Ομάδα τέχνης Bleeps.gr / Loquitur Muros (Ομιλούντες Τοίχοι)



του Αλεξόπουλου Στέλιου.







Αν δεν βλέπαμε σε έναν τοίχο ενός επαρχιακού δρόμου την υπογραφή τους και  το δημιούργημα τους δεν θα τους γνωρίζαμε για αρκετό καιρό. Στο εν λόγω
stencil δέσποζε η προσωπογραφία του Ιωάννη Καποδίστρια. Του εθνικού κυβερνήτη που δολοφονήθηκε δυστυχώς από ελληνικά χέρια με εντολή των ξένων πρεσβειών …










Κάτω από την μορφή του μια υπενθύμιση «αυτοί που με δολοφόνησαν σαν αυτούς που σας κυβερνάνε». Το μήνυμα που περνάει στο υποσυνείδητο του αναγνώστη είναι απλό και ξεκάθαρο. Τόσα χρόνια από την λήξη (;) της Ελληνικής επαναστάσεως του 1821 και είναι σαν τίποτα να μην έχει αλλάξει στην πολιτική κατάσταση της χώρας, σαφέστατα είμαστε ακόμα υπό κατοχή …



Bleeps.gr είναι το όνομα μιας ομάδας νέων που ασχολείται με την πολιτικοποιημένη τέχνη των δρόμων τα graffiti και τα stencils. Το μήνυμα τους άκρως αντικαπιταλιστικό και μάλιστα με πατριωτικές αναφορές και συμβολισμούς στα έργα τους.



Οι μαρκαδόροι τα stencils και τα πινέλα γίνονται τα δικά τους «όπλα» που στοχεύουν την υποκρισία της ραγιάδικης  νεοελληνικής κοινωνίας καθώς και το σύγχρονο καπιταλιστικό σύστημα που δυναστεύει τον Λαό και την Πατρίδα. Ανάμεσα σε άλλα η θρησκεία ο καταναλωτισμός αλλά και η πολιτική είναι μερικά από τα θέματα που τους απασχολούν.



Δεν ξέρω αν είναι δηλωμένοι εθνικιστές ή «φασίστες» όπως κάποιοι θα σπεύσουν να υποθέσουν αλλά σίγουρα δεν υιοθετούν στο ελάχιστο τα γνωστά για τον μηδενισμό τους και φυσικά χιλιοειπωμένα συνθήματα και τσιτάτα που έχουμε συνηθίσει από την πλειοψηφία της ελληνικής «αριστεράς». Οι εν λόγω νεολαίοι λένε αυτό που νιώθουν χωρίς να βάζουν μια ταμπέλα τόσο στους ίδιους όσο και στα έργα τους.



Πρόσφατα έτυχε να γνωρίσω ένα από τα μέλη της ομάδας τους. Με πληροφόρησε για ένα βίντεο που έφτιαξαν και θεωρώ σημαντικό να το μοιραστώ με τους συναγωνιστές τους φίλους και τους αναγνώστες του ιστολογίου «Μαύρος Κρίνος». Πρόκειται για το ντοκιμαντέρ «Loquitur Muros» (Ομιλούντες Τοίχοι). 


Όπως γράφει κάποιος στο διαδίκτυο:



«Πέρα από την street art, που αφιερώνει ένα μεγάλο κομμάτι του οκταλέπτου, δείχνει και μια εικόνα της Αθήνας που και αυτή προσπερνάς, μα αυτή τη φορά εκούσια. Άστεγοι, πόρνες και χρήστες, όλα αυτά τα άτομα που βρίσκονται σε δύσκολη θέση μπαίνουν μπροστά στην κάμερα, μην αφήνοντας σου άλλη επιλογή παρά μόνο να τους προσέξεις. Επίσης, στο εν λόγω ντοκιμαντέρ υπάρχουν και ενδιαφέρουσες απόψεις περί οικονομίας που σηκώνουν σοβαρή συζήτηση»

Αν  το δούμε με την στενή ιδεολογική «ματιά» σίγουρα θα διαφωνήσουμε σε κάποια - ελάχιστα είναι η αλήθεια – σημεία όπως κάποιες εικόνες ή κάποια λόγια του αφηγητή, όμως η προσπάθεια αυτή δίνει σε ελάχιστα λεπτά άμεσες απαντήσεις που άλλοι προσπαθούν να αναλύσουν σε  ώρες. Το βίντεο αυτό αποκαλύπτει την σύγχρονη κατοχή που επιβάλλει η ZOG και θεωρεί τα έθνη απλά γρανάζια στην μηχανή του παγκόσμιου κέρδους.


Οι εικόνες είναι συγκεκριμένες και 100% ρεαλιστικές… αλλοτριωμένοι ιθαγενείς με σημάδια κόπωσης και ηττοπάθειας, ξένοι που απλά αρέσκονται να βιώνουν την σύγχρονη καπιταλιστική πραγματικότητα και «ζουν» δίπλα μας χωρίς καμιά συνείδηση για το οτιδήποτε, χρήστες ναρκωτικών ουσιών τα θύματα ενός σύγχρονου πολέμου που όλοι ξεχνούν, γραφικές φιγούρες που δεν έχουν σήμερα να προτείνουν το παραμικρό παρά μόνο υπομένουν τον κατοχικό ζυγό. 



Όλα αυτά τα πρόσωπα ανακατεύονται στα τσιμέντα της σύγχρονης τερατούπολης που λέγεται Αθήνα και η προσπάθεια αυτή είναι μόνο κάποιες εικόνες του σύγχρονου θεάτρου.


Ιδού το σύγχρονο δημιούργημα της αστικής δημοκρατίας. Μια πόλη που ζουν ζωντανοί που είναι όμως ήδη νεκροί … απλά δεν το ξέρουν !

6 σχόλια:

  1. Ελληνας Rapσωδος24/6/12 4:34 π.μ.

    Παρακολουθω το μπλογκ καιρο και θα θελα να δω να θιγεται διαφορα θεματα, το σημερινο px ηταν μια ευχαριστη εκπληξη. Θα χε ενδιαφερον να μιλησετε πχ για τα ναρκωτικα,θεμα που αφορα αμεσα την ελληνικη νεολαια,μεγαλο κομματι της λογω αγνοιας καταληγει σε εφιαλτικες καταστασεις, τη στιγμη που οι "μεγαλοι" ειτε αδιαφορουν ειτε αφοριζουν χωρις να καταλαβαινουν οτι ο συντηρητισμος οχι μονο δεν βοηθαει αλλα κανει χειροτερη την κατασταση.

    Εχει αρκετο ενδιαφερον να συγκρινουμε το graffiti (και την street art γενικοτερα) στην Αθηνα του σημερα με την αφετηρια της στην Αμερικη.
    Το graffiti ειναι ενα απο τα 4 στοιχεια του χιπχοπ και εκτος απο το οτι ομορφαινει τους μουντους τοιχους της αστικης μιζεριας, μπορει να περασει αμεσα και γρηγορα μηνυματα που περιεχουν συμπυκνωμενα νοηματα.

    Ετσι λοιπον στην Αμερικη το hiphop,το graffiti και οχι μονο ηταν εκτος απο τροπος εκτονωσης των αφρικανων σκλαβων,και ενας τροπος αντιδρασης του και εκφρασης της οργης του θυμου που τους προκαλουσαν οι πολυ αντιξοες συνθηκες διαβιωσης.
    Ναρκωτικα,πορνεια,οπλα,εξευτελισμος απο την αστυνομια και μπολικες ιστοριες απο αμερικανικες μεγαλουπολεις ηταν καποια συχνα θεματα.

    Στην αθηνα του σημερα βλεπουμε παρομοιες καταστασεις αν και υπαρχουν διαφορετικοι συσχετισμοι. Εχουμε κοινωνικη εξαθλιωση,προβληματα με ναρκωτικα,υπεραριθμους λαθρομεταναστες που αναγκαζονται να ζουν στην εξαθλιωση και οσο παει χειροτερευει τοσο η δικια τους ζωη οσο και εμας των ελληνων.

    Η αναγκη για εναν διαφορετικο κοσμο ειναι παραπανω απο επιτακτικη. Ελπιδα υπαρχει,καμμια φορα λουλουδια ανθιζουν στο τσιμεντο.Δεν πτοουμαστε απο την αστικη μιζερια,ειμαστε αταραχοι,χαμογελαμε,δυνατοι.

    Για την πρεζα η κυρια ευθυνη ειναι τοσο του κρατους, οσο και της κοινωνιας που το εχει ακομα ταμπου θεμα και ετσι στην ουσια διαωνιζει την αγνοια και την ημιμαθεια. Επιστημονικη,σφαιρικη,οσο το δυνατον αντικειμενικκη προσεγγιση ειναι το ελαχιστο που πρεπει να γινει στα πλαισια του λεγομενου "Harm Reduction".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος24/6/12 4:36 μ.μ.

    νομιζω οτι εχουν ενα αναρχικο προφιλ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος25/6/12 3:07 π.μ.

    Μπράβο παιδια! καλη προσπαθεια και συγχαρητηρια για το site

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. δεν πιστεύουμε στην λογοκρισία ... θα παραμείνουν τα σχόλια ως έχουν !

    δεν είναι αναρχικοί αυτό είναι το μόνο σίγουρο ...

    για το άλλο σχόλιο δεν μας απασχολεί αν οι μαύροι εκφράστηκαν μέσα από αυτό αλλά το μήνυμα τους ΣΗΜΕΡΑ στην ελληνική κοινωνία !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος26/6/12 8:44 π.μ.

    η πολιτικοποιημενη τέχνη τέτοιου επιπέδου είναι κάτι πρωτοφανές για την χώρα μασ, φυσικά ο τρόπος αυτης τησ εκφρασης μόνο άναρχικα στοιχεία δεν έχει μιας και σε αρκετές βόλτες στην αθήνα και γενικώς τα σημεία που στεγάζουν τα έργα κάθε άλλο εκτοσ από "ενοχλητικα" μπορούν να χαρακτηριστούν διότι ένα εγκαταλειμμένο οίκημα ή χιλιόβαμένοι τοίχοι με συνθηματα που από πάνω τουσ φιλοξενούν αυτα τα έργα δεν μπορώ να το θεωρησω βανδαλισμό αλλά λειτούργημα . και επίσης τα μυνήματα είναι πάντα έξυπνα και σωστά , πρώτον γιατί δεν περνούν πολιτική θέση δεύτερον διότι χρησιμοποίουν ένα υπέροχο στοιχείο στα έργα τουσ την αρχαία ελληνική ομορφιά και τα ελληνικα πρότυπα που τιμούνται δεόντως ζωγραφισμένα σε τοίχους με λεπτομέρεια μιασ και είναι κατά την γνώμη μου πάντα ο καλύτεροσ τρόπος για να τιμήσουμε τουσ προγόνους μασ (διότι πρότυπα σαν και αυτα την σήμερον ημέρα τείνουν να εξαφανίζονται σκοπίμως αρχίζοντας από την παιδεία μασ) λοιπόν ένα μεγάλο μπράβο και ευχαριστώ από εμενα σε όλα αυτα τα άτομα που φροντίζουν να λένε με έναν σύγχρονο τρόπο εκφρασης πωσ την ελληνική ομορφιά δεν την αλλάζουν με τίποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος26/6/12 6:54 μ.μ.

    Με ποια λογια/εικονες του βιντεο διαφωνειτε και γιατι ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να επικοινωνήσετε άμεσα με την συντακτική ομάδα μας καθώς και για συνεργασία στην αρθρογραφία, νέες κυκλοφορίες βιβλίων και περιοδικών, ενημέρωση σχετικά με νέα ιστολόγια, απορίες, διαφωνίες, μουσικά νέα ή labels, ομιλίες και εκδηλώσεις, προτάσεις στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση: blackmilitiagr@gmail.com

Η συντακτική ομάδα δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Ο κάθε αναγνώστης μπορεί να εντοπίζει τη θεματική περιοχή που τον ενδιαφέρει από το πλαίσιο δεξιά του ιστολογίου που αναγράφονται στο μενού αρχειοθέτησης ιστολογίου.

Οι διαχειριστές δεν πρόκειται να απαντήσουν σε υβριστικά ή προβοκατόρικα σχόλια ή σε ερωτήσεις που οι απαντήσεις δόθηκαν ή θα δοθούν σε άρθρα της.

Απαντήσεις θα υπάρξουν μόνο αν κριθεί απαραίτητο αναλόγως την περίπτωση και σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας στην ενότητα «Μια υπενθύμιση προς τους αναγνώστες» που θα πρέπει να διαβαστεί ΠΡΩΤΑ πριν υπάρξει επικοινωνία.

Τα σχόλια που θα είναι άσχετα με την κύρια ανάρτηση θα διαγράφονται πλην εξαιρέσεων.

Σχόλια που θα προσπαθούν να δώσουν πληροφορίες σε ιδεολογικούς εχθρούς και στο ανθελληνικό κράτος θα διαγράφονται επίσης.

Σχόλια που θα είναι σε ευγενικά πλαίσια ακόμη και αυτά με αυστηρή κριτική προς την συντακτική ομάδα ή άλλες αυτόνομες και ανένταχτες ομάδες και πολιτικές κινήσεις θα εγκρίνονται αν αυτά συνεισφέρουν στην ενδυνάμωση της κινηματικής δυναμικής.

Τα σχόλια σας να είναι MONO σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή.

Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια ΔΕΝ δημοσιεύονται.

Επειδή ΔΕΝ υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται.

Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish). Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί, μετά από έγκριση των διαχειριστών. Υβριστικά, ειρωνικά, συκοφαντικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.

Οι αναρτήσεις δεν είναι απαραίτητο να εκπροσωπούν το σύνολο της συντακτικής ομάδας.

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των άρθρων με μόνη προϋπόθεση να υπάρχει αναφορά στην πηγή.