυμος29/8/23 6:44 μ.μ.

      Που χάθηκες ρε Αη Πέτρο 3:25, σε πεθύμησα αντρί μου. Γερός δυνατός;

      Διαγραφή
  10. Ανώνυμος23/8/23 1:45 μ.μ.

    Ιγκόρ Βούκιτς.
    Κροάτης αναθεωρητικός,με ιστοσελίδα για το Γιασένοβατς.https://drustvojasenovac.wordpress.com/
    Εδώ το Φέϊς Μπούκ:https://www.facebook.com/profile.php?id=100008714043155

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος23/8/23 3:12 μ.μ.

    Οι 100 Κροάτες ηρθαν και εκαναν επιθεση στην Ελλάδα σκοτωνοντας εναν Ελληνα. Οτι και να ηταν αυτος. Ειναι εχθροι της πατρίδας και οι 100.Σε αλλες εποχες δεν θα γυριζε ποτε κανεις ζωντανος στην Κροατια.
    Τωρα στα του άρθρου... Συνέχεια σχόλια δινουν διεθνιστικη διασταση στον εθνικισμο... Ειναι λαθος!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος24/8/23 3:32 μ.μ.

      Αν η ελλαδα ειχε ΕΣ κυβερνηση επρεπε αμεσως να βγαλει τους κροατες απο την φυλακη και να τους τιμησει για την πραξη που εκαναν (αν την εκαναν αυτοι γιατι ακουγονται κατι περιεργα ) στην τρυπα σου ορφανο του στιγκα

      Διαγραφή
    2. Μην λέμε υπερβολές. Αν υπήρχε ΕΣ κυβέρνηση δεν είχαν κατέβει ανενόχλητοι 4500 χιλιόμετρα για να πάνε σε ραντεβού θανάτου. Δεν θα είχαν συναντήσει ντόπιους κλπ. Έχεις δίκιο στο ότι η αλήθεια δεν έχει καμιά σχέση με Κροάτες δηλαδή ο δολοφόνος δεν ήταν ξένος πιθανότατα.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος26/8/23 11:40 π.μ.

      Αν η Ελλάδα είχε Εθνικοσοσιαλισμό στην εξουσία,οι καπιταλιστές και τα φιλελεύθερα δυτικολιγούρια του εστιατορίου θα ήταν στην Μακρόνησο.

      Διαγραφή
  12. Ανώνυμος23/8/23 8:40 μ.μ.

    Aσχετο αλλα τα είχαμε πει για Γκριγκοζιν... Βεβαια επεσα εξω. Περιμενα πριν το 15 Αύγουστο.... Οταν εισαι μ..... ς προδοτης αυτα παθαινεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος23/8/23 8:59 μ.μ.

    Ο τύπος με τα απέραντα σχόλια είναι ένας απλός showman και ψευτοδιανοούμενος.Σίγουρα είναι μπολσεβικος.Χιτλερ για 1000 χρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος24/8/23 1:41 π.μ.

      8:59 Μα ρε φιλε απο τη μια λενε οι στρασσερικοι τον σλαιχερ οτι ηταν σοσιαλιστης ,ομως δεν λενε οτι ο Σαχτ ηταν αυτος που εκανε τα δημοσια εργα,τους αυτοκινητοδρομους για να μειωσει την ανεργια ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΣ την πολιτικη του Σλαιχερ σε αυτο το κομματι .τελικα ο Σλαιχερ ηταν καπιταλιστης ; αν ναι τοτε συνεργαστηκε ο στρασσερ και ο ρεμ με αυτον ή ο Σαχτ ειναι σοσιαλιστης επειδη συνεχισε το εργο του σλαιχερ ;ο Φεντερ επισης ηταν υπευθυνος για την υπηρεσια εγκαταστασης ,δηλαδη ρυθμιζε που θα χτιστουν σπιτια ,που θα μετακινηθουν πληθυσμοι κτλπ .ο Φεντερ ηθελε αποκεντρωμενα εργοστασια το οποιο δεν ηταν αποδοτικο για τις τοτε καταστασεις...την περιοδο εκεινη εκανε η Γερμανια επανεξοπλισμο και δεν γινοταν να κανουν κατι τετοιο με τα εργοστασια διοτι θα χαλαγε ολη η παραγωγη .επισης γιατι οι στρασσεριστες προσπαθουν να καπηλευτουν τον Φεντερ εναντι του Σαχτ , οταν ο Φεντερ ηταν εκεινος που αντεκρουσε τους αδελφους Στρασσερ και διαφωνησε στη διασκεψη του Μπαμπεργκ ;Το ζητημα λοιπον ειναι : εκανε ο Σαχτ καπιταλιστικη πολιτικη ; φυσικα και οχι ! το προγραμμα του φεντερ ηταν φυσικα αξιολογο αλλα δεν μπορουσε να εφαρμοστει απο την αρχη στο 100 % .

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος26/8/23 11:39 π.μ.

      Αν δεν εφαρμοσε καπιταλιστικη πολιτικη ο σαχτ πως πλουτισαν τότε όλα τα μονοπώλια του γερμανικού και του αμερικανικού καπιταλισμού;

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος26/8/23 10:08 μ.μ.

      ωραιο επιχειρημα ... μετρησες τα λεφτα τους και το ξερεις ; δωσε μας στατιστικα

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος27/8/23 3:01 π.μ.

      Σαχτ μεταπολεμικά οικονομικός σύμβουλος στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα... τι συζητάμε τώρα... το να λέμε ότι δεν ήταν καπιταλιστής ο Σαχτ είναι σαν να λέμε ότι δεν ήταν κομμουνιστής ο Λένιν.

      Διαγραφή
  14. Ανώνυμος23/8/23 9:22 μ.μ.

    Νεκρός ο Πριγκόζιν. Τον έφαγε το βαθύ ρωσικό κράτος όπως και την κόρη του Ντούγκιν και άλλους δύο τρεις εθνικομπολσεβίκους. Αμέσως μετά την επίσκεψη Ζελένσκι άρχισαν οι πυρκαγιές στην Θράκη δίπλα σε αποθήκες οπλισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος23/8/23 9:54 μ.μ.

      Ρώσοι Μογγόλοι κομμουνιστές μπολσεβίκοι της στέπας βάλανε τις φωτιές.Διαδώστε!Ο ελεύθερος δυτικός κόσμος κινδυνεύει!

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος25/8/23 8:46 π.μ.

      9:54 θα είχες δίκιο αν δεν ήσουν ρουφιάνος των ΗΠΑ.Οι Ρώσοι είναι Μογγόλοι και υπάνθρωποι.Ωστοσο εξίσου υπάνθρωποι είναι οι Αμερικάνοι οι οποίοι με ένα άψογο δίκτυο πρεσβειών,βασεων και μυστικών υπηρεσιών κάνουν τις δουλειές του ακόμη πιο πρόστυχα εξυπηρετώντας τον διεθνή σιωνισμό.Ουτε Μόσχα ούτε Ουάσιγκτον.
      Χίτλερ για πάντα.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος25/8/23 8:18 μ.μ.

      Όσο λέτε "ούτε Μόσχα", δεν τον νοιάζει τον πρέσβη τι λέτε μετά,εξυπηρετείτε απόλυτα τα συμφέροντα του γκαρσόνια.

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος26/8/23 9:09 π.μ.

      8:46 υπάρχουν γενετικές έρευνες που να αποδεικνύουν ότι οι Ρώσοι είναι μογγολικής καταγωγής;

      Διαγραφή
  15. Ανώνυμος23/8/23 9:42 μ.μ.

    Είναι μάλιστα πιθανό ανάμεσα στους νεκρούς να είναι και ο «υπαρχηγός» της Wagner Ντμίτρι Ούτκιν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος23/8/23 9:54 μ.μ.

    ένας "Αλβανός" έσωσε την τιμή της Ελλάδος στον Έβρο.

    Ηρωική Αρβανιτιά μόνος του 25:1

    πάντα συκοφαντημένη αλλά πάντα στο μετερίζι η σπορά του Πύρρου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος24/8/23 3:10 μ.μ.

      Και όταν τρώγανε τον Άλκη 12 εναντίον 3 "ηρωική" ήταν η Αρβανιτιά ;

      Διαγραφή
    2. Τουλάχιστον αρκετοί Αλβανοί έχουν Ελληνικό αίμα σε αντίθεση με αρκετά μέλη της ακροδεξιάς πτέρυγας που είναι στην καλύτερη 25% Έλληνες.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος26/8/23 11:38 π.μ.

      3:10 και οι ελληνες οπαδοι δεν ειναι τα καλυτερα παιδια παντως ..

      Διαγραφή
  17. Ανώνυμος24/8/23 6:51 π.μ.

    Ο θεμελιωτής της πολιτικής ανθρωπολογίας, Helmuth Plessner, είχε αποκαλέσει κάποτε τη Γερμανία του Μπίσμαρκ "Grossmacht ohne Staatsidee" (μια μεγάλη δύναμη χωρίς μια κρατική ιδέα). Ας πούμε ότι το ίδιο ισχύει για τη Ρωσία του Πούτιν. Ενώ, δηλαδή, η Δύση έχει ως κρατική ιδέα τον φιλελευθερισμό-κοινοβουλευτισμό, η Κίνα και η ΕΣΣΔ τον σοσιαλισμό ή η Ιταλία του Μουσολίνι τον φασισμό, κράτη όπως το Β' Ράιχ του Μπίσμαρκ, η Γαλλία του Ναπολέοντα Γ', ή η σημερινή Ρωσία, δεν έχουν μια ξεκάθαρη ιδέα για το κράτος, αλλά μόνο θραύσματα μιας τέτοιας. Συντηρούνται βασιζόμενα στον "βοναπαρτισμό", δηλαδή στην ύπαρξη ενός δυνατού ηγέτη που παίζει ρόλο διαιτητή ανάμεσα στις αντιμαχόμενες φατρίες εξουσίας και μεγάλων συμφερόντων και διαφυλάσσει την κοινωνική ειρήνη αποτρέποντας ως "μεγάλος τιμονιέρης" τις ενδοκρατικές φουρτούνες. Ειδικά όπου δεν υπάρχει σταθερή κρατική ιδέα, είναι πιο εύκολο να ευδοκιμήσουν οι "μεγάλοι ηγέτες" ως εγγυητές σταθερότητας. Σε τέτοια κοινωνικά πλαίσια, κινήσεις όπως αυτή του Πριγκόζιν πριν δύο μήνες, είναι πιο πιθανές να προκύψουν, από ό,τι σε κοινωνίες με αποκρυσταλλωμένη ιδέα περί κράτους. Αν πετύχουν (βλ. Λουδοβίκος Βοναπάρτης, που έγινε Ναπολέων Γ' το 1851), ο κινηματίας γίνεται ο ίδιος κράτος. Αν αποτύχουν (βλ. Κορνίλωφ το 1917), ο κινηματίας χάνει το κεφάλι του. Ο Πριγκόζιν μπορεί να ήθελε να γίνει ο νέος Ναπολέων Γ' (αν και αυτό δεν είναι βέβαιο, γιατί ο ίδιος έλεγε ότι δεν θέλει την εξουσία αλλά μόνο αλλαγές στο υπουργείο άμυνας), κατέληξε όμως να γίνει ο νέος Κορνίλωφ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος24/8/23 8:42 π.μ.

    Πλάκα πλάκα ο μαρξιστής αντιφασίστας της φλεφαλο φαίνεται να γνωρίζει απ έξω τα βιογραφικά όλων των ανθρώπων του ευρύτερου χώρου. Ξέρει τι άρθρα έγραψε ο καθένας, σε ποια ομάδα ανήκε, τι είπε ή έγραψε πριν χρόνια, σε ποιες δράσεις συμμετείχε. Τα 9 στα 10 ανώνυμα σχόλια στην φλεφαλο είναι δικά του και μάλλον είναι ο ίδιος που δίνει κόσμο στο σχετικό νήμα του ιντιγίδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι λογικό από δεκάδες ανώνυμα σχόλια να είσαι σίγουρος ποιος είναι και τι ρόλο βαράει. Είσαι λίγο υπερβολικός σε σχέση με το συμπέρασμα σου.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος24/8/23 1:33 μ.μ.

      Μήπως έχεις αμφιβολίες και για το ποιος γράφει και απαντά σε όσα νήματα σου έχουν φτάσει τα εκατόν τόσα σχόλια; Μήπως και εκεί το συμπέρασμα είναι υπερβολικό; Μήπως πρόκειται για προβοκάτσια κατά του συνιδρυτή του ιστολογίου;

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος24/8/23 3:09 μ.μ.

      Και γιατί σε ενοχλεί να έχουμε στις τάξεις μας μαρξιστές αντιφασίστες όταν είσαι σε μια τάση που αγκαλιάζει "εθνικοαναρχικούς και εθνικομπολσεβίκους" αλλα απορρίπτει πραγματικούς ΕΣ επειδή τους βλέπει σαν "ακροδεξιούς";

      Διαγραφή
    4. Το συγκεκριμένο πρόσωπο που φωτογραφίζεις δεν είναι συνιδρυτής. Σε γενικό πλαίσιο τα σχόλια είναι ελεύθερα αλλά έχουν κοπεί δεκάδες υβριστικά και συκοφαντικά. Οι διαφωνίες είναι θεμιτές αλλά το να βλέπεις παντού το ίδιο πρόσωπο είναι μια αστήρικτη υπόθεση δική σου.

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος24/8/23 5:06 μ.μ.

      Μύρισε μπριγιαντίνη η φόρμα σχολιασμού σου Κρίνε. Ο ίδιος το λέει και μάλιστα με περηφάνεια ότι γράφει ανώνυμα σχόλια με χιλιάδες διαφορετικά πρόσωπα, ότι δίνει τηλεφωνικές συνδιαλέξεις με συναγωνιστές στο indy, ότι εντοπίζει γκόμενες συναγωνιστών για να μαθαίνει μυστικά τους, ότι είναι ο Σουλτάνος του διαδικτύου. Στο site της ΦΛΕΦΑΛΟ το παίζει σοφιστικέ ρομαντικός θαυμαστής του Στράσσερ και του Πάετελ. Εδώ κάνει μπουρδέλο κάθε συζήτηση με γελοιογραφίες τύπου Τορεαδόρ. Στο ιντυγίδια μεταμφιέζεται σε αντιφασίστα. Από την ώρα που σταμάτησε να ανανεώνει το βόθρο του γυρνάει σε όλα τα ριζοσπαστικά site και παρεμβαίνει στις συζητήσεις για να περνάει τις γραμμές του. Τί δεν καταλαβαίνεις; Ή κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις;

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος24/8/23 11:47 μ.μ.

      μη φωτογραφίζετε το φωτογράφο

      Διαγραφή
    7. Ανώνυμος25/8/23 1:55 π.μ.

      Ο Τέλης ή ο Σταύρος απαντά στο 3:25?

      Διαγραφή
    8. Ανώνυμος25/8/23 4:31 π.μ.

      Σε ρωτώ συγκεκριμένα, αποδέχεσαι ότι γράφει στην σελίδα σου με υπογραφή και φωτογραφία εδώ και χρόνια ή θεωρείς ότι πρόκειται για προβοκάτσια και υπερβολές;

      Διαγραφή
    9. Ο "φωτογράφος" δεν διαθέτει κωδικούς διαχείρισης δεν υπήρξε συνιδρυτής της συντακτικής ομάδας δεν έχει από το 2017 κάποια σχέση η επαφή με τον ΜΚ.

      Διαγραφή
    10. 4:31 έχει δοθεί απάντηση σε άλλη δημοσίευση. Αν και σε γενικές γραμμές η διαχείριση αποφεύγει να απαντάει σε ερωτήσεις ή να ανοίγει αναλυτικό διάλογο με ανώνυμους σχολιαστές το επαναλαμβάνουμε και εδώ. Θεωρείται βέβαιο ότι διαθέτει κάποια ψευδώνυμα και κατά καιρούς γράφει σχόλια με υπογραφή ή άνευ αυτής. Πολλά από τα σχόλια του και τα οποία είναι άμεση πληροφόρηση για την κρατική ασφάλεια και την αντιφα διαγράφονται άμεσα. Δεν διαθέτει τόσα πρόσωπα όσα έχουν αναφερθεί κατά καιρούς αλλά απολαμβάνει το τρολάρισμα όπως το συνηθίζει από την εποχή που ανακάλυψε το διαδίκτυο. Όμως σχεδιασμένα αφήσαμε τους διαλόγους να εξελιχθούν για να λάβει τις απαντήσεις που του αξίζουν. Πιθανότατα το θέμα έχει εξαντληθεί οι απαντήσεις δόθηκαν σε όλα τα επίπεδα και δεν θεωρούμε σημαντικό να συνεχίσουμε να του δίνουμε αξία και σημασία.

      Διαγραφή
    11. Ανώνυμος25/8/23 2:04 μ.μ.

      Δεν γράφει στην φλεφαλο ο φωτογράφος, σοβαρεψου. Του δίνεις περισσότερη αξία από όση πρέπει.

      Διαγραφή
    12. Ανώνυμος25/8/23 10:56 μ.μ.

      Ο ανώνυμος που βλέπει παντού ιππείς μπορεί να είναι ο ίδιος ο Τέλης που θέλει να δημιουργήσει ντόρο.Όμως τα ρουφιανέματα από την φόρμα της φλεφαλο ποιος τα γράφει;Ψέματα είναι ότι 9/10 σχόλια είναι για τους κακούς "φασίστες";Έχω παρατηρήσει έναν ανώνυμο και έναν με ψευδώνυμο το όνομα ήρωα της ιλιάδας που βγάζουν ακροδεξιούς και "ναζί" όλους του ευρύτερου χώρου.Για αυτούς δεν υπάρχουν ανεργία μνημόνια νατο.Μόνο κακοί "ναζί"

      Διαγραφή
    13. Ανώνυμος26/8/23 1:25 π.μ.

      Ωχ πρώτα διέσυρε το Ρropatria τώρα βάζει πλώρη να για τους ρομαντιστές. Άμοιρε εθνικιστικέ χώρε θα τραβήξεις τα πάνδεινα μέχρι να αποδεχτούν όλοι αυτά που έχει στο κεφάλι του. Μια στο καρφί και μια στο πέταλο θα το πάει το έργο.

      Διαγραφή
    14. Ανώνυμος26/8/23 2:37 μ.μ.

      Σε ποιον αναφέρεστε;

      Διαγραφή
    15. Ανώνυμος26/8/23 5:43 μ.μ.

      Υπάρχει ακόμα "Propatria";2 χρόνια έχει να ανέβει κάτι στην ιστοσελίδα τους

      Διαγραφή
    16. Ανώνυμος27/8/23 3:00 μ.μ.

      Είναι σχεδόν ενσωματωμένη σε εθνικιστικό κόμμα.

      Διαγραφή
    17. Ανώνυμος27/8/23 10:16 μ.μ.

      Υπάρχει όμως δεν είναι σίγουρο για πόσο ακόμα θα αντέξει αν συνεχίσει να την θέτει στο στόχαστρο ο ιππέας.

      Διαγραφή
    18. Ανώνυμος28/8/23 12:21 π.μ.

      3:00 είναι οι Έλληνες ΓΤΠ και το Εθνικό Μέτωπο εθνικιστικά κόμματα;

      Διαγραφή
  19. Ανώνυμος24/8/23 9:01 π.μ.

    Παντρεμένος με Εβραία ο Πάβελιτς

    On 12 August 1922, in St. Mark's Church, Zagreb, Pavelić married Maria Lovrenčević. They had three children, daughters Višnja and Mirjana and son Velimir. Maria was part Jewish through her mother's family and her father, Martin Lovrenčević, was a member of the Party of Rights and a well-known journalist.

    Και ο Kvaternik

    Slavko Kvaternik married Olga Frank, daughter of Josip Frank, a Croatian nationalist politician of Jewish descent, who converted from Judaism to Roman Catholicism.

    Και κάμποσοι Εβραίοι Ουστάσι

    According to Ivo Goldstein, there were no instances of antisemitism in the newspaper in the beginning. Goldstein suggests there were three reasons for this; the total focus of the Ustaše on the Belgrade government, lack of the necessary intellectual capacity within the early Ustaše movement to properly develop their ideology, and the active involvement of Jews with the Ustaše.

    (wiki)

    Όσο πάει γίνεται και καλύτερο.

    Αμ πώς να κάνουν ωρέ ανώνυμε αντίσταση στο διεθνή εβραϊσμό, αφού κι οι ίδιοι εβραϊκό κίνημα ήταν με ολίγη από Βατικανό. Και είμαι σίγουρος ότι αυτοί που αποθεώνουν τους Ουστάσι είναι οι ίδιοι που χαρακτηρίζουν εβραϊκό κίνημα τους μπολσεβίκους και άλλους παρόμοιους. Δύο μέτρα και δύο σταθμά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια υπενθύμιση. Όποιος ιουδαίος ασπαζόταν τον Καθολικισμό συμφωνά με τις αρχές της οργάνωσης έπαυε και να έχει επιπτώσεις. Απλά ως παρατήρηση στα γραφόμενα σου.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος26/8/23 9:07 π.μ.

      Μιλάει για γενετικά Εβραίους προφανώς.Όχι για απλώς θρησκευτικά Εβραίους

      Διαγραφή
  20. Ανώνυμος24/8/23 10:22 π.μ.

    Ένα ακόμη άγνωστο θραύσμα: Μεταξύ των πρωτεργατών του κροατικού εθνικισμού ήταν ο Δημήτριος Δημητρίου, που έμεινε γνωστός ως Dimitrija Demeter. Μέχρι το θάνατό του ορθόδοξος, θαμμένος στην Κροατία, Έλληνας κι από μάνα κι από πατέρα, Ρομαντικός ποιητής από την Κοζάνη, γεννημένος στην Αυστροουγγαρία, ιδρυτής του Εθνικού Θεάτρου της Κροατίας, πολιτικός ακτιβιστής του ''Ιλλυρισμού'', υμνητής στα έργα του των αγώνων των Κροατών ενάντια σε Τατάρους και στενός συνεργάτης του Ljudevit Gaj, του δασκάλου του γένους των Κροατών.

    Με τέτοιες περγαμηνές και συνεισφορά, και με την μανία μας να θέλουμε να ξετρυπώνουμε Έλληνες προπροπροπαππούδες διαφόρων γνωστών στις τέσσερις γωνιές της γης, για να καμαρώνουμε που είμαστε παντού και προσφέρουμε πολιτισμό, είναι να απορείς που αυτός ο άνθρωπος είναι παντελώς άγνωστος στην Έλλαδα, μάλλον ακόμα και μεταξύ των απογόνων του στη Σιάτιστα. Για ποιο λόγο δεν έχει υπάρξει ποτέ στα ιστορικά ένθετα ειδησεογραφικών σελίδων ένα άρθρο με τίτλο ''ο εθνικός ποιητής της Κροατίας ήταν Έλληνας'', όπως βλέπουμε κατά κόρον για τον ''Έλληνα εθνικό ποιητή της Ιαπωνίας Λευκάδιο Χερν''; Οι λόγοι είναι ευνόητοι. Τα αποτελέσματα του να θες να είσαι σερβότερος των Σέρβων. Δεν έχω κανένα μίσος για Σέρβους ούτε ερωτική λαγνεία για Κροάτες, όπως έχουν οι εννιά στους δέκα Έλληνες στο ανάποδο και για ανεξήγητους λόγους, μάλλον μια χαρά ευεξήγητους αλλά τελείως βλακώδεις! Είθε να τα βρουν κι αυτοί, αλλά κι όλοι οι λαοί του Αίμου, στη βάση της κοινής παλαιοβαλκανικής και ινδοευρωπαϊκής μας κληρονομιάς και των κοινών μας αγώνων ενάντια στους Οθωμανούς. Έρχονται νέοι αγώνες. Η συντήρηση των αβυσσαλέων μικροσωβινιστικών εχθροτήτων, από όποια πλευρά, εξυπηρετεί άριστα, ειδικά στην παρούσα συγκυρία, τους κοινούς μας εχθρούς, του Αίμου αλλά και όλης της Ευρώπης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος24/8/23 3:07 μ.μ.

      Ποιοι είναι αυτοί οι βλακώδεις λόγοι που στην Ελλάδα επικρατεί σερβολαγνεια;

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος24/8/23 4:43 μ.μ.

      Θα σου απαντήσω 3:07. Οι Κροάτες και οι Αλβανοί επειδή ανήκουν στη σφαίρα επιρροής της Δύσης είναι από την πτώση της ενωμένης Γιουγκοσλαβίας και μετά φιλικές προς την Τουρκία. Οι Σέρβοι είναι εναντίον του Τούρκων. Παρότι ο Ερντογάν φλερτάρει με το απέναντι στρατόπεδο ο μέσος Σέρβος εξακολουθεί να μισεί την Τουρκία και να την θεωρεί τον δόλιο σύμμαχο των Αμερικανών στην περιοχή. Αντίθετα η Αλβανία είναι συμμαχική με την Τουρκία. Θα χρειαστούν λίγα χρόνια τα αμερικανικά αφεντικά της να της αλλάξουν μια νοοτροπία που καλλιέργησαν στους Αλβανούς επί τριάντα συναπτά έτη. Ο μέσος Κροάτης από την άλλη όταν ξεμπέρδεψε με τους τουρκόσπορους στη Βοσνία δεν έχει πρόβλημα να υποστηρίξει την Τουρκία αρκεί να στρέφεται εναντίον της Σερβίας.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος25/8/23 8:21 μ.μ.

      Και γιατί 4.43 θεωρείς βλακώδη την αντιτουρκική πολιτική στάση;

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος25/8/23 10:26 μ.μ.

      8:21 είπα εγώ κάτι τέτοιο;

      Διαγραφή
  21. Προς Σ.Ο.

    Επιβάλλεται να εκδώσετε μια ανακοίνωση στήριξης και αλληλεγγύης στον συλληφθέντα, αλβανικής καταγωγής ελληνοψυχο, Ακρίτα του Έβρου. Στο πρόσωπο του ενσαρκώνεται το πνεύμα του Διγενή Ακρίτα... Παλαιότερα είχατε αναρτήσει άρθρο με συνεντεύξεις λευκών μεταναστών, οι οποίοι είχαν αμιγώς πατριωτικό λόγο, δήλωναν ομοϊδεάτες και έτοιμοι να υπερασπιστούν την Ευρώπη απ'τις βαρβαρικές ορδές των λαθρο-πιθήκων αφροασιατων.

    Προς μεγάλη μου έκπληξη παρατήρησα επίσης σε γιουτιουμπικο κανάλι σατιρικού χαρακτήρα, το οποίο και στηρίζει τον φυλακισμένο Ηλία Κασιδιάρη, οτι τα σχόλια ήταν σε απόλυτο ποσοστό υπέρ του διωκόμενου "συμπατριώτη" μας και κατά του ανθελληνικού κράτους. Η Ελλάς που εμείς θέλουμε χώρα και έχει ανάγκη αυτούς τους "ξένους".

    Η στήριξη του παλληκαριού έχει διττό πολιτικό νόημα. Αφενός φέρνει σε δεινή θέση τους "ακροδεξιούς" αφετέρου απομακρύνει πολιτικά και ιδεολογικά όλους τους Ευρωπαίους μετανάστες απ'τη προπαγάνδα και την πνευματική ψώρα της αντιφασιστικής αριστεράς.

    Λευτεριά στον Απόστολο Τότα!
    "Ελληνοαλβανικος Σύνδεσμος Γ. Καστριώτης"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το σχόλιο σου έχει να κάνει με αυτόν τον σύνδεσμο ο οποίος δεν περιέχει συνεντεύξεις λευκών μεταναστών αλλά αληθινές προσωπικές ιστορίες. Το εν λόγω νήμα έχει ρεκόρ σχολίων και χιλιάδες επισκέψεις.

      https://mavroskrinos.blogspot.com/2021/01/blog-post_21.html

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος25/8/23 10:27 μ.μ.

      Το ρεκόρ ξεπερνά τις 50.000 αναγνώσεις τη μέρα?

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος26/8/23 9:06 π.μ.

      Εντάξει καλά τα λες αλλά ο συγκεκριμένος έκανε αμέσως τον αντιρατσιστή δημοκράτη για να γλυτώσει τις νομικές συνέπειες.

      Διαγραφή
  22. Ανώνυμος25/8/23 5:00 π.μ.

    ο ANATOLY KARLIN για τον αείμνηστο πια DMITRY UTKIN:

    Incidentally Dmitry Utkin is a total GigaChad and it's very sad the showrunners deprived us of him in such an anti-climatic fashion.

    > Grew up in Ukraine, LOL.
    > "Classmates in a conversation with the "Project" recall that he was a very tall, physically developed, athletic guy. “He wasn't conflictual, he was quiet,” recalls one of the classmates. “Why conflict, if he was 190 centimeters tall even in school?”"
    > Fought in First Chechen War.
    > Went back to Ukraine, nearly joined the SBU, LOL.
    > But mama was against, and as a mama's boy she was the only person who could ever boss him around, so he went back to fight in Chechnya.
    > Has had four wives in both Russia and Ukraine and multiple kids from them.
    > "Utkin amazed him when he came to shooting practice at the shooting range located on Aptekarsky Prospekt - it was in the order of things for him to get angry at a paper target. "I'll fucking kill you!" he shouted and hit the target exactly."
    > Openly declared himself a Nazi while studying and serving in no less than two Israeli-owned security outfits before joining Prigozhin's structure.
    > Wagner was of course his personal call sign which became the name for the entire mercenary outfit.
    > Known as the "Darkest One" within Wagner.
    > When at the Wagner base, he would go around in a Nazi cap.
    > Addressed his Jewish patron as "Hail, Petrovich" (as Prigozhin once colorfully said of Wagnerites' ideologies, "everyone masturbates his own way").

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμος25/8/23 5:02 π.μ.

    btw, o Πριγκόζιν τον Μάρτιο είχε κατονομάσει σε ανύποπτο χρόνο τον άνθρωπο του Πούτιν που είναι ο mastermind της διάλυσης της Βάγκνερ ως ιδιωτικής εταιρίας και υπαγωγής της στο κράτος, και δεν είναι ούτε ο Σοϊγκού ούτε ο Γκερασίμοφ αλλά ο ΝΙΚΟΛΑΪ ΠΑΤΡΟΥΣΕΦ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος25/8/23 10:23 π.μ.

    Ψάξτε αυτά τα τρία ονόματα

    Osman Kulenovic
    Dzafer Kulenovic
    Mehmed Alajbegovic

    ήταν το νούμερο 2, 3 και 4 στην ιεραρχία των Ουστάσι, όλοι Μουσουλμάνοι Βόσνιοι.

    Κατά τα άλλα πρόκειται για ένα κίνημα ψυχάκηδων που βάζανε γυαλί μέσα στο ψωμί των αιχμάλωτων παιδιών στο Γιασένοβατς, και που οι ίδιοι οι Γερμανοί τους έκραζαν για τη σχιζοφρενική βαρβαρότητά τους. Οι μεγαλύτεροι ψυχασθενείς από αυτούς ήταν οι Maks Luburic, Miroslav Filipovic (παπάς που αγκάλιαζε με το ένα χέρι παιδιά, με το άλλο έβγαζε το μαχαίρι και τα έσφαζε), Ljubo Milos, Dido Kvaternik, Dinko Sakic. Μεγάλα καθάρματα ακόμα και για τα standards της εποχής. Δεν κερδίζει κάτι ο χώρος με το να τους μνημονεύει ως κάποιου είδους "καλό παράδειγμα" εθνικισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχει υπάρξει ποτέ εξύμνηση εγκλημάτων κατά αμάχων. Το άρθρο κινείται σε ουδέτερο πεδίο πληροφόρησης σχετικά με την οργάνωση αυτή, με αφορμή το ενδιαφέρον πολλών για την Κροατία μετά τον θάνατο του οπαδού της ΑΕΚ. Αν όλα αυτά ισχύουν (οι ίδιοι όπως είναι αναμενόμενο κάνουν λόγο για μαύρη προπαγάνδα των κομμουνιστών και των μοναρχικών Σέρβων) έχουμε να κάνουμε με τους δικούς μας "ερυθρούς χμερ". Το να κρύψουμε την ιστορία τους δεν είναι κέρδος για την δική μας πληροφόρηση.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος26/8/23 5:03 π.μ.

      10:23 "εβαζαν γυαλι στο ψωμι αιχμαλωτων παιδιων" ενταξει αμα ειναι να πιστευουμε και ψευδομαρτυριες τωρα τυπου "διστομου" και "καλαβρυτων" που ελεγαν οτι οι "κακοι" γερμανοι εκοβαν τα αντερα με τις ξιφολογχες τους και ενα σορο αλλες φαντασιωσεις ζητω που καηκαμε ...δεν χρειαζεται να εχει καποιος ανθρωπος υψηλο iq για να καταλαβει οτι αυτα ειναι προπαγανδες που βασιζονται σε ψευδομαρτυριες ... σφαγες εγιναν απο τους κροατες ναι και γιαυτο τους εκραζαν οι γερμανοι , τετοια εγκληματα οπως περιγραφεις εσυ ουτε καν .

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος26/8/23 9:05 π.μ.

      Γίνεται σε μια χριστιανική οργάνωση όπως η Ουστάσι να υπάρχει τόσο δυνατή ισλαμική τάση;

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος26/8/23 8:33 μ.μ.

      5:03 δεν θα απαντήσω σε εσένα γιατί είσαι γνωστό τρολάκι, θα απαντήσω στους άλλους που ενδιαφέρονται να ενημερωθούν, ότι οι μαρτυρίες αυτές είναι από Γερμανούς αξιωματικούς, όχι από αντιπάλους των Ουστάσι.

      9:05 τους Βόσνιους μουσλίμ πάντα τους θεωρούσε ο Πάβελιτς συμμάχους, και πριν το 1937 που αναγκάστηκε, για να κερδίσει τη φιλία του Χίτλερ, να διώξει κάποιους Εβραίους από το κόμμα, υπήρχαν και πολλοί Εβραίοι (ο ιδρυτής τους, Josip Frank, ήταν Εβραίος).

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος27/8/23 5:17 π.μ.

      8:33 Δεν είμαι ο ίδιος αλλά πρέπει να είσαι ΑΜΕΑ ή ψεκ για να πιστεύεις γενικά τέτοιες μαρτυρίες.εισαι μήπως από αυτούς που πιστεύουν μαρτυρίες Εβραίων που έλεγαν ότι οι Γερμανοί εκπαίδευαν τα σκυλιά τους για να βιάζουν Εβραίους;φέρε μια μαρτυρία από Γερμανούς αξιωματικούς που να λένε ότι οι Κροάτες έβαζαν γυαλί σε ψωμί αιχμαλώτων αλλιώς είσαι ψεύτης .και πρόσεχε μην μου φέρεις μεταπολεμική "μαρτυρία" ή από κάποιον Γερμανό που προδοσε ,γιατί ξέρουμε πολύ καλά τι ψευδομαρτυριες έχουν δώσει και αυτοί για παρόμοια γεγονότα.

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος27/8/23 7:13 μ.μ.

      Ξανά για τους άλλους, όχι για τον 5:17 που είναι το ίδιο σιχαμερό τρολίδιο: η μαρτυρία είναι από υπομνήματα (1942) του Γερμανού στρατιωτικού ακόλουθου στην Κροατία Edmund Glaise von Horstenau, μέλους των SS που εκτελέστηκε το 1946 (οπότε δεν ανήκει στην κατηγορία αυτών που το τρολ θα αποκαλούσε προδότες).

      Επίσης, στους μουσουλμάνους ηγέτες των Ουστάσι ξέχασα τον "Doglavnik" (αν Poglavnik σημαίνει Φύρερ, ο Doglavnik είναι κάτι σαν "αντικαταστάτης του Φύρερ", θέση ανάλογη με του Ρούντολφ Ες), Ademaga Mesic.

      Διαγραφή
    7. Ανώνυμος28/8/23 12:11 π.μ.

      Προς τον προπαγανδιστή 7:13 : Γράφεις πιο πάνω ότι "οι μαρτυρίες αυτές είναι από Γερμανούς αξιωματικούς, όχι από αντιπάλους των Ουστάσι" ο Edmund Glaise von Horstenau δεν ήταν αντίπαλος των Ουστασι ; μας κοροιδεύεις ; που το 1944 προσπάθησε να ρίξει από την εξουσία τον Πάβελιτς σε συνεργασία με Σέρβους και να εγκαταστήσει μια φιλο-συμμαχική κυβέρνηση ! καθόλου προδότης και είμαι σίγουρος ότι σίγουρα αυτός ο σερβόφιλος προδότης του άξονα θα λέει την αλήθεια στα υμομνήματα του για τους Ουστάσι...μπεεεε . επίσης το πρόβλημα με τους ΤΟΤΕ μουσουλμάνους βόσνιους ποιό είναι ; φαντάσου να κρίνεις οργανώσεις από την θρησκεία που είναι δημιούργημα ανθρώπων για να εξηγήσουν γεγονότα και καταστάσεις που δεν μπορούσαν να εξηγήσουν τις παλιές εποχές λόγω της μη ραγδαίας ανάπτυξης της επιστήμης .χριστιανοταλιμπάν ακροδεξιέ που ήρθες σε τριτοθεσίτικο ιστολόγιο και σπαμάρεις σερβική προπαγάνδα τράβα καλύτερα στο proniews ή στο katiousa .

      Διαγραφή
  25. Ανώνυμος25/8/23 3:51 μ.μ.

    https://nazionaleanticapitalista.wordpress.com/2023/08/24/%cf%80%ce%ac%ce%bd%cf%84%ce%bf%cf%84%ce%b5-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%82-%ce%bc%ce%b1%cf%87%ce%b7%cf%84%ce%ad%cf%82-%cf%80%ce%bf%cf%84%ce%ad-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%82-%cf%87%ce%b1/#more-4694

    σε αυτόν τον σύνδεσμο άφθονο υλικό για να γελάσετε με αυτούς που υπερασπίζονται την δήθεν εθνικιστική Ρωσία. Ομολογούν οι ίδιοι την εμπλοκή του ρωσικού κράτους στην δολοφονία και συνεχίζουν το παραλήρημα τους όπως κάνουν χρόνια τώρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος25/8/23 10:07 μ.μ.

      Σας πονάει που το ΕΑΜ που είναι το μόνο γνήσια αντικαπιταλιστικό μπλογκ του χώρου..

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος25/8/23 10:53 μ.μ.

      Καλά ο τύπος βάζει πηγή το GREY ZONE του τέλεγκραμ που το έχει ένας που έχει αποσυρθεί εδώ και 6 χρόνια από τη Βάγκνερ, που doomάρει συνέχεια και που, αρχές Ιουνίου, προέβλεπε ότι μέχρι τέλη Ιουνίου θα έφταναν οι Ουκρανοί ως τη Μαριούπολη "επειδή είναι άχρηστος ο Γκερασίμοφ". Τελικά, ήρθε Σεπτέμβρης, τα δύσμοιρα φανταράκια του Ζελέ δεν έχουν φτάσει ούτε στην πρώτη γραμμή άμυνας των Ρώσων, και ο "άχρηστος" Γκερασίμοφ έχει φτιάξει επιμελητεία που γονατίζει 52 χώρες του ΝΑΤΟ και αναγκάζει τους γιάνκηδες να ψαχουλεύουν αποθήκες στο Ισραήλ και τη Νότια Κορέα για να στείλουν στον Ζελέ πυρομαχικά του 1950.

      Βαθιά άγνοια για την κατάσταση του πολέμου και της Ρωσίας γενικότερα έχει όποιος παίρνει τοις μετρητοίς τα doomαρίσματα πρώην βαγκνερικών τελεγκραμοσελέμπριτις. Αυτό ισχύει και για τον nazionaleanticapitalista αλλά και για το κακόμοιρο γκαρσόνι τον 3:51 που νομίζει ότι έκανε κάποια μεγάλη ανακάλυψη.

      Διαγραφή
  26. Ανώνυμος25/8/23 10:09 μ.μ.

    Ο Πριγκόζιν είπε: «Το υπουργείο Άμυνας προσπαθεί να εξαπατήσει την κοινωνία και τον πρόεδρο και να μας πει μια ιστορία για το πώς υπήρξε τρελή επιθετικότητα από την Ουκρανία και ότι σχεδίαζαν να μας επιτεθούν με ολόκληρο το ΝΑΤΟ».

    Ο αρχηγός των μισθοφόρων συνέχισε ισχυριζόμενος ότι «ο πόλεμος δεν έγινε για την αποστρατικοποίηση ή την αποναζιστικοποίηση της Ουκρανίας» και ξεκίνησε από την επιθυμία να πλουτίσει η άρχουσα ελίτ. Υποστήριξε επίσης ότι η Μόσχα θα μπορούσε να είχε συνάψει συμφωνία με τον Ουκρανό Πρόεδρο Βολοντίμιρ Ζελένσκι πριν ξεκινήσει ο πόλεμος.

    pronews

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος25/8/23 10:10 μ.μ.

    δήλωση του Πριγκόζιν:

    Όπως είπε: «ο πόλεμος ήταν απαραίτητος για μερικά καθάρματα που ήθελαν να προαχθούν», και τους «ολιγάρχες» που τον «είχαν ανάγκη» και σκόπευαν να μοιραστούν τα λάφυρα, ενώ το Κίεβο ήταν κατ’ αυτόν «έτοιμο να αποδεχθεί την όποια συμφωνία».

    «Αυτοί που σκότωσαν τα παλικάρια μας, που κατέστρεψαν τις ζωές πολλών δεκάδων χιλιάδων Ρώσων στρατιωτών, θα τιμωρηθούν»

    Πηγή Βραδυνή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος25/8/23 10:58 μ.μ.

      Ήρωας του Ελεύθερου Λευκού Δυτικού Κόσμου και των γκαρσονιών ξαφνικά ο Ευγένιος.

      Έχετε τόση πλάκα ρε μαλάκες που και το να γελάει κανείς μαζί σας καταντά πλέον περιττό, είναι σαν να κλέβει εκκλησία.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος26/8/23 12:30 μ.μ.

      Ήρωας των Ελλήνων Ρομαντικών Αντιδιαφωτιστών Εθνικιστών εδώ και χρόνια ο Βλαδίμηρος.

      Και φυσικά ο "εθνικοεπαναστάτης" Τσετσένος Καντιροφ

      Διαγραφή
  28. Ανώνυμος26/8/23 6:44 μ.μ.

    Να κάνετε και άρθρο για τον ρόλο του χρήσιμου ηλίθιου της ΕΕ κ του γερμανικού κεφαλαίου που έπαιξε στη δεκαετία του 90 η κροατική "τρίτη θέση".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ανώνυμος26/8/23 8:56 μ.μ.

    The counteroffensive is likely Kiev’s last hurrah since the US can’t sustain its military aid

    The American advice is based on the calculation that the surge of equipment the U.S. has funneled to Ukraine—more than $43 billion in weaponry has been committed over the years—is enough for this offensive and is unlikely to be repeated at anywhere near the same level in 2024.

    ‘We built up this mountain of steel for the counteroffensive. We can’t do that again,’ one former U.S. official said. ‘It doesn’t exist.’

    https://www.wsj.com/world/europe/u-s-ukraine-clash-over-counteroffensive-strategy-cb5e4324

    43 δισεκατομμύρια ντόλαρς εξοπλισμού τα έκανε σμπαράλια σε τρεις μήνες ο "άχρηστος και ανίκανος" Γκερασίμοφ, μας λένε εδώ οι ίδιοι οι γιάνκηδες.

    Δεν ξέρω ωρέ παιδιά ποιον να πιστέψω. Τους αμερικάνους αξιωματικούς ή τα τσιμπούκια του Ευγένιου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ανώνυμος26/8/23 10:35 μ.μ.

    Ο φίλος των Ουτσεκάδων και των Βόσνιων τι πρόβλημα έχει με τον Τσετσένο Καντίροφ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να επικοινωνήσετε άμεσα με την συντακτική ομάδα μας καθώς και για συνεργασία στην αρθρογραφία, νέες κυκλοφορίες βιβλίων και περιοδικών, ενημέρωση σχετικά με νέα ιστολόγια, απορίες, διαφωνίες, μουσικά νέα ή labels, ομιλίες και εκδηλώσεις, προτάσεις στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση: blackmilitiagr@gmail.com

Η συντακτική ομάδα δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Ο κάθε αναγνώστης μπορεί να εντοπίζει τη θεματική περιοχή που τον ενδιαφέρει από το πλαίσιο δεξιά του ιστολογίου που αναγράφονται στο μενού αρχειοθέτησης ιστολογίου.

Οι διαχειριστές δεν πρόκειται να απαντήσουν σε υβριστικά ή προβοκατόρικα σχόλια ή σε ερωτήσεις που οι απαντήσεις δόθηκαν ή θα δοθούν σε άρθρα της.

Απαντήσεις θα υπάρξουν μόνο αν κριθεί απαραίτητο αναλόγως την περίπτωση και σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας στην ενότητα «Μια υπενθύμιση προς τους αναγνώστες» που θα πρέπει να διαβαστεί ΠΡΩΤΑ πριν υπάρξει επικοινωνία.

Τα σχόλια που θα είναι άσχετα με την κύρια ανάρτηση θα διαγράφονται πλην εξαιρέσεων.

Σχόλια που θα προσπαθούν να δώσουν πληροφορίες σε ιδεολογικούς εχθρούς και στο ανθελληνικό κράτος θα διαγράφονται επίσης.

Σχόλια που θα είναι σε ευγενικά πλαίσια ακόμη και αυτά με αυστηρή κριτική προς την συντακτική ομάδα ή άλλες αυτόνομες και ανένταχτες ομάδες και πολιτικές κινήσεις θα εγκρίνονται αν αυτά συνεισφέρουν στην ενδυνάμωση της κινηματικής δυναμικής.

Τα σχόλια σας να είναι MONO σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή.

Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια ΔΕΝ δημοσιεύονται.

Επειδή ΔΕΝ υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται.

Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish). Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί, μετά από έγκριση των διαχειριστών. Υβριστικά, ειρωνικά, συκοφαντικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.

Οι αναρτήσεις δεν είναι απαραίτητο να εκπροσωπούν το σύνολο της συντακτικής ομάδας.

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των άρθρων με μόνη προϋπόθεση να υπάρχει αναφορά στην πηγή.