Η μέθεξη στον μύθο των Χριστουγέννων και η καθιερωμένη ενημερωτική δράση της ΦΛΕ.ΦΑ.ΛΟ για το παραδοσιοκρατικό ρομαντικό κίνημα της περιόδου 1841-1843

 

Έχουμε επισημάνει σε παλαιότερα άρθρα ότι ένας από τους στόχους του εξουσιαστικού νεοφιλελευθερισμού είναι να επαναφέρει όσο το δυνατόν περισσότερες από τις οικονομικές και κοινωνικές ρυθμίσεις των αρχών του 19ου αιώνα. Αναφερόμαστε, ασφαλώς, στις ρυθμίσεις των βιομηχανικών χωρών της δυτικής Ευρώπης. Αυτό είναι το πρότυπο των καπιταλιστών εξουσιαστών. Η εκμηδένιση της όποιας διαπραγματευτικής δύναμης του εργασιακού προσωπικού, η ολική απόσυρση του δημοσίου από το πεδίο των αγορών και η εκμετάλλευση κάθε φυσικού πόρου προς όφελος της διεθνούς μεγαλοαστικής ελίτ που διαφεντεύει τις τύχες των λαών, ελέγχοντας τις αστικές κυβερνήσεις. Ιδίως στις συνθήκες τις παγκοσμιοποίησης, που ο μεταμοντέρνος εφαρμοσμένος διεθνισμός προσφέρει απείρως μεγαλύτερες δυνατότητες και γεννά προκλήσεις διαφορετικές από εκείνες του 19ου αιώνα, η τάση αυτή της φιλελεύθερης εξουσιαστικής ηγεμονίας θα ενταθεί. Υποθέτουμε με ασφάλεια ότι η πρόσφατη κατάργηση της αργίας την Δευτέρα μετά τα Χριστούγεννα αποτελεί μια ακόμη συμβολική θέσμιση αυτής της τάσης από την ελλαδική κυβέρνηση την οποία απολαμβάνουμε να μισούμε και να καυτηριάζουμε σε κάθε ευκαιρία.   

Σημείο αναφοράς για την κατανόηση της ουσίας του φιλελεύθερου σκεπτικού αποτελεί η  έλευση της νεωτερικότητας στην Βρετανία. Την χώρα που είχε, ήδη, από τις αρχές του 19ου αιώνα όλα σχεδόν τα γνωρίσματα που απέκτησαν οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες στην ιστορική συνέχεια μέχρι σήμερα. Η έλευση της νεωτερικότητας σηματοδότησε στην Βρετανία την παύση των χριστουγεννιάτικων εορτασμών. Οι  προνεωτερικοί δωδεκαήμεροι εορτασμοί, οι οποίοι πραγματοποιούνταν στις επαρχίες της υπαίθρου, είχαν ξεθωριάσει ήδη από τον 18ο αιώνα. Όχι μόνο γιατί θεωρήθηκαν από την κυρίαρχη ελίτ του φιλελευθερισμού ως αναχρονιστικοί και ασύμφοροι οικονομικά. Αλλά κι επειδή μεγάλες μάζες ανθρώπων της υπαίθρου είχαν ξεριζωθεί από τις επαρχίες προκειμένου να γίνουν εργάτες της αναπτυσσόμενης καπιταλιστικής βιομηχανίας (ανάμεσα στις οποίες βρίσκονταν και χιλιάδες μικρά παιδιά).

Στην νέα τους βασανιστική ζωή εκείνοι οι ξεριζωμένοι από τις πατρογονικές εστίες βιομηχανικοί εργάτες απαγορευόταν να έχουν εκπροσώπηση και δικαίωμα λόγου για τις εργασιακές συνθήκες. Επίσης απαγορευόταν να απολαύσουν κάποια χριστουγεννιάτικη αργία. Η απάντηση σε αυτή την συνθήκη δόθηκε από ένα παραδοσιοκρατικό πολιτιστικό κίνημα, το οποίο οργάνωσαν διανοητές και υποστηρικτές του Ρομαντισμού. Από το 1841 ως το 1843 οι προσπάθειες εντάθηκαν. Ώσπου η αστική βρετανική ελίτ υποχώρησε. Τον Δεκέμβριο του 1844, έπειτα από την επιτυχημένη δράση εκείνου του παραδοσιοκρατικού κινήματος, οι εορτασμοί και οι πρώτες αργίες επανήλθαν σταδιακά στην Αγγλία.

Λίγοι σήμερα θυμούνται ότι μια από τις σημαντικότερες ενέργειες εκείνου του κινήματος υπήρξε η συγγραφή του βιβλίου Ο Ύμνος των Χριστουγέννων από τον Κάρολο Ντίκενς, στις 19 Δεκεμβρίου του 1843. Η επιρροή του βιβλίου ήταν τόσο μεγάλη ώστε όχι μόνο να αποτελέσει κομβικό γεγονός προκειμένου να επανέλθουν οι εορτασμοί αλλά και για να ανανεωθούν. Μέσα από το βιβλίο του Ντίκενς δόθηκε μια κατεύθυνση για το πώς θα εορτάζονταν τα Χριστούγεννα στο αστικό περιβάλλον, η οποία επηρέασε, λιγότερο ή περισσότερο, όλες τις χώρες της Ευρώπης. Η ρομαντική σκέψη, όχι μόνο κράτησε ζωντανό ένα παραδοσιακό έθιμο, αλλά και δημιούργησε έθος μέσα στις πιο σκληρές συνθήκες εξουσίας του νεωτερικού καπιταλισμού.

Σήμερα η μεταμοντέρνα νεωτερική εξουσία της παγκοσμιοποίησης, έχοντας ως επίκεντρο τις Η.Π.Α., αποχυμώνει σταδιακά τους χριστουγεννιάτικους εορτασμούς, μετατρέποντάς τους σε ένα ακόμη καταναλωτικό party. Ως απάντηση οι εναπομείναντες παραδοσιοκράτες ρομαντικοί οφείλουμε να ορθώνουμε την όποια αντίσταση μπορούμε σε αυτούς τους σχεδιασμούς. Και, ασφαλώς, να κρατούμε την φλόγα της ιστορικής μνήμης αναμμένη. Έτσι, για μια ακόμη χρονιά, η Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ. πραγματοποίησε την καθιερωμένη ενημερωτική δράση και αφισοκόλληση  στο κέντρο των Αθηνών ...

για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο εδώ ...

17 σχόλια:

  1. Ανώνυμος30/12/21 5:02 μ.μ.

    Η ΦΛΕΦΑΛΟ αν θέλει να διεξάγει αντικαπιταλιστικό αγώνα καλά θα κάνει να αφήσει τις μεταφυσικές παπαρολογίες και τον δεισιδαιμονικό εσωτερισμό γιατί οι μαρξιστές θα πέφτουν στα πατώματα από τα γέλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος30/12/21 5:06 μ.μ.

      Μμ ναι, αντικαπιταλιστές είναι μόνο στο ρεστοραν..

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος30/12/21 5:23 μ.μ.

      Είχαμε μια σκασίλα μην γελάνε οι μαρξιστές. Για να γελάνε οι μυωπικοί υλιστές κάτι καλά μάλλον κάνουμε

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος30/12/21 5:49 μ.μ.

    Προς τους διαχειριστές

    Παρακαλώ όπως αποφύγετε στο μέλλον αναφορές σε γκαρσόνια μάγειρες και σε εστιάτορες. Τα επαγγέλματα αυτά δεν έχουν καμία σχέση με παρακρατικές δομές τύπων που θυμίζουν εμπόρους της ανατολής και συνδέονται με το το όρος των Ελαιών και συνταγές αλλοεθνών. Η εργασιακή ιδιότητα των επαγγελματιών της εστίασης η οποία πλήττεται σφόδρα από τις πολιτικές της δεξιάς ουδεμία ευθύνη φέρει για τις επιλογές των ρουφιάνων που αναλώνονται σε συκοφαντίες και ύβρεις ή πολιτικές υπέρ της ΕΕ των γαλλικών πολεμικών βιομηχανιών ή των υπηρεσιών καταστολής ξένης χώρας που έχει στα χέρια της αίμα εθνικοσοσιαλιστών. Οι συναγρίδες και τα χταπόδια του σωματείου μας δεν έχουν καμία εμπορική σχέση με τα ένστολα σκυλόψαρα που προωθούν οι υπηρεσίες μέσα από μαγαζιά της διαπλοκής εδώ και μια δεκαετία.

    Μετά τιμής

    Σωματείο εργαζομένων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Υπάρχει κάποιο σοβαρό αφιέρωμα για τους Προραφαηλίτες να προτείνετε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος30/12/21 10:21 μ.μ.

      Γράφει αρκετά για τους προραφαηλίτες αυτό το βιβλίο
      https://www.politeianet.gr/books/9789604270620-lowy-michael-enallaktikes-ekdoseis-exegersi-kai-melagcholia-183945

      Από άρθρα δες αυτό της Μαρίας Βλαντή
      https://issuu.com/flefalo/docs/synolo_teyxous7_gia_blog

      Διαγραφή
  4. Ανώνυμος31/12/21 12:47 π.μ.

    Ωραία η αφίσα. Άγνωστο το πολιτικό υπόβαθρο του κειμένου που έγραψε ο Ντίκενς. Σοσιαλιστικός ανθρώπινος εθνικισμός μακριά από κραυγές και γραφικότητες. Εύγε στα παιδιά για άλλη μια φορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος31/12/21 5:14 μ.μ.

    Για τον "χιτλερικό" μνημονιακό ευρωπατριώτη που είχε πελάτη του γνωστό ... "καλλιτέχνη" ο οποίος ως αντιφασιστας τον απέλυσε και όλας να πείτε παιδιά. Για να μάθει και η τελευταία σπιθαμή του χώρου πόσο ξεφτιλες είναι οι ομοϊδεάτες του ....., του εστιατορα, και ολων των υπόλοιπων ..... παλικαριών..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντί να επιτίθεσαι στην ιδέα επιτίθεσαι στο ήθος. Αυτές οι προσωπικές κόντρες έχουν φάει το κίνημα από το 2000... Εδώ οι αφροασιάτες βιάζουν τις αδερφές και τις κόρες σας και εσείς μαλώνετε για μια κόντρα του 34'...

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος1/1/22 12:36 π.μ.

      Θα σου απαντούσα με μεγάλη χαρά αν δεν γνώριζα οτι είσαι απο την γνωστή κλίκα που ενω παιζει σεμνότητα και δήθεν σεβασμο αποκαλεί πουστη τον μέγα Ερνστ Ρεμ.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος1/1/22 12:37 π.μ.

      Ο μνημονιακός ψευτοΕΣ καπιταλισμός της ΕΕ του ευρώ και του ΝΑΤΟ τι σχέση έχει με την "ιδέα"; Μήπως είσαι της γνωστής φαμίλιας που θεωρεί ηγέτη τον γουρλοματη;

      Διαγραφή
    4. Προς:
      Ανώνυμος1/1/22 12:36 π.μ.

      Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω το πού ακριβώς κολλάει αυτό με το σχόλιο μου, πάντως για να ξέρεις (γιατί μάλλον λάθος σε πληροφοόρησαν), κανείς δεν είναι εναντίον του Ρεμ, ούτε ασχολείται κανείς με αυτές τις ασήμαντες λεπτομέριες της ιστοριίας( τουλάχιστον από την "κλίκα" μου).
      Προς
      Ανώνυμος1/1/22 12:37 π.μ.:
      Δεν ξέρω σε ποιον "συναγωνιστή" αναφέρεσε πάντως δεν εστερνίζομαι τέτοιες απόψεις και θέλω να πιστεύω πως το 99% του "χώρου" δεν τις εστερνίζεται, τώρα αν ένας τύπος που αποκυρύχτηκε από τον κεντρικό πυρήνα του C18 μπορεί να θεωρηθεί ως ιδεολογικός πατέρας του εθνικοσοσιαλισμού... τι να πω.
      Προς
      Ανώνυμος1/1/22 11:22 π.μ.:
      Δεν παριστάνω ούτε τον στρασσερικό ούτε τον ενωτικό, απλά εκφράζω μια άποψη πάνω στα δρόμενα του χώρου, αν διαφωνείς μπορείς κάλλιστα να απαντήσεις. Τώρα για τα περί βρισίματος δεν θα απαντήσω καν μιας και έχουν μηδαμινή σημασία, ναι δεν εστερνίζομαι τις περισσότερες απόψεις του Όττο ή του Γκρέγκορ και? εφόσον πολεμάμε για τον ίδιο σκοπό (πέρα από τις ιστορικές διαφορές που γίνονται ακριβώς γιατί πρεσβεύουμε τις ίδιες ιδέες) δεν έχουμε να χωρίσουμε κάτι. Τώρα για τα υπόλοιπα δεν θα αναφερθώ γιατί πιστεύω πως η απάντηση του χώρου εν γένει είναι αρκετή για το γνωστό επεισόδιο με τον Πλέυρη.

      Διαγραφή
  6. Ανώνυμος1/1/22 11:22 π.μ.

    Ο monakasan είναι ..... Στα σχόλια του Μαύρου Κρίνου κάνει τον στρασσερικό και τον ενωτικό ενώ στις ομαδικές βρίζει μαζί με τα φιλαράκια του Ρεμ, Όττο, Γκρέγκορ και ΜΚ. Μην μασάτε με το γλείψιμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος1/1/22 4:40 μ.μ.

    που είδες να κάνει τον στρασσερικό ο Monakasan; το παιδί δεν έχει πρόβλημα για να κάνει κάτι τέτοιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος1/1/22 8:27 μ.μ.

      Αν είναι πρόβλημα να είσαι υπέρ του Στράσερ φαντασου τι πρόβλημα είναι να σκυβεις στα 4 σε ντιμπέιτ με τον άνθρωπο που λέει ηγέτη τον Μητσοτάκη και να μην τον στριμωχνεις για Δραγούμη Μεταξά μεγαλεκο ορθοδοξία κτλ

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος1/1/22 8:31 μ.μ.

      Το παιδί έχει πρόβλημα και μάλιστα μεγάλο όπως πρόβλημα έχουν όλοι όσοι από όλο το χώρο τους φταίνε μόνο οι στρασσερικοί.

      Διαγραφή

Για να επικοινωνήσετε άμεσα με την συντακτική ομάδα μας καθώς και για συνεργασία στην αρθρογραφία, νέες κυκλοφορίες βιβλίων και περιοδικών, ενημέρωση σχετικά με νέα ιστολόγια, απορίες, διαφωνίες, μουσικά νέα ή labels, ομιλίες και εκδηλώσεις, προτάσεις στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση: blackmilitiagr@gmail.com

Η συντακτική ομάδα δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Ο κάθε αναγνώστης μπορεί να εντοπίζει τη θεματική περιοχή που τον ενδιαφέρει από το πλαίσιο δεξιά του ιστολογίου που αναγράφονται στο μενού αρχειοθέτησης ιστολογίου.

Οι διαχειριστές δεν πρόκειται να απαντήσουν σε υβριστικά ή προβοκατόρικα σχόλια ή σε ερωτήσεις που οι απαντήσεις δόθηκαν ή θα δοθούν σε άρθρα της.

Απαντήσεις θα υπάρξουν μόνο αν κριθεί απαραίτητο αναλόγως την περίπτωση και σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας στην ενότητα «Μια υπενθύμιση προς τους αναγνώστες» που θα πρέπει να διαβαστεί ΠΡΩΤΑ πριν υπάρξει επικοινωνία.

Τα σχόλια που θα είναι άσχετα με την κύρια ανάρτηση θα διαγράφονται πλην εξαιρέσεων.

Σχόλια που θα προσπαθούν να δώσουν πληροφορίες σε ιδεολογικούς εχθρούς και στο ανθελληνικό κράτος θα διαγράφονται επίσης.

Σχόλια που θα είναι σε ευγενικά πλαίσια ακόμη και αυτά με αυστηρή κριτική προς την συντακτική ομάδα ή άλλες αυτόνομες και ανένταχτες ομάδες και πολιτικές κινήσεις θα εγκρίνονται αν αυτά συνεισφέρουν στην ενδυνάμωση της κινηματικής δυναμικής.

Τα σχόλια σας να είναι MONO σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή.

Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια ΔΕΝ δημοσιεύονται.

Επειδή ΔΕΝ υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται.

Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish). Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί, μετά από έγκριση των διαχειριστών. Υβριστικά, ειρωνικά, συκοφαντικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.

Οι αναρτήσεις δεν είναι απαραίτητο να εκπροσωπούν το σύνολο της συντακτικής ομάδας.

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των άρθρων με μόνη προϋπόθεση να υπάρχει αναφορά στην πηγή.