"Η Δεξιά και οι αστοί σίγουρα δεν έφεραν τον Φασισμό,
ήταν οι ποιητές - στρατιώτες, ήταν ο φουτουρισμός και η αντι- αστική επανάστασή
του.
Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη των ιστορικών είναι η επισήμανση
ότι το Φασιστικό κίνημα γεννήθηκε από τα δεξιά, από τον κλήρο και τους αστούς,
είναι μια παραμόρφωση που έχει παραμείνει στο μυαλό του κόσμου. Ο Φασισμός
γεννήθηκε από τα αριστερά, από το εργατικό κίνημα αλλά και από τα χαρακώματα
και την ποίηση.
Η Ιταλία, όπως πολλοί άλλοι λαοί εντάχθηκαν στη σύγκρουση
του Μεγάλου Πολέμου (Α'ΠΠ), σε μια αντιπαράθεση που θα άλλαζε την ίδια την
ιστορία του πολέμου και θα εγκαινίαζε μια νέα εποχή, αυτή των Ολικών
Κινητοποιήσεων.
Τα χαρακώματα, η λάσπη, η κίνηση, όλη η τεχνική στην
υπηρεσία του πολέμου, το ή κινητοποιήσε
ή πεθαίνεις, ή πυροβολείς ή σε πυροβολούν, μια ολόκληρη γενιά έλαβε το βάπτισμα
του πυρός σε αυτό το σφαγείο που άλλαξε την ιστορία εντελώς.
Μπορώ να διαβεβαιώσω χωρίς αμφιβολία ότι ο D'Annunzio εφηύρε
το Ροκ δεκαετίες πριν από τη σύλληψή του ως ιδέα, οι χειρονομίες του, η
θεατρικότητα του, η μορφή που έδινε στις ομιλίες του και απήγγειλε τα ποιήματά
του, όλη αυτή τη σκηνική παράσταση, ο D'Annunzio ήταν ο πρώτος ροκ σταρ
δεκαετίες πριν από τους David Bowie και Jim Morrison.
Η ιστορία που οι νικητές θέλουν να μας επιβάλουν, η ιδέα ότι
ο Φασισμός ήταν καθαρά μιλιταριστικός και χωρίς καλλιτεχνική ευαισθησία, αυτή
είναι η γενικότερη ιδέα που κυριαρχεί στον κόσμο των τεχνών.
Η Δεξιά και οι αστοί σίγουρα δεν έφεραν τον Φασισμό, ήταν οι
ποιητές - στρατιώτες, ήταν ο φουτουρισμός και η αντι - αστική επανάστασή του.
Σήμερα δεν υπάρχουν εμπροσθοφυλακές αλλά μόδες, η
μεταμοντέρνα τέχνη είναι νεκρή τέχνη, όχι μόνο της λείπει ο σκοπός αλλά και
οποιοσδήποτε επαναστατικός τόνος ανανέωσης του κόσμου, είναι εκεί για να
ανεβάσει το εγώ του καλλιτέχνη.
Ο Φασισμός είναι το παιδί του φουτουρισμού και θα μπορούσε
να θεωρηθεί από μόνος του μια άλλη καλλιτεχνική πρωτοπορία. Η εποχή των
ποιητών - στρατιωτών, των φουτουριστών, εκείνων που ζουν επικίνδυνα έχει παρέλθει
και το σημερινό παράδειγμα κηρύττει μόνο τον ειρηνισμό, τον κονφορμισμό και την
συζητησούλα για την τέχνη σε ένα Starbucks. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι κατά τη
διάρκεια των Φασισμών υπήρχε μια πρωτοποριακή και επαναστατική τέχνη
εμπροσθοφυλακής που δεν ξαναεμφανίστηκε από τότε."
Μετάφραση: Τίτος
Φρέσκια και ρηξικέλευθη προσέγγιση σε ένα ενδιαφέρον θέμα! Ευχαριστούμε για την μετάφραση του άρθρου.
ΑπάντησηΔιαγραφή