Panzer Division Marduk: μια σύντομη κουβέντα γύρω απ’ το cancel culture στο metal με αφορμή το live

 

του Noeton

Το πρώτο Σαββατοκύριακο του Νοεμβρίου (2-3/11) η μουσική Μαύρη Ίλη Αρμάτων MARDUK παρελαύνει στην πρωτεύουσα για όχι μία αλλά δύο εμφανίσεις, μια κίνηση της μπάντας που ξεχωρίζει καθώς σε καμία άλλη χώρα δεν θα εμφανιστούν δύο μέρες back-to-back στο tour του φετινού χειμώνα. Μάλιστα για την δεύτερη μέρα η μπάντα υπόσχεται ένα εντελώς διαφορετικό setlist από το επίσημο του tour. 

Οι Σουηδοί θρύλοι του Black Metal μας επισκέπτονται δώδεκα χρόνια μετά το τελευταίο τους πέρασμα από τη χώρα μας, όταν έσπερναν τον πανικό με τους Αμερικανούς “Immolation”. Δεν ήταν όμως και η τελευταία φορά που έγινε προσπάθεια να παίξουν στην Ελλάδα καθώς το 2019 το προγραμματισμένο live τους ακυρώθηκε λόγω … «τεχνικών δυσκολιών στην μετακίνηση» της μπάντας, κάτι που είχε συμβεί και το 2008. Συμπτώσεις …

Κάθε φορά που μια μπάντα του ακραίου Black Metal επισκέπτεται τη χώρα μας, ανοίγει η γνωστή κατινοσυζήτηση από τις κόκκινες κουτσομπόλες για τα «πιστεύω» των μελών κάθε μπάντας, τι σημαίνει το «περίεργο» patch που φοράει ο drummer, αν ο τραγουδιστής είχε ή δεν είχε σχέση με γνωστή αντιφασίστρια του metal πενταγράμμου (truestory), αν η κιθάρα τόλμησε να αρνηθεί συνέντευξη στο vice κι αν ο μπασίστας είχε όμορφα παιδικά χρόνια (πάντα το μπάσο την πληρώνει, νόμος) … 

Σαν άλλες θείτσες σηκώνουνε το δάχτυλο και ρωτάνε ευθαρσώς «τίνος είσαι συ;» και «τί γνώμη έχεις για τον Αδόλφο Χίτλερ;» περιμένοντας με σταυρωμένα τα χέρια την «σωστή» απάντηση ειδάλλως κάηκες … κι όταν λέμε κάηκες εννοούμε μπήκες στην «λίστα» των «κακών» κι απαγορευμένων συγκροτημάτων που ανέβασε κάποιο they/them στο reddit και την αντέγραψε το σκληροτράχηλο … αντιφασιστικό «δίκτυο μεταλλάδων» που στήνει diy live ενάντια στον καπιταλισμό με τις ευχές του δημάρχου. Άλλωστε η κούτρα επανάσταση είναι το ψωμοτύρι του antifa. Αυτό, η λεξιμαγεία και η βρωμερή ηθικολογία του.

Δόξα τον … «Εξαποδώ» στο Black Metal ποτέ δε ζητήσαμε αποδοχή από το κοινωνικό, θρησκευτικό και πολιτικό status quo. Ακόμα και στο μουσικό κομμάτι οι διαφορές που έχει η βάση των οπαδών αυτής της μουσικής με άλλους «μεταλλάδες» είναι πολλές και είναι πασιφανείς. Στο Black Metal δε μείναμε στη μπύρα και στο acab (μας αρέσουν αμφότερα) αλλά περάσαμε σε πολύ βαθύτερα και σκοτεινότερα μονοπάτια και όχι μόνο θεματικά ή στιχουργικά:

Από τους Γνωστικούς των Dissection μέχρι τους εθελοντές M8l8th στο μέτωπο της Ουκρανίας, το Black Metal ήταν πάντα η ηχητική, «πολιτιστική» έκφανση της βίας, του θανάτου της αδράνειας. Ένα μη-μελωδικό «δράσε ή σκάσε» κόντρα σε κάθε καθωσπρεπική τάση, είτε μουσική είτε πολιτική.

Οι Marduk ήταν εκεί από την αρχή της… «Σκανδιναβικής Άνοιξης». Από τους προπάτορες του δεύτερου κύματος του Black Metal, οι Σουηδοί τα έχουν δει κυριολεκτικά όλα. Τα πρώτα υπόγεια live, τα ακραία εξώφυλλα, το κυνήγι από την αστυνομία και τις τοπικές ενορίες (όταν ακόμα είχαν κάποια επιρροή στην κοινωνία), το support με φραγκοδίφραγκα να βγουν τα demo, τα zines και φυσικά τις πασίγνωστες δολοφονίες που τάραξαν τότε τη σκηνή και όχι μόνο. Στην πορεία βέβαια έζησαν και τα όμορφα που ονειρεύεται κάθε μπάντα: world tours, συμβόλαια δυνατά, κι άλλα tours, Wacken, ακόμα περισσότερα tours, τρελές πωλήσεις δίσκων και ένα fanbase που μεγαλώνει διαρκώς. Και πολλά tours. 

Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η κωμωδία που λέγεται αντιφασιστικό κίνημα. Μακάρι βέβαια να έμενε ως κωμωδία αλλά αυτός ο θίασος με την στήριξη των πάντων, από μπάτσους, δημοσιογράφους μέχρι πολιτικούς, κατάφερε και μετατράπηκε σε έναν όχλο που έχει πετύχει λίγες φορές ευτυχώς να ακυρώσει εμφανίσεις συγκροτημάτων όπως οι Marduk. Τα τελευταία χρόνια βέβαια η … πλακίτσα τελείωσε και μπάντες όπως οι Mgła, οι Marduk και άλλοι παίζουν κανονικότατα με πλήθος κόσμου να κρέμεται σε κάθε riff τους. 

Στο σημείο αυτό θα έγραφα για μεταπολιτική και δομές κλπ. αλλά είναι συζητήσεις που στον «χώρο» έχουνε γίνει πολλάκις και μια ακόμα αποψάρα δεν θα άλλαζε κάτι. Η δράση, όπως προείπαμε, υπερνικά κάθε αράδα και θεωρία. Μπορεί η ανίερη μουσική του Black Metal να μην πολιτικοποιήθηκε ποτέ επίσημα (πλην των εξαιρέσεων του NSBM) αλλά είναι η nostra musica, η δικιά μας μουσική. Θεωρώ ότι όλο το «μαύρο» μουσικό φάσμα αποτελεί κατ’ επέκταση μια δομή του Παγκόσμιου Εθνικισμού. 

Απ’ την Αργεντινή μέχρι την Ιαπωνία και απ’ το Ιράν μέχρι το Κεμπέκ του Καναδά «έχει δικά μας παιδιά» που απέρριψαν το γκλαμουριλίκι της ροκ, την επιφανειακότητα του thrash, την εφηβική καύλα του punk και έγραψαν μουσικές για την «ελίτ», την κάστα ανθρώπων που καλείται να καβαλήσει την τίγρη στα ζοφερά χρόνια της Kali Yuga. 

Μια κάστα ανθρώπων που συνειδητοποιεί το Memento Mori, όπως μας θυμίζουν οι Marduk σε αυτό το tour, αντιλαμβάνεται το πεπερασμένο της ζωής μας, αρνείται το παραμυθάκι της μετά θάνατον επιβράβευσης και ρίχνεται στο πεδίο της μάχης όχι απλά σαν «άνθρωποι ανάμεσα στα ερείπια» αλλά σαν «λύκοι ανάμεσα στα πρόβατα» που προτού ανοικοδομήσουν, ήρθαν να πάρουν εκδίκηση … 

Χαιρετίζουμε με περηφάνια τους ανθρώπους που προχωράνε σε πολιτιστικές κινήσεις (είτε στο θέατρο, είτε στη μεγάλη οθόνη είτε στις τέχνες γενικά) που πάνε κόντρα σε κάθε νεοφιλελέ και αντιφασιστικό παράσιτο που μιαίνει τον καλλιτεχνικό χώρο σε μια προσπάθεια να γίνει κυρίαρχος του κοινωνικού γίγνεσθαι και του τρόπου έκφρασης των ανθρώπων. 

Εν προκειμένω, θαυμάζουμε και επαινούμε τους διοργανωτές συναυλιών που δεν λυγίζουν στην πίεση των παρακρατικών σκυλιών που διαχρονικά το γαύγισμα τους είναι πολύ πιο δυνατό απ’ το δάγκωμα τους. 

Στηρίζουμε με την παρουσία μας και την ενέργεια μας τα live όπου και όποτε γίνονται.

Για το Black Metal

Για τον Άνθρωπο που Έρχεται

Για Εμάς

“We are a Blaze in the Northern Sky

the next Ten Thousand Years are OURS!”


19 σχόλια:

  1. Ανώνυμος7/10/24 11:22 π.μ.

    Black metal legions

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος8/10/24 1:01 π.μ.

    Τι κραυγές, τι φρικιά, τι υπόνομος...? Ελληνόπουλα είστε εσείς?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος8/10/24 7:46 μ.μ.

      είμαστε τα ελληνόπουλα που δεν έχεις συνηθίσει

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος9/10/24 12:02 π.μ.

      Εξόχως αμφιλεγόμενος ο αυτοπροσδιορισμός Ελλήν για τους ακροατές μιας σατανιστικής αναρχικής μουσικής. Περισσότερο αμφιλεγόμενη η διάθεση συναισθηματικής συνδέσεως ακροατών τοιούτων γούστων με την κοσμοθεωρία του εθνικοσοσιαλισμού. Ο εθνικοσοσιαλισμός είναι πρωτίστως αισθητική βίου που αποκλείει εκπροσώπους της μάζας από την κορυφή της ιεραρχίας του.

      Διαγραφή
    3. Γνήσιο ελληνόπουλο9/10/24 1:24 π.μ.

      "Εσύ στην τέχνη σου,
      κι εμείς υποκουλτούρα..."

      Διαγραφή
    4. Είμαστε ό,τι γουστάρουμε. Ταξική Συνείδηση κι Αναρχο-Ναζισμός!

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος9/10/24 10:47 μ.μ.

      12:02 δηλαδή οι ΕΣ τι μουσική ακούνε; Επίσης θα ήθελα να μου απαντήσεις! Την παραδοσιακή και την λαϊκή μουσική την ακούς; Και ποια είναι η γνώμη σου για το ρεμπέτικο; Αυτά δεν κάνουν την ελληνική λαϊκή παραδοσιακή μουσική; Και αν ναι ποια οι σχέση τούς με τον χιτλερισμο σαν
      κουλτούρα σε σχέση με εμάς τούς Έλληνες; Ποια είναι τα κοινά που μοιραζόμαστε διαχρονικά με τους Γερμανούς σαν λαός; Σαν ψυχοσύνθεση ή κουλτούρα; Επειδή μίλησες για κοσμοθέαση. Όσο για την αισθητική το καταλαβαίνω που είπες αλλά τι σχέση έχει η διασκέδαση με τα φρονήματα ;

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος11/10/24 1:43 π.μ.

      Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ., Μαύρος Κρίνος και Μποβιάτσος φέρετε ακέραιη την ευθύνη για τη μετατροπή του αυτόνομου εθνικοσοσιαλισμού από περιβάλλον ελπιδοφόρων προσδοκιών σε χαβούζα συναθροίσεως αποτυχημένων μεσόκοπων χασικλήδων. Ενδέχεται οι Σταμάτης και Κώστας να απολαμβάνουν την ιδιότυπη ηγεμονία τους σε ένα πολιτικό χαμαιτυπείο καφενόβιων υποκειμένων. Έκαστος με τους υποστηρικτές της αισθητικής του υποστάσεως. Ο Μαύρος Κρίνος γιατί να προμοτάρει την έξαρση χουλιγκάνικης χυδαιότητας υπό την εκδοχή του heavy metal, του rock&roll και των κάφρων του πεζοδρομίου; Σε τι τον ωφελεί να υποσκάπτει και εν τέλει να αποκόπτει τον ομφάλιο λώρο της πολλά υποσχόμενης εκκινήσεως του ιστολογίου του, ακολουθώντας έναν εντέχνως πυροδοτούμενο παροξυσμό καφρίλας και ανωριμότητος;

      Διαγραφή
    7. Οι χαρακτηρισμοί επιστρέφονται. Πίσω από την ανωνυμία σου μπορείς να γράφεις ότι θέλεις. Αν βρεις χρόνο και ήθος επώνυμα και δημόσια.

      Διαγραφή
    8. Ανώνυμος11/10/24 5:25 μ.μ.

      Τον πούλο από τον αυτόνομο εθνικισμό, γεροανώμαλε !

      Διαγραφή
    9. Ανώνυμος11/10/24 5:31 μ.μ.

      Νέος Αλέκος μας προέκυψε. Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί οι τρεις καμπαλέρος της αυτονομίας (Μαύρος Κρίνος- Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ.- Μποβιάτσος) έχετε τέτοια εμμονή με την επωνυμία. Θα δώσει επιτέλους κανείς σας μια απάντηση;

      Διαγραφή
    10. Απάντηση πήρες. Και στην τελική ποιος είσαι για να υπάρξει διάλογος μαζί σου; Εκπροσωπείς κάποια τάση κάποια ομάδα έστω; Εκπροσωπείς κάποιον σύλλογο ή κίνηση του χώρου; Δεν υπάρχει πρόβλημα με το σχόλιο σου διότι λίγο πολύ γνωριζόμαστε και μπορούν κάποιοι να κρίνουν και την μουσική και το αν κάποιοι είναι ... χασικλήδες όπως γράφεις.

      Διαγραφή
    11. Διότι δειλε τενεκε, μόνο όταν έχεις μια υπόσταση ανθρώπινη μπορούμε να μιλήσουμε.. αλλιώς είσαι όπως έχω ξαναπεί.. ΕΙΣΑΙ μια μασημένη τσίχλα στην σόλα των πλοίων παπουτσιών μου..

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος9/10/24 2:59 π.μ.

    Παρακμη και μηδενισμος το black metal.... δλδ σε τι διαφερει απο το τραπ;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος11/10/24 1:48 μ.μ.

      Συγκρίνεις το Black Metal και δη το NSBM με την τραπ; Έλεος ρε φίλε...

      Διαγραφή
  4. Απίστευτο άρθρο για μια μυθική μπάντα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ! Το εκτιμώ!

      Διαγραφή
  5. Ανώνυμος9/10/24 5:43 μ.μ.

    Ο εθνικοσοσιαλισμός 12:02, αποκλείει και τους ψυχανώμαλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μουσική πανδαισία, ήχοι γεμάτοι συναίσθημα, στίχοι μαγικοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να επικοινωνήσετε άμεσα με την συντακτική ομάδα μας καθώς και για συνεργασία στην αρθρογραφία, νέες κυκλοφορίες βιβλίων και περιοδικών, ενημέρωση σχετικά με νέα ιστολόγια, απορίες, διαφωνίες, μουσικά νέα ή labels, ομιλίες και εκδηλώσεις, προτάσεις στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση: blackmilitiagr@gmail.com

Η συντακτική ομάδα δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Ο κάθε αναγνώστης μπορεί να εντοπίζει τη θεματική περιοχή που τον ενδιαφέρει από το πλαίσιο δεξιά του ιστολογίου που αναγράφονται στο μενού αρχειοθέτησης ιστολογίου.

Οι διαχειριστές δεν πρόκειται να απαντήσουν σε υβριστικά ή προβοκατόρικα σχόλια ή σε ερωτήσεις που οι απαντήσεις δόθηκαν ή θα δοθούν σε άρθρα της.

Απαντήσεις θα υπάρξουν μόνο αν κριθεί απαραίτητο αναλόγως την περίπτωση και σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας στην ενότητα «Μια υπενθύμιση προς τους αναγνώστες» που θα πρέπει να διαβαστεί ΠΡΩΤΑ πριν υπάρξει επικοινωνία.

Τα σχόλια που θα είναι άσχετα με την κύρια ανάρτηση θα διαγράφονται πλην εξαιρέσεων.

Σχόλια που θα προσπαθούν να δώσουν πληροφορίες σε ιδεολογικούς εχθρούς και στο ανθελληνικό κράτος θα διαγράφονται επίσης.

Σχόλια που θα είναι σε ευγενικά πλαίσια ακόμη και αυτά με αυστηρή κριτική προς την συντακτική ομάδα ή άλλες αυτόνομες και ανένταχτες ομάδες και πολιτικές κινήσεις θα εγκρίνονται αν αυτά συνεισφέρουν στην ενδυνάμωση της κινηματικής δυναμικής.

Τα σχόλια σας να είναι MONO σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή.

Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια ΔΕΝ δημοσιεύονται.

Επειδή ΔΕΝ υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται.

Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish). Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί, μετά από έγκριση των διαχειριστών. Υβριστικά, ειρωνικά, συκοφαντικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.

Οι αναρτήσεις δεν είναι απαραίτητο να εκπροσωπούν το σύνολο της συντακτικής ομάδας.

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των άρθρων με μόνη προϋπόθεση να υπάρχει αναφορά στην πηγή.