H μεγαλύτερη τραγωδία με πρόσφυγες: Wilhelm Gustloff (30.01.1945)



«H μεγαλύτερη τραγωδία με πρόσφυγες είναι καταγεγραμμένη στις 30 Ιανουαρίου 1945 όταν το γερμανικό θωρηκτό Wilhelm Gustloff στο οποίο επέβαιναν πάνω από 9,000 Γερμανοί πρόσφυγες συμπεριλαμβανομένου 5,000 παιδιών χτυπήθηκε από τορπίλη Ρωσικού υποβρυχίου. Το σύνολο σχεδόν των επιβατών του Γερμανικού πλοίου, αριθμός 6πλάσιος από το ναυάγιο του Τιτανικού βρήκε ακαριαίο θάνατο στα παγωμένα νερά της Ανατολικής Πρωσίας. Ο κυβερνήτης του ρωσικού υποβρυχίου προτάθηκε εν συνεχεία για το ανώτατο παράσημο του Ήρωα της Σοβιετικής Ένωσης για τις 3 εύστοχες βολές του οι οποίες έπληξαν το πάλαι ποτέ Γερμανικό κρουαζιερόπλοιο» 

Eυχαριστίες στον Συναγωνιστή για την ενημέρωση ...

2 σχόλια:

  1. Ανώνυμος9/10/15 12:35 π.μ.

    Δεν ήταν ''Ρωσικό υποβρύχιο'' αλλά σοβιετικό,μπολσεβίκικο,κομμουνιστικό...ΑΝΤΙΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΡΕ ΑΔΕΡΦΕ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος15/10/15 1:34 μ.μ.

    Μια διορθωση θα ηθελα να παραθεσω η οποια ειναι πολυ σοβαρη. Δεν ηταν θωρηκτο.!! Αυτη η εκφραση και μονο μπορει να νομιμοποιησει στις συνειδησεις καποιων το γεγονος ενω ηταν εγκλημα..
    "Με το όνομα Βίλχελμ Γκούστλοφ (Wilhelm Gustloff) καθελκύσθηκε το 1937 στο Αμβούργο μεγάλο υπερωκεάνειο συνολικού εκτοπίσματος 25.484 τόνων, το οποίο και εντάχθηκε αμέσως στον Γερμανικό Στόλο ως πλωτό νοσοκομείο (Lazarettschiff D.).


    Αν και το «Βίλχελμ Γκούστλοφ» είχε δυνατότητα μεταφοράς 1.685 ατόμων, η γερμανική διοίκηση σκόπευε να υπερβεί κατά πολύ το όριο αυτό, με δεδομένο ότι τουλάχιστον 60.000, μόνο άμαχοι, ανέμεναν στους παραπάνω λιμένες της ανατολικής Πρωσίας για να επιβιβασθούν. Σύμφωνα με την τελευταία αναφορά επιβατών του πλοίου, επέβαιναν σ΄ αυτό 173 μέλη πληρώματος, 918 άνδρες του γερμανικού ναυτικού (διοίκησης υποβρυχίων) μεταξύ των οποίων και γιατροί, 373 νοσοκόμες, 162 βαριά τραυματίες και 4.424 πρόσφυγες (συνολικά 6.050 επιβαίνοντες). Σύμφωνα, όμως, με άλλες πηγές, το σύνολο των επιβατών πλησίαζε τις 10.000, ένας αριθμός όχι και τόσο απίθανος, αν ληφθεί υπ΄ όψη ότι πράγματι κατά την επιβίβαση είχε δημιουργηθεί σύγχυση και με τον πανικό φυγής που επικρατούσε κατόρθωσαν να διασπάσουν τον έλεγχο καταλαμβάνοντας και την τελευταία σπιθαμή ελεύθερου χώρου επί του πλοίου.

    Στις 30 Ιανουαριου 1945 21:08 το «S-13» εξαπολύει 4 τορπίλες κατά του επιβατηγού εκ των οποίων οι 3 βρήκαν τον στόχο τους προκαλώντας αιφνιδιασμό και πανικό στους επιβαίνοντες του «Βίλχελμ Γκούστλοφ». Σύμφωνα με την μαρτυρία του Καρλ Χόφμαν, μέλους του πληρώματος που διασώθηκε, η μία τορπίλη αχρήστευσε το μηχανοστάσιο ενώ οι δύο άλλες τα ύφαλα στη πλώρη με συνέπεια να βρουν ακαριαίο θάνατο οι 373 νοσοκόμες που είχαν καταλύσει στο διαμέρισμα εκείνο του πλοίου. Η κατάσταση που επικράτησε ήταν τραγική και απερίγραπτη. Οι σωσίβιες λέμβοι ρίχνονταν ανορθόδοξα, το πλοίο άρχισε να παίρνει κλίση δημιουργώντας αλλοφροσύνη. Οι φωτοβολίδες φώτιζαν τον σκοτεινό ουρανό και τα σήματα κινδύνου (SOS) στέλνονταν από τον ραδιοτηλεγραφητή συνεχώς.
    Τελικά μετά από 50 λεπτά της ώρας, στις 22:00, το Βίλχελμ Γκούστλοφ βυθίστηκε, παρασύροντας στο βυθό χιλιάδες επιβατών του. Οι ελάχιστες λέμβοι ήταν αδύνατον να περισυλλέξουν τους ναυαγούς από τα παγωμένα νερά της Βαλτικής. Σύμφωνα με νεότερες πηγές, διασώθηκαν μόλις 1239 άτομα, άλλες κάνουν λόγο για 996 διασωθέντες. Ο απολογισμός, όμως, των θυμάτων την παγωμένη εκείνη νύκτα υπερβαίνει τους 5.000, που, όμως, δεν αποκλείεται να ανέρχεται και σε 8.000 αν πράγματι στο μοιραίο αυτό πλοίο είχαν επιβιβασθεί 10.000 άτομα.

    Η τραγωδία αυτή είναι από τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες στον κόσμο. Ο Μαρινέσκο για αυτή του την ενέργεια προτάθηκε για το ανώτατο παράσημο του Ήρωα της Σοβιετικής Ένωσης, αλλά η σχέση του με μία αλλοδαπή όχι μόνο προκάλεσε την απόρριψη της πρότασης, αλλά λίγο έλειψε να του στοιχίσει παραπομπή σε ναυτοδικείο και εγκλεισμό σε γκουλάγκ. Τελικά όμως, το 1990, μετά θάνατον, το όνομά του "αποκαταστάθηκε", και ο Μαρινέσκο τιμήθηκε με το παράσημο, άσχετο αν η βύθιση του «Βίλχελμ Γκούστλοφ» ήταν έγκλημα πολέμου"
    Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή