ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

Από το δεύτερο κεφάλαιο του βιβλίου, "Η Συντηρητική Επανάσταση στην Γερμανία" του Armin Mohler που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Λόγχη (μετάφραση και επιμέλεια: Κωνσταντίνος Μποβιάτσος)


για να το παραγγείλετε εδώ ...

Η προσωρινή φύση της “Δημοκρατίας της Βαϊμάρης” γίνεται αισθητή περισσότερο στους νεότερους, στη γενιά του πολέμου. Αυτή θεωρείται ότι «αποτελείται από πολεμιστές που έχουν στρατοπεδεύσει στα σπίτια των αστών», λέει εύστοχα ο Ernst Junger (20): «Δεν έχει το πλήρες δικαίωμα να ζει στις πόλεις (η γενιά αυτή) και πρέπει να αναζητήσει καταφύγιο στα σπίτια που είχαν χτίσει οι γονείς πριν από τον πόλεμο». 

Οι εκφραστές της “Συντηρητικής Επανάστασης” πολέμησαν το κράτος της Βαϊμάρης, αλλά το βλέμμα τους δεν έμεινε καρφωμένο σε αυτό το σκηνικό των μικρών καθημερινών συγκρούσεων και γύρισαν πίσω στον 19ο αιώνα, όπου οι αντίθετες ιδέες υποστηρίχθηκαν με ισχυρή συνείδηση. Και αργότερα στη δική τους εποχή, προς στα δύο μεγάλα κινήματα που έθεσαν ως άμεσο στόχο την ανατροπή της Δημοκρατίας, τον κομμουνισμό και τον εθνικοσοσιαλισμό και τέλος προς τα εμπρός, προς το σπίτι τους που δεν έχει ακόμη χτιστεί. 

Η “Δημοκρατία της Βαϊμάρης” χωρίστηκε επίσης σε τρεις φάσεις, τρία κεφάλαια θα έλεγα: Η πρώτη πηγαίνει από την ανακήρυξη της Δημοκρατίας τον Νοέμβριο του 1918 έως τα τέλη του 1923, η δεύτερη φτάνει μέχρι το 1929, η τρίτη στις 30 Ιανουαρίου 1933 (21). Στην πρώτη φάση η Δημοκρατία υψώνει τη δομή της εν μέσω της μεταπολεμικής αναταραχής. Με το τέλος των μαχών στο Ruhr τον Σεπτέμβριο του 1923, το τέλος του πληθωρισμού του «Rentenmark» και την καταστολή της απόπειρας πραξικοπήματος από τον Hitler και τον Ludendorff, τον Νοέμβριο του 1923, αυτή η εποχή αταξίας φτάνει στο τέλος της. 

Ακολουθεί η εποχή της φαινομενικής ευημερίας και της επιφανειακής ηρεμίας, που ονομάζεται «εποχή Stresemann», από το όνομα του αντιπροσωπευτικού πολιτικού της. Ξεκινώντας από το φθινόπωρο του 1929, την αρχή της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, το κτίριο που χτίστηκε πάνω σε αδύναμα θεμέλια άρχισε να γκρεμίζεται κομμάτι κομμάτι και η αγωνία της Δημοκρατίας, στην οποία επιτίθενται όλοι από όλες τις πλευρές, έφτασε μέχρι τον Ιανουάριο του 1933. 

Η “Συντηρητική Επανάσταση” ακολουθεί επίσης μια πορεία, παρόμοια με αυτή που επιβάλλουν στη Δημοκρατία τα διάφορα εξωτερικά γεγονότα. Το πρώτο κεφάλαιο είναι επίσης και για αυτήν μια στιγμή διευκρίνισης και προσανατολισμού. Χρησιμοποιώντας στρατιωτική γλώσσα θα μπορούσε κανείς να πει ότι η “Συντηρητική Επανάσταση” σε αυτή την περίοδο, καθορίζει την αρχική της κατάσταση και ταυτόχρονα εγκαταλείπει τους δόλιους συμμάχους. 

Και ενώ σιγά σιγά βρίσκει το δρόμο της, η φαινομενική ενίσχυση της Δημοκρατίας βγάζει τον άνεμο από τα πανιά της, ώστε το δεύτερο κεφάλαιο να είναι ένα κεφάλαιο αναμονής και υπομονετικής προετοιμασίας. Στο τρίτο κεφάλαιο προετοιμάζεται για την επίθεση, αλλά τη νίκη τελικά παίρνει ο αντίπαλος της, ο Εθνικοσοσιαλισμός. 

Τα καθοριστικά γεγονότα της “Συντηρητικής Επανάστασης” βρίσκονται σε μεγάλο βαθμό στο πρώτο κεφάλαιο, το οποίο κατά μία έννοια είναι απλώς μια συνέχεια του πολέμου. Στο τρίτο κεφάλαιο, που περιλαμβάνει τα έτη 1929 έως 1933 συσσωρεύεται το μεγαλύτερο και σημαντικότερο μέρος της λογοτεχνικής της παραγωγής.

8 σχόλια:

  1. Στο κεφάλαιο αυτό, ο Mohler δίνει το νόημα της Επανάστασης αυτής, τους λόγους και τις βάσεις. Γιατί οι μεγαλύτεροι διανοούμενοι δημιούργησαν το πνευματικό αυτό κίνημα; Ακομη και ο Τ. Mann, ήταν από τους κύριους εκφραστές με το πρώτο έργο, " Οι θεωρήσεις ενός απολιτικου", πριν αλλάξει εντελως πλεύση αργοτερα:
    Η ιστορική έρευνα θα διδάξει τι ρόλο έπαιξαν οι διεθνείς Illuminati, η παγκόσμια μασονική στοά, αποκλείοντας φυσικά τους αγνοούμενους Γερμανούς, στην πνευματική προετοιμασία και την πραγματική εκτόξευση του παγκόσμιου πολέμου, του πολέμου του «πολιτισμού» κατά της Γερμανίας.

    Θεωρήσεις ενός απολιτικού - Thomas Mann

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος14/8/24 3:42 μ.μ.

    Η πιο σημαντική έκδοση του εθνικιστικού χώρου τα τελευταία χρόνια. Εκτός από τον ΜΚ και τις Λεγεώνες κανείς άλλος δεν έκανε τον κόπο να το παρουσιάσει.

    Εύγε Κώστα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ αγαπητέ. Μια προσπάθεια να ανοίξουν τα μυαλά κάποιων. Να διαβάσουν γεγονότα, μαρτυρίες, κείμενα άγνωστα στα ελληνικά.. καξ μετά να κρίνουν με όμορφες συζητήσεις.. αλλά μάλλον ζητάω πολλά.
      Βέβαια τα ποντίκια αυτά θα μείνουν κρυμμένα στις τρύπες τους..χαχαχαχα..θα πονάνε με εκδόσεις που θα ερθουν

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος14/8/24 8:01 μ.μ.

    Ο ζαφου ανέβασε σχόλιο στο φουμπού ότι εθνικιστές και Ρουβίκωνες έσβηναν μαζί φωτιές στην Αττική

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος15/8/24 10:50 π.μ.

      Νομίζω έχουν ωριμάσει οι συνθήκες ο ΜΚ να γράψει κάτι για τις σχέσεις συγκεκριμένων μελών της 17Ν με εθνικιστικους πυρήνες στις φυλακές. Έχει αποσιωποιηθεί εδώ και χρόνια αλλά κάποιοι πρέπει να ακούσουν την αλήθεια

      Διαγραφή
    2. Σίγουρα υπάρχουν άλλοι που γνωρίζουν περισσότερα.

      Όποιος θέλει ας συνεισφέρει στην κουβέντα αυτή αλλά χωρίς πολλές λεπτομέρειες.

      Ο συναγωνιστής Π.Μ. έχει γράψει δημοσίως για τις επαφές του με μέλη των πυρήνων της φωτιάς αλλά καλό θα είναι να μην αναφερθούν περαιτέρω στοιχεία προς αποφυγή καρδιακών επεισοδίων.

      Για την 17Ν πάλι είναι γνωστό ότι στέλεχος της ΧΑ κατά την διάρκεια της κοινής παραμονής σε πτέρυγα είχε καθημερινή συζήτηση με μέλος της οργάνωσης.

      Λογικό και επόμενο να υπάρχει συνάντηση ανθρώπων με διαφορετικές πολιτικές απόψεις στα κάτεργα της αστικής δημοκρατίας.

      Διαγραφή
  4. Ανώνυμος14/8/24 9:14 μ.μ.

    Aυτό μη ειρωνικά υποστηρίζε ο Franco Freda στη "Διάλυση του Συστήματος". Τη συνεργασία εθνικιστών και αριστερών κατά του φιλελευθερισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος18/8/24 3:18 μ.μ.

    Νέα εκπομπή αντιακθεστωτικής: https://www.youtube.com/watch?v=Kz0UyxXIP9o

    Γιατί δεν κάνουν και μια εκπομπή με τον Περδικάρη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να επικοινωνήσετε άμεσα με την συντακτική ομάδα μας καθώς και για συνεργασία στην αρθρογραφία, νέες κυκλοφορίες βιβλίων και περιοδικών, ενημέρωση σχετικά με νέα ιστολόγια, απορίες, διαφωνίες, μουσικά νέα ή labels, ομιλίες και εκδηλώσεις, προτάσεις στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση: blackmilitiagr@gmail.com

Η συντακτική ομάδα δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Ο κάθε αναγνώστης μπορεί να εντοπίζει τη θεματική περιοχή που τον ενδιαφέρει από το πλαίσιο δεξιά του ιστολογίου που αναγράφονται στο μενού αρχειοθέτησης ιστολογίου.

Οι διαχειριστές δεν πρόκειται να απαντήσουν σε υβριστικά ή προβοκατόρικα σχόλια ή σε ερωτήσεις που οι απαντήσεις δόθηκαν ή θα δοθούν σε άρθρα της.

Απαντήσεις θα υπάρξουν μόνο αν κριθεί απαραίτητο αναλόγως την περίπτωση και σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας στην ενότητα «Μια υπενθύμιση προς τους αναγνώστες» που θα πρέπει να διαβαστεί ΠΡΩΤΑ πριν υπάρξει επικοινωνία.

Τα σχόλια που θα είναι άσχετα με την κύρια ανάρτηση θα διαγράφονται πλην εξαιρέσεων.

Σχόλια που θα προσπαθούν να δώσουν πληροφορίες σε ιδεολογικούς εχθρούς και στο ανθελληνικό κράτος θα διαγράφονται επίσης.

Σχόλια που θα είναι σε ευγενικά πλαίσια ακόμη και αυτά με αυστηρή κριτική προς την συντακτική ομάδα ή άλλες αυτόνομες και ανένταχτες ομάδες και πολιτικές κινήσεις θα εγκρίνονται αν αυτά συνεισφέρουν στην ενδυνάμωση της κινηματικής δυναμικής.

Τα σχόλια σας να είναι MONO σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή.

Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια ΔΕΝ δημοσιεύονται.

Επειδή ΔΕΝ υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται.

Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish). Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί, μετά από έγκριση των διαχειριστών. Υβριστικά, ειρωνικά, συκοφαντικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.

Οι αναρτήσεις δεν είναι απαραίτητο να εκπροσωπούν το σύνολο της συντακτικής ομάδας.

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των άρθρων με μόνη προϋπόθεση να υπάρχει αναφορά στην πηγή.