ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

Pyotr Kropotkin και Muammar Qaddafi - μια συγκριτική ματιά στον Κανταφισμό από την αριστερή οπτική: όταν ο ευγενής «Aναρχικός Πρίγκιπας» Πέτρος Κροπότκιν συνάντησε τον Εθνικιστή «Αδερφό Συνταγματάρχη» Μουαμάρ Καντάφι στην όαση των ιδεών της Λιβύης


Το παρακάτω άρθρο αφιερώνεται στην εθνομηδενιστική antifa του λεγόμενου «ακροαριστερού/αναρχοκομμουνιστικού/αντιεξουσιαστικού χώρου» (ένα ενδιαφέρον άρθρο για το τι συμβαίνει με αυτούς εδώ) που έσπευσε να χειροκροτήσει την ιμπεριαλιστική εισβολή στην Λιβύη το 2011 (δείτε εδώ) καθώς και την καταστροφή του Κανταφικού καθεστώτος της «Μεγάλης Αραβικής Σοσιαλιστικής Λαϊκής Τζαμαχιρίγια» από τις δυνάμεις του ΝΑΤΟ, με αποτέλεσμα τον θάνατο χιλιάδων αθώων από τους μισθοφόρους σαλαφιστές και τους αμερικανοκίνητους μοναρχικούς, την λεηλασία του φυσικού πλούτου από τις καπιταλιστικές δυνάμεις και την επαναφορά του δουλεμπορίου (δείτε εδώ) στην περιοχή.

Οι απόψεις και τα συμπεράσματα του Ρώσου συγγραφέα δεν είναι απαραίτητο να εκπροσωπούν το σύνολο της συντακτικής ομάδας του «Μαύρου Κρίνου» ή των συναγωνιστών της Ελληνικής «Τρίτης Θέσης». 

Με το άρθρο αυτό συμπληρώνεται μια σειρά αναρτήσεων σχετικά με την Νασερική αντισιωνιστική Λιβύη τα οποία μπορείτε να διαβάσετε στο σύνολο τους στην ετικέτα «Λιβύη»

Εισαγωγικό σημείωμα: Τίτος

Ο ευγενής αναρχικός Κροπότκιν και ο νασερικός εθνικιστής Καντάφι. Πώς συμβιβάζονται; 

Ο αναρχικός Προυντόν και ο πρωτοφασιστικός Κύκλος Προυντόν. Ο αναρχο-κολλεκτιβιστής Μπακούνιν και ο παν-σλαβιστής Μπακούνιν. Ο αναρχο-κοινοτιστής Κροπότκιν και ο δαρβινιστής Κροπότκιν, ο άναρχο-συνδικαλιστής Σορέλ  και ο Σορέλ πηγή έμπνευσης του δημιουργού των πρώτων «fasci di combattimento». Ο «Εθνικός Απελευθερωτικός Ζαπατίστικος Στρατός» του υποδιοικητή Μάρκος («Μια επαναστατική διαδικασία πρέπει να έχει ως αφετηρία την επανανακάλυψη της έννοιας του Έθνους και της Πατρίδας») και το κίνημα του κάνει λόγο για Πατρίδα και Σοσιαλισμό, που υπερασπίζεται τις παραδόσεις και τα εθνικά σύμβολα, την εθνική ταυτότητα και την γη των προγόνων. 

Η ρομαντική νοσταλγία της οργανικής προ-νεωτερικότητας μέσα στα ερείπια του αστικού βιομηχανικού τοκογλυφικού μοντερνισμού. Νοσταλγία της υπαίθρου, της φυλής, της κοινότητας, των αδελφοτήτων, των συντεχνιών. Νοσταλγία ενός Μεσαίωνα, Κιβωτού της Αρχαιότητας. Ο αρχαιοπρεπής Πλήθωνας ως η επιθανάτια φωνή της πολεμικής κραυγής του μεσαιωνικού Βυζαντίου. 

Το Συντεχνιακό Κράτος, ένα οργανικό μη-κράτος, ως η διαλεκτική εκρηκτική σύνθεση μεταξύ κρατισμού και αντικρατισμού, εκπροσώπησης και ιεραρχίας, που ξεκινάει με την εξύψωση της πολιτικής βίας και τελειώνει στην υπεράσπιση του σοσιαλισμού στο Σαλό, της Λαϊκής Βούλησης και του Χαρισματικού Ηγέτη. 

Οι Λαϊκές Επιτροπές της Τζαμαχιρίγια θυμίζουν το Κάλεσμα του Ρήγα για τον σχηματισμό των Λαϊκών Συνελεύσεων στις Κοινότητες, που θα έστελναν εκπροσώπους στην Εθνοσυνέλευση που θα αναδείξει τον Ηγέτη, τον νέο Μεγαλέξανδρο της Χάρτας του, ο Κοινοτισμός και η Αριστοκρατία του Δραγούμη το όραμα του για μια Ελλάδα πέρα από τα σύνορα που επιβάλλει το καθεστώς της ανομίας.

Αν, όπως είπε ο Λένιν, ο αριστερισμός είναι η παιδική ασθένεια του Κομμουνισμού, τότε ο αναρχισμός είναι η παιδική ασθένεια του Φασισμού;  

Ένα ερώτημα σαν δίκοπο μαχαίρι που λίγοι τολμούν να αγγίξουν την κοφτερή λεπίδα του. Το σύντομο βίαιο εξωστρεφές ξέσπασμα του Επαναστατικού Φασισμού ήταν η προσπάθεια αυτουπέρβασης του μικροεθνικισμού του. Αν αντ' αυτού είχε επιλέξει την ενίσχυση των αντιστασιακών εθνικοαπελευθερωτικών κινημάτων, σήμερα όλη αυτή η ψευδολογία, η σύγχυση και η παρανόηση θα απουσίαζε. 

Η ασυνέπεια βρίσκεται σε αυτούς που κρύβουν μέσα τους έναν αιρετικό πρωτοφασιστή κοινωνιστή και αρνούνται βλακωδώς να το παραδεχτούν ακόμα και στον ίδιο τους τον εαυτό. Η δική μας ουτοπία είναι η απουσία μιας μονολιθικής ιεραρχίας που εμποδίζει τις Συμπολιτείες των Λαϊκών Κοινοτήτων, την κληρονομιά των Σουλιωτών να θριαμβεύσουν. Είναι η απαγόρευση της Λαϊκής αυτοδιοίκησης (όπως έπραξε από νωρίς το προτεκτοράτο που ονομάστηκε ελληνικό βασίλειο) που μετατρέπει τις επαναστάσεις σε μονολιθικά καθεστώτα;  Είναι αυτό το κοινό χαρακτηριστικό των Επαναστάσεων που διαρκούν ως τέτοιες; 

Από τα βουνά της Σιέρα Μαέστρα στην Καραϊβική ως την οροσειρά του Ζάγκρος που φωτίζεται από την πύρινη ελπίδα του Newroz, τελικά η αληθινή διαφορά δεν είναι ανάμεσα στον κρατισμό και τον αντικρατισμό, αλλά ανάμεσα στο οργανικό και το μηχανικό. Το ζωντανό και το άψυχο. Το αληθινό και το ψεύτικο. 

Ο αναρχικός πρίγκιπας Κροπότκιν και ο σοσιαλοεθνικιστής βεδουίνος Καντάφι συναντιούνται εκεί που η Λαϊκή Βούληση συναντά τους Ιερούς και άγραφους Νόμους του Διός (των Θεών, του Θεού, του Αλλάχ), αλλά για την Αντιγόνη θα μιλήσουμε μια άλλη φορά.

Σχετικός παλαιότερος σύνδεσμος: 

«Αναρχοφασισμός» η ιδεολογική σύνθεση της «Τρίτης Θέσης»

Κροπότκιν - και Μουαμάρ Αλ Καντάφι: Ένα δοκίμιο σύγκρισης

του Ρώσου οικονομολόγου και κοινωνιολόγου Said Gafourov

Μετάφραση: Τίτος

Δημοσιεύτηκε εδώ και εδώ

Το τελευταίο τέταρτο του εικοστού αιώνα η Λιβύη ήταν στο επίκεντρο της παγκόσμιας προσοχής. Οι ανορθόδοξες εξωτερικές και εγχώριες πολιτικές, η πρόκληση της στις ανεπτυγμένες χώρες μαζί με τη στρατηγική γεωγραφική της θέση και τους μεγάλους ορυκτούς πόρους (κυρίως πετρελαίου), προσελκύουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε σύγκριση με άλλες χώρες του Τρίτου Κόσμου. Ένα από τα χαρακτηριστικότερα χαρακτηριστικά της χώρας ήταν η Τρίτη Οικουμενική Θεωρία, που αναπτύχθηκε από τον ηγέτη της Λιβυκής Επανάστασης Συνταγματάρχη Μουαμάρ Καντάφι, η οποία εισήχθη ως εναλλακτική λύση τόσο για την καπιταλιστική όσο και για την κομμουνιστική ιδεολογία. Αυτή η «νέα φιλοσοφία» δεν εφαρμόστηκε μόνο θεωρία και πράξη στη Λιβύη, αλλά θεωρήθηκε επίσης ως η πλέον αποτελεσματική για άλλες αναπτυσσόμενες χώρες. Χώρες όπως το Μπενίν ή η Μπουρκίνα Φάσο χρησιμοποίησαν στοιχεία της Τρίτης Οικουμενικής Θεωρίας στις κυβερνητικές τους ιδεολογίες.

Πολλοί δυτικοί μελετητές θεώρησαν ότι η ιδεολογία του Καντάφι ήταν κάτι ιδιαίτερα ανατολίτικο, ξένο προς το δυτικό σύστημα αξιών που βρίσκεται έξω από το κύριο ρεύμα τόσο της δυτικής όσο και της ανατολικής φιλοσοφίας ή σαν απλοποίηση μιας ήδη απλοποιημένης «μαρξιστικής φιλοσοφίας» ή σαν «πραγματικό σοσιαλισμό» προσαρμοσμένο σε «φυλετικούς (στμ tribe όχι race) σοσιαλιστές πρίγκιπες».

Από την άλλη πλευρά, ορισμένοι στοχαστές του Τρίτου Κόσμου όπως ο Σάμι Χατζάρ υποθέτουν ότι το σύστημα αξιών του Καντάφι βρίσκεται στο πλαίσιο φιλοσοφικών παραδόσεων που επιστρέφουν στο «Κοινωνικό Συμβόλαιο» του Ρουσσώ.

Το 1973 το Υπουργείο Πληροφοριών και Πολιτισμού της Λιβύης δημοσίευσε ένα φυλλάδιο «Η Θεωρία του Τρίτου Κόσμου: η Ιερή Αντίληψη του Ισλάμ και η Λαϊκή Επανάσταση στη Λιβύη». Η θεωρία αναπτύχθηκε αργότερα στο φυλλάδιο του 1974 «Οι Αρχές της Θεωρίας του Τρίτου Κόσμου». Στα τέλη της δεκαετίας του εβδομήντα, ο Καντάφι δημοσίευσε 3 μέρη του γνωστού «Πράσινου Βιβλίου», συνοψίζοντας και συστηματοποιώντας τη θεωρία του.

Από την άποψή μας, η πιθανή επιρροή (άμεση ή έμμεση) ιδεών ευρωπαϊκού και ρωσικού αναρχισμού στον Καντάφι, αξίζει τουλάχιστον να συζητηθεί.

Τον 19ο αιώνα, ο όρος «αναρχισμός» χρησιμοποιήθηκε για να ορίσει ένα αρκετά ευρύ πνευματικό και πολιτικό κίνημα. Διαφορετικοί στοχαστές όπως ο Προυντόν, ο Στίρνερ, ο Μπακούνιν, ο Λέων Τολστόι, ο Κροπότκιν και πολλοί άλλοι δήλωσαν την αλληλεγγύη τους στον Αναρχισμό ως κοινωνικο-φιλοσοφική θεωρία. Αν και οι φιλοσοφικές τους ιδέες ήταν μάλλον διαφορετικές, όλες είχαν ένα κοινό σημείο - όλοι πίστευαν ότι η κύρια αιτία αδικίας, κοινωνικής καταπίεσης και εκμετάλλευσης ενός ανθρώπου από έναν άλλο ήταν το κράτος και οι πολιτικοί θεσμοί του.

Το όραμα του Καντάφι για τη σοσιαλιστική κοινωνία συνοψίζεται ως εξής:

«1) Ο σκοπός της σοσιαλιστικής κοινωνίας είναι η ευτυχία του ανθρώπου που μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο μέσω της υλικής και πνευματικής ελευθερίας.

2) Οι υλικές ανάγκες όλων πρέπει να είναι εξασφαλισμένες, ασφαλείς από αυθαίρετη αναστάτωση.

3) Η ανισότητα πλούτου, εισοδήματος και κοινωνικής θέσης πρέπει να είναι μέτρια. Ο πλούτος που υπερβαίνει τις ιδιωτικές ανάγκες πρέπει να είναι δημόσια και όχι ιδιωτική ιδιοκτησία.

4) Ο άνθρωπος πρέπει να βρει εκπλήρωση στο έργο του όχι μόνο στη χρήση του εισοδήματος που αποκομίζει από αυτό».

Ο Πέτρος Κροπότκιν - ο ιδρυτής του Αναρχοκομμουνισμού και ένας από τους πιο σεβαστούς θεωρητικούς του Αναρχοσυνδικαλισμού καθόρισε ένα από τα πιο σημαντικά ανθρώπινα δικαιώματα - το δικαίωμα της ευημερίας που είναι «η δυνατότητα να ζεις ως άνθρωπος και να μεγαλώνεις παιδιά». «Πάνω από το ψωμί και πάνω από την ευημερία, πάνω από τη συλλογική περιουσία μπορούμε να δούμε έναν νέο κόσμο να έρχεται - έναν κόσμο όπου μπορούμε να αγαπάμε ο ένας τον άλλον και να ικανοποιούμε τις αξιοπρεπείς και ευγενείς επιθυμίες μας για το ιδανικό ... όπου δεν θα υπάρχουν πλούσιοι και φτωχοί … ένας εργάτης θα δούλευε σε ό, τι είναι καλύτερο για αυτόν, ένας ερευνητής θα έκανε τα έργα του χωρίς επιφυλάξεις, ένας καλλιτέχνης δεν θα έβριζε το ιδεώδες του για την ομορφιά υπέρ των χρημάτων».

Έτσι μπορούμε να δούμε ότι οι τελικοί κοινωνικοί στόχοι του Καντάφι και του Κροπότκιν είναι παρόμοιοι. Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί περισσότεροι συσχετισμοί στις λεπτομέρειες.

Το πρώτο μέρος του Πράσινου Βιβλίου (1976) ξεκινά με μια περιγραφή και αυστηρή κριτική για το παραδοσιακό αστικό κοινωνικό και πολιτικό σύστημα. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι η μεθοδολογία αυτής της κριτικής είναι μάλλον παρόμοια με εκείνη του Κροπότκιν ή του Μπακούνιν. Στην εισαγωγή της πρώτης γαλλικής έκδοσης του "Ψωμή και Ελευθερία" του Κροπότκιν διαβάζουμε: «το πρώτο βιβλίο του Κροπότκιν, ‘’Λόγια ενός Επαναστάτη’’ ήταν αφιερωμένο κυρίως στη σκληρή κριτική της ανήθικης και κακής αστικής κοινωνίας κι έκανε επίκληση στην ενέργεια των επαναστατών. να αγωνιστούν ενάντια στο κράτος».

Σύμφωνα με τον Καντάφι, το όργανο ή το μέσο κοινωνικού ελέγχου (δηλ. το κράτος) είναι το κύριο πολιτικό πρόβλημα που ανέκαθεν βρισκόταν μπροστά στην ανθρωπότητα. Ο αγώνας για το «όργανο ελέγχου» οδηγούσε πάντα στη νίκη ενός ατόμου ή ενός κόμματος ή μιας τάξης και στην ήττα του λαού. «Το Κοινοβούλιο είναι μια λανθασμένη παρουσίαση του λαού και τα κοινοβουλευτικά συστήματα είναι μια ψεύτικη λύση στο πρόβλημα της δημοκρατίας. Ένα κοινοβούλιο ιδρύθηκε αρχικά για να εκπροσωπεί τον λαό, αλλά αυτό από μόνο του είναι αντιδημοκρατικό καθώς η δημοκρατία σημαίνει την εξουσία του λαού και όχι μια εξουσία που ενεργεί για λογαριασμό του », δηλώνει ο Καντάφι.

«Τα κοινοβούλια αποτέλεσαν νομικό εμπόδιο μεταξύ του λαού και της άσκησης αποκλεισμού των μαζών από ουσιαστική πολιτική και μονοπωλήσεως της κυριαρχίας στη θέση τους».

Ο Καντάφι καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «έχει γίνει δικαίωμα των ανθρώπων να αγωνίζονται μέσω της λαϊκής επανάστασης να καταστρέψουν όργανα όπως οι λεγόμενες κοινοβουλευτικές συνελεύσεις που σφετερίζονται τη δημοκρατία και την κυριαρχία και που καταπνίγουν τη βούληση του λαού» - αυτή η δήλωση συσχετίζεται με το περίφημο συνθήματα σύγχρονων αναρχοτρομοκρατών όπως, «Ενώ η κακή αστική κοινωνία χρησιμοποιεί βία υπό το όνομα της δικαιοσύνης, η δικαιοσύνη του προλεταριάτου είναι η βία».

Σε γενικές γραμμές, για τους αναρχικούς, ολόκληρο το σύστημα της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας ήταν το αντικείμενο της αιχμηρής ασυμβίβαστης κριτικής τους. Ο Μπακούνιν περιέγραψε μια κοινοβουλευτική δημοκρατία ως «δήθεν κατάσταση δήθεν λαϊκής βούλησης, η οποία υποτίθεται ότι εκπροσωπείται από δήθεν εκπροσώπους σε δήθεν λαϊκές συναντήσεις».

Ο Κροπότκιν αρνήθηκε την ιδέα ότι το κράτος ήταν απαραίτητο - το χαρακτήρισε «δεισιδαιμονίες, που παίζουν το ρόλο της μοίρας στις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων» και πίστευε ότι η αυτοοργάνωση των μικρών κοινοτήτων που ενώθηκαν σε ομοσπονδιακή βάση ήταν η δομή που πρέπει να αντικαταστήσει το κράτος που είναι «συσκευή βίας».

Δήλωσε ότι ο στόχος της «εύρεσης μιας τέτοιας κυβέρνησης που θα κάνει τους ανθρώπους να υπακούν, ενώ υπακούουν ακόμη στην κοινωνία», δεν ήταν εφικτός και επεσήμανε ότι «η κοινωνία προσπαθεί να απελευθερωθεί με κάθε δυνατό τρόπο από κάθε είδους κυβέρνηση και να εκπληρώσει τις απαιτήσεις της με δωρεάν συμφωνίες μεταξύ ατόμων και ομάδων, επιδιώκοντας έναν στόχο».

Μπορούμε να δούμε εδώ ότι τα πολιτικά ιδεώδη του Κροπότκιν επανέρχονται στο «Κοινωνικό συμβόλαιο» του Ρουσσώ, τον οποίο εκτιμούσε ιδιαίτερα. Μπορούμε να πούμε ότι τόσο ο Καντάφι όσο και ο Κροπότκιν βλέπουν την κύρια εσωτερική αντίφαση μέσα στις υπάρχουσες κοινωνίες ως την αντίφαση μεταξύ κοινωνίας και κράτους. Και οι δύο χρησιμοποιούν την έννοια των «λαϊκών μαζών» που είναι οι κινούμενες δυνάμεις των κοινωνικών επαναστάσεων. Οι μάζες δεν διαιρούνται σε στρώματα, τάξεις, εθνοτικές, ομολογιακές και επαγγελματικές ομάδες. Σύμφωνα με τον Κροπότκιν, η αναρχία ήταν ένα «λίγο πολύ αντανακλαστικό ιδανικό των μαζών». Ο Καντάφι χρησιμοποιεί τον όρο «άνθρωποι» και η εξουσία του λαού γενικά ως αδιαίρετη οντότητα είναι μια εναλλακτική λύση στην παλιά άδικη πολιτική τάξη.

Ίσως μπορούμε να πούμε ότι οι κοινωνικές πραγματικότητες στη Λιβύη και στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια της μεγάλης Γαλλικής Επανάστασης που όντως καθόρισε την ιδεολογία της αναρχίας ήταν μάλλον παρόμοιες. Η κοινωνική διαστρωμάτωση της κοινωνίας και στις δύο περιπτώσεις ήταν ασθενής. Η αντι-φεουδαρχική ενοποίηση όλων των τρίτων τάξεων στη Γαλλία, η οποία περιλάμβανε τη συντριπτική πλειοψηφία των κοινωνικών ομάδων, ήταν δομικά κοντά στην ενότητα όλων των Λιβύων που αντιτάσσονταν στην αδύναμη και απαξιωμένη βασιλική εξουσία και τους μικρούς εμπορικούς κύκλους.

Από την άλλη πλευρά, η επακόλουθη πόλωση και ο αυτοπροσδιορισμός διαφορετικών κοινωνικών ομάδων: προλεταριάτου, μικροαστικής, οικονομικής και εμπορικής αστικής τάξης, αγροτών κ.λπ. Ο Καντάφι είπε κάποτε ότι, «Εάν η Επανάσταση κάνει λάθος, η επανάσταση πρέπει να διορθωθεί». Αυτό ειπώθηκε σε μια στιγμή κρίσιμων κοινωνικών αντιθέσεων μεταξύ μιας αναδυόμενης αστικής τάξης και των «Επαναστατικών Επιτροπών» που εκπροσωπούσαν τα συμφέροντα της ολιστικής κοινωνίας σε μια περίοδο αντι-αποικιακής και αντι-φεουδαρχικής επανάστασης.

Το σύστημα των Λαϊκών Συνελεύσεων και Επιτροπών που από την άποψη του Καντάφι είναι «ο μόνος τρόπος για μια γνήσια Δημοκρατία» είναι πολύ κοντά τόσο στο πνεύμα όσο και στο γράμμα της κατανόησης του Κροπότκιν για μια μελλοντική κοινωνική αυτοοργάνωση της κοινωνίας. Ένας λαός ελέγχει τον εαυτό του, αυτή είναι η ουσία της δημοκρατίας σύμφωνα με τον Καντάφι. Με άλλα λόγια, το πολιτικό μοντέλο είναι μια α-κρατική μορφή λαϊκής εξουσίας που είναι το ιδανικό του αναρχισμού.

Το «Ψωμί και Ελευθερία του Κροπότκιν» βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ιδέα ότι η κύρια λειτουργία της κοινωνίας είναι να δημιουργήσει και να αναπαράγει τις υλικές αξίες για την πλήρη και πολύπλευρη ανάπτυξη ενός ελεύθερου ατόμου. Το κύριο σύνθημα του αναρχισμού είναι «ελευθερία για όλους, ευημερία για όλους» και ο Κροπότκιν γράφει ότι «στην πολιτική οικονομία, πρέπει πρώτα απ 'όλα να μελετηθεί το κεφάλαιο για την κατανάλωση». Ο Καντάφι, με τη σειρά του, πιστεύει ότι οι μόνοι «νόμιμοι» στόχοι της οικονομικής δραστηριότητας είναι η εκπλήρωση των ανθρώπινων απαιτήσεων και ξεκινά επίσης μια συζήτηση για οικονομικά ζητήματα με το πρόβλημα της κατανάλωσης.

Η ομοιότητα των ιδεών του δεύτερου μέρους του «Πράσινου Βιβλίου» (αφιερωμένο σε οικονομικά θέματα) και των απόψεων των αναρχικών είναι μάλλον εκπληκτική - ακόμη και η δομή των κεφαλαίων στο δεύτερο μέρος και του «Ψωμί και Ελευθερία» για παράδειγμα, είναι πολύ κοντά.

Η πρακτική της Τζαμαχαρίγια στη Λιβύη αντιστοιχεί σε αναρχοκομμουνιστικές ιδέες . Η θεωρητική περιγραφή της ιδανικής κοινωνίας του Κροπότκιν - μια ομοσπονδία αυτοελεγχόμενων κοινοτήτων - θα μπορούσε να είναι μια θεωρητική περιγραφή του συστήματος των περιφερειών της Τζαμαχαρίγια που ο Καντάφι προσπάθησε να εφαρμόσει στο πρώτο στάδιο του επαναστατικού μετασχηματισμού στη Λιβύη. Ο στόχος τόσο για τον Ρώσο στοχαστή όσο και για τον Άραβα πρακτικό ήταν η εξάλειψη «των άδικων κοινωνικών σχέσεων».

«Αυτός που κατέχει το σπίτι στο οποίο ζείτε ή τα μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιείτε ή τα χρήματα με τα οποία ζείτε, κατέχει μέρος ή ολόκληρο της ελευθερίας σας. Η ελευθερία είναι αδιαίρετη και για να είναι ευτυχισμένος ένας άνθρωπος πρέπει να είναι ελεύθερος».

Αυτή η δήλωση θα μπορούσε να προέρχεται από έναν θεωρητικό της αναρχίας, αλλά ανήκει στον Καντάφι. Με τη σειρά του, ο Κροπότκιν γράφει: «Στην πραγματικότητα, σε ένα σύγχρονο κράτος το μεγαλύτερο εμπόδιο στην ανάπτυξη και διατήρηση του ηθικού επιπέδου, η απαραίτητη ζωή στην κοινωνία είναι η απουσία κοινωνικής ισότητας ..."Χωρίς ισότητα στην πραγματικότητα", όπως έλεγαν το 1793, η αίσθηση της δικαιοσύνης δεν μπορεί να γίνει κοινό κτήμα. Η δικαιοσύνη πρέπει να είναι ίση για όλους και στην κοινωνία μας ... η αίσθηση της ισότητας έχει ήττες σε κάθε βήμα ... μπορούμε να βρούμε δικαιοσύνη μόνο σε μια κοινωνία ίσων».

Σύμφωνα με τον Καντάφι, μια νέα σοσιαλιστική κοινωνία είναι «μια κοινωνία που είναι απολύτως ελεύθερη. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την εκπλήρωση των υλικών και πνευματικών απαιτήσεων ενός ανθρώπου με την απελευθέρωση αυτών των απαιτήσεων από την καταπίεση από άλλους ανθρώπους ».

Κατά τον καθορισμό των στόχων στην απαραίτητη οικονομική δραστηριότητα στον κοινωνικό μετασχηματισμό, ο Κροπότκιν τονίζει τρία βασικά στοιχεία:

«1) κατάργηση του μισθού, που καταβάλλεται από έναν καπιταλιστή σε έναν εργάτη, επειδή είναι μια σύγχρονη μορφή αρχαίας δουλείας και ιδιοκτησίας "krepostnoye" πάνω σε έναν άνθρωπο.

2) εξάλειψη της ιδιωτικής ιδιοκτησίας σε ό, τι είναι απαραίτητο για την κοινωνία για την παραγωγή και την κοινωνική οργάνωση προϊόντων ανταλλαγής· και τελικά,

3) εξάλειψη από το άτομο και την κοινωνία αυτής της μορφής κοινωνικής καταπίεσης - κράτους - που εξυπηρετεί τη διατήρηση και τη συνέχεια της οικονομικής δουλείας ».

Ο Καντάφι ανέφερε ότι «όσοι πουλάνε την εργατική τους δύναμη ανεξάρτητα από τον μισθό τους, είναι ένα είδος σκλάβου», επειδή δεν εργάζονται για δικό τους όφελος αλλά ή προς όφελος αυτών που τους προσλαμβάνουν. Από αυτό προκύπτει η μεταβολή της μορφής της ιδιοκτησίας με τη μετάβαση της από τον ένα ιδιοκτήτη στον άλλο, η οποία, ακόμη και αν πρόκειται για κράτος της εργατικής τάξης σε μαρξιστική παράδοση, δεν εγγυάται τα δικαιώματα του εργαζομένου στη διαδικασία παραγωγής.

Ο Καντάφι κάνει μια αντίληψη ότι στην Τζαμαχιρίγια, οι σχέσεις των ανθρώπων ως προς την ιδιοκτησία είναι συμπράξεις στη διαχείριση της κοινής περιουσίας. Η ίδια ιδέα προτάθηκε από τους αναρχικούς με το περίφημο σύνθημά τους - «όλα ανήκουν σε όλους».

Ο Καντάφι πιστεύει ότι η λύση αυτού του προβλήματος μπορεί να επιτευχθεί με την εξάλειψη του μισθού, και έτσι την απελευθέρωση της ανθρωπότητας από τη σκλαβιά και την επιστροφή στους «φυσικούς κανόνες» που καθόρισαν τις σχέσεις των ανθρώπων πριν από την ύπαρξη τάξεων, κυβερνήσεων και νόμων. Το επίσημο σύνθημα της Τζαμαχιρίγια είναι «Όχι εργαζόμενοι αλλά συνεργάτες».

Ο Κροπότκιν επίσης χαρακτήρισε αυτήν την προσέγγιση στις σχέσεις των ανθρώπων στη διαδικασία παραγωγής ως «φυσική». Η προσέγγιση στη διανομή και την ανταλλαγή αγαθών για αυτούς τους στοχαστές είναι παρόμοια. Και οι δύο χρησιμοποιούν μια αναλογία με ένα σούπερ μάρκετ ή ένα κατάστημα στο οποίο «κάθε άνθρωπος πρέπει να παίρνει από κοινές μετοχές ακριβώς όσο χρειάζεται για να ικανοποιήσει τις ανάγκες του» ή «σε όλους σύμφωνα με τις ανάγκες του». Είναι ενδιαφέρον ότι και οι δύο είναι κατά του καταμερισμού της εργασίας, θεωρώντας ότι είναι περιττό.

Μπορεί να είναι ενδιαφέρον να συγκρίνουμε πραγματικές οικονομικές δομές στο Gulay - Pole και την Λιβύη. Μπορούμε να επισημάνουμε ότι στη γεωργία, ο Nestor Makhno και ο Qaddafi άσκησαν την ίδια πολιτική. Και οι δύο προσπάθησαν να ενθαρρύνουν την ατομική γεωργία με όλα τα μέσα που διέθεταν. Ο Κροπότκιν ως θεωρητικός ενθαρρύνθηκε από τη γεωργική ανάπτυξη των αμερικανικών ιδιωτικών αγροκτημάτων τηn δεκαετία του 1890 και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα μικρά αγροκτήματα ήταν ιστορικά προοδευτικά και θα έπρεπε να ενώνονται για να παρέχουν θέσεις εργασίας απαραίτητες για όλα τους.

Αυτή η ιδέα προέκυψε από τη ρωσική παράδοση να υμνεί την «Obshina» ως εναλλακτική λύση στην καπιταλιστική τάξη. Το «Obshina» ήταν ένα κοινό ιδεώδες των Ρώσων παραδοσιακών υπέρ της ισότητας όπως ο Λαβρόφ, ο Τκάτσεφ ή ο Χέρτζεν. Το τρίτο μέρος του «Πράσινου Βιβλίου», που εκδόθηκε το 1979, ήταν αφιερωμένο στα κοινωνικά προβλήματα. Ο Καντάφι πιστεύει ότι ο κύριος κινητήρας της ανθρώπινης ιστορίας είναι ο αγώνας μεταξύ κοινωνικών και εθνικών (ως μέρος των κοινωνικών) ομάδων για υπεροχή η μία πάνω στην άλλη. Και αυτός ο αγώνας μπορεί να τερματιστεί μόνο μετά την πλήρη εξάλειψη της καταπίεσης μιας κοινωνικής ομάδας από μια άλλη ομάδα ή άτομο.

Από αυτή την άποψη, οι ιδέες του είναι πολύ κοντά στις ιδέες των αναρχικών. Ο Κροπότκιν, περιγράφοντας τη μελλοντική κοινωνία, έγραψε για «ελεύθερες κοινότητες, αγροτικές και αστικές [δηλ. χερσαίες ενώσεις ανθρώπων που συνδέονται μεταξύ τους λόγω του τόπου διαβίωσης] και ευρύτατα επαγγελματικά και τεχνικά συνδικάτα (δηλ. συνδικάτα ανθρώπων από το χαρακτήρα της εργασίας τους) και κοινότητες που διασταυρώνονται στενά μεταξύ τους. Μαζί με αυτές τις μορφές κοινωνικής οργάνωσης «θα εμφανιστούν χιλιάδες απεριόριστα διαφορετικές κοινωνίες και συνδικάτα λόγω μιας ενότητας ιδιωτικών προτιμήσεων που προκύπτουν από κοινά ενδιαφέροντα: κοινωνικά, θρησκευτικά, καλλιτεχνικά, επιστημονικά και εκείνα που έχουν ως στόχο την ανατροφή, την έρευνα ή ακόμα και απλώς την ψυχαγωγία».

Οι συνοικίες της Τζαμαχιρίγια στη Λιβύη μοιάζουν πολύ με το ιδανικό του αναρχοκομμουνισμού. Ο Καντάφι καθορίζει τις παραδοσιακές μορφές ενοποίησης των ανθρώπων: οικογένεια, φυλή (tribe) και έθνος. Ο κύριος παράγοντας για μια αρμονική κοινωνία με την εξάλειψη των εσωτερικών συγκρούσεων μεταξύ των ατόμων, είναι η οικογένεια. Ένα άτομο πρέπει να αναπτυχθεί στην οικογένεια του με φυσικό τρόπο. Μπορούμε να δούμε εδώ την επιρροή της έννοιας του Jean Jaques Rousseau για «Το φυσικό δικαίωμα του πατέρα», το οποίο είναι αρκετά διαφορετικό από όλα τα άλλα δικαιώματα που υπάρχουν ως αποτέλεσμα του Κοινωνικού Συμβολαίου.

Μια ευρύτερη κοινωνική δομή που περιλαμβάνει οικογένειες, είναι μια φυλή. Ο Κροπότκιν χρησιμοποίησε τον όρο «τοπικές κοινότητες». Οι κοινωνικές λειτουργίες των φυλών στη νομαδική κοινωνία της Λιβύης και οι τοπικές κοινότητες στις ευρωπαϊκές κοινωνίες είναι, σε κάποιο βαθμό, παρόμοιες. Και τα δύο προβλέπουν τη συνύπαρξη των οικογενειών και υποτίθεται ότι καταστέλλουν τις συγκρούσεις. Η γνώμη του συγγραφέα είναι ότι σε αυτές τις δύο θεωρίες υπάρχουν παρόμοιες κοινωνικές πραγματικότητες και δομές με πολύ σημαντικές λειτουργίες που συζητούνται με διαφορετικούς όρους.

Είναι ενδιαφέρον να αναφέρουμε τους όρους που χρησιμοποιούν οι στοχαστές. Ο Κροπότκιν αποκάλεσε τη θεωρία του «Αναρχοκομμουνισμός». Ωστόσο, όταν έγραψε τα προηγούμενα του Αναρχισμού, θυμήθηκε έναν όρο που εφηύρε ο Ρώσος ιστορικός Κοστομάροφ: - «Narodopravstvo» («Κυβερνήτης του Λαού») για τις φεουδαρχικές δημοκρατίες του Novograd και του Pskov. Αυτή η τεχνητή ρωσική λέξη είναι ίσως η καλύτερη μετάφραση του "Jamahiriya" από τα αραβικά στα ρωσικά.

Από την άλλη πλευρά, ούτε οι αναρχικοί ούτε ο Καντάφι ανησυχούσαν ιδιαίτερα για την ακαδημαϊκή ορθότητα των όρων εις βάρος της πολιτικής ορολογίας. Η σημασιολογική φόρτωση της λέξης «αναρχισμός» καθώς και η άσχημη μετάφραση της στα αραβικά εμπόδισαν τον Καντάφι, ο οποίος πιθανότατα δεν είχε πρόσβαση στην αναρχική λογοτεχνία, να επιλέξει αυτόν τον όρο για την ιδέα του.

Υπάρχουν δύο βασικές διαφορές μεταξύ της φιλοσοφίας του «Πράσινου Βιβλίου» και του Κροπότκιν.

Πρώτα απ' όλα υπάρχει η κατανόηση της έννοιας του "φυσικού νόμου". Οι αναρχικοί δέχτηκαν τη θεωρία του Ρουσσώ ότι όλοι οι κοινωνικοί θεσμοί προέκυψαν από το Κοινωνικό Συμβόλαιο και ότι δεν υπήρχαν ΦΥΣΙΚΟΙ κανόνες και κανόνες ρύθμισης των σχέσεων μεταξύ ανθρώπων και εθίμων. Οι παραδόσεις σίγουρα δεν είναι απόλυτες και υπόκεινται σε αλλαγές. Από την άλλη πλευρά, ο Καντάφι επισημαίνει ότι «οι νόμοι της κοινωνίας είναι η ιερή κληρονομιά της κοινωνίας». Εννοεί ότι είναι αντικειμενική πραγματικότητα που έχει τις ρίζες της στη θρησκεία και τις παραδόσεις της κοινωνίας.

Η στάση απέναντι στη θρησκεία είναι η άλλη μεγάλη διαφορά. Ο Κροπότκιν είναι σίγουρος ορθολογιστής, υλιστής και άθεος. Η θρησκεία είναι το μέσο εκμετάλλευσης από το κράτος και τις κυρίαρχες τάξεις. Ωστόσο, ο Κροπότκιν ήταν πολύ ανεκτικός στην ατομική πίστη και έγραψε για τις θρησκευτικές ενώσεις στην ιδανική κοινωνία. Για την θρησκεία του Καντάφι, αντίθετα, έχει μια εγγενή αξία και είναι ένα από εκείνα τα βασικά θεμέλια της κοινωνίας, τα οποία δεν πρέπει να επικρίνονται. Ο «υποφαινόμενος» αρθρογράφος πιστεύει ότι ο λόγος αυτής της διαφοράς είναι στη συγκεκριμένη διαφορά των πολιτικών λειτουργιών της θρησκείας στις χριστιανικές και ισλαμικές χώρες.

Στις ισλαμικές χώρες το Ισλάμ δεν ήταν ποτέ ξεχωριστή πολιτική δύναμη, πιο συγκεκριμένα η θρησκευτική και κοσμική εξουσία είναι αδιαχώριστα. Μόνο το Ισλάμ δίνει νομιμότητα στους ηγεμόνες. Ο Καντάφι ως πρακτικός, το συνειδητοποίησε αυτό και χρησιμοποίησε το Ισλάμ ως μέσο σταθεροποίησης της ενότητας στην κοινωνία χρησιμοποιώντας τα ισότιμα χαρακτηριστικά του Ισλάμ. Αυτή η πλευρά της πρακτικής του αντικατοπτρίζεται στο «Πράσινο Βιβλίο»: για να εξασφαλιστεί η γόνιμη ανάπτυξη ενός έθνους, πρέπει να υπάρχει μια ενωτική θρησκεία και έτσι ο κοινωνικός παράγοντας (δηλαδή η εθνικότητα) θα αντιστοιχούσε στον θρησκευτικό παράγοντα και έτσι η σταθερότητα ενός έθνους θα αυξάνουν. Ωστόσο, πρέπει να αναφέρουμε ότι ο παραδοσιακοκρατικοί Ουλεμάδες (θεολόγοι) αντιτάχθηκαν στη νέα θεωρία στην αρχή και ο επίσημος μηχανισμός προπαγάνδας του Καντάφι χρησιμοποίησε ακόμη και μια μεταφορά για τον αγώνα μεταξύ του «Πράσινου Βιβλίου» και των κίτρινων βιβλίων. (Παραδοσιακά, η θρησκευτική λογοτεχνία στον αραβικό κόσμο δημοσιεύεται σε κίτρινο χαρτί). Σε αυτό το έργο ο συγγραφέας προσπάθησε να οριοθετήσει κάποιες ομοιότητες μεταξύ των ιδεών του αναρχοκομμουνισμού και της Τρίτης Οικουμενικής Θεωρίας.

Αν δεχτούμε την υπόθεση του συγγραφέα, η θέση που ελήφθη δεδομένη ότι ο αναρχισμός είναι μια θεωρία που δεν εφαρμόστηκε ποτέ στην πράξη για ένα εύλογο χρονικό διάστημα, θα πρέπει να επανεξεταστεί. Μια ανάλυση της κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης της Λιβυκής Τζαμαχιρίγια μπορεί να γίνει ανάλυση της πρώτης σχετικά μακράς προσπάθειας για την εφαρμογή ιδανικών κοντά ή μερικές φορές παρόμοια με αυτά της αναρχίας. Έτσι θα μπορούσαμε να ορίσουμε τη Λιβύη ως αναρχική οντότητα.

Η αντιστοιχία βασικών απόψεων του Καντάφι και του Κροπότκιν ειδικότερα θα μπορούσε, θεωρητικά, να είναι τυχαία. Ωστόσο, πιστεύουμε ότι ιδέες που μοιάζουν με αυτές των αναρχικών αναπόφευκτα εμφανίζονται σε χώρες με λιγότερο ανεπτυγμένη κοινωνική διαστρωμάτωση αλλά που βρίσκονται σε διαδικασία ένταξης στην παγκόσμια καπιταλιστική οικονομία - όπως η Ρωσία, η Ισπανία και η Γαλλία τον δέκατο ένατο αιώνα ή η Λιβύη στον εικοστό.

Πιθανότατα δεν θα μάθουμε ποτέ αν ο Καντάφι δέχτηκε τις αναρχικές ιδέες ή αν τα κοινωνικοπολιτικά κλίματα στην Ευρώπη τις παραμονές του 20ού αιώνα και στη Λιβύη στο δεύτερο μέρος του 20ού αιώνα μοιάζουν μεταξύ τους. Αλλά μπορούμε να πούμε ότι η εκπαίδευση του Καντάφι είναι μάλλον μάρτυρας της πρώτης υπόθεσης. Ο Καντάφι δύσκολα θα είχε πρόσβαση στο υλικό του Προυντόν, του Μπακούνιν ή του Κροπότκιν κατά τη διάρκεια των σπουδών του στο στρατιωτικό κολέγιο στη Βεγγάζη, αλλά παρακολούθησε διαλέξεις για την ιστορία στο Βασιλικό Πανεπιστήμιο της Βεγγάζης, όπου πρέπει να είχε εξοικειωθεί με τις θεωρίες του Διαφωτισμού. Οι ιδέες του Κροπότκιν και του Καντάφι για το ρόλο του κράτους και τα βασικά ζητήματα της οικονομίας είναι παρόμοιες. Οι διαφορές σε ερωτήματα στον κοινωνικό στίβο σχετίζονται συχνά με την ορολογία και τις κοινωνικές πολιτισμικές διαφορές.

95 σχόλια:

  1. Ανώνυμος12/9/21 10:46 μ.μ.

    ευτυχώς για κάποιους ο ΜΚ δεν έχει τις πλάτες που έχει ο νγμ τις άκρες που έχει ο κας και τα λεφτά που έχει ο Πλεύρης έχει όμως μια πολιτική οξυδέρκεια που δεν έχουν πολλοί σήμερα θα ακουστούν ισλαμικά μοιρολόγια στα εξάρχεια μετά από αυτό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος12/9/21 10:57 μ.μ.

    Σίγουρα οι αντιφασίστες πάσης φύσεως από τους κόκκινους μέχρι αυτούς που φέρουν την σβάστικα ενοχλήθηκαν με αυτό το κείμενό. Εύγε Μαύρε Κρίνε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος13/9/21 12:19 π.μ.

    Για να μην ξεχνιόμαστε. Ο Ινδογερμανισμός βλάπτει σοβαρά την ψυχική υγεία των φουκαράδων.
    Μία "παραμύθα" τους έμεινε στη ζωή. Ό,τι είναι "απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων". Ας τους τη στερήσουμε. Θα τους κάνει καλό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος13/9/21 2:42 μ.μ.

      Δεν υπάρχει ινδογερμανισμός. Το ινδοευρωπαϊκό ζήτημα έχει επανατοποθετηθεί από τον Κόλιν Ρενφριου. Ψαξτο!

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος13/9/21 5:10 μ.μ.

      Ρε φουκαρά κοιμάσαι τον ύπνο του δικαίου. Ο Ρένφρηου ομολόγησε την δεκαετία του 1990 πως η υπόθεσή του (που κανένας άλλος επιστήμων δεν την δέχτηκε) για την Ανατολία ως κοιτίδας των Ινδοευρωπαίων δεν ισχύει. Ο ίδιος την αρνήθηκε και πιστεύει έκτοτε στην καταγωγή από τις στέπες.
      Α ρε φουκαράδες αυτοχθονιστές... Σε όλα άσχετοι και μπουρδολόγοι.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος13/9/21 8:26 μ.μ.

      2:42 Ο Κόλιν Ρένφριου δεν ήταν ποτέ κατά της ινδογερμανικής θεωρίας, απλά πρότεινε την Ανατολία ως κοιτίδα. ΟΜΩΣ, προς τιμήν του, έχει αναθεωρήσει υπό το βάρος των νέων ανακαλύψεων στην αρχαιογενετική και συντάσσεται πλέον με τη θεωρία της βορειότερης κοιτίδας της "στέπας"

      https://www.youtube.com/watch?v=pmv3J55bdZc

      γύρω στο 54:00

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος13/9/21 10:36 μ.μ.

      Τίθεται ένα ερώτημα. Είναι όλοι οι αυτοχθονιστές φουκαράδες ή όλοι οι φουκαράδες τείνει να συσπειρώνονται ως αυτοχθονιστές.
      Πιστεύω το πρώτο. Όσο αποβλακώνεται όμως η κοινωνία προχωρούμε ραγδαίως προς το δεύτερο. Άλλωστε η άρνηση της ινδογερμανικής/ινδοευρωπαϊκής ιστορικής πραγματικότητας, την οποίαν εισήγαγε επισήμως ο εθνικός ιστορικός Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος και συνέχισαν να διατρανώνουν κορυφαία πνεύματα της ιστορίας (Π. Καρολίδης) και των ελληνικών γραμμάτων (Π. Βλαστός, Ν. Καζαντζάκης, Μ. Καραγάτσης) αλλά και πολλοί άλλοι σύγχρονοι έχει την ίδια πηγή απ' όπου αντλείται ο πολύ συνηθισμένος στις μέρες μας μηδενισμός των κομπλεξικών. Αυτών δηλαδή που αρνούνται σαν κακομαθημένα νήπια το μέγεθος ενός Περικλή Γιαννόπουλου, ενός Ίωνος Δραγούμη, μιας Σίτσας Καραΐσκάκη, ενός Ιουλίου Έβολα και πολλών άλλων. Ίσως επειδή αυτοί είναι γίγαντες...
      Είναι γνωστό σε όλους πως οι φουκαράδες από καταβολής ιστορίας ψάχνουν μέσα στην κακομοιριά τους να βρουν ψεγάδια και "νέες θεωρίες" που κάποιοι τάχα "κακοί" μας έκρυβαν.Και πως με γυναικεία κουτσομπολιά επιπέδου κυρά Κατίνας που τα παρουσιάζουν ως ιστορικά θέσφατα τάχα διαφωτίζουν την κοινή και ανοίγουν τα μάτια στους "πατριώτες" και λοιπούς παραμυθατζήδες.Φυσικά μέσα σε αυτόν τον καρνάβαλο των φουκαράδων παρελαύνουν και κάποιοι που εμφανίζονται ως "εθνικοσοσιαλιστές". Γι' αυτούς τί να πούμε. Μιλάμε για φουκαράδες με παράσημο ανοιχτής παλάμης και λίγα λέμε...Τους αξίζει το πρώτο βραβείο μασκαρά.

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος13/9/21 11:41 μ.μ.

      Ναι, αλλά πιο μπαρουφολόγοι και από τους Ινδοαριους Αλβανούς?

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος14/9/21 2:11 μ.μ.

      Η αλβανική δεν είναι ινδοευρωπαϊκή γλώσσα; Εκεί δεν την κατατάσσουν οι γλωσσολόγοι; Ο Αμερικανός ανθρωπολόγος Carlton Coon δεν κατατάσσει τους Αλβανούς στους Ινδοευρωπαϊκούς λαούς, ως απογόνους των Ιλλυριών;
      Βλάκας ήταν και ο Δραγούμης και πόσοι άλλοι που θεωρούσαν τους Αλβανούς όμαιμους με τους Έλληνες, ενώ εσείς είστε οι έξυπνοι και οι "σπουδαγμένοι" και βρήκατε δικές σας θεωρίες.
      Ξυπνάτε...

      Διαγραφή
    7. Ανώνυμος14/9/21 2:18 μ.μ.

      Προς τον 2:42, Αποσύρω τον χαρακτηρισμό μου προς τον ανώνυμο. Μάλλον το σχόλιό σου για τον Ρένφρηου είχε αγαθές ή έστω διερευνητικές προθέσεις. Σου ζητώ συγγνώμη. Όσα συμπληρώνει ο ανωτέρω 8:26 θα σε βοηθήσουν να βρεις ένα νήμα στο ζήτημα της καταγωγής.

      Διαγραφή
    8. Ανώνυμος14/9/21 4:04 μ.μ.

      Μπράβο τα είπατε όλα. Η Ινδοευρωπαϊκή είναι μια θεωρία πρώτα γλωσσικής και όχι φυλετικής συγγένειας. Όπως τα ντουβάρια του ινδοάριου δόγματος γράφετε.

      Διαγραφή
    9. Ανώνυμος14/9/21 7:00 μ.μ.

      2:18 Τι να πει και ο ανώνυμος όταν βλέπει ολόκληρους καθηγητές πανεπιστημίου σαν τον πολύ Τριανταφυλλίδη σε εθνικιστικές εκπομπές να συνεχίζουν να επικαλούνται τη θεωρία του Ρένφριου ενώ εδώ και χρόνια ο ίδιος έχει αναθεωρήσει; Αν ο καθηγητής του ΑΠΘ είναι ανενημέρωτος, μη περιμένουμε πολλά από άτομα που ανατράφηκαν με θεωρίες Πλεύρη, Άδωνι, Γεωργαλά, Γυφτοβελόπουλου και Βλ(ι)ακόπουλου και άλλων επαγγελματιών αγυρτών.

      Διαγραφή
    10. Ανώνυμος14/9/21 9:16 μ.μ.

      Oι Αλβανοί απόγονοι των Ιλλυριών;; Τι άλλο θα ακούσουμε από τους "ναζί" που κατάγονται απ το χωριό του Ράμα; Οι Σέρβοι, οι Κροάτες, οι Μαυροβούνιοι, αυτοί είναι απόγονοι των Ιλλυριών, ψεύτες. Οι βόρειοι Αλβανοί μπορεί να έχουν σχέση με τους Ιλλυριούς. Οι νότιοι ΚΑΜΙΑ. Δεν υπήρχαν ούτε στο μεσαίωνα, ούτε στην αρχαιότητα. Ένα νόθο έθνος κατασκεύασμα του 19ου αιώνα είναι.

      Διαγραφή
    11. Ανώνυμος15/9/21 1:31 π.μ.

      2:11 μ.μ πρώτα από όλα οι περισσότεροι Αλβανοί δηλώνουν αυτοχθονιστές και απόγονοι των Πελασγών ακόμη πιο πολύ από εμάς. Δεύτερον θες να σου παραθέσω όλους τους επιστήμονες που αποδεικνύουν ότι δεν υπάρχει φυλετική σχέση ανάμεσα σε Αλβανούς και Ιλλυριούς; Θα γεμίσει το text από ονόματα ακαδημαικών.

      Διαγραφή
  4. !!!!!!!!! ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΣΤΑ 70 ΜΑΣ !!!!!ΠΟΛΥ ΨΗΛΑ ,ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΩΝ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΜΑΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΩΝ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Ο ΜΑΥΡΟΣ ΚΡΙΝΟΣ *** ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΟΓΚΩΔΕΣ ΑΡΧΕΙΟ ΓΝΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΖΗΤΗΤΕΣ . ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΠΙΣΗΣ , ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥΣ . ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΙ ΣΑΣ ********

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ειχα ακουσει καποτε,οτι ο Κανταφι,ξεκινησε(δεν γνωριζω φυσικα ποτε) σχεδιο δενδροφυτευσεως,με σκοπο την αναχαιτηση της ερηποποιησεως.Αυτο μαλιστα,το εφηρμοσαν και οι Αλγερινοι.Αν εχετε λεπτομερεις,καλο θα ηταν να τις δημοσιευσετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τα σχόλια σας να είναι MONO σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Υβριστικά, ειρωνικά, συκοφαντικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή ΔΕΝ θα δημοσιεύονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των σχολιαστών. Οι αναρτήσεις δεν είναι απαραίτητο να εκπροσωπούν το σύνολο της συντακτικής ομάδας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εξαιρετικό κείμενο, εύγε στον συντάκτη και στον Μ.Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος13/9/21 9:51 μ.μ.

    https://youtu.be/fSLXdT-_gN0

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος14/9/21 1:42 μ.μ.

    Θα ηθελα να πω σε ενα νεοπαγες ιστολογιο του χιτλερικου χωρου οτι εαν δεν μπορουν να καταλαβουν το πνεύμα που γραφει ο ΜΚ τα αρθρα για τον κανταφι καλυτερα να μην τα σχολιαζουν. Σεβομαι την προσπαθεια τους αλλα να μην ειναι εμπαθεις και να μην βγαζουν συμπλεγματα γιατι την αδικουν. Και επισης για τον εθνικοσοσιαλισμο ουτε 34 ουτε και 45 θα ξαναυπαρξουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος14/9/21 2:30 μ.μ.

      Γιατί υπάρχει εθνικοσοσιαλισμός για να υπάρξει νέο 34 ή νέο 45?

      Διαγραφή
  10. Ανώνυμος14/9/21 2:27 μ.μ.


    Προσωπικά είμαι υπέρ της ινδοευρωπαϊκής θεωρίας αφού μέχρι στιγμής δεν με έχουν πείσει τα επιχειρήματα (βασικά οι ανοησίες) των αυτοχθονιστων αλλά πρέπει να γνωρίζετε όλοι εσείς πως η αγαπημένη σας .... ΕΣΑ τάσσεται φανατικά κατά της ινδοευρωπαϊκής θεωρίας το ίδιο και ο πρώην ...... νυν αυτόνομος. Δεν θεωρώ την διαφωνία πάνω στο ζήτημα της καταγωγής μας αιτία διαμάχης και ρήξης αλλά απλώς κάποιοι έχετε δύο μέτρα και δύο σταθμά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος14/9/21 3:43 μ.μ.

      Επίσης κανείς επιστήμονας που ασχολείται με αυτό το θέμα και ορίζει καταγωγές και φυλές ή της εφευρίσκει κτλ, είναι άξιος εμπιστοσύνης αφού όλη η επιστημονική κοινότητα ελέγχεται πλήρως από τους Ελιτιστες...

      Για να τελειώσει το θέμα είμαστε Έλληνες,τα υπόλοιπα εκκρεμούν εμπιστοσύνης προς τους ερευνητές κι επιστήμονες, όπως κι όλοι που θεώρησαν και μετέπειτα αναθεώρησαν, δίνοντας δίκαιος την αίσθηση της μη εμπιστοσύνης ως τους ισχυρισμούς τους...

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος14/9/21 4:55 μ.μ.

      https://resist-to-exist.gr/2020/04/21/o-mythos-ths-indoeyropaikhs-theorias/

      Το άρθρο αυτό του 2018 το υπογράφει κάποιος Σ.Λ. Είναι ο γνωστός; Δηλαδή οι ορθόδοξοι αρχειοναζιστές είναι κατά του ινδοευρωπαϊσμού ενώ αυτός ήταν κάτι πολύ βασικό στην Ε/Σ ιδεολογία;

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος14/9/21 10:07 μ.μ.

      Αγαπητέ, ο Ινδογερμανισμός δεν ήταν και είναι απλώς κάτι πολύ βασικό στην εθνικοσοσιαλιστική κοσμοθεωρία. Είναι το άπαν. Είναι η ίδια η φυλετική ερμηνεία της ιστορίας. Αυτή ορίζει τη φυλετική και ηθική ενότητα των αρίων λαών και δι' αυτής διαμορφώνονται τα πολιτικά κινήματα και προγράμματα. Με λίγα-λόγια είναι η ίδια η βάση της Κοσμοθεωρίας. Από Indogermanen ξεκινούν όλα τα κείμενα του Τρίτου Ράιχ και σε Indogermanen καταλήγουν. Indogermane (Ινδογερμανός) και Arier (Άριος) στα κείμενα του εθνικοσοσιαλισμού σημαίνουν το ίδιο πράγμα. Πρόκειται για την Αρία Ομοεθνία. Και σε αυτό συμφωνούσαν, όποιες άλλες διαφωνίες και αν ανέκυπταν σε ζητήματα τακτικής ακόμη και εφηρμοσμένης ιδεολογίας, τα μέλη του Κινήματος. Και ασφαλώς όλοι οι Ευρωπαίοι εθελοντές και η Ιδέα αυτή αποτελεί και τη βάση της μεταπολεμικής εθνικοσοσιαλιστικής ενότητας.
      Δεν είναι υποχρεωμένος κάποιος να ενστερνίζεται την εθνικοσοσιαλιστική ερμηνεία της ιστορίας. Μπορεί να είναι μαρξιστής και να πιστεύει στον διαλεκτικό υλισμό ή φιλελεύθερος ή και αναρχικός. Δικαίωμά του ή μάλλον δεν έχει το χάρισμα να αντικρίσει τη φυλετική θεώρηση της ιστορίας. Το να δίνεις όμως υπόνοιες εθνικοσοσιαλισμού καταπολεμώντας την εθνικοσοσιαλιστική ερμηνεία παπαγαλίζοντας επιχειρήματα του ρωμαίικου ακροδεξιού μπολσεβικισμού κάτι δεν πάει καθόλου καλά ...
      Έτσι εξευτελίζεται για μια ακόμη φορά ο χώρος στα μάτια των πολιτικών αντιπάλων που μας αποκαλούν συλλήβδην μπαμπουίνους - και όχι πάντα αδικαιολογήτως.
      Δεν πιστεύετε πως ήρθε η ώρα να απελευθερωθούμε από τους ακροδεξιούς τεντυμπόηδες και να δούμε την εθνικοσοσιαλιστική αλήθεια κατάματα;

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος15/9/21 12:13 μ.μ.

      Λες και δεν τους ξέρουμε ρε 4:55; Σκληροπυρηνικοί εθνικιστές όπου τους συμφέρει είναι. Βρίζουνε Δραγούμη, Περικλή Γιαννόπουλο, Σίτσα Καραϊσκάκη, Παύλο Μελά, Κωστή Παλαμά έτσι ώστε μοναδικό πρότυπο και σημείο αναφοράς να μας είναι ο αυστριακός δεκανέας. 0% Ελλάδα στην ιδεολογία τους οι εικονομάχοι του χώρου αλλά ο ινδοευρωπαϊσμός είναι ανθελληνικός μύθος και οι Ιταλοί προαιώνιοι μας εχθροί κατά τα άλλα

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος15/9/21 1:49 μ.μ.

      Αυτός ο "προφέσορας" με τα αρχικά Σ.Λ. που στη φαντασία του καταρρίπτει την ινδοευρωπαϊκή θεωρία είναι ο ίδιος Σ.Λ. που δηλώνει υπερηφάνως αρνητής στρατεύσεως και παρακινεί σε λιποταξία;

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος15/9/21 2:41 μ.μ.

      Ο Μαύρος Κρίνος σαν ιστολόγιο εκφράζει απόλυτα τη Τρίτη Θέση μέχρι ένα σημείο,αλλά δεν είναι ικανό να κίνηση τα νήματα για τη δημιουργία ένας κινήματος που να εκφράζει απόλυτα την οργανωμένη Τρίτη Θέση ...

      Εφόσον δεν υπάρχουν οι καθοδηγητές ως φυσικά πρόσωπα στον Εθνικοσοσιαλιστικό μας χώρο για να κόψει τη φόρα της ακροδεξιάς, αυτή μέχρι τότε θα σαπίζει τον αγώνα μας μέχρι να τον εξάλειψη...


      Καλέστε ανοιχτά όλους τους αυτόνομους να παραχθούν σε συνέδριο, συνάντηση από όλη τη Ελλάδα, ώστε να γίνει εμφανής ότι η Τρίτη Θέση στην Ελλάδα άνθη...

      Όσο αφορά την απέναντι πλευρά μην περιμένετε γέφυρες και άλλα τέτοια, είναι αστεία όλα αυτά με τους απέναντι είναι τόσο διαβρωμένη που είναι απλά το απόλυτο μηδέν....



      Όταν πάρετε πρωτοβουλίες καλώς, μέχρι τότε θα είμαστε απλά αναγνώστες ενός μπλογκ,καναπεδατοι με λίγες γνώσεις παρά πάνω...

      Διαγραφή
    7. Ανώνυμος15/9/21 5:40 μ.μ.

      1:49 να πει βέβαια κάποιος στον τυπά και με τι συνέπειες βρίσκονται αντιμέτωποι οι λιποτάκτες. Φημίζεται για τις προβοκατόρικες ενέργειες του σε βάρος του Ε/Σ άλλωστε για αυτό τον έδιωξαν και από εκεί που ήταν

      Διαγραφή
    8. Ανώνυμος15/9/21 7:03 μ.μ.

      Πρόκειται τελικά για το ίδιο πρόσωπο;Αυτός που κηρύττει τη λιποταξία, ο ίδιος στρατό πήγε;

      Διαγραφή
    9. Ανώνυμος16/9/21 7:42 π.μ.

      7:03 στρατό δεν ξέρω αν πήγε, την λιποταξία όμως την κηρύττουν στον χώρο δύο άτομα αυτός και κάποιοι άλλοι που δηλώνουν μεταστρασσερικοί υλιστές. Νομίζουν ότι είναι αντικαθεστωτικό και επαναστατικό να προδώσεις την πατρίδα σου την ύστατη ώρα. Όλοι οι εθνικοσοσιαλιστές Ερνστ Ρεμ, Αδόλφος Χίτλερ, αδέλφια Στράσσερ ψήθηκαν στα χαρακώματα του Α Παγκόσμιου Πολέμου

      Διαγραφή
    10. Ανώνυμος16/9/21 12:51 μ.μ.

      Ανώνυμος16/9/21 7:42 π.μ.

      Ξέχασες και την ΕΣΑ

      Διαγραφή
  11. Ανώνυμος14/9/21 7:05 μ.μ.

    Όλοι εσείς που ασχολείστε με αυτόχθονες και ινδογερμανικες μλκ έχετε καταλάβει ότι είστε χεσμένοι από όλη την κοινωνία ή νομίζετε ότι ο κόσμος ασχολείται με τους καθυστερημένους προβληματισμους σας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος14/9/21 8:33 μ.μ.

    Χαράς ευαγγέλια για τα γκαρσόνια γνωστού εστιατορίου. Μια ακόμα αναγνωρισμένη καλλιτέχνης αποδέχτηκε ότι έχει κοινή καταγωγή με τον ιδιοκτήτη του.

    https://www.athensmagazine.gr/article/gossip/528738-eimai-perhfanh-gia-thn-katagwgh-moy-kai-goystarw-agrio-ksespasma-apo-thn-paola

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος15/9/21 12:16 μ.μ.

      Για αυτό τέτοια αγάπη για την Ινδία. Δεν το λες τόσο καιρό

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος15/9/21 2:34 μ.μ.

      Χαχαχαχα κλαίωωωω λέμε!

      Διαγραφή
  13. Ανώνυμος15/9/21 12:04 π.μ.

    Γιατί όταν ανεβαίνει ένα σοσιαλιστικό άρθρο μπαίνουν στα σχόλια τα ινδοάρια τρολ και αλλάζουν το θέμα συζήτησης; Τι μας νοιάζει η ανθρωπολογία του Ράιχ σε ένα άρθρο που αφορά το Καντάφι ρε τρολακι; Για να μας πεις στο τέλος ότι το σημαντικότερο δεν είναι η κοινωνική πολιτική αλλά η καταγωγή από τις στέπες; Σας πήρε γραμμή όλος ο χώρος γκαρσονάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος15/9/21 12:17 μ.μ.

      Τα ίδια κάνανε και με τον αντιφιλελεύθερο σοσιαλιστή Δραγούμη.. Το ότι βέβαια την δεκαετία του 1990 το είδωλο τους ο μπαμπάς τους ο Π.Α. έγραφε υμνολόγια στον Ίωνα στο γνωστό περιοδικό της χ.α. δεν τους το έχουν πει στο εστιατόριο..

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος15/9/21 12:18 μ.μ.

      Κάποιοι προετοιμάζουν την επανάσταση ασχολούμενοι με φλέγοντα και επίκαιρα ζητήματα και κάποιοι άλλοι ασχολούνται ακόμη με τον Λιαντίνη και τους Ινδοευρωπαίους

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος15/9/21 2:37 μ.μ.

      Είναι γνωστό ότι στην Ελλάδα ο Νορδισμος είναι ευθέως ανάλογος της μελανίνης στο δέρμα...

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος15/9/21 5:43 μ.μ.

      12:27 ώπα για κάτσε. Ότι ξέρεις πες το, καλό είναι αυτά να δημοσιεύονται όπως έγινε με τα Τετράδια Εθνικού Σοσιαλισμού και την Σαβιτρι Ντεβί έτσι ώστε να βουλώνουν στόματα

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος15/9/21 10:22 μ.μ.

      Δεν εκρυψα κατι (ο 12.17 ειμαι), ακομα και ο Μαυρος Κρινος νομιζω πως εχει τα παλια ποιοτικα αντιδημοκρατικα περιοδικα του εν λογω κομματος στην συλλογη του και θα μπορουσε με 1 αναρτηση να ξεφτιλισει πολλα 'τοτεμ' του εθνικοεπαναστατικου χωρου.

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος15/9/21 10:27 μ.μ.

      2:37 είναι γνωστό ότι στην Ελλάδα ο νορρισμός είναι ευθέως ανάλογος του αυτοάνοσου αυνανισμού

      Διαγραφή
    7. Ανώνυμος16/9/21 12:16 π.μ.

      Νατο το σχόλιο από ανθυποβαλκανιο υπεραριο Ταμτάκο-γκαρσόνι.

      Διαγραφή
  14. Ανώνυμος15/9/21 10:16 μ.μ.

    Παιδιά, καλό είναι να μην χαρίζουμε τίποτα σε γραφικούς τύπους. Σε άλλη κατηγορία είναι τα ζητήματα της επικαιρότητας και σε άλλη ζητήματα καταγωγής, ιδεολογίας κτλ. Δεν υπάρχει λόγος να παρατηρήσουμε το ένα από τα δύο. Αν κάποιος γελοίος μιλάει για ινδοευρωπαίους αυτό δεν σημαίνει ότι το ζήτημα των "Ινδοευρωπαίων" είναι γελοίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος16/9/21 5:38 π.μ.

    "Γελοίος' ο ινδοευρωπαϊσμός του Παπαρρηγόπουλου, του Καζαντζάκη, του Καραγάτση, του de Benoist, του Evola και τόσων άλλων και σπουδαία η αυτοχθονιστική "σοφία" του Σ.Λ., του Λ.Μ, του Π.Φ., του Ζου-Λου και του Θου-Βου...
    Ρε φουκαράδες, καθίστε καλά, μην έλθει κανά χαρτί επιστρατεύσεως και έχουμε δράματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος16/9/21 1:21 μ.μ.

      Αντικειμενικά με το στρατό,άμα θέλουμε να εκπαιδευτούμε στη σκούπα και στο να στρώνουμε κρεβάτια καλύτερα ΌΧΙ

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος16/9/21 8:51 μ.μ.

      Το δέχομαι. Αλλά άμα θέλεις εκπαίδευση άνω του μετρίου γίνε έστω αλεξιπτωτιστής. Ή αν θες το κάτι παραπάνω πήγαινε να περάσεις τη ΜΥΚ. Γιατί όλοι κατηγορούν (και δικαίως) τον στρατό για απραξία, οι ίδιοι όμως επιλέγουν να υπηρετήσουν σε θέσεις απραξίας.
      Και σίγουρα δεν μπορεί να ευαγγελίζεσαι τη λιποταξία.
      Έτσι δεν είναι;

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος17/9/21 10:46 μ.μ.

      Απολύθηκα εδώ κι αρκετά χρόνια από το περήφανο πεζικό με την τεράστια ιστορία του από μονάδα του Έβρου...




      Οι ειδικές δυνάμεις για στρατιώτες θητείας έχει δύο μήνες τυπικής εκπαίδευσης, μόνο τα στελέχη εκπαιδεύονται επαρκώς...

      Όσο για ουκ,ΜΥΚ συκ κτλ δεν μπορούν να μπουν όλοι...

      Πέρα από αυτό ο στρατός είναι ένα μάτσο χοντροφαφλαταδες, όταν χτύπησε συναγερμός για ένα σοβαρό περιστατικό όλοι οι νεοσύλλεκτοι ήμασταν έτοιμοι και τα μισά από τα στελέχη εκλαιγαν,την επόμενη αιτήθηκαν μετάθεση, πλάκα μας κάνεις!


      Το καλύτερο είναι ο καθένας μόνος να εξελιχθεί όσο μπορεί, μετά το πόλεμο να ξέρεις εάν νικήσουμε, πάντα γίνεται εμφύλιος για το ποιός θα διοικεί και ξεπαστρεμα πολιτικών αντιπάλων...

      Διαγραφή
  16. Ανώνυμος16/9/21 8:21 μ.μ.

    Για τους ελληνες ε/σ ενας ειναι ο εχθρος και αυτος ειναι ο καπιταλισμος με τις μαρξιστικες ορντινατσες. Επισης ενας πολεμος υπαρχει και αυτος ειναι ο εμφυλιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος16/9/21 9:29 μ.μ.

      Καλά μάθε να κρατάς πρώτα όπλο και να σκοπεύεις και μετά μιλάς για εμφυλίους και εχθρούς. Καιρός να αντιληφθείτε κάποιοι ότι δεν θεωρείται αντικαθεστωτική η προδοσία και εγκατάλειψη πατρίου εδάφους. Αν αυτό είναι το μόνο αντικαθεστωτικό και επαναστατικό που μπορείτε να κάνετε αλλάξτε χώρο

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος17/9/21 10:58 μ.μ.

      Ρε φίλε και πως ακριβώς η μαζική (λολ, εδώ μάχιμοι ε/σ, φασίστες και αυτόνομοι άντε να είμαστε 100-200 άτομα) λιποταξία θα μας βοηθήσει να καταπολεμήσουμε τον εσωτερικό εχθρό και τον καπιταλισμό; Σε κάθε περίπτωση ηττημένοι και εντελώς απαξιωμένοι θα βγούμε ως "χώρος", απόλυτη πολιτική αυτοκτονία.

      Εντωμεταξύ, αν η κατάσταση φτάσει σε ένοπλη σύρραξη αυτό θα είναι ενάντια στις επιθυμίες της πολιτικής τάξης και του συστήματος που επιθυμούν ειρήνη με τους δίπλα με κάθε κόστος.

      Διαγραφή
  17. Ανώνυμος18/9/21 1:18 π.μ.

    Κατ' αρχην ασε τις εξυπναδες. Εαν θελεις να πολεμησεις για το "πατριο" εδαφος, για τον αντινατιβισμο, για τους λοατκι, για την τερνα και την pfizer κανενας δεν θα σε εμποδισει. Αλλωστε τα γραναζια του καπιταλισμου παντα χρησιμοι ηλιθιοι τα κινουν. Προσωπικως οτιδηποτε περαν του σπιτιου μου κειται μακραν. Και επειδη κατι ψελλισες για αλλαγη χωρου, το σε ποιον χωρο θα ειμαστε θα μας το πουν σοβαρα ατομα και οχι εσυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος18/9/21 11:52 π.μ.

      Δεν θα πολεμήσει κανένας εθνικοσοσιαλιστής για την ΤΕΡΝΑ, την pfizer, τους ΛΟΑΤΚΙ και τον Κούλη. Θα πολεμήσει για την πατρίδα του και μόνο. Άπαξ και χαθεί έστω ένα κομμάτι ελληνικής γης μετά δεν γυρνάει πίσω. Δες τι έγινε στην Κύπρο. Μην παίζετε με την φωτιά και μην παριστάνετε τους σκληρούς με λογικές μικρού παιδιού. Όλοι οι Ε/Σ Αδόλφος Χίτλερ, Ερνστ Ρεμ, αδέλφια Στράσσερ πολέμησαν σκληρά στα χαρακώματα και γύρισαν πίσω παρασημοφορημένοι. Δεν είπαν δεν πάμε για τον Κάιζερ. Στο Mein Kampf ο Χίτλερ εκφράζει την αηδία του για τους Αψβούργους πολέμησε κανονικά όμως για την Αυστρία, δεν είπε εγώ δεν πάω για την δυναστεία. Διάβασε τι έλεγε ο Ερνστ Ρεμ για τον πόλεμο που θεωρούσε ότι ήταν η αιτία που γεννήθηκε ο εθνικοσοσιαλισμός και ο φασισμός. Διάβασε τι έλεγαν ο Δραγούμης και ο Έβολα. Ο πόλεμος είναι σχολειό αρετής. Όταν βρεθείς ένα βήμα πριν τον θάνατο αλλάζεις στάση ζωής τα βλέπεις περισσότερο ιδεαλιστικά και δεν σε ενδιαφέρει αποκλειστικά και μόνο η εφήμερη μικροζωή σου. Οι γενιές οι οποίες θα χύνουν το αίμα τους στο μέτωπο όταν γυρίσουν πίσω δεν θα έχουν την προηγούμενη αντίληψη περί πατρίδος. Πλέον θα πονάνε, πλέον θα καταλαβαίνουν, πλέον θα έχουν νιώσει. Δυστυχώς όμως ο Ε/Σ έχει μπολσεβικοποιηθεί (όχι με την οικονομική έννοια) και έχει μετατραπεί σε ένα υλιστικό κατάντημα

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος18/9/21 12:00 μ.μ.

      Ο ελιτισμός είναι εντελώς ασύμβατος με τον εθνικοσοσιαλισμό φιλαράκο. Διάβασε Πολιτεία Πλάτωνα και μετά τα ξαναλέμε

      Διαγραφή
  18. Τα σχόλια θα παραμείνουν ως έχουν παρά την επίμονη προσπάθεια συναγωνιστών και "συναγωνιστών" να προκαλέσουν διαμάχες και έριδες μεταξύ τάσεων και ομάδων. Είναι ντροπή να προσπαθούν κάποιοι (χωρίς επιτυχία) μέσω του ΜΚ να προωθήσουν πληροφορίες στον εχθρό. Οι προσωπικές αντιπάθειες και τα μικροσυμφέροντα κυριαρχούν εντός των φασιστών/εθνικοσοσιαλιστών/εθνικιστών κ.α. θυμίζοντας τον εμφύλιο των μαρξιστών μετά το '49 στην Τασκένδη καθώς και την διάσπαση τους μετά το '74. Η πρόταση για συνέδριο αυτόνομων έχει τεθεί εδώ και καιρό αλλά δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί για 2 λόγους. Ο πρώτος είναι ότι η πλειοψηφία συνεχίζει να χειραγωγείται από τις σειρήνες της ακροδεξιάς που εμφανίζονται με νέα εμφάνιση και ρητορική και ο δεύτερος ότι ουδείς θέλει να αναλάβει το βάρος ενός ενωτικού καλέσματος. Γνωρίζουμε ότι πολλά από τα σχόλια δεν προέρχονται από συναγωνιστές αλλά είναι οδυνηρό να βλέπουμε άτομα με ιδεολογική προσφορά αφού πρώτα βγάζουν τα εσώψυχα τους στο διαδίκτυο να συνεχίζουν την κατρακύλα σε όλα τα επίπεδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος18/9/21 12:08 μ.μ.

      Και γιατί δεν κανονίζεις εσύ ρε ΜΚ το συνέδριο. Βρες έναν χώρο, ανακοίνωσε το και στείλε προσκλήσεις. Μετά βγες και πες ποιοι δεν ήρθαν, ποιοι ήρθαν, ποιοι αρνήθηκαν την πρόσκληση και κάνε τους όλους ρομπα.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος18/9/21 9:52 μ.μ.

      Ανοιχτό κάλεσμα,όχι οι ίδιοι και οι ίδιοι, από όλοι την Ελλάδα και γιατί όχι κι από εξωτερικό...

      Διαγραφή
    3. "Και γιατί δεν κανονίζεις εσύ ρε ΜΚ το συνέδριο" το ερώτημα λοιπόν είναι διπλό. Γιατί ο ΜΚ και όχι για παράδειγμα εσύ ή το πιο ωφέλιμο γιατί όχι όλοι μαζί ...

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος21/9/21 6:14 μ.μ.

      Άλλη βαρύτητα θα έχει ρε κρίνε αν το καλέσεις εσύ και άλλη βαρύτητα αν το καλέσω εγώ ο τυχάρπαστος. Το όλοι μαζί είναι σίγουρα κάτι ακατόρθωτο. Ας πάρει ο οποιοσδήποτε την πρωτοβουλία

      Διαγραφή
    5. Κανείς δεν είναι τυχάρπαστος αν είναι και συναγωνιστής. Στηρίζουμε όλες τις πρωτοβουλίες της αυτονομίας

      Διαγραφή
  19. Ανώνυμος18/9/21 2:42 μ.μ.

    Άντε να πολεμησεις όσο ο Αχμέτ στα μετόπισθεν περιμένει τη γυναίκα σου και τη κόρη σου ή ακόμα και τη μάνα ή τη γιαγιά σου να βγουν έξω από το σπίτι για να τις ξεσκίσει παρεα με τους φίλους του... Πόσο μαλάκες (μ)πατριωτες είστε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος18/9/21 4:05 μ.μ.

      Έχουμε γεμίσει τρολακια που μας παριστάνουν τους δήθεν και τους βαρυσήμαντους. Μαλακομαγνήτη έχει ο αυτόνομος χώρος; Αν δεν πολεμήσεις και φτάσει ο Τούρκος στην Αθήνα τι θα πει αυτουνου την μάνα δεν θα την γαμησω επειδή είναι εθνικοσοσιαλιστής και τον σέβομαι; Όσο κινδυνεύεις να στην γαμησει ο Αχμέτ άλλο τόσο κινδυνεύεις να στην γαμησει και ο εκάστοτε εχθρός που θα αφήσεις να περάσει. Άμα χαθεί πατριό έδαφος ρε σκληρέ μετά πως θα το πάρεις πίσω; Ή μήπως στα αρχιδια σου; Και τότε δεν θα στιγματιστούν οι κομμουνιστές ή οι πολιτικοί ως προδότες αλλά οι εθνικιστές αυτοί που υποτίθεται κατεξοχήν αγωνίζονταν για τα εθνικά δίκαια. Αλλά τι περιμένεις με ανθρώπους που ιδεολογική τουσ σκέψη είναι επιπέδου δημοτικού

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος18/9/21 9:54 μ.μ.

      Μόλις ανακοινώθη πόλεμος, τους πρώτους που θα ξεκινήσω να τρώω είναι...

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος19/9/21 1:30 μ.μ.

      Ρε μπετοβλακα καθυστεριδη οι Τούρκοι δεν θα φτάσουν στην Αθήνα, ούτε στη Θεσσαλονίκη διότι η Ελλάς είναι πουτανα της Δύσης και δεν θα τους αφήσουν. Όπως δεν θα τους άφηναν να πάρουν τη Κυπρο αν ήταν τσιράκι τους ο Παπαδόπουλος. Νομίζεις ρε βλακα ότι ο Ελληνικός στρατός του κωλου μπορεί να αντιμετωπίσει τους Τούρκους; Θα σκοτωθουν μερικά ζώα πατριωτες και μετά θα γίνει η μοιρασιά από τις πολυεθνικες με βραχίονα το ΝΑΤΟ ενώ ο Πουτιν θα κάτσει στη μπάντα γιατί δεν είναι δικό του χωράφι. Νομίζεις ότι θα πάρεις τη μλκ το G3 σου και κάτι θα κάνεις. Η καθυστέρηση βαράει κόκκινο!

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος19/9/21 8:27 μ.μ.

      1:30 "θα σκοτωθούν μερικά ζώα πατριωτες", "νομίζεις θα πάρεις το G3 σου και κάτι θα κάνεις". Αν εσύ είσαι εθνικοσοσιαλιστής εγώ είμαι εξωγήινος. Αντιφα τρολλακι

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος19/9/21 9:02 μ.μ.

      Όσο για το G3 δεν έχεις δίκιο, είναι από το ποίο θανατηφόρο όπλο κι άλλα έθνη το έχουν, απλά παθαίνει εύκολα εμπλοκή

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος20/9/21 5:33 μ.μ.

      Είμαστε πολύ χαρούμενοι που οι μπετόστοκοι ακροδεξιοι θα σκοτώθουν, αν γίνει πολεμος, για το αστικό κράτος. Καλό ψόφο. Πατρίδα μας ο ΕθνικοΣοσιαλισμος κουφάλες πατριωτες!

      Διαγραφή
    7. Ανώνυμος21/9/21 5:18 π.μ.

      Εσύ που φοβάσαι μήπως ο Αχμέτ σου βιάσει γυναίκα και κόρη και θα συμμετείχε μόνο σε επαναστατικούς στρατούς, μήπως τυχαίνει να είσαι αυτοχθονιστής;

      Διαγραφή
    8. Ανώνυμος21/9/21 10:36 π.μ.

      Δεν έχω ούτε γυναίκα, ούτε κόρη, απλά σου δείχνω με ένα απτό παραδειγμα ποσο μλκ είσαι. Δεν είναι μόνο ο Αχμέτ. Είναι και το αφεντικό που θα κυνηγάει να πηδηξει τις εργαζόμενες που είναι σε ανάγκη επειδή έχασαν τον πατέρα που δουλευε κι έφερνε λεφτά στο σπίτι. Έχετε καταλάβει ρε ηλίθιοι σε ποια σκατοκοινωνία ζείτε και ποια γαμωπατριδα υπερασπίζεστε; Ή αυνανιζεστε μόνο με τους αυτόχθονες και τους ινδογερμανομαλακες;

      Διαγραφή
    9. Ανώνυμος21/9/21 1:00 μ.μ.

      5:33 το σύνθημα πατρίδα μας ο εθνικοσοσιαλισμός το έλεγε και ο Χίτλερ να υποθέσω; Το έλεγε κάποιος επιφανής Ε/Σ; Μάλλον όχι το έλεγαν οι κομμουνιστές και εσύ το πήρες και το εφάρμοσες εδώ. Μάθε ότι ο Ε/Σ δεν είναι διεθνιστική ιδεολογία ζώο


      10:36 οι δικαιολογίες σου είναι γελοίες. Δεν θα πολεμήσουμε γιατί θα μείνει ορφανή η Μαιρούλα και θα την θωπεύει ο κυρ-Νίκος. Σε ποιον τα πουλάς αυτά ρε;

      Διαγραφή
    10. Ανώνυμος22/9/21 10:32 μ.μ.

      Μήπως η Μαιρούλα είναι η κόρη σου και περιμένεις να τη θωπευσει ο κυρ-Νίκος μπας και μπει κάτι παραπανω στο οικογενειακό πορτοφολι;

      Βγες στην αγορά να δεις πώς επιβιώνει σήμερα ο κόσμος και ξαναέλα. Αλλά εσυ εισαι τόσο μάγκας που αν σε απειλούσαν με απόλυση (αν δεν σε ζει ο μπαμπάς ή ο παππους σου ή αν δεν είσαι κρατικοδίαιτος της "μεγάλης αγκαλιάς") αν δεν έκανες εμβολιο, θα τους τιναζες τη βιτρίνα μαζί με την παραιτηση σου. Ασε μας, κουκλίτσε μου.

      Διαγραφή
    11. Ανώνυμος23/9/21 7:34 μ.μ.

      Εντάξει κυρ Νίκο σε καταλάβαμε. Σε Ελλάδα και Τουρκία ο κάθε κυρ Νίκος είναι ο εχθρός. Κουφάλες "πατριώτες" στην "εθνική" ενότητα δηλώνουμε προδοτες. Αντε τώρα να φας σκατά κερνάει η ταβέρνα.

      Διαγραφή
    12. Ανώνυμος24/9/21 1:21 μ.μ.

      Σε Ελλάδα και Τουρκία εχθρός ο Κυρ-Νίκος....Αυτό μου θυμίζει το σύνθημα ενός άλλου χώρου. Σε λίγο θα μας πεις ότι Έλληνες και Τούρκοι δεν έχουν να χωρίσουν τίποτα και τους βάζουν οι κυρ-Νίκοι να τσακώνονται. Οι οικονομικές συνθήκες και η δυστυχία που προκαλεί η καπιταλιστική οικονομία τι σχέση έχει με το εθνικό φρόνημα; Μήπως μπολσεβικοφέρνεις;

      Διαγραφή
    13. Ανώνυμος24/9/21 2:19 μ.μ.

      Δεν είμαστε ένα Έθνος με Μαρξιστές, Φιλελέρες, αδερφές, λεσβίες, ακροδεξιούς και λοιπά κατάλοιπα της Τουρκοκρατίας... Τι δεν καταλαβαίνεις; Σιγά μην σκοτώσω έναν τίμιο άνδρα Τουρκο ή γυναικοπαιδα για να σώσω το τομάρι της ντόπιας αδερφής που ρουφάει πακιστανικα κ... Ουστ!

      Διαγραφή
    14. Ανώνυμος24/9/21 10:55 μ.μ.

      "σιγά μην σκοτώσω έναν τίμιο άνδρα Τούρκο"

      Έλα αντιναζι τρολλακι των Εξαρχείων. Σε καταλάβαμε

      Διαγραφή
    15. Ανώνυμος25/9/21 8:14 π.μ.

      Τι έγινε κυρ Νίκο; Ακόμα περιμένεις τη Μαιρούλα;

      Διαγραφή
  20. Ανώνυμος18/9/21 4:07 μ.μ.

    Λιποτάκτες και αρνητές στράτευσης άλλου οι προβοκάτσιες σας. Όχι σε βάρος του κινήματος. Αυτά που ξέρατε κομμένα. Δεν θα ταυτίζετε μια ολόκληρη ιδέα με ιστορία και παράδοση ετών με τα σκατά σας. Πατρίς δεν είναι το Κράτος και Κράτος δεν είναι η Πατρίς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος18/9/21 6:02 μ.μ.

    Φιλε 11:52 καταλαβαινω απολυτως τι λες αλλα πιστευω οτι το μειζον ειναι εμεις οι εθνικιστες να εντοπισουμε τον πραγματικο εχθρο. Μιλησα για εμφυλιο γιατι για μενα ο μεγαλυτερος εχθρος ειναι εντος. Προσωπικως, ναι, προτιμω να χασουμε το καστελλοριζο απο τους τουρκους παρα να συνεχιστει αυτος ο εποικισμος απο τους αφροσιατες η ενσωματωση τους και η γενικοτερα αυτη η αντινατιβιστικη πολιτικη. Γιατι το καστελλοριζο μπορει να το ξαναπαρουμε και να παρουμε και ακομα περισσοτερα εδαφη στο μελλον, στην δευτερη περιπτωση ομως το ελληνικο εθνος θα καταστει μειονοτητα εαν δεν εξαφανιστει δια παντος απο τον χαρτη. Αναφερθηκες στους γερμανους ε/σ που πολεμησαν για τον καιζερ αλλα στην τοτε γερμανια που ηταν συνεχεια της μιλιταριστικης πρωσιας υπηρχαν αξιες και ιδανικα. Υπαρχει ας πουμε συγκριση των τοτε γερμανικων σχολειων που ειχαν εμποτισει τα γερμανοπουλα με αυτα τα ιδανικα με τα σημερινα ελληνικα σχολεια που καταστρεφουν την ψυχη του εθνους? Το NSDAP το γεννησε και το γιγαντωσε η καπιταλιστικη δημοκρατια της βαιμαρης, η φτώχεια και η ανεργία και οχι καποιος γερμανικος μεγαλοιδεατισμος. Οσον αφορα το κομματι της μπολσεβικοποιησης της ιδεας πιστευω οτι ισως η μεγαλυτερη ιδεολογικη παθογενεια του ελληνικου εθνικισμου ειναι ο ελιτισμος και οτι ακριβως δεν εχει μπολσεβικοποιηθει (οχι μαρξιστοποιηθει) στο βαθμο που θα επρεπε. Δυστυχως οι μεγαλες μαζες των ελληνων προλεταριων δεν υποστηριζουν τον ελληνικο εθνικισμο ως θα επρεπε και γι αυτο ευθυνη εχουμε εμεις οι εθνικιστες και η ρητορικη που αναπτυσσουμε ολα αυτα τα χρονια που ειναι κατι μεταξυ ιστοριολαγνειας, προγονοπληξιας και ακροδεξιων μικροαστικων συνθηματων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος19/9/21 12:52 μ.μ.

      Συνθημάτων όπως το 'ψαρι θα το βλέπουμε με το ματοκιαλι' χαχαχα

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος19/9/21 2:16 μ.μ.

      Όταν μιλάμε για μπολσεβικοποίηση της ιδέας δεν εννοούμε το ότι δεν στηρίζουν προλετάριοι τον εθνικισμό αλλά το ότι οι εθνικιστές αρχίζουν και αφομοιώνουν μπολσεβικική ρητορική και μπολσεβικικές πρακτικές. Ρεφορμισμός και συνεχόμενη "αλλαγή πολιτικού δέρματος" από την μια μέρα, ιδεοληψία, δεν θα πολεμήσω και στα αρχιδια μου η πατρίδα από την άλλη. Θα έπρεπε τουλάχιστον να ντρέπεσαι όταν λες καλύτερα να χάσουμε το Καστελόριζο για να απαλλαχτούμε από τους λάθρο. Η λύση του μεταναστευτικού δεν θα έρθει με το να παραδώσουμε έδαφος σε εχθρούς. Σκεφτείτε λίγο τι λέτε ορισμένοι. Είναι άλλο το να εναντιώνεσαι στους θεσμούς (κάτι απολύτως λογικό) και άλλο το να εναντιώνεσαι στην ίδια σου την χώρα. Με τα τελευταία που λες συμφωνώ αλλά εξίσου παράλογα είναι και τα νέα συνθήματα που έχουν εμφανιστεί στον χώρο από κάποιους περίεργους που παρεισφρύουν στις τάξεις μας

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος19/9/21 9:04 μ.μ.

      Έλα ρε φίλε, είπε ο συνανωμυμος για Καστελόριζο τη πατάτα του κι το εχαψες,ποιος ξέρει τι πολιτικού φάσματος σχολιαστές κρύβονται πίσω από παρόμοια σχόλια

      Διαγραφή
  22. Ανώνυμος19/9/21 12:48 μ.μ.

    Άμα γυρίσουν πίσω οι Έλληνες από τη Γερμανία και την Αυστραλία θα πάρουμε και την πόλη,αλλά από Καζαντζίδη εκείνοι και ξερό ψωμί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Οτιδήποτε ξεπερνάει στα στεγανά της ακροδεξιάς σκέψης που γεννήθηκε μετά το '45 και κάθε τόσο ανανεώνεται από το ίδιο το καθεστώς ανεξάρτητα με το ποιοι κυβερνάνε θεωρείται μπολσεβικισμός και αναρχισμός. Ακόμη και αν υπάρχει λογική ή επιχείρημα μια άλλη άποψη για αυτοκτονίες στον στρατό, θητεία, συμμετοχή σε πολεμική ενέργεια, συμμετοχή σε εκλογές, αυτομάτως περνάει από την ιερά εξέταση προσώπων που είτε καπηλεύονται τις ιδέες και τα σύμβολα της τρίτης θέσης είτε καλύπτονται με την σοβαροφάνεια της ιδεολογικής καθαρότητας που ευαγγελίζεται την κάθαρση στο όνομα της μονολιθικής σκέψης η οποία πάντα καταλήγει σε τραγωδία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος20/9/21 6:57 μ.μ.

      Άς μας διασαφήνιση η Συντακτική σας ομάδα Κύριοι και κυρίες του Μαύρου Κρίνου,τις οποίες ξεκάθαρες θέσεις σάς!

      Τι είναι η εναλλακτική Τρίτη Θέση στην Ελλάδα, είναι φασιστική ή Εθνικοσοσιαλιστική, είναι και τα δύο;
      Πρέπει να είμαστε Στρασσερικοι ή και όχι; Τι δέχεται η Τρίτη Θέση; Τι ισχύει στην Τρίτη Θέση;

      Γιατί κάποιος πρέπει να έλθει στην Τρίτη Θέση; Κάντε ξεκάθαρο το τοπίο των θέσεων σας στα Ελληνικά δρώμενα...

      Διαγραφή
    2. Διαβάστε την ετικέτα "Τρίτη Θέση" μακριά από πρέπει και ... ούτε κύριοι ... ούτε και αφέντες ...

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος20/9/21 9:35 μ.μ.

      Θέμα σεβασμού

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος22/9/21 3:24 μ.μ.

      No Gods No Masters δηλαδη. Άντε τωρα, εμπρός για την τριτοθεσιτικη κομμούνα!

      Και εις κατώτερα!

      Διαγραφή
    5. Αφού αυτό κατάλαβες ευχαριστούμε είναι γνωστό ότι δεν γνωρίζετε την τάση που καταρρίπτει παγιωμένες συμπεριφορές και τακτικές αλλιώς δεν θα γράφετε για κομμούνες. Μην αγχώνεστε έρχονται πολλές εκδόσεις και άρθρα και μεταφράσεις και δράσεις θα σας κάνουν να νιώσετε άβολα.

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος22/9/21 9:19 μ.μ.

      Δεν κατάλαβα γιατί το λες ειρωνικά το κομμούνα 3:24!

      Πολύ καλή ιδέα είναι μια τριτοθεσίτικη κομμούνα ή και ένα εθνικοσοσιαλιστικό κοινόβιο. Εσύ συνέχισε να πλήττεις μέσα στα αστικά κλουβιά

      Διαγραφή
    7. Ανώνυμος23/9/21 12:44 π.μ.

      Εντάξει. Ανοιξτε εσεις στρασερικα κολχοζ και Ρεμικα κιπουτς και αφήστε μας εμας στα "αστικα κλουβια".

      Διαγραφή
    8. Ανώνυμος23/9/21 7:24 μ.μ.

      12:44 εννοείται. Με μεγάλη χαρά

      Διαγραφή
  24. Ανώνυμος22/9/21 8:13 π.μ.

    Μιας και μιλάμε για στρατό, αντιρρησίες και λιποτάκτες, κάντε και κανά αφιέρωμα στις μεραρχίες των Waffen SS.Ξεκινήστε από την SS Leibstandarte Adolf Hitler. Για να θυμούνται οι Παλιοί και να μαθαίνουν οι Νέοι. Αυτοί έδωσαν τη Μεγάλη Μάχη. Εμείς αερολογούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος22/9/21 8:14 π.μ.

    Άντε πολεμα ..... Να γίνεις κιμάς να ξεβρωμίσει ο τόπος. Αν και λογικά είσαι τόσο ..... που ούτε ο Ελληνικός Στρατός δεν σε θέλει. Κι εκεί όπως και στη ζωή σου ......

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να επικοινωνήσετε άμεσα με την συντακτική ομάδα μας καθώς και για συνεργασία στην αρθρογραφία, νέες κυκλοφορίες βιβλίων και περιοδικών, ενημέρωση σχετικά με νέα ιστολόγια, απορίες, διαφωνίες, μουσικά νέα ή labels, ομιλίες και εκδηλώσεις, προτάσεις στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση: blackmilitiagr@gmail.com

Η συντακτική ομάδα δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Ο κάθε αναγνώστης μπορεί να εντοπίζει τη θεματική περιοχή που τον ενδιαφέρει από το πλαίσιο δεξιά του ιστολογίου που αναγράφονται στο μενού αρχειοθέτησης ιστολογίου.

Οι διαχειριστές δεν πρόκειται να απαντήσουν σε υβριστικά ή προβοκατόρικα σχόλια ή σε ερωτήσεις που οι απαντήσεις δόθηκαν ή θα δοθούν σε άρθρα της.

Απαντήσεις θα υπάρξουν μόνο αν κριθεί απαραίτητο αναλόγως την περίπτωση και σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας στην ενότητα «Μια υπενθύμιση προς τους αναγνώστες» που θα πρέπει να διαβαστεί ΠΡΩΤΑ πριν υπάρξει επικοινωνία.

Τα σχόλια που θα είναι άσχετα με την κύρια ανάρτηση θα διαγράφονται πλην εξαιρέσεων.

Σχόλια που θα προσπαθούν να δώσουν πληροφορίες σε ιδεολογικούς εχθρούς και στο ανθελληνικό κράτος θα διαγράφονται επίσης.

Σχόλια που θα είναι σε ευγενικά πλαίσια ακόμη και αυτά με αυστηρή κριτική προς την συντακτική ομάδα ή άλλες αυτόνομες και ανένταχτες ομάδες και πολιτικές κινήσεις θα εγκρίνονται αν αυτά συνεισφέρουν στην ενδυνάμωση της κινηματικής δυναμικής.

Τα σχόλια σας να είναι MONO σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή.

Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια ΔΕΝ δημοσιεύονται.

Επειδή ΔΕΝ υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται.

Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish). Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί, μετά από έγκριση των διαχειριστών. Υβριστικά, ειρωνικά, συκοφαντικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.

Οι αναρτήσεις δεν είναι απαραίτητο να εκπροσωπούν το σύνολο της συντακτικής ομάδας.

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των άρθρων με μόνη προϋπόθεση να υπάρχει αναφορά στην πηγή.