Έχουμε την τιμή να παρουσιάσουμε στο επίσημο ιστολόγιο μας μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη ενός συντρόφου και μέλους της Αυτόνομης Εθνικοεπαναστατικής κίνησης «Μαύρες Ταξιαρχίες» της Κύπρου.
Χαιρετίζουμε τους συντρόφους στην Μεγαλόνησο και τους ευχαριστούμε για τον χρόνο τους.
1. Πότε ιδρύθηκαν οι Μαύρες Ταξιαρχίες και ποια η ιδεολογική τους ταυτότητα ;
Η Αυτόνομη Εθνικιστική Έκφραση ενάντια στην κατοχή για την Αυτοδιάθεση Μαύρες Ταξιαρχίες παρουσιάστηκε με ένα εθνικοκοινωνικό κάλεσμα - προκήρυξη στις 11 Μαΐου το 2009 στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα:
http://mavrestaksiarhies.blogspot.com/
Μια πρωτοβουλία σύναξης από εθνικιστές και πατριώτες που στεγάζονταν σε διάφορους αντιομοσπονδιακούς – αντικατοχικούς χώρους όταν σε δεδομένη χρονική στιγμή επέλεξαν τον δρόμο της Αυτόνομης Δράσης και της συσπείρωσης.
2. Γιατί διαλέξατε το όνομα Μαύρες Ταξιαρχίες ;
Να υπενθυμίσω ότι η πρώτη επαναστατική ελληνική σημαία είχε χρώματα λευκό, κόκκινο και μαύρο. Τα ίδια χρώματα είναι και η βάση της ιδεολογίας μας.
Μαύρη σημαία σήκωσε στην Ιερά Μονή Εσφιγμένου ο μακαριστός Κύπριος την καταγωγή ηγούμενος π. Ευθύμιος όταν το 1974 έκαναν εισβολή στην Κύπρο τα μεχμετζίκ.
Μαύρο το χρώμα όλων εκείνων των συντρόφων σε όλη την Ευρώπη που πολέμησαν και πολεμούν με λύσσα τον παγκόσμιο εχθρό. Μαύρο χρώμα , όπως οι στολές των μαχητών του επαναστατικού Ιερού Λόχου και τέλος μαύρο το αντιεξουσιαστικό το χρώμα - διότι η εξουσία σήμερα είναι 100% σιωνοκαπιταλιστική - και μαύρα θα φοράμε μέχρι την επίτευξη του πρώτου στόχου της Έκφρασης μας που είναι η Αυτοδιάθεση - Ένωση της ιδιαίτερης μας πατρίδας με τον υπόλοιπο Ελληνικό κορμό.
Ως πιστοί στρατιώτες στις ιδέες μας ανήκουμε στις δικές μας ταξιαρχίες, πιστοί μέχρι τέλους στον αγώνα μας.
3. Πρόσφατα υπήρξε παρέμβαση εκ μέρους σας σε κάποια μουσική βραδιά με ρεμπέτικα και για την παρουσία τούρκων σε συναυλία όπου και είχατε παράλληλα να αντιμετωπίσετε προσπάθειες προβοκάτσιας. Μίλησε μας αναλυτικά για αυτό το περιστατικό.
Η παρέμβαση στην οποία κάνατε αναφορά πραγματοποιήθηκε από την ομάδα πρωτοβουλίας ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΦΩΝΙΑ. Η ολιγομελής αυτή ομάδα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Μάιο του 2009 όταν οι πολιτιστικές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας της Κύπρου σε συνεργασία με την Κρατική Ορχήστρα Κύπρου και άλλους φορείς παρουσίασαν σε δύο συναυλίες την 9η συμφωνία του Μπετόβεν σε συνεργασία με Τούρκους καλλιτέχνες.
Καλούσε η αυτόνομη παρεμβατική κίνηση τότε τους μουσικούς της Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου να σταθούν στο καλλιτεχνικό τους ύψος και να αρνηθούν να συνοδεύσουν τους Τούρκους σολίστες και το φιλόμουσο κοινό της Λεμεσού και της Λευκωσίας να αναλογιστεί την εθνική και προσωπική εξαθλίωση που μας επιβάλλουν και να αρνηθεί να παρακολουθήσει την συναυλία.
Μέλη των πυρήνων των Μαύρων Ταξιαρχιών που μένουν στην Λεμεσό και στην Λευκωσία αντέδρασαν στην επιβολή της συνεργασίας της Συμφωνικής Ορχήστρας με Τούρκους καλλιτέχνες και ζητούσαν την διακοπή της συνεργασίας της ορχήστρας με τους εκπροσώπους του νεοθωμανικού σωβινισμού καθώς και στη παρουσίαση Τούρκων μουσικών στις ελεύθερες περιοχές την στιγμή που ο Τουρκικός στρατός κατοχής βρίσκεται ακόμη στο νησί γιατί δεν είμαστε πρόθυμοι να δώσουμε άφεση για την εισβολή και την κατοχή της Κύπρου στα πλαίσια ενός πολιτισμού που δήθεν ενώνει τους λαούς.
Δώσαμε λοιπόν το παρών μας αφού τα μέλη της ομάδας αυτής πιστεύουν στην αυτόνομη δράση και στον ακτιβισμό και οι θέσεις τους στα εθνικοικοινωνικά θέματα μας βρίσκουν σύμφωνους. Η ομάδα αυτή απέδειξε ότι μια χούφτα ανθρώπων μπορεί να ενοχλήσει και να κινητοποιήσει ολόκληρο το σύστημα ενώ ο ακτιβισμός της παραμένει επικεντρωμένος στις πολιτιστικές παραφωνίες που προβάλλει το πολιτικό και πολιτιστικό κατεστημένο.
Γι αυτό ακριβώς το λόγο ήμασταν και θα είμαστε στο πλευρό της ομάδας αυτής αλλά και παρόμοιων πρωτοβουλιών που τυχόν θα παρουσιαστούν στο μέλλον στο νησί. Ακολούθως τον Ιανουάριο του 2010 είχαμε νέες παραφωνίες από τους "πολιτιστικούς" παράγοντες της Λεμεσό, οι οποίοι φιλοξένησαν Τούρκους και πάλι μουσικούς σε μια συναυλία με γενικό τίτλο «τουρκικά ρεμπέτικα». Όπως αντιλαμβάνεστε μόνο και μόνο από τον τίτλο οι λύσεις που προτείνει το κυπριακό κατεστημένο, κυβέρνηση, κόμματα, φορείς, οργανώσεις κτλ είτε αφορούν την πολιτική είτε τον πολιτισμό ( που για μας είναι αλληλένδετα) είναι ζουρνάδες και νταούλια.
4. Ποιες άλλες εθνικοεπαναστατικές ομάδες οργανώσεις δραστηριοποιούνται στο νησί και με ποιες από αυτές έχετε συνεργασία και αλληλεγγύη;
Θεωρούμαι ότι Εθνικοεπαναστατικές ομάδες ή οργανώσεις δεν υπάρχουν στο νησί ως εκ τούτου δεν έχουμε σχέση με κάποια άλλη οργάνωση.
Υπάρχουν κυρίως αντικατοχικές οργανώσεις που δυστυχώς τα μέλη τους εξαρτώνται από κοινοβουλευτικούς σχηματισμούς και έτσι στην ουσία δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα.
Ακόμα και κάποιες ομάδες ή κινήματα που δηλώνουν εθνικιστικά δεν είναι τίποτα άλλο από "εθνικόφρονες" παρατάξεις ή οργανώσεις.
5. Ποια είναι η στάση σας απέναντι στην αστική ακροδεξιά και τους κύριους εκπροσώπους της;
Ακροδεξιά στην Κύπρο με την γνωστή έννοια του όρου δεν βλέπουμε να υπάρχει. Η αστική δεξιά αμέσως μετά το 1974 κατάφερε να εγκλωβίσει στους κόλπους της την ενωτική παράταξη τους παλαιούς αγωνιστές ευνουχίζοντας έτσι την μοναδική γνήσια και ανόθευτη φωνή αντίστασης που υπήρξε στο νησί.
Δεν είμαστε ακροδεξιοί και σαφώς δεν χειροκροτούμε την χούντα των Αθηνών, τις ψευτοπατριωτικές κορώνες που ακούγονται από κοινοβουλευτικά κόμματα της Ελληνικής βουλής, ούτε και συγκινούμαστε από τον ψεύτικο λόγο των «εθνικοφρόνων» της Κύπρου από όπου δήποτε και αν προέρχονται.
Πιστεύουμε ότι ήρθε ο καιρός οι εναπομείναντες ενωτικοί της Κύπρου να αναλάβουν δράση και να δείξουν ότι θα αγωνιστούν μέχρι τέλους για το όραμα της Αυτοδιάθεσης.
6. Δηλώνετε αυτόνομοι και αν ναι τι σημαίνει αυτονομία για εσας;
Το εννοιολογικό περιεχόμενο της λέξης είναι για μας η αυτονομία.
Αυτοκαθοριζόμεθα σαν εθνικιστική και κοινωνική έκφραση και πορευόμεθα μετά του δικού μας τρόπου και των δικών μας νόμων.
7. Πολλές φορές βλέπουμε στα γήπεδα οπαδούς της ομόνοιας να καίνε ελληνικές σημαίες ενώ παράλληλα δεν ξεχνούν να αναρτήσουν σε πανό το πρόσωπο του Τσε Γκεβάρα. Από πού πηγάζει αυτό το ανθελληνικό μίσος και ποια η γνώμη σου για τον αντάρτη της νοτίου αμερικής και επαναστάτη Γκεβάρα;
Χαιρετίζουμε την ταύτιση των ποδοσφαιρικών σωματείων με συγκεκριμένες ιδεολογίες αρκεί να εξυπηρετούνται προς το καλύτερο οι στόχοι μας.
Από την άλλη όμως είναι γνωστό τοις πάσι ότι όπως το ΑΚΕΛ δεν είναι «αριστερό» κόμμα, ούτε καν «κομουνιστικό», όποιος γνωρίζει λίγη νεώτερη ιστορία σαφώς και θα συμφωνήσει με την άποψη μας, έτσι και οι οπαδοί της Ομόνοιας αποποιούνται την καταγωγή τους, καίνε Ελληνικές σημαίες, υψώνουν σημαίες του ψευδοκράτους, αναρτούν πανώ με υβριστικά συνθήματα του τύπου «ΓΑΜΩ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΣΑΣ», «ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΣΤΕ ΚΑΙ ΦΑΙΝΕΣΤΕ».
Είναι γνωστή η σύνδεση του ΑΚΕΛ με την Ομόνοια πιστεύω στον Ελλαδικό χώρο. Άρα το ανθελληνικό εκ μέρους των οπαδών της εν λόγω ομάδος είναι δικαιολογημένο. Η αναφορά στο Τσε εκ μέρους των οπαδών της Ομόνοιας είναι για μας κωμικοτραγική. Δείχνει το μέγεθος της αποχαύνωσης και της πλύσης εγκεφάλου που εδώ και χρόνια καλλιεργείται στην Κύπρο.
Αν ζούσε σήμερα ο Τσε σίγουρα θα ήταν ενάντια στην κατοχή του νησιού από τα ιμπεριαλιστικά στρατεύματα κατοχής του νεοθωμανικού σωβινισμού και σαφώς θα ήταν ενάντια στην λύση της Διζωνικής Ομοσπονδίας. Οι πράξεις του μεγάλου αυτού συμβόλου αντίστασης δείχνουν τον δρόμο για τους αληθινούς αγωνιστές. Για μένα προσωπικά ο Τσε είναι σύμβολο αγώνα και τιμής.
8. Γεώργιος Γρίβας Διγενής. Πείτε μας την άποψη σας για αυτή την σημαντική προσωπικότητα.
Ο στρατηγός Γεώργιος Γρίβας Διγενής υπήρξε μία από τις σημαντικότερες στρατιωτικές μορφές στην ιστορία του Ελληνισμού. Οι ιστορικές εξελίξεις της εποχής τον έφεραν στην καρδιά των σημαντικότερων στιγμών της νεότερης Ελληνικής Ιστορίας. Ως αξιωματικός έλαβε μέρος στη Μικρασιατική εκστρατεία, έφτασε μέχρι το Σαγγάριο και έζησε ταυτόχρονα τη δόξα της προέλασης μα και την πίκρα της εξευτελιστικής υποχώρησης του 1922. Αγωνίστηκε στα Αλβανικά σύνορα το 1940 με το βαθμό του Ταγματάρχη και το 1955 έδωσε την δική του μάχη με τους αντάρτες του ενάντια στην Αγγλική αυτοκρατορία.
Οι αναφορές του IRA ακόμα και των Γκεβάρα και Κάστρο , για την ΕΟΚΑ και τον αρχηγό της είναι ιστορικά τεκμήρια για τις ικανότητες του Στρατηγού. Με τις καταραμένες συμφωνίες Ζυρίχη και Λονδίνου ένοιωσε μεγάλη δυσφορία και εκεί ίσως ήταν το μεγάλο σφάλμα του, η εγκατάλειψη δηλαδή του ένοπλου αντιαποικιακού - εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα.
9. Πρόσφατα ο τάφος του πρώην προέδρου Παπαδόπουλου συλήθηκε και το πτώμα μετακινήθηκε από ανθρώπους της τοπικής μαφίας όπως υποστηρίζουν οι αρχές. Πιστεύετε ότι έτσι είναι τα πράγματα ή απλά κάποιοι κάλυψαν τα γεγονότα ρίχνοντας τις ευθύνες αλλού;
Ο Τάσος Παπαδόπουλος έσωσε τον Ελληνισμό της Κύπρου σε ένα πολύ κρίσιμο σημείο της νεώτερης μας ιστορίας. Αν και το θέμα δεν μας απασχόλησε ποσώς, πιστεύουμε ότι όντως η μετακίνηση της σορού έγινε από κακοποιά στοιχεία.
10. Πως είναι η πολιτική κατάσταση στο νησί και ποια η άποψη σας για τις πολιτικές κινήσεις του Χριστόφια;
Στην Κύπρο ζούμε δύσκολες στιγμές. Ας μην ρίχνουμε τις ευθύνες μόνο στο προδοτικό ΑΚΕΛ και στην κυβέρνηση Χριστόφια. Τις ίδιες ακριβώς ευθύνες φέρουν όλες οι κυβερνήσεις από το 1960 και εντεύθεν, ο ΔΗ.ΣΥ και η αστική δεξιά, όλα τα κόμματα της Κύπρου που ασπάζονται την Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία, οι Συνδέσμοι Αγωνιστών της ΕΟΚΑ που βρίσκονται στους ψυκτικούς θαλάμους του ΔΗ.ΣΥ. οι Νεοκύπριοι που ελέγχουν τον κρατικό μηχανισμό από το 1960 μέχρι σήμερα.
Όλοι αυτοί συνεπικουρούμενοι από μεγαλοδικηγόρους, πολιτικούς, ψευτοπροοδευτικούς και ψευτοπατριώτες προωθούν την επαναπροσέγγιση με τους ελάχιστους Τούρκους της Κύπρου που απέμειναν στο κατεχόμενο μέρος. Κάθε σκεπτόμενη φωνή που εναντιώνεται στην επαναπροσέγγιση και στα δικοινοτικά πανηγύρια τους είτε περιθωριοποιείται ως γραφική είτε ως εθνικιστική.
11. Πως βλέπεις την σύγχρονη κυπριακή κοινωνία, και πως πιστέυεις ότι μπορεί να υπάρξει κάποια αλλαγή στο κοινωνικό γίγνεσθαι.
Αν και τα δεδομένα δεν είναι ευοίωνα για το μέλλον του Κυπριακού Ελληνισμού, όχι μόνον όσον αφορά το εθνικό θέμα αλλά και το πολιτικοικονομικό, εν τούτης η ιδεολογία μας και οι αρχές μας, δείχνουν τον δρόμο του αγώνα και της αντίστασης. Είμαστε σίγουροι ότι στο τέλος θα είμεθα οι νικητές γιατί είμεθα οι μόνοι ζωντανοί. Οι εθνικοκοινωνικοί μας αγώνες ενάντια στην πλουτοκρατία, στον καπιταλισμό και στον ιμπεριαλισμό της Δύσης θα αποδώσουν καρπούς. Θα έρθει η μέρα που τα άρματα μας θα φτάσουν στις ακτές της Κερύνειας με την Ελληνική σημαία και τότε η ένωση θα είναι γεγονός.
Μπορεί να ακούγονται σαν παραμύθια αυτά αλλά όταν ζεις έχοντας απέναντι τα τουρκικά στρατεύματα κατοχής, όταν έχεις στην οικογένεια ήρωες του 1955 και αγνοούμενους από τον πόλεμο του 1974 δεν έχεις χρόνο να αναλώνεσαι ενάντια σε μικρόψυχες διαφωνίες με ομοϊδεάτες αλλά ένα μόνο σκοπό.
Μόνον τότε θα υψωθεί η Ελληνική σημαία στην Κερύνεια.
12. Γρηγόρης Αυξεντίου , Μάρκος Δράκος , Θεόφιλος Γεωργιάδης. Ποιες οι σκέψεις σου όταν ακούς αυτά τα 3 ονόματα;
Αγώνας, θυσία, αυτοδιάθεση. Ο σταυραετός του Μαχαιρά, ο αγωνιστής της λευτεριάς και ο σύγχρονος ήρωας μας, δείχνουν τον δρόμο της δικαίωσης.
13. Ως γνωστός πολλοί Κύπριοι και Κύπριες συνεργάζονται στο νησί με τις κατοχικές αγγλοσιωνιστικές δυνάμεις των βάσεων. Τι μήνυμα στέλνεις σε όλους αυτούς του σύγχρονους εφιάλτες;
Το πρόβλημα δεν είναι μόνο με όσους συνεργάζονται με τις αγγλικές βάσεις στην Κύπρο αλλά και με όσους επισκέπτονται τα κατεχόμενα εδάφη. Θεωρούμαι αδιανόητο το γεγονός ότι Έλληνες Κύπριοι συνεργάζονται με Άγγλους και Τούρκους. Δυστυχώς η εθνική αξιοπρέπεια είναι κενή έκφραση στην σημερινή Κύπρο και για όλα αυτά φταίνε αποκλειστικά και μόνο τα Κυπριακά κόμματα που οδήγησαν την Κύπρο σε ένα μικρό κράτος τεράστιων διαπλεκομένων συμφερόντων.
14. Τάσος μάρκου , ο μαχητής που το σώμα του δεν βρέθηκε ποτέ και έγινε θρύλος στην καρδιά και την ψυχή των εθνικιστών. Ποιες οι ευθύνες ελλάδας και κύπρου για το θέμα των αγνοούμενων;
Ίδιες οι ευθύνες των κυβερνήσεων Ελλάδος και Κύπρου. Το θέμα των αγνοουμένων όπως και δεκάδες άλλα θέματα δεν έτυχε της δέουσας προσοχής και πως θα μπορούσε να τύχει άλλωστε όταν ανίκανοι πολιτικοί και άσχετοι γραφειοκράτες το χειρίστηκαν και το χειρίζονται για χρόνια.
15. Ποιος πιστεύεις ότι πρέπει να είναι ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσει το ελληνοκυπριακό κίνημα για να διαδραματίσει καίριο ρόλο στο μέλλον;
Ο άμεσος απεγκλωβισμός από τους κομματικούς μηχανισμούς, το ιδεολογικό ξεκαθάρισμα, η απεξάρτηση από την ποδοσφαιροποίηση της πολιτικής και η κατανόηση των ολέθριων επιλογών.
16. Αν θέλεις κάποιος να επικοινωνήσει μαζί σας πως μπορεί να το κάνει αυτό;
Μέσω της ιστοσελίδας μας ,στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
mavrestaksiarhies@hotmail.com
και στο δρόμο.
17. Αφού σε ευχαριστήσουμε , κάποιο μήνυμα για τους αναγνώστες μας;
Η Αυτόνομη Δράση είναι ο μόνος δρόμος και καλούμε όλους όσους πιστεύουν στην αυτονομία να δράσουν απο μόνοι τους φτιάχνοντας μικρές ομάδες γιατί ας μην ξεχνάμε ότι πρώτα πρέπει να αρχίσουμε απο τις γειτονιές μας και μετά τα υπόλοιπα.