«Στην τρέχουσα ορολογία (αναφορικά με την παρακμάζουσα ιδέα -
Εγώ ως χαρακτηριστικό του φιλελευθερισμού), λοιπόν, μιλάμε για «καπιταλισμό»
όταν ο φιλελευθερισμός κυριαρχεί στο οικονομικό επίπεδο. Μιλάμε για
«ατομικισμό» όταν ο φιλελευθερισμός κυριαρχεί στο ψυχοκοινωνικό επίπεδο (δηλαδή
στο κράτος). Μιλάμε για «υλισμό» όταν ο φιλελευθερισμός κυριαρχεί πολιτισμικά
και στο επίπεδο της ψυχής (δηλαδή σε θρησκευτικά θέματα)
Αυτή η τριάδα του καπιταλισμού, του ατομικισμού και του
υλισμού είναι αυτό που αναγνωρίζουμε ως μια μορφή φιλελευθερισμού στην τρέχουσα
παρακμάζουσα φάση του δυτικού πολιτιστικού κύκλου. Σε αντίθεση με αυτήν την
φιλελεύθερη τριάδα, η ιδέα του συντηρητισμού (ιδέα-Εμείς) εκδηλώνεται επίσης
εξίσου στα τρία επίπεδα της ζωής: ως «σοσιαλισμός» σε οικονομικό επίπεδο. ως
«εθνικισμός» σε διανοητικό-κοινωνικό επίπεδο (το κράτος) και ως «Λαϊκός
Ιδεαλισμός» σε πνευματικό-πολιτιστικό επίπεδο (θρησκεία).
Αυτή η τριάδα του σοσιαλισμού, του εθνικισμού και του λαϊκού
ιδεαλισμού είναι αυτό που διακρίνουμε ως μορφές συντηρητισμού που υπάρχουν στο
προχωρημένο στάδιο του δυτικού πολιτιστικού κύκλου.
[...]
Ο νόμος της Τριαδικής πολικότητας όχι μόνο μας δίνει μια
εντελώς νέα εξήγηση και αξιολόγηση του παρελθόντος, αλλά μας δίνει επίσης μια
αξιολόγηση του παρόντος και μια ερμηνεία του μέλλοντος. Αντιλαμβανόμαστε ότι οι
καιροί πληρούνται, καθώς η κυρίαρχη εποχή του φιλελευθερισμού και των μορφών
της (καπιταλισμός, ατομικισμός και υλισμός) τελειώνουν και από τον Αύγουστο του
1914 το εκκρεμές του ρολογιού της μοίρας έχει κινηθεί προς μια νέα εποχή στην
οποία ο συντηρητισμός θα κυριαρχεί στις μορφές του σοσιαλισμού, του εθνικισμού
και του λαϊκού ιδεαλισμού, του οποίου την ισχυρή εξέγερση και έκρηξη ονομάζουμε
γερμανική επανάσταση»
Η Γερμανία Αύριο, Όττο Στράσσερ, 1940
Μετάφραση: Τίτος
Εγώ διαβάζω τα γραπτά του Οττο Στρασσερ και του Γκρέγκορ άλλα δεν θεοποιώ όπως κάνουν κάποιοι αυτοαποκαλούμενοι εθνικοσοσιαλιστές που έχουν ανάγει τον φυρερ ως θεό και γράφω ανώνυμα γιατί τα τρολ καιροφυλακτούν
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι να καιροφυλακτούν τι θα σου κάνουν;
ΔιαγραφήΟυκ ανδρός όρκοι πίστις, αλλ’ όρκων ανήρ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάτι ξέρεις εσύ...
ΔιαγραφήΑυτό το απόφθεγμα το έλεγε ο Γκέκας.
Ουκ ανδρός όρκοι πίστις, αλλ’ όρκων ανήρ.
Διαγραφή– Δεν είναι οι όρκοι που μας κάνουν να πιστέψουμε κάποιον άνθρωπο, αλλά ο άνθρωπος που μας κάνει να πιστέψουμε τους όρκους.
Αισχύλος, 525-456 π.Χ., Αρχαίος τραγικός ποιητής
Όντως ο Γκέκας το έλεγε, όμως τότε λεγόταν Αισχύλος...
O Στράσσερ βάζει στη θέση της θρησκείας το Λαϊκό ιδεαλισμό. Τι ακριβώς πράγμα είναι αυτό; Π.χ. η θρησκεία λέει ότι ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο , ο υλισμός το απορρίπτει. Ο Λαϊκός ιδεαλισμός τι φρονεί περί τούτου; Τι σημαίνει λαϊκός ιδεαλισμός και τι πιστεύει για ζητήματα όπως αθανασία ψυχής , αιωνιότητα , ανάσταση νεκρών κτλ..
ΑπάντησηΔιαγραφή