Το ζήτημα της προελεύσεως των Ελλήνων είναι ένα θέμα, το
οποίο φυσιολογικώς έχει απασχολήσει κατά πολύ τον ευρύτερο «εθνικιστικό χώρο».
Πολλά άτομα του εν λόγω χώρου παρακινούμενα πολλές φορές από πατριωτισμό
αρνούνται να δεχθούν το ενδεχόμενο εισόδου των προγόνων τους στον ελλαδικό χώρο
από εξωελλαδικές περιοχές και απορρίπτουν την ύπαρξη των Ινδοευρωπαίων και της
καθόδου τμημάτων αυτών, θεωρώντας ίσως πως αυτό θα μείωνε το πατρογονικό
δικαίωμά τους πάνω στην ελληνική γη. Παραλλήλως προωθούνται θεωρίες οι οποίες
παρουσιάζουν το ελληνικό έθνος ως ανάδελφο, ως μη έχοντα δηλαδή καμία φυλετική
σχέση με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά έθνη, θεωρίες βεβαίως που έρχονται σε πλήρη
σύγκρουση με άλλες που υποστηρίζονται ταυτοχρόνως από τα ίδια άτομα και οι
οποίες αποδίδουν ελληνική καταγωγή σε βορειοευρωπαϊκούς, κεντροευρωπαϊκούς ή
ανατολικοευρωπαϊκούς λαούς.
Οι αντιλήψεις αυτές είτε προέρχονται από ανιδιοτελή
ή από ιδιοτελή κίνητρα, γεγονός είναι πως παρουσιάζουν μία σύγχυση στον τρόπο
σκέψεως και στην αντίληψη περί της ουσίας της ελληνικότητος. Ανύπαρκτες
τεχνολογικές ανακαλύψεις ή ηθικές και κοινωνικές αντιλήψεις χρεώνονται στους
προγόνους μας, στην προσπάθεια να αποδειχθεί με κάθε τρόπο η προέλευση της
συγχρόνου ευρωπαϊκής κοινωνίας και των συγχρόνων αντιλήψεων και ανακαλύψεων από
αυτούς. Μίας κοινωνίας που βρίσκεται σε καθοδική πορεία και ενός συνόλου
αντιλήψεων που θα γίνονταν σίγουρα αντικείμενα χλευασμού από τους δικούς μας
προπάτορες, αλλά και από αυτούς των υπολοίπων ευρωπαϊκών εθνών.
Επίσης
επιστημονικά και στρατιωτικά επιτεύγματα αποδίδονται συλλήβδην σε όλους τους
Έλληνες, ως να ήταν στο σύνολό τους επιστήμονες, εφευρέτες, φιλόσοφοι ή ικανοί
στρατιωτικοί, φανερώνοντας τον ισοπεδωτικό, εξισωτικό και αντιαριστοκρατικό
χαρακτήρα αυτού του τύπου εθνικισμού, ο οποίος εξυψώνει το σύνολο ( το οποίο
και μετατρέπει σε μάζα) στην θέση που κατέχει μία μειοψηφία αρίστων. Ενός τύπου
εθνικισμού που αγνοεί πως ανισότητες υπάρχουν και εντός των εθνών, καθώς κάθε
άνθρωπος είναι διαφορετικός και καταλαμβάνει την θέση που του αναλογεί στην
κοινωνική διαστρωμάτωση· μία θέση που του δίνει την δυνατότητα να αναπτύξει
πλήρως την προσωπικότητά του και τις δυνατότητές του, καθιστάμενος έτσι
λειτουργικό και οργανικό τμήμα της κοινότητός του.
Ενός εθνικιστικού χώρου που
επικαλείται συνεχώς τον Πλάτωνα, αλλά που ξεχνά την αντιστοιχία των τριών
τάξεων της Πλατωνικής πολιτείας, των τελείων φυλάκων, των επίκουρων φυλάκων και
των δημιουργών με τα τρία τμήματα της ψυχής: του λογιστικού, του θυμοειδούς και
του επιθυμητικού. Ενός «καταγωγικού εθνικισμού» όπως θα έλεγε και ο Ιούλιος
Έβολα, ο οποίος αντί να μάχεται για το
πέρασμα από τον κόσμο του αστού (όπου κυριαρχεί το επιθυμητικό) σε έναν ανώτερο
όπου θα κυριαρχεί ο νους συντονίζοντας τις άλλες δύο λειτουργίες, οδηγεί
τελικώς στην ισοπέδωση.
για να διαβάσετε ολόκληρο
το άρθρο στον σύνδεσμο εδώ