Συζήτηση με συναγωνιστή, μιας ακόμη πρωτοβουλίας, μιας νησίδας αντίστασης και ενός πυρήνα εθνικιστικού, που σε πείσμα όλων όσων επιθυμούν να μονοπωλήσουν τον εθνικισμό, δείχνουν πως ο εθνικισμός βρίσκει διεξόδους πολιτικής επιβίωσης.
Συνέντευξη λοιπόν, με έναν σύντροφο της συλλογικότητας ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ από την Θεσσαλονίκη. Ευχής έργον, τον τρόπο δράσης τους και τις πρωτοβουλίες τους, να ακολουθήσουν όλοι οι Έλληνες εθνικιστές και εθνικοκοινωνιστές.
1) Σύντροφοι πείτε μας μερικά λόγια σχετικά με την πρωτοβουλία σας, τις δραστηριότητες σας και τον Ιδεολογικό και Πολιτικό σας προσανατολισμό.
Όπως αναφέρουμε και στην ιστοσελίδα μας, είμαστε μια ομάδα νέων Εθνικιστών που δρα στην πόλη της Θεσσαλονίκης με σκοπό την αφύπνιση των συμπολιτών μας. Εντασσόμαστε κατά κύριο λόγο στον Αυτόνομο Εθνικιστικό αγώνα αλλά και στο πλευρό όλων των ανεξάρτητων και ανιδιοτελών φωνών Εθνικής Αντίστασης. Με συντροφικότητα και αλληλεγγύη προχωράμε για το Σοσιαλισμό και την Πατρίδα.
2) Στις μέρες μας η πολιτική και οι πολιτικοί, έχουν πάρει αρνητική σημασία. Ένας εθνικιστικός πολιτικός κόσμος, μπορεί να επαναπροσδιορίσει αυτούς τους όρους;
Καλώς ή κακώς αυτό αποτελεί μια πραγματικότητα. Από τη μία καλώς γιατί απαξιεί κατά κύριο λόγο αυτούς που με τις πολιτικές τους κατέστρεψαν την Πατρίδα μας και από την άλλη κακώς γιατί η μπάλα παίρνει και εμάς.
Από κει και πέρα σαφώς και ένας εθνικιστικός πολιτικός κόσμος μπορεί να επαναπροσδιορίσει αυτούς τους όρους, αλλά όχι ασκώντας πολιτική με τον πολιτικάντικο τρόπο που απλά θέλει να μαζέψει τα ψηφαλάκια μέσω της εκλογικής διαδικασίας, αλλά δείχνοντας ότι νοιάζεται πραγματικά για τα συμφέροντα του Λαού, στεκόμενος στο πλευρό του χωρίς να αναζητά κάποιο κέρδος, πέραν του να τον αφυπνίσει!
Εξάλλου η εμποροπανήγυρη των εκλογικών αντιπροσώπων πάντοτε θα μας βρίσκει απέναντι της ! Αυτού του είδους πολιτική απευθύνεται αποκλειστικά σε καιροσκόπους.
3) Ποιος θεωρείτε πως πρέπει να είναι, ο προσανατολισμός του εθνικιστικού κινήματος και ειδικότερα του αυτόνομου ρεύματος;
Κατά κύριο λόγο θα πρέπει να εστιάσουμε στην απομάκρυνση από τον καταναλωτισμό, τη δημιουργία μιας Ελληνικής κοινωνίας μέσα στο καπιταλιστικό μόρφωμα της Ελλαδικής κοινωνίας, τη δημιουργία Εθνικιστικών δομών, συλλογικοτήτων αλληλεγγύης και εμπιστοσύνης, μηχανισμών ικανών να δώσουν ιδεολογικές λύσεις σε τοπικό επίπεδο και να δώσουν το νόημα της αυτονομίας που στη συνέχεια θα οδηγήσει στην κατανόηση του εθνικού και σοσιαλιστικού δημιουργήματος.
Να καταφέρουμε να συσπειρώσουμε γύρω μας ένα μεγάλο μέρος της νεολαίας και να διαδώσουμε την ουσία της πολιτικής, ιδεολογικής, ατομικής και εθνικής αυτονομίας.
4) Τι άποψη έχετε για το εθνικιστικό κίνημα του χθες και τι άποψη για το κίνημα του αύριο;
Δυστυχώς όλα αυτά τα χρόνια δεν μπόρεσε να δημιουργηθεί κάτι ουσιαστικό. Δεν μπόρεσε δηλαδή το Εθνικιστικό κίνημα να ξεφύγει από ακροδεξιές αντιλήψεις. Το κίνημα του αύριο που ονειρευόμαστε είναι ένα κίνημα το οποίο θα έχει αναδείξει επιτέλους σωστά όλες τις πτυχές της Ιδεολογίας μας και που θα έχει δημιουργήσει τις δομές μέσα στην κοινωνία, ώστε την κατάλληλη στιγμή, σε μια σημαντική κρίση, να είναι προετοιμασμένο.
5) Η βαρύτητα του έργου μας, πρέπει να πέσει στην πολιτική δράση ή την ιδεολογική οριοθέτηση; Κοινώς πρώτα η δράση ή η ιδεολογική καθαρότητα;
Σαφώς και μας ενδιαφέρει η δράση, αλλά αυτό προϋποθέτει την εσωστρέφεια, την αναζήτηση δηλαδή ταυτότητας των ατόμων που συναποτελούν μια ομάδα. Πρώτα έρχεται η συνειδητοποίηση και μετά η εξωστρέφεια. Γιατί αν δεν ξεκαθαρίσουμε πρώτα εμείς το ποιοί είμαστε και τι θέλουμε, θα δημιουργηθεί κάτι το στρεβλό που κάποια στιγμή θα είναι καταδικασμένο να καταρρεύσει.
6) Τι κατάσταση επικρατεί στην πόλη σας, τόσο σε σχέση με τα πολιτικά όσο και με τα οικονομικά; Υπάρχει το αντίστοιχο εθνικιστικό κενό, με την υπόλοιπη χώρα;
Σε πολιτικό επίπεδο τα πράγματα είναι κάπως ισορροπημένα. Παραδοσιακά η Θεσσαλονίκη είναι μια πατριωτική (με την αστική έννοια) πόλη και αυτό έχει να κάνει κυρίως και με το θέμα του Μακεδονικού. Από την άλλη όμως λόγω των Πανεπιστημίων δεν λείπει και η αριστερίστικη πλευρά όπως συμβαίνει σε όλες τις φοιτητουπόλεις.
Τον τελευταίο καιρό όμως και ειδικότερα μετά την εκλογή Μπουτάρη, πολλά ακούγονται για τζαμιά, ονομασία οδού με το όνομα του σφαγέα των Ελλήνων Κεμάλ, Παρέλαση Γκέι με την χορηγία του Δήμου, τα οποία φυσικά η πλειοψηφία δεν τα υποστηρίζει.
Σε οικονομικό επίπεδο τα πράγματα είναι δύσκολα όπως σε όλη την Ελλάδα. Επιχειρήσεις βάζουν λουκέτα, απολύσεις, υπερβολικά λίγες προσλήψεις, με αποτέλεσμα η ανεργία να έχει φτάσει στο 26% γενικά, ωστόσο υπάρχουν τομείς όπως η οικοδομή όπου το ποσοστό αγγίζει το 70%.
Όσον αφορά το Εθνικιστικό κομμάτι, δεν θα θέλαμε να μιλήσουμε για τις άλλες πόλεις, αλλά συγκεκριμένα στη δική μας όντως υπάρχει εθνικιστικό κενό και θέλουμε να πιστεύουμε ότι αυτό με τον καιρό θα αλλάξει.
7) Τι ίσως είναι αυτό, που κατά την άποψη σας, δεν άφησε το εθνικιστικό κίνημα να φτάσει εκεί που θα θέλαμε, τόσο αριθμητικά όσο και ποιοτικά;
Πιστεύουμε στην φράση που λέει ότι το ψάρι βρωμάει απ' το κεφάλι. Οι λάθος επιλογές και οι φάλτσες διαταγές των αυτοδιαφημισμένων “ηγετών”, η μη δημιουργία πραγματικής Εθνοκοινωνικής ταυτότητας για λόγους ψηφοθηρίας από την ακροδεξιά και κατά συνέπεια το Εθνοκοινωνικό κίνημα να έχει ταυτιστεί με αυτήν, κολλώντας και την αναμενόμενη ρετσινιά του μπατσόφιλου παρακρατικού και όλα τα σχετικά, με αποτέλεσμα να γίνεται αποκρουστικό στα μάτια του κόσμου.
Επίσης η προσκόλληση σε πρόσωπα, σύμβολα και καταστάσεις του παρελθόντος όπου σήμερα δεν έχουν κανένα αντίκτυπο στην κοινωνία και προκαλεί ενός είδους "εσωστρέφεια" - "εσωτερική κατανάλωση" στον χώρο.
8) Η ακροδεξιά έχει μπει για τα καλά στο πολιτικό σκηνικό. Είναι ανάχωμα προς τον εθνικισμό ή μήπως λειτουργεί ευεργετικά για εμάς;
Δεν θα μπορούσε να αποτελεί κάτι διαφορετικό από ανάχωμα. Η ακροδεξιά είναι ένα είδος βαλβίδας ασφαλείας του Συστήματος για να προφυλαχθεί από τυχόν άνοδο του Εθνοκοινωνικού κινήματος.
9)Υπάρχει τάση ενώσεως των Ευρωπαϊκών εθνικισμών ή η Ευρώπη τείνει προς τοπικιστικούς εθνικισμούς και ακροδεξιές επιλογές;
Κρίνοντας από τις συνεργασίες που υπάρχουν σε επίπεδο μουσικού φεστιβάλ και από τις συμμετοχές Ευρωπαίων Εθνικιστών σε κάποιες μεγάλες εκδηλώσεις (πχ Πορεία στη Δρέσδη, Πορεία για τον Μίκη Μάντακα κα) θα λέγαμε πως μάλλον υπάρχει τάση ενώσεως των εθνικισμών.
10) Σε ποιόν άξονα και σε τι είδους δραστηριότητες, επιλογές και κατευθύνσεις, πρέπει να αναζητήσουμε διέξοδο ώστε να αναβαθμίσουμε την εθνικιστική πολιτική;
Για αρχή, θα πρέπει να γίνει απαγκίστρωση από στρεβλωτικές απόψεις που μας θέλουν λάτρεις και νοσταλγούς συνταγματαρχών και κατ’ επέκταση ανελεύθερων δικτατορικών καθεστώτων, Βασιλιάδων, αστυνομικών και αστυνομοκρατίας κτλ, όπως επίσης να ξεφύγουμε από μουμιοποιημένες τυπολατρίες του παρελθόντος και να καταλάβουμε ότι όλα τα πράγματα, από ένα διάστημα και μετά, μπαίνουν στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας.
Κατ' επέκταση λοιπόν, διάδοση νεωτεριστικών απόψεων που θα επιφέρουν τη νεωτερικότητα στη σκέψη και τη δράση και θα αναθεωρήσουν τους ορίζοντες και τα όρια του Εθνικιστικού χώρου, ενάντια σε κάθε πεπαλαιωμένη νοοτροπία, ανόργανη και άχρηστη μπροστά στον κόσμο που ορθώνεται απειλητικά μπροστά μας. Ο μοντερνισμός πάνω σε αυτό όχι μόνο επιβάλλεται, αλλά και δίνει αέρα αισιοδοξίας για τις προοπτικές ενός κινήματος.
Δημιουργία νέων συμβόλων που θα δώσουν ένα νέο όραμα και θα χαράξουν μια πορεία προς το μέλλον.
Και τέλος, ανάδειξη του κοινωνικού προφίλ της Ιδεολογίας μας, που δυστυχώς ο λεγόμενος χώρος (κατά πλειοψηφία) έχει λησμονήσει είτε ηθελημένα είτε όχι, όλα αυτά τα χρόνια.
11) Ουκ ολίγοι μας κατηγορούν για αντιγραφή του Ιταλικού Φασισμού, του Γερμανικού Εθνικοσοσιαλισμού κλπ. Εν τέλει ο Εθνοκοινωνισμός μας, μπορεί να απαλλαγεί από την προπαγάνδα της Δημοκρατίας, έτσι ώστε να προωθήσει τις δικές του εθνοφυλετικές και κοινωνικές ιδέες;
Τα κινήματα αυτά ανήκουν στην ιστορία. Το θέμα είναι να έχουμε τη δική μας ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ. Στοιχεία πρέπει να λαμβάνουμε όχι μόνο από αυτές τις ιδεολογίες αλλά γενικότερα από όλους τους πολιτικούς χώρους και μέσα από τη σύνθεση ιδεών θα προκύψει κάτι ανατρεπτικό.
Επίσης να μην ξεχνάμε πως σημασία έχει η Ιδέα και όχι η Ιδεολογία και πως δεν σημαίνει ότι επειδή μια Ιδεολογία εφαρμόστηκε κάποια στιγμή στην ιστορία, εφαρμόστηκε και αλάθητα. Έχουμε δικαίωμα στην αναπροσαρμογή, βάσει των συνθηκών που υπάρχουν σήμερα, απαλλαγμένοι από δογματισμούς και στερεότυπα και από την κακώς εννοούμενη “Ιδεολογική Ορθότητα” του χώρου μας.
12) Η Ελληνική κοινωνία τείνει προς τον πολιτικό πατριωτισμό, όμως Δεξιές και ακροδεξιές επιλογές, (ενίοτε και αριστερές) απορροφούν αυτή την ενέργεια. Ποιος ο λόγος για τον οποίο η κοινωνία δεν απέρριψε ακόμα τον πολιτικό άξονα;
Η ελληνική κοινωνία είναι μια κατά βάση αστική συντηρητική κοινωνία. Το τρίπτυχο "Πατρίς - Θρησκεία - Οικογένεια", οι ενέσεις του συστήματος, τα πρόσωπα, αλλά και η έλλειψη γενικότερης παιδείας... Η δεξιά και η ακροδεξιά έλκουν ακόμα κι ας βρωμούν από μακριά.
13) Σε ευχαριστώ για την συνέντευξη και εύχομαι καλή συνέχεια στον αγώνα.
Και εγώ ευχαριστώ! Θα ήθελα να σημειώσω πως κατά κύριο λόγο απαντάω προσωπικά ως αυτόνομος οπότε κατ' επέκταση αυτό σημαίνει ότι δεν εκφράζω κατ’ανάγκη τις θέσεις όλων των αυτόνομων συναγωνιστών στη Θεσσαλονίκη.