Κάποτε, τὸ 1975, ὁ ἀριστεροδημοκράτης καὶ κάπως ἀνοιχτόμυαλων ἠθῶν σκηνοθέτης, Πάολο Παζολίνι, ἀνέλαβε τὸ ἀντιφασιστικὸ ξέπλυμα τῆς μεταπολεμικῆς πλουτοΔημοκρατίας, στὴν χώρα τῆς ἁγίας ἔδρας τῶν παιδεραστῶν, γυρίζοντας τὴν ταινία «120 μέρες στὰ Σόδομα».
Ἡ ταινία ἔχει γιὰ φόντο της τὸ
καθεστὼς τῆς Ἰταλικῆς Κοινωνικῆς Δημοκρατίας, ποὺ ἐγκαθίδρυσε στὴν κωμόπολη
Σαλό τῆς Βόρειας Ἰταλίας ὁ Μουσολίνι μετὰ τὴν ἀνατροπή του στὴν Ρώμη. Στὴν ὑπόθεση
ἀκόλαστοι καὶ ἀδυσώπητοι φασίστες παίρνουν ἐννιὰ ἀγόρια καὶ ἐννιὰ κορίτσια γιὰ
νὰ τὰ μετατρέψουν σὲ δούλους μέσω τῆς ὑποβολῆς τους σὲ ποικίλες σεξουαλικές
διαστροφές, βιασμοὺς καὶ βασανιστήρια ἕως ὅτου κορέσουν τὴν σαδιστική τους δίψα
μὲ τὴν δολοφονικὴ κατακρεούργηση τῶν θυμάτων τους. Μεγάλο κρίμα ποὺ δὲν
πρόλαβαν νὰ τὰ σώσουν οἱ Ἀμερικανοὶ ἀπελευθερωτές, ποὺ ἐκείνη τὴν ὥρα ἀποβιβάζονταν
στὸν ἰταλικὸ νότο. Τὸ σενάριο δὲν βασίζεται σὲ πραγματικὴ ὑπόθεση, ἀλλὰ ἀπηχεῖ ἀποκλειστικὰ
τὴν νοσηρὴ φαντασία τοῦ σκηνοθέτη.
Ὁ τίτλος τῆς ταινίας εἶναι παρμένος ἀπὸ τὸ ὁμώνυμο βιβλίο τοῦ
μαρκησίου ντὲ Σὰντ, ἀπὸ τὸν ὁποῖον προῆλθε καὶ ὁ ὅρος «σαδισμός», τὸν ὁποῖο ἔβγαλε
ἀπὸ τὴν φυλακὴ ἡ (μεγάλη) Γαλλικὴ Ἐπανάσταση, μιᾶς καὶ ὁ μαρκήσιος, ἐκτὸς ἀπὸ τὰ
ποικίλα βασανιστήρια ποὺ τελοῦσε γιὰ νὰ διεγείρει τὰ σεξουαλικά του πάθη, ἦταν
βέρος Δημοκράτης, καὶ μάλιστα ὀπαδὸς τῆς «ἄμεσης δημοκρατίας» (τῆς «καλῆς»). Ὁ
Σὰντ ἔγραψε τὰ «120 μέρες στὰ Σόδομα» -ἴσως τὸ σημαντικότερο ἔργο του- λίγο
προτοῦ οἱ Γάλλοι Ἐπαναστάτες κάψουν τὴν Βαστίλη καὶ ἐκδώσουν τὸ διάταγμα τῆς ἀπόλυσής
του. Ὁ ἀπελευθερωμένος μαρκήσιος ἀναμείχθηκε στὰ ἐπαναστατικὰ γεγονότα ἐκείνου
τοῦ καιροῦ κι ἔγραψε τότε κι ἕνα δοκίμιο «Πάνω στὴν ἄμεση δημοκρατία καὶ τὴν ἀπάτη
τῶν ἐκπροσωπήσεων».
Ὁ Σὰντ, μὲ τὰ ἔργα του, ὑπῆρξε πρωτοπόρος φιλόσοφος τοῦ
Διαφωτισμοῦ, φέροντάς τον στὶς ἔσχατες λογικές του συνέπειες. Ἡ αὐθεντία τοῦ
Θεοῦ ἀντικαθίσταται ἀπὸ τὴν αὐθεντία τῆς Φύσης, ποὺ δὲν γνωρίζει τὸ «καλὸ» καὶ
τὸ «κακό», παρὰ μονάχα τὴν ἱκανοποίηση τῶν σωματικῶν ἐπιθυμιῶν, ποὺ μποροῦν
«φυσιολογικὰ» νὰ φθάσουν καὶ μέχρι τὸ ἔγκλημα. Ἡ ἐξέγερση κατὰ τῆς καταπίεσης
κάθε παραδοσιακῆς καὶ συμβατικῆς ἠθικῆς πραγματοποιεῖται ἐν ὀνόματι τῶν
δικαιωμάτων τοῦ ἀνθρώπου στὴν ἀχαλίνωτη ἐπιδίωξη τῆς σωματικῆς ἡδονῆς.
Ὁ διαφωτισμένος καὶ (ἀμεσο)δημοκράτης μαρκήσιος, ἀπὸ τὸν ὁποῖον
ὁ Παζολίνι ἐμπνεύστηκε τὸ ἀντιφασιστικὸ κινηματογραφικό του πόνημα, ἀποδίδοντας
τὰ λόγια καὶ ἔργα του στοὺς «κακοὺς» φασίστες, φαίνεται ὅτι ἦταν πολὺ μπροστὰ ἀπὸ
τὴν ἐποχή του. Οὔτε ὁ Ροβεσπιέρος οὔτε κι ὁ Βοναπάρτης μπόρεσαν νὰ ἀνεχθοῦν τὴν
παρεξηγημένη ἐλευθεροφροσύνη τοῦ ἄτακτου μαρκήσιου, κι ἔτσι ἀφοῦ τὸν ἔστειλαν ἀπὸ
φυλακὴ σὲ φυλακή, πέθανε, τελικά, σὲ ἄσυλο φρενοβλαβῶν, ἐνῶ τὸ φιλολογικό του ἔργο
ἀποδεικνύει περίτρανα ὅτι ἦταν πολὺ καλὰ στὰ μυαλά του.
Δύο αἰῶνες μετὰ τὸ ἔργο του θὰ τὸ μελετήσουν εἰς βάθος ἀνοιχτόμυαλοι
λογοτέχνες, διανοούμενοι καὶ ψυχαναλυτές, γιὰ νὰ τὸ ἀνακηρύξουν σὲ ἀριστούργημα.
Εἶναι πιὰ ἡ ἐποχὴ ποὺ ἀρχίζει νὰ πνέει γιὰ τὰ καλὰ ὁ ἄνεμος τῆς ἐλευθερίας, μιᾶς
καὶ γλυκοχάραζε ὁ Αὐγερινὸς τῆς Μαζικῆς Δημοκρατίας ἐν μέσω τῆς μεταπολεμικῆς
Καταναλωτικῆς Κοινωνίας τῆς Δύσης. Ἐπιτέλους, στὶς μέρες μας τὸ ἔργο τοῦ Σὰντ
δικαιώθηκε, ὄχι στὰ βιβλία τῶν προοδευτικῶν διανοούμενων, ἀλλὰ αὐτὴν τὴν φορὰ
στὴν πράξη.
Ὅσοι δὲν καταλαβαίνουν, ἄς κοιτάξουν γύρω τους καὶ θὰ
καταλάβουν. Κι ἐπειδὴ τὸ ψάρι μοσχομυρίζει ἀπ’ τὸ κεφάλι, ἄς ξεκινήσουν ἀπὸ τὰ ἤθη
τῆς «καλῆς κοινωνίας» καὶ τῶν πάσης φύσεως κορυφαίων λειτουργῶν τοῦ
πολιτεύματος. Ἄς ξεκινήσουνε ἀπὸ τὰ ἤθη τῶν μεγαλοσχημόνων τῆς ἁγίας Δημοκρατίας γιὰ νὰ φθάσουνε στὰ ἤθη τοῦ
«παιδόφιλου» τῆς γειτονιᾶς. Κι ὅποιος φουκαρατζίκος θέλει νὰ γίνει ἕνας μικρὸς
Σάντ, ἄς μὴν ξεχνάει ὅτι τὸ «ὅ,τι φᾶμε, ὅ,τι πιοῦμε, τελίτσες» εἶναι πρωτίστως
μιὰ ἰδεολογία γιὰ τοὺς ἰσχυροὺς δημοκράτες. Ἐπειδὴ ὁλόκληρες κοινωνίες τὸ ἐναγκαλίσθηκαν
καὶ τὸ κρατᾶνε σφιχτὰ γιὰ νὰ μὴν τοὺς φύγει «παίρνοντας πίσω τὴν ἐλευθερία
τους» δὲν σημαίνει κιόλας ὅτι ἔγινε γι’ δαῦτες.
Ἀξίζει, πάντως, νὰ δεῖτε τὴν ταινία τοῦ Παζολίνι. Εἶναι ἡ εἰκόνα ἀπὸ τὸ παρόν καὶ τὸ μέλλον τῶν ἀρχιερέων τῆς πλουτοδημοκρατίας καὶ τῶν παιδιῶν τῆς σύγχρονης πλεμπάγιας. Ἀργότερα ξεκινῆστε ἕνα εἰδησιογραφικὸ ταξίδι στὰ δίκτυα παιδεραστίας τῆς Οὐάσιγκτον -ἀλλὰ καὶ τὶς πρόσφατες εἰδήσεις γιὰ δεκάδες ὑποθέσεις παιδοβιασμοῦ ἀπὸ πράκτορες τῆς CIA- γιὰ νὰ προσγειωθεῖτε στὴν χώρα τοῦ Λιγνάδη καὶ τοῦ καλοῦ ἀνωτάτου ταγοῦ τῆς δικαιοσύνης, ποὺ εἶναι ἁπλῶς ἡ ψηλότερη κορφὴ τοῦ παγόβουνου.
Ανεβάζετε εσείς άρθρα από τις εκδόσεις Έξοδος και κάποιοι "διαφωτιστές ναζί" θα κάνουν την έξοδο του Μεσολογγίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα κανονοστάσια των Μεσολογγιτών είχαν ονόματα του Κοραή και του Πολωνού Ιακωβίνου Κοστιούσκο. Στο Μεσολόγγι είμαστε με την Οθωμανική Αυτοκρατορία, ξεκαθαρα, πιστοί στο δόγμα "ησυχία και τάξη" της αντιδιαφωτιστικής Ιεράς Συμμαχίας που διάβαζε το θεό Ζοζέφ Ντε Μαιστρ*. Το 1821 η επανάσταση ηταν λάθος. Έπρεπε να περιμενουμε να την οργανώσει σωστά η ΦΛΕΦΑΛΟ.
Διαγραφή*"Από το 1815 και μετά οι αριστοκρατικές, συντηρητικές και καθολικές αξίες που επικρατούσαν πριν το 1789 στην Ευρώπη, επανήλθαν στο προσκήνιο και διαφυλάχθηκαν ευλαβικά στα δυσοίωνα πρωτόκολλα που υπογράφτηκαν από την Ιερά Συμμαχία. Εκεί όπου πριν βασίλευαν οι ιδέες του Ρουσσώ, εδραιώθηκαν τώρα εκείνες του Ζοζέφ ντε Μαιστρ και του Έντμουντ Μπερκ."
Μartin Travers, An Introduction to Modern European Literature
Πιάσατε απογευματινή βάρδια μπάτσοι νεοδημοκράτες χιτλερικοί; Έρχεται και νέο ξεβράκωμα. Αναμένετε...
Διαγραφή"Ο Ρουσσώ υποστήριξε ότι η εθνική βούληση δεν μπορεί να λειτουργήσει μέσω εκπροσώπων. ...Το σίγουρο είναι ότι το αντιπροσωπευτικό σύστημα αποκλείει άμεσα την άσκηση της κυριαρχίας, ιδίως εντός του γαλλικού συστήματος, όπου τα διακιώματα του λαού περιορίζονται στο να διορίζει εκείνους που διορίζουν...
ΔιαγραφήΕν ολίγοις, είναι αδύνατο να φανταστούμε νομοθεσία καλύτερα υπολογισμένη για να εκμηδενισθούν τα δικαιώματα του λαού...
Τι σημασία έχει για το Έθνος (το γράφει με Ε κεφαλαίο, για αυτούς που υποστηρίζουν ότι ο όρος έθνος ήταν γέννημα των φιλελέ και των ιακωβίνων) η μάταιη τιμή μιας εκπροσώπησης στην οποία παρεμβαίνει τόσο έμμεσα και όπου χιλιάδες άτομα δεν θα φτάσουν ποτέ."
Αφιερώμένο στα εστιατόρια made in USa που θέλουν αποσπάσματα από πρωτότυπα. Για τη δημοκρατία των καπιταλιστώντο γράφει, γκαρσόνια.
Ζοζέφ ντε Μεστρ, Κατά της Γαλλικής Επαναστάσεως, Καστανιώτης, 1999, σελίδα 229-230
Σόδομα και Γόμορρα γίνονται εδώ και χρόνια στα εστιατόρια της άκρας δεξιάς. Είναι αυτό που έλεγε ο Κνούντσεν. Κάποιοι υιοθέτησαν την εικόνα που έφτιαξαν για το χώρο τα μίντια των αντιπάλων μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως πρέπει να αποτελεί προαπαιτούμενο το να είναι κανείς ανώμαλος για να υπηρετήσει στις μυστικές υπηρεσίες των σύγχρονων κρατών και ιδίως των Αμερικανών. Αυτό δείχνει και η ταινία Οι τρεις μέρες του κόνδορα, με τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ. Η ταινία έχει βασιστεί σε μυθιστορημα που περιλαμβάνει αυτή την προβληματική. Οι παλιότεροι μπάτσοι αναρωτιούνται για τη διαστροφή της μεταπολεμικής γενιάς των κυπατζήδων τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι ο καπιταλισμός ηλίθιοι. Ο νομοτελειακός προορισμός της ηθικής φιλοσοφίας του Διαφωτισμού.
Η Γαλλική Επανάσταση πάντως διέγραψε τα χρέη που χρωστούσε ο κοσμάκης στους φεουδάρχες, κατάργησε τα φεουδαλικά δικαιωματα, απαλλοτρίωσε εκκλησιαστική περιουσία και τη μοίρασε στο λαό, κυνήγησε και τους άθεους, και τσάκισε τις κερδοσκοπικές εταιρείες αστών τραπεζιτών... Ο μοντερνισμός και μεταμοντερνισμός είναι άρνηση του Διαφωτισμού, αλλωστε η Σχολή της Φρανκφούρτης που γεννησε το μεταμοντερνισμό είχε ως μεγαλύτερο εχθρό της το Διαφωτισμό. Ο επαρατος αστικός κοινοβουλευτισμός είναι εβραϊκή αγγλοσαξωνική εκτροπή της αληθινά δημοκρατικής, με την αρχαία εννοια, res publica των Γάλλων Επαναστατών.
ΔιαγραφήΗ αθεη γαλλική επανασταση κυνήγησε άθεους; Τι λέτε ωρε γκαρσονια..
Διαγραφή"Ό,τι και αν έλεγε ο ντε Μαιστρ, οι συντηρητικοί έπρεπε να δράσουν μέσα από την επόμενη Βουλή των Αντιπροσώπων, έως ότου αισθανθούν έτοιμοι να την ανατρέψουν. Γι αυτό η φωνή του Bonald που ήταν υποχρεωμένος να ακούει τα επιχειρήματα των αντιπάλων του για να τα αποκρούει, ηχεί σήμερα πιο σύγχρονη.
ΔιαγραφήΟ Bonald επισήμαινε σαρκαστικά στους φιλελεύθερους ότι ενώ μαστίγωναν τα σκληρά φεουδαλικά καθεστώτα του παρελθόντος, ήταν ακριβώς η Γαλλία των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου εκείνη που είχε σβήσει τα δικαιώματα όλης της Ευρώπης. Τόνζε επισης τις καταστροφικές συνέπειες της σύγχρονης εκβιομηχάνισης.
Ποιος ήταν ο εχθρός του απλού εργαζόμενου, ρωτούσε ο Bonald. Ο αρχιμάστορας που εκπαίδευε τους μαθητευόμενούς του φιλοξενώντας τους μέσα στο ίδιο του το νοικοκυριό ή μήπως ο αστός εργοδότης, που διακήρρρυσε την ελευθερία της εργασίας αλλά έσπευδε να ποδοπατήσει τον αβοήθητο εργαζόμενο απαγορέυοτνας τις συντεχνίες του, έτσι ώστε να μπορεί να εκμεταλλεύεται χωρίς ακνέναν περιορισμό όλους εκείνους που οιδεξιότητές τους είχαν αντικατασταθεί από τους άκαρδους ρυθμούς της μηχανής"
John Weiss, Συντηρητισμός, ριζοσπαστική δεξιά, παραδοσιοκρατία, αντίδραση και αντεπανάσταση στην Ευρώπη 1770-1945, Θύραθεν, σελίδα 68.
Εκπληκτικός ο Bonald. Πότε το είπε αυτό;
Διαγραφή9:22 από το 1806 μέχρι το τέλος της ζωής του.
ΔιαγραφήΗ πνευματική σήψη ένεκα της προώθησης της αθεΐας και της απο-ιεροποίησης της ζωής, ο εκμαυλισμος των ηθών με το κυνήγι του εύκολου και γρήγορου πλουτισμού, η παρακμή τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό βίο απ' τη κορφή ως τα νύχια, είναι διάχυτη και κραυγαλέα με κορύφωση τα τέλη της δεκαετίας του '80 και την αποθέωση του λάϊφ στάϊλ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι μόνο πολιτικό-ιδεολογικό το ζήτημα της κατάπτωσης των αξιών. Παλαιότερα γνώριζες κομμουνιστές οι οποίοι πολιτευόντουσαν στη ζωή τους άκρως παραδοσιακά. Τώρα η εκπούστευση-εκπουτάνευση προωθείται απ' τους απογόνους βασιλοφρόνων και συντηρητικών τάχα μου.
Η πραγματική πολιτική αντιπαράθεση δεν θα πρέπει να είναι μόνο σε επίπεδο ιδεολογικό αλλά στον ημερήσιο βίο μας και στη προσωπική μας ζωή.
Πάντως η ταινία του "ανοιχτόμυαλου ηθών" Παζολίνι (την οποία μάλλον δεν έχετε δεί) περιλαμβάνει και μια προφητική σκηνή: Ένα ζευγάρι από το υπηρετικό προσωπικό κάνει μονογαμικό ετεροφυλόφιλο έρωτα σε ένα υπόγειο της βίλας όπου κατά τη διάρκεια του sex συλλαμβάνεται και εκτελείται από τους μελανοχίτωνες φρουρούς τους σημερινούς δηλαδή αντίφα μιας και ο μονογαμικός ετεροφυλόφιλος έρωτας αποτελούσε διαστροφή για την "εθνικιστική" τότε, "διεθνιστική" σήμερα διεφθαρμένη μπουρζουαζία που περιγράφει το "120 μέρες στα Σόδομα". (Είναι η εξουσία ηλίθιε). Φωτεινά και προφητικά πνεύματα όπως του Παζολίνι (που δολοφονήθηκε όπως δολοφονήθηκε) έδωσαν την πολιτιστική ηγεμονία στην αριστερά φίλε Σταύρο και όχι ταινίες της επταετίας για τους κομιτατζήδες στις οποίες μας έσερναν τότε οι θεολόγοι και οι γυμνασιάρχες δίκην υποχρεωτικού εκκλησιασμού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩστόσο υπήρχε κι ο Ταρκόφσκι...
Διαγραφή