Ο ρυθμός της ιστορίας: απόσπασμα από τον Otto Strasser



«Στην τρέχουσα ορολογία (αναφορικά με την παρακμάζουσα ιδέα - Εγώ ως χαρακτηριστικό του φιλελευθερισμού), λοιπόν, μιλάμε για «καπιταλισμό» όταν ο φιλελευθερισμός κυριαρχεί στο οικονομικό επίπεδο. Μιλάμε για «ατομικισμό» όταν ο φιλελευθερισμός κυριαρχεί στο ψυχοκοινωνικό επίπεδο (δηλαδή στο κράτος). Μιλάμε για «υλισμό» όταν ο φιλελευθερισμός κυριαρχεί πολιτισμικά και στο επίπεδο της ψυχής (δηλαδή σε θρησκευτικά θέματα)

Αυτή η τριάδα του καπιταλισμού, του ατομικισμού και του υλισμού είναι αυτό που αναγνωρίζουμε ως μια μορφή φιλελευθερισμού στην τρέχουσα παρακμάζουσα φάση του δυτικού πολιτιστικού κύκλου. Σε αντίθεση με αυτήν την φιλελεύθερη τριάδα, η ιδέα του συντηρητισμού (ιδέα-Εμείς) εκδηλώνεται επίσης εξίσου στα τρία επίπεδα της ζωής: ως «σοσιαλισμός» σε οικονομικό επίπεδο. ως «εθνικισμός» σε διανοητικό-κοινωνικό επίπεδο (το κράτος) και ως «Λαϊκός Ιδεαλισμός» σε πνευματικό-πολιτιστικό επίπεδο (θρησκεία).

Αυτή η τριάδα του σοσιαλισμού, του εθνικισμού και του λαϊκού ιδεαλισμού είναι αυτό που διακρίνουμε ως μορφές συντηρητισμού που υπάρχουν στο προχωρημένο στάδιο του δυτικού πολιτιστικού κύκλου.

[...]

Ο νόμος της Τριαδικής πολικότητας όχι μόνο μας δίνει μια εντελώς νέα εξήγηση και αξιολόγηση του παρελθόντος, αλλά μας δίνει επίσης μια αξιολόγηση του παρόντος και μια ερμηνεία του μέλλοντος. Αντιλαμβανόμαστε ότι οι καιροί πληρούνται, καθώς η κυρίαρχη εποχή του φιλελευθερισμού και των μορφών της (καπιταλισμός, ατομικισμός και υλισμός) τελειώνουν και από τον Αύγουστο του 1914 το εκκρεμές του ρολογιού της μοίρας έχει κινηθεί προς μια νέα εποχή στην οποία ο συντηρητισμός θα κυριαρχεί στις μορφές του σοσιαλισμού, του εθνικισμού και του λαϊκού ιδεαλισμού, του οποίου την ισχυρή εξέγερση και έκρηξη ονομάζουμε  γερμανική επανάσταση»

Η Γερμανία Αύριο, Όττο Στράσσερ, 1940

Μετάφραση: Τίτος

πηγή

6 σχόλια:

  1. Ανώνυμος15/10/20 11:04 π.μ.

    Εγώ διαβάζω τα γραπτά του Οττο Στρασσερ και του Γκρέγκορ άλλα δεν θεοποιώ όπως κάνουν κάποιοι αυτοαποκαλούμενοι εθνικοσοσιαλιστές που έχουν ανάγει τον φυρερ ως θεό και γράφω ανώνυμα γιατί τα τρολ καιροφυλακτούν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος15/10/20 12:29 μ.μ.

    Ουκ ανδρός όρκοι πίστις, αλλ’ όρκων ανήρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος16/10/20 3:11 μ.μ.

      Κάτι ξέρεις εσύ...
      Αυτό το απόφθεγμα το έλεγε ο Γκέκας.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος16/10/20 9:53 μ.μ.

      Ουκ ανδρός όρκοι πίστις, αλλ’ όρκων ανήρ.
      – Δεν είναι οι όρκοι που μας κάνουν να πιστέψουμε κάποιον άνθρωπο, αλλά ο άνθρωπος που μας κάνει να πιστέψουμε τους όρκους.
      Αισχύλος, 525-456 π.Χ., Αρχαίος τραγικός ποιητής


      Όντως ο Γκέκας το έλεγε, όμως τότε λεγόταν Αισχύλος...

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος23/10/20 7:45 μ.μ.

    O Στράσσερ βάζει στη θέση της θρησκείας το Λαϊκό ιδεαλισμό. Τι ακριβώς πράγμα είναι αυτό; Π.χ. η θρησκεία λέει ότι ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο , ο υλισμός το απορρίπτει. Ο Λαϊκός ιδεαλισμός τι φρονεί περί τούτου; Τι σημαίνει λαϊκός ιδεαλισμός και τι πιστεύει για ζητήματα όπως αθανασία ψυχής , αιωνιότητα , ανάσταση νεκρών κτλ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να επικοινωνήσετε άμεσα με την συντακτική ομάδα μας καθώς και για συνεργασία στην αρθρογραφία, νέες κυκλοφορίες βιβλίων και περιοδικών, ενημέρωση σχετικά με νέα ιστολόγια, απορίες, διαφωνίες, μουσικά νέα ή labels, ομιλίες και εκδηλώσεις, προτάσεις στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση: blackmilitiagr@gmail.com

Η συντακτική ομάδα δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Ο κάθε αναγνώστης μπορεί να εντοπίζει τη θεματική περιοχή που τον ενδιαφέρει από το πλαίσιο δεξιά του ιστολογίου που αναγράφονται στο μενού αρχειοθέτησης ιστολογίου.

Οι διαχειριστές δεν πρόκειται να απαντήσουν σε υβριστικά ή προβοκατόρικα σχόλια ή σε ερωτήσεις που οι απαντήσεις δόθηκαν ή θα δοθούν σε άρθρα της.

Απαντήσεις θα υπάρξουν μόνο αν κριθεί απαραίτητο αναλόγως την περίπτωση και σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας στην ενότητα «Μια υπενθύμιση προς τους αναγνώστες» που θα πρέπει να διαβαστεί ΠΡΩΤΑ πριν υπάρξει επικοινωνία.

Τα σχόλια που θα είναι άσχετα με την κύρια ανάρτηση θα διαγράφονται πλην εξαιρέσεων.

Σχόλια που θα προσπαθούν να δώσουν πληροφορίες σε ιδεολογικούς εχθρούς και στο ανθελληνικό κράτος θα διαγράφονται επίσης.

Σχόλια που θα είναι σε ευγενικά πλαίσια ακόμη και αυτά με αυστηρή κριτική προς την συντακτική ομάδα ή άλλες αυτόνομες και ανένταχτες ομάδες και πολιτικές κινήσεις θα εγκρίνονται αν αυτά συνεισφέρουν στην ενδυνάμωση της κινηματικής δυναμικής.

Τα σχόλια σας να είναι MONO σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή.

Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια ΔΕΝ δημοσιεύονται.

Επειδή ΔΕΝ υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται.

Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish). Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί, μετά από έγκριση των διαχειριστών. Υβριστικά, ειρωνικά, συκοφαντικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.

Οι αναρτήσεις δεν είναι απαραίτητο να εκπροσωπούν το σύνολο της συντακτικής ομάδας.

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των άρθρων με μόνη προϋπόθεση να υπάρχει αναφορά στην πηγή.