Το να αφηγηθεί κανείς πλήρως την ιστορία ενός υπερήλικα κυρίου δεν είναι εύκολο. Αν προσθέσουμε και το γεγονός ότι ο εν λόγω κύριος είναι ένα από τα πιο πρωτοποριακά και συζητημένα μυαλά της συγγραφικής και φιλοσοφικής σκέψης του εικοστού αιώνα και του οποίου τα αξιώματα είναι εξαιρετικά επίκαιρα, τότε το θέμα γίνεται ακόμη πιο περίπλοκο.
Η προσπάθεια αυτή είναι λοιπόν δύσκολη, αλλά πιστεύω είχε ένα καλό αποτέλεσμα,
ώστε να καταλάβει ο αναγνώστης, που δεν γνωρίζει τον Junger, το πνεύμα του
μεγάλου αυτού διανοούμενου. Μια έκδοση ανατρεπτική, που φέρνει στην γλώσσα μας
ιδέες, σκέψεις αλλά και γνώση με ιδεολογική και πολιτική υπόσταση!
«Καλύτερα να είσαι παραβατικός παρά αστός» είχε δηλώσει περιληπτικά ο νεαρός κάποτε Ernst Jünger με μίσος ενάντια στην αστική τάξη, μετά τον Μεγάλο Πόλεμο. Γι’ αυτόν ο κόσμος της αστικής τάξης, που θεωρείται πάνω απ’ όλα ο κόσμος της διαμεσολάβησης, θα μπορούσε τουλάχιστον να εξορκιστεί, αν όχι να εκμηδενιστεί, με τη δράση. Οι Ευρωπαίοι διεξήγαγαν έναν τρομερό πόλεμο που έφερε στην μνήμη μια λέξη: το θάρρος. Σημασία δεν έχει η στιβαρότητα των χαρακωμάτων αλλά η ψυχή των ανδρών που τα καταλαμβάνουν, έλεγε ο ίδιος ως μεγάλος πρωταγωνιστής.
Στην κόλαση της Γηραιάς Ηπείρου, η ανακάλυψη του Materialschlacht (η μάχη των υλικών) είναι το κομβικό γεγονός στη διαδικασία διαμόρφωσης των «Γιουνγκεριανών» ιδεών, ενώ η ατομική αξία φαίνεται να ακυρώνεται από την υπερβολική δύναμη της τεχνικής (την λέξη που χρησιμοποιούσε συχνά ο συγγραφέας). Η εκμηχάνιση του πολέμου και οι συνέπειες που απορρέουν από αυτήν, θα γίνει κατανοητή από τον στρατιώτη Jünger σε όλη την εποχική δύναμη τους. Μπορούμε να είμαστε ακόμα άντρες χωρίς φόβο; Αυτό είναι το ερώτημα που έχει σημασία.
Το καθήκον του ανθρώπου στην εποχή της ολοκληρωτικής κινητοποίησης και του μηδενισμού είναι να κατακτήσει έναν χώρο ελευθερίας, ενάντια στη διάδοση του τίποτα και να κυριαρχήσει πνευματικά στον κόσμο των μηχανών. Στην ουσία, να δώσει ένα πρόσωπο στην τεχνική. Μια πρόκληση από την οποία δεν ξέφυγε ο Ernst Jünger, μια τολμηρή ψυχή του 1900, ο οποίος μέσα από τη ζωή του και την πολεμική του εμπειρία, αλλά και με την τεράστια λογοτεχνική του παραγωγή, προσπάθησε να δώσει απάντηση σε αυτό το αβυσσαλέο ερώτημα, δημιουργώντας δικούς του πρωταγωνιστές.
Όπως τον “Εργάτη” σαν την κύρια φιγούρα του, τον “Επαναστάτη” και τον “Άναρχα”. Η σχέση μεταξύ αυτών των τριών πρωταγωνιστών είναι αλληλένδετη και πολύπλοκη. Αυτό είναι ένα από τα θέματα που περιγράφονται στο βιβλίο, όπως και η μετατροπή του Πολεμιστή σε Εργάτη ή το αντίστροφο, μέσα σε μια κτηνώδη καταπίεση.
Ο Ernst Jünger ήταν πεπεισμένος ότι «η τάση προς την παγκοσμιοποίηση» ήταν όχι μόνο μη αναστρέψιμη, αλλά και τελικά επιθυμητή. Επιπλέον έχει περιγράψει στα έργα του και έχει τοποθετήσει στο πλαίσιο της ανάλυσης της εποχής μας, τις επιπτώσεις της αυτής της παγκοσμιοποίησης και την οικουμενική ισοπέδωση των συνθηκών διαβίωσης μέσω της τεχνικής, της τεχνολογίας, η οποία στο όχι πολύ μακρινό μέλλον θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός «Παγκόσμιου Κράτους».
Δικαίως τον αποκάλεσαν έναν Επαναστάτη της «Νεωτερικότητας», την οποία πολέμησε δυναμικά με τον ίδιο τρόπο που πολέμησε και την μπουρζουαζία. Η σκέψη του είναι ένας φάρος που μας δείχνει πως να βαδίζουμε σε ένα σταθερό μονοπάτι, δύσβατο αλλά υποχρεωτικό: «Εδώ είναι ο εφιάλτης των τυράννων: ότι το θύμα τους ανεβαίνει σε μια ελευθερία απρόσιτη γι’ αυτούς και ότι εξαφανίζεται, ενώ ονειρεύονται παραληρήματα να τον αφανίσουν, σε χώρους όπου τα βασανιστήρια και τα ο τρόμος δεν έχουν πια δύναμη. Και ο εφιάλτης των εκτελεστών είναι αυτό, ότι το θύμα τους ξαναζεί».
Θα μπορούσε ο Κωνσταντίνος Μποβιάτσος, ως άριστος γνώστης της ιταλικής σκηνής, να γράψει ένα άρθρο για τους NAR (Nuclei Armati Rivoluzionari) να μας αναλύσει την φάση τους, τι ισχύει από αυτά που έχουν ειπωθεί, τι επιδίωκαν και ποια ήταν η ιδεολογία τους;
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://mavroskrinos.blogspot.com/2012/05/nuclei-armati-rivoluzionari.html?m=0
ΔιαγραφήΘα υπάρξουν άρθρα δυνατά για εκείνη την περίοδο συντομα
ΔιαγραφήΑληθεύει ότι ήταν αντιφυλετιστης και ότι συνεργάστηκε με τις αγγλικές μυστικές υπηρεσίες εναντίον του Χίτλερ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα. Δεν ασχοληθηκε ποτέ με αυτό το θέμα, όπως πάρα πολλοί εκείνη την περίοδο. Είχε την δική του σκέψη, πνεύμα και αλλά θέματα σημαντικότερα, όπως το θέμα του σοσιαλισμού τον οποίο καθάρισε από τον Μαρξ και επίσης ολο το βάρος ήταν στο θέμα της τεχνικής, όπως έλεγε, της τεχνολογίας και την επιρροή της στον άνθρωπο. Επίσης έγραψε ενάντια στον αστικό κόσμο με βαριές εκφράσεις.
ΔιαγραφήΟπότε αγαπητέ, βλέπεις ότι είχε να ασχοληθεί. Έγραψε και σε εφημερίδες του εθνικοσοσιαλισμου κάποια άρθρα για τους Εβραίους, το αναφέρω στο δοκίμιο μέσα.
Όσον αφορά το δεύτερο ερώτημα, όχι δεν είχε καμία σχέση με μυστικές υπηρεσίες Άγγλων. Τα γραπτά του ήταν ενάντια σε αυτό το έθνος, αφού τους θεωρούσε εχθρους.
Τώρα όσον αφορά για τον Χίτλερ, αναφέρω με λεπτομέρειες πια η σχέση του. Λένε ότι ήταν αμεσα μπλεγμένος με τους αξιωματικούς που προσπάθησαν να δολοφόνησαν τον Φυρέρ αλλά ο ίδιος ο Φυρέρ τον προστάτευσε με την διαταγη: Τον Junger δεν τον ακουμπά κανεις.
Αυτα για την ώρα. Αυτό που πρέπει να δει κάνεις στην τεράστια αυτή μορφή είναι το ΕΡΓΟ του. Μην μπλέκουμε ιδεολογίες με τα υπόλοιπα. Ο καθένας στον τομέα του
Το λέω γιατί η εφημερίδα του Γκαίμπελς, ο λαϊκός παρατηρητής τον είχε κατηγορήσει ως ενάντιο του φυλετισμου. Δε νομίζω ότι δεν ασχολήθηκε ποτέ με το θέμα, όπως γράφεις φιλτατε. Οι αξιωματικοί που πήγαν να σκοτώσουν τον Χίτλερ επίσης, το έκαναν σε συνεργασία με τις αγγλικές μυστικές υπηρεσίες. Δεν ξέρουμε αν είχε ανάμειξη αλλά είχε κατηγορηθεί για συμμετοχή στην απόπειρα δολοφονίας από μέλη του κόμματος
ΔιαγραφήΠολλά έχουν λεχθεί, ειπωθεί. Λογικό ότι θέλει μπορεί να λέει ο καθένας. Για τον συγκεκριμένο ομως κάνεις δεν μπορεί να πει,, να αποδείξει, να κατηγορήσει. Είναι σε άλλη διάσταση και μόνο αν κάποιος τον μελετήσει ίσως καταλάβει κάτι. Είναι υπεράνω ιδεολογιων. Ότι είχε να πει το έγραψε με τον δικόν του μοναδικό τρόπο.
ΔιαγραφήΕνάντια στους αστου με μίσος, πολέμησε, έγραψε. Δημιούργησε φιγούρες όπως ο Εργάτης, ενάντια στον μαρξισμο και την αστική τάξη. Δημιούργησε τον Επαναστάτη.. τον Άναρχο που καταρρίπτει τον αναρχισμός. Πολέμησε την νεωτερικοτητα, την λαίλαπα του μοντερνισμός.
Ήταν πάντα ενάντια στην πολιτική.. και βγείκε αληθινος. Ας αφήσουμε τα παρασκήνια, αυτά μας έφαγαν και ας δουμε την ουσία επιτέλους.
Ευχαριστώ και πάντα διαθεσιμος
Τοξικομανης ήταν;
ΔιαγραφήΤι ακριβώς ψάχνεις για να καταλάβω? Να τον βγάλεις κατι αχρηστο? Δεν θα μπορεσεις ούτε εσύ ούτε εγώ, είμαστε πολύ...λίγοι για αυτό. Οπότε άδικα προσπαθείς να βγάλεις " ψαρια" . Καλύτερα σε άλλη θάλασσα, πιο ρηχή και ήρεμη. Διάβασε αν θέλεις το δοκίμιο.
ΔιαγραφήΠροσπάθησε να καταλάβεις τι θέλει να πει. Μετά αν μπορέσεις ξεκινά τα έργα του που ειναι επιπέδου Νιτσε, Σπεγκλερ και αλλων ιερών τεράτων της διανόησης. Μιλουσε με τον Χαιντεγκερ, Καρλ Σμιτ και ανταταλλασαν αποψεις( εμεις δεν χωραμε εκει)...Έπειτα αν πάλι μπορέσεις, μπορείς να τον αποδομησεις, αλλά με στοιχεία καη να τον αντικρούει με πνεύμα.
Απαντώ με καλή θέληση.
Ένας άνθρωπος που έζησε έναν αιώνα, έζησε 2 πολέμους παγκοσμιους, έζησε μια Γερμανία την δεκαετίες 1920, 1930 1940, και μάλιστα με πρωταγωνιστές ρόλο, τον ψυχρό πόλεμο και την τελική παρακμή της Ευρώπης.. κάτι έχει να πει!!!
Αν έπινε, αν κάπνιζε αν ..αν..αν..αν...δεν έχει καμία σημασία. Αλλιώς άνετα σε παραπέμπω στην πολεμική δράση του Β Πολέμου που ίσως ειναι πιο κατανοητή.
Επαναλαμβάνω. Πρώτα βλέπουμε τι έχει να προσφέρει σε επίπεδο ιδεών, σκέψης προτάσεων. Και εκεί δεν τον ακουμπαμε.
Ναι έκανε κάποια πειράματα σε μεγάλη ηλικία με ουσίες, έγραψε και δοκίμιο για την εμπειρία του. Και ενημερωτικά, το έργο του ο Εργάτης αποτέλεσε μια βάση για την ιδεολογία του μεσοπολέμου.
Αυτά και καλή συνέχεια
Η ακατάπαυστη συγγραφική σας δραστηριότητα ενοχλεί σφόδρα γνωστούς -και εμφανιζόμενους υπό προβιά εθνικοσοσιαλιστή εκδότου- ταβερνιαρέους και εστιάτορες, αγαπητέ. Το ίδιο και η επιμελής προσπάθεια των εκδόσεων που φιλοξενούν τον λαμπρό κάματο της πνευματικής σας παραγωγής. Οι μονίμως μεθυσμένοι ναυαγοί της ζωής επιχειρούν να δημιουργήσουν εντυπώσεις εκ του μηδενός χρησιμοποιώντας ως πρόφαση τον φημολογούμενο εθισμό του συγγραφέως σε ναρκωτικές ουσίες. Αγνοείστε τους και παρακάμψτε τους μονίμως εγκεφαλικά ναρκωμένους.
ΔιαγραφήΒρε ζουζούνι Τέλη, πάλι φιτιλιές ανάβεις;
ΔιαγραφήΚώστα τι του απαντάς, τρολαρρει για να σπάσει πλάκα σε κάθε ανάρτηση είναι μέσα
ΔιαγραφήΗ ταξική πάλη υπό εθνικοσοσιαλιστικό πρίσμα
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://mavreslegeones.blogspot.com/2023/07/blog-post_27.html
Όποιος θέλει ας διαβάσει και έπειτα να συζητησουμε
ΑπάντησηΔιαγραφήΚόκκαλο ο junger ε; Έπινε κι αυτός της ασπιρίνες της Μπάγιερν... Και μετά έγραφε θολοκουλτουριαρικα.
ΑπάντησηΔιαγραφήNαι και έπαιζε pro
ΔιαγραφήΤάδε έφη σερβιτόρος του μεθυσμένου εστιάτορα που διαβάζει Στόκο 12:06 π.μ.
ΔιαγραφήΣυνεχίζεται να με λοιδορείτε και να ειρωνευεστε τα γραφόμενα μου... Ο τύπος ήταν μονίμως κλασμενος με βαθιά ψυχολογικά κοινώς τρελακιας.
ΔιαγραφήΨάξε Κωνσταντίνε να μάθεις πως και γιατι πέθανε ο γιος. Για ναυάγια θα μιλάμε τώρα...
Δεν πρόκειται να απαντήσω σε άτομα ανώνυμα και άσχετα. Η απάντηση βρίσκεται πιο κάτω και την λέει ο Junger για μένα. Απλά έβαλα τον όρο "αδαείς", για να μην βάλω άλλον όρο. Σε πολεμική δεν πρόκειται να μπω. Όποιος θέλει πραγματικά να μιλήσουμε για Junger είμαι διαθέσιμος. Τον έχω μελετήσει πάρα πολύ, μελετησει τα σημαντικότερα βιβλία σε βάθος, οπότε ο πυχης είναι πολύ ψηλά. Να είστε όλοι καλά και συνεχιζουμε
ΔιαγραφήΑνώνυμος ναι άσχετος όχι.
ΔιαγραφήΕάν προκύψουν οι κατάλληλες συνθήκες για διάλογο θα χαρώ να σου ανοίξω τα μάτια.
Δεν νομίζω όμως να μπορείς.. μείνε κρυμμένος και θέλεις πολύ διάβασμα για να μιλησουμε
ΔιαγραφήΠολύ παιχνιδιάρης μας βγήκε ο ιππέας. Όλο ζαβολιάρικα σχόλια γράφει. Χιουμοράκι, ειρωνείες, τρολιές. Κοίταξε φίλε μου φάση αυτοί που το παίζουν αυταρχικοί και άντρουλες να μας τη βγαίνουν στο πολύ συναισθηματικό στο τέλος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓύρνα στο μπουνκερ σου μωρή κραγμένη κότα
Διαγραφή:Θα πρέπει να αφήσουμε στους αδαείς το δίκιο, γιατί τους παρηγορεί μην έχοντας κάτι άλλο να πουν"...Ernst Junger
ΑπάντησηΔιαγραφή