«Αντίθετα στο ρεύμα τα κουπιά θέλουν γερά μπράτσα»
από τον πρόλογο του Σπύρου Σταθόπουλου στο βιβλίο του
Θεόδωρου Καραμπέτσου «Οι Αντιδραστικοί»
Σήμερα έχω μπροστά μου σχεδόν τελειωμένα τα χειρόγραφα του
«πολιτικού μυθιστορήματος», κι’ είναι όπως το περίμενα. Μου ζήτησε να το
προλογήσω. Και με μεγάλο ενθουσιασμό διαπίστωσα πως κανείς άλλος, ίσως, δεν θα
μπορούσε να χώσει το νυστέρι τόσο επιδέξια στο αρρωστημένο κορμί της Ιταλίας
στην δεκαετία 1965- 1975 όσο ο Θεόδωρος Καραμπέτσος.
Δεν υπήρξε απλά αυτόπτης
μάρτυς αλλά αγωνιστικά ενεργοποιημένος ολόκληρη την εποχή της έξαρσης του
ελληνικού εθνικισμού στην Ιταλία, για να μπορέσει ν’ αποδώσει τόσο ζωντανά όλο
το σκηνικό της πολιτικής βίας στην γειτονική μας χώρα. Θα μπορούσα να πω, πως η
αφήγηση γίνεται μυθιστορηματικά από κάποιο σημείο κι’ ύστερα μια και στην ουσία
πρόκειται για μία αυθεντική ιστορία. Μία από τις ιστορίες μας …
Σε άλλη
περίπτωση θα μπορούσα να πω, πως ο αναγνώστης μπορεί ν’ αντιληφθεί που
σταματάει η πραγματικότητα και αρχίζει η φαντασία. Εδώ όμως θα πω το αντίθετο,
η πραγματικότητα ξεπερνάει την φαντασία όσο κι’ αν υπάρχουν και τέτοια στοιχεία
στο διήγημα. Το σίγουρο πάντως είναι πως ο συγγραφέας δεν είχε πρόθεση να
γράψει μυθιστόρημα γαρνιρισμένο μ’ όλα τα συστατικά του σύγχρονου πολιτικού διηγήματος.
Άλλες είναι οι προθέσεις του: Να βγάλει στην επιφάνεια το μεγαλείο μιας φούχτας
εθνικιστών αγωνιστών σ’ έναν πολιτικά αφιλόξενο γι’ αυτούς χώρο όπως η Ιταλία
της δεκαετίας 1965- 75 και να δώσει συγχρόνως τις πραγματικά μίζερες διαστάσεις
της πολυδιαφημισμένης «αντίστασης» των «δημοκρατικών Ελλήνων» ενάντια στο
καθεστώς της 21ης Απριλίου.
Εντυπωσιάστηκα από το γεγονός ότι ο Καραμπέτσος,
δεν γράφει με καμμία προκατάληψη σε σχέση με τις ιδεολογικές του θέσεις όταν
αγγίζει τους «αντιστασιακούς». Εξιστορεί μόνο την αλήθεια μ’ όλα της τα
ενδεχόμενα επακόλουθα. Θα ήταν βέβαια ακατανόητο, αν μέσα σ’ αυτές τις σελίδες,
ένας εθνικιστής συγγραφέας, δεν άφηνε να ξεχυθούν οι βροντές της εθνικιστικής
κοσμοθεωρίας που δεν έχουν καμμιά σχέση με καρικατούρες «φασισμού» όπως τους
μυρικάζουν οι «προοδευτικοί» γραφιάδες εναντίον μας. Και δεν σταματάει εδώ.
Έντεχνα, μέσα στο σενάριο της βίας, των πολιτικών μηχανοραφιών, της δολοπλοκίας
και αριστερής τρομοκρατίας σ’ όλα τα επίπεδα της ιταλικής ζωής, ξεπετάγεται ένα
σημαντικό μέρος της παγκόσμιας Δεξιάς διανόησης. Σπέγκλερ, Πρετσολίνι, Τζιόραν,
Νίτσε, μπαίνουν τόσο απλά και τόσο αυθόρμητα στο διήγημα. Και εδώ θα φανεί
ξεκάθαρα κάθε έλλειψη προκατάληψης από μέρους του συγγραφέα όταν ο Καραμπέτσος,
εκφράζεται με θαυμασμό για τον προοδευτικό Χένρυ Μίλλερ.
Το δεύτερο μέρος του
βιβλίου είναι η επιστροφή στην Ελλάδα. Η καυστική κριτική της Απριλιανής
επαναστάσεως από καθαρά εθνικιστική σκοπιά. Οι αγώνες και οι διώξεις της
«μεταπολίτευσης»σε βάρος των «στιγματισμένων» εθνικιστών. Το δράμα και το
ξεπούλημα της Κύπρου, οι πόθοι και τα πάθη των καθηλωμένων σε αναγκαστική
απραξία, εθνικιστών. … Και μετά το τέλος …
Το τόσο επίκαιρο τέλος θα μεταφέρει τον
αναγνώστη στις μέρες μας. Ξεκινάει απ’ την τρομοκρατία στην Ιταλία,
τελειώνοντας με την τρομοκρατία στην Ελλάδα. Η «Ιταλοποίηση» σ’ όλο της το
μεγαλείο. Δεν θα διακινδυνέψω περισσότερα. Για ένα πράγμα είμαι σίγουρος. Ο
Καραμπέτσος μ’ αυτό το βιβλίο αγγίζει την καρδιά κάθε Έλληνα εθνικιστή και τον
οπλίζει για τους αγώνες που έρχονται, χωρίς να χάνεται σε φιλοσοφικά ευχολόγια
και νεφελώματα. Το διήγημα είναι ζωντανό, ατόφιο, μαχητικό σαν τον ίδιο τον
εμπνευστή του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να επικοινωνήσετε άμεσα με την συντακτική ομάδα μας καθώς και για συνεργασία στην αρθρογραφία, νέες κυκλοφορίες βιβλίων και περιοδικών, ενημέρωση σχετικά με νέα ιστολόγια, απορίες, διαφωνίες, μουσικά νέα ή labels, ομιλίες και εκδηλώσεις, προτάσεις στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση: blackmilitiagr@gmail.com
Η συντακτική ομάδα δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.
Ο κάθε αναγνώστης μπορεί να εντοπίζει τη θεματική περιοχή που τον ενδιαφέρει από το πλαίσιο δεξιά του ιστολογίου που αναγράφονται στο μενού αρχειοθέτησης ιστολογίου.
Οι διαχειριστές δεν πρόκειται να απαντήσουν σε υβριστικά ή προβοκατόρικα σχόλια ή σε ερωτήσεις που οι απαντήσεις δόθηκαν ή θα δοθούν σε άρθρα της.
Απαντήσεις θα υπάρξουν μόνο αν κριθεί απαραίτητο αναλόγως την περίπτωση και σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας στην ενότητα «Μια υπενθύμιση προς τους αναγνώστες» που θα πρέπει να διαβαστεί ΠΡΩΤΑ πριν υπάρξει επικοινωνία.
Τα σχόλια που θα είναι άσχετα με την κύρια ανάρτηση θα διαγράφονται πλην εξαιρέσεων.
Σχόλια που θα προσπαθούν να δώσουν πληροφορίες σε ιδεολογικούς εχθρούς και στο ανθελληνικό κράτος θα διαγράφονται επίσης.
Σχόλια που θα είναι σε ευγενικά πλαίσια ακόμη και αυτά με αυστηρή κριτική προς την συντακτική ομάδα ή άλλες αυτόνομες και ανένταχτες ομάδες και πολιτικές κινήσεις θα εγκρίνονται αν αυτά συνεισφέρουν στην ενδυνάμωση της κινηματικής δυναμικής.
Τα σχόλια σας να είναι MONO σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή.
Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια ΔΕΝ δημοσιεύονται.
Επειδή ΔΕΝ υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται.
Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish). Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί, μετά από έγκριση των διαχειριστών. Υβριστικά, ειρωνικά, συκοφαντικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Οι αναρτήσεις δεν είναι απαραίτητο να εκπροσωπούν το σύνολο της συντακτικής ομάδας.
Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των άρθρων με μόνη προϋπόθεση να υπάρχει αναφορά στην πηγή.