Η νεολαία, η γενιά Beat και οι δεξιοί αναρχικοί, του Julius Evola (https://samuraithsdyshs.wordpress.com/)

Τον Φεβρουάριο του 1968, εμφανίστηκε στην Ιταλία μια συλλογή άρθρων του Evola με τίτλο «L’arco e la clava“ (Το τόξο και το ρόπαλο), που περιείχε και το σύνθετο και δύσκολο άρθρο “Η νεολαία, η γενιά Beat και οι δεξιοί αναρχικοί”. 

Στο άρθρο αυτό ο Evola, αναλύοντας το νεολαιίστικο κίνημα διαμαρτυρίας, θεώρησε την εξέγερση ενάντια στο υπάρχον σύστημα «νόμιμη», αλλά τη θεώρησε ταυτόχρονα κενή από αξίες και στερούμενη ανώτερης νομιμότητας. O Βαρόνος πραγματεύεται την κατάσταση μιας νέας γενιάς που ζει σε μια εποχή διάλυσης, χωρίς ρίζες και ένα αυθεντικό νόημα. 

Αυτή η «ξεριζωμένη» νεολαία στερείται δεσμών και περιορισμών, πράματα που ρύθμιζαν την ζωή παλαιότερα. Ιδιαίτερα με την κυριαρχία της αριστεράς σε πνευματικό επίπεδο, ήρθε η τελική παρακμή. Για να δούμε όμως αυτήν την σκέψη του Βαρόνου, με μερικά αποσπάσματα και σχόλια:

«Πολλά έχουν γραφτεί για το πρόβλημα της νέας γενιάς και των «νέων», πράγματι πάρα πολλά. Στις περισσότερες περιπτώσεις το θέμα δεν αξίζει καθόλου το ενδιαφέρον που του έχει αφιερωθεί και η σημασία που δίνεται μερικές φορές στη νεολαία γενικότερα, με το αντίστοιχο ενός είδους υποτίμησης όσων «δεν είναι νέοι», είναι παράλογη. 

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ζούμε σε μια εποχή διάλυσης, οπότε η συνθήκη που τείνει να επικρατεί όλο και περισσότερο είναι αυτή του «ξεριζωμένου», εκείνου για τον οποίον η κοινωνία δεν έχει πλέον νόημα, για αυτόν δεν το έχουν ούτε καν οι περιορισμοί που ρύθμιζαν την ύπαρξη και που για την εποχή που αμέσως μας προηγήθηκε – και η οποία συνεχίζεται ακόμη σε διάφορους τομείς – ήταν μόνο αυτοί του αστικού κόσμου και της ηθικής. 

Φυσικά οι νέοι έχουν επηρεαστεί ιδιαίτερα από αυτήν την κατάσταση και από αυτή την άποψη και η ανάδειξη ορισμένων προβλημάτων μπορεί να είναι θεμιτή. Μια νέα γενιά, επομένως, απλώς υποφέρει από την κατάσταση πραγμάτων. Αυτή δεν θέτει κανένα πραγματικό πρόβλημα ώστε να βρεθεί, ας πούμε, μια λύση, κάνει απλά μια χρήση που σίγουρα μπορεί να χαρακτηριστεί ηλίθια. 

Όταν αυτή η νεολαία ισχυρίζεται ότι δεν γίνεται κατανοητή, η μόνη απάντηση που πρέπει να δοθεί είναι ότι δεν υπάρχει απολύτως τίποτα για να καταλάβει. Ο υποτιθέμενος αντικομφορμισμός ορισμένων στάσεων, ανεξάρτητα από την κοινοτοπία τους, ακολουθεί κατά τ’ άλλα ένα είδος μόδας, μια νέα σύμβαση, επομένως είναι ακριβώς το αντίθετο μιας εκδήλωσης ελευθερίας. 

Αυτός ο τύπος «νεότητας» που ορίζεται μόνο από την ηλικία, αντιπροσωπεύεται έντονα, ειδικά στην Ιταλία. (ΣτΜ, πόσα κοινά με την σημερινή ελληνική νεολαία).

για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο στον σύνδεσμο εδώ ...

14 σχόλια:

  1. Hagbard Celine20/8/24 9:01 π.μ.

    The final war will be between Pavlov's Dog and Schoedinger's Cat.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος21/8/24 11:24 π.μ.

    Ρε παιδιά, χωρίς εμπάθεια, είμαι ο μοναδικός που δεν βγάζω άκρη διαβάζωντας τις μεταφράσεις του Μποβιάτσου; Δεν είμαι διάνοια, αλλά διακρίνω συντακτικά κενά και πολλές φορές τα νοήματα αναιρούν το ένα το άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος21/8/24 4:15 μ.μ.

      Εντάξει Φωτογράφε. Μόνο εσύ παίζεις την ελληνική στα δάχτυλα. Οι άλλοι ως γνωστόν είμαστε ανελλήνιστοι γραικύλοι με μηδενικές γνώσεις γραμματικής.

      Διαγραφή
    2. Ότι μπορεί ο καθένας αγαπητέ. Αυτό μπορώ γνωρίζοντας άπταιστα την Ιταλικη. Επίσης δεν ξέρω αν έχεις βέβαια και τις βάσεις να καταλάβεις κείμενα τέτοιου βάρους. Διότι εγώ ας πούμε, δεν μπορώ να καταλάβω εύκολα, Heidegger, στα ελληνικά κιόλας. Ω ακόμη και αρκετά του Νίτσε..
      Δεν είναι εύκολος ο Evola, ιδιαίτερα στα άρθρα του που έχουν να κανουν με μεταφυσικη

      Χρειάζονται πολύ γερές βάσεις και τρομερές γνώσεις. Όσο ζούμε μαθαίνουμε.
      Καξ άλλο ένα παράδειγμα για να καταλάβεις, σκέψου ότι ο Junger για το περίφημο " Ο Εργατης" είχε δηλώσει ότι μόνο ο Heidegger ο κατάλαβε..σε μια εποχή που το διάβασαν τέρατα γνώσης.
      Επαναλαμβάνω και χωρίς ίχνος κακίας. Θέλει δουλειά κάποιος να καταλάβει να μπορέσει να πιάσει ένα νόημα, σε τέτοια κείμενα. Και φυσικά δύσκολη τρομερά η μετάφρασή.
      Είμαστε εδώ να τα λέμε, πέρα από τους γνωστούς ανώνυμους ποντικους που απλά λόγω κόμπλεξ επειδή είναι αρκετά χαμηλού επιπέδου, απλά κρίνουν και βρίζουν.
      Πιστεύω να σε κάλυψα φίλε ανώνυμε.
      Προσπάθεια γίνεται.. ότι μπορούμε σε ατή τη μάταιη ζωή.

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος23/8/24 10:52 π.μ.

    Δεν αμφιβάλω φίλε Μποβιάτσε για την άπταιστη κατανόηση σου της ιταλικής. Τα ελληνικά σου γραπτά είναι πρόβλημα. Κατάλαβες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο ότι φαίνεται εσυ έχεις πρόβλημα κατανόησης της ελληνικής ανώνυμε δειλε. Δεν κατάλαβες τίποτε από αυτά που έγραψα βρε ταλαιπωρε διανοητικα καθυστερημενε. Θες να καταλάβεις και τον Έβαλα..έχεις δρόμο, ξεκινά πάλι από την πρώτη δημοτικού, ανώνυμο ερπετό, βρες ονομα, και μάθε να ΔΙΑΒΆΖΕΙΣ Α, Β, Γ Δ Ε,Ζ..και μετά φέρε μου την καρτέλα σου να σε βαθμολογήσω.

      Διαγραφή
  4. Ανώνυμος24/8/24 10:24 π.μ.

    Γειά σου Μπόβι εβολιανέ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι ιδιαίτερα θα ελεγα. Το εκτιμώ, έχω διαβάσει πολλά δικά του κείμενα από την δεκαετία του 90. Δεν συμφωνώ σε όλα αλλά ναι στο γενικό του πνεύμα.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος28/8/24 5:13 μ.μ.

      Παιδιά, ο Μποβιάτσος δεν συμφωνεί σε όλα με τον Έβολα. Κλαίω.

      Διαγραφή
  5. Ανώνυμος24/8/24 2:10 μ.μ.

    ΄΄Στο ότι φαίνεται εσύ έχεις πρόβλημα..''. Καταλαβαίνετε συναγωνιστές, τί εννοώ για τα γραπτά του Μποβιάτσου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κριτη μεγαλε που δεν συγχωρεις τιποτε..δεος αιαθα ομαι μπροστα στην δειλη ανωμυμια σου και την διανοητικη σου κατασταση: «Για να κυκλοφορούν οι σκέψεις στον εγκέφαλο ενός ηλίθιου, πρέπει να του συμβούν πολλά πολύ σκληρά πράγματα»...με αγαπη

      Διαγραφή
    2. Και κατηγορία αλλά ειδικές των πάντων. Προσπάθησε να διαβάσεις τρεις γραμμές Heidegger, και μετά κανε κριτικη στον συγκεκριμένο καθηγητή πανεπιστημίου που τον μετέφρασε ότι δεν κατάλαβες....

      Διαγραφή
  6. Ανώνυμος28/8/24 4:10 μ.μ.

    Προσπάθησε να συντάξεις σωστά μία (1) πρόταση στα ελληνικά Μπόβι και άσε τους ξένους διανοητές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να επικοινωνήσετε άμεσα με την συντακτική ομάδα μας καθώς και για συνεργασία στην αρθρογραφία, νέες κυκλοφορίες βιβλίων και περιοδικών, ενημέρωση σχετικά με νέα ιστολόγια, απορίες, διαφωνίες, μουσικά νέα ή labels, ομιλίες και εκδηλώσεις, προτάσεις στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση: blackmilitiagr@gmail.com

Η συντακτική ομάδα δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Ο κάθε αναγνώστης μπορεί να εντοπίζει τη θεματική περιοχή που τον ενδιαφέρει από το πλαίσιο δεξιά του ιστολογίου που αναγράφονται στο μενού αρχειοθέτησης ιστολογίου.

Οι διαχειριστές δεν πρόκειται να απαντήσουν σε υβριστικά ή προβοκατόρικα σχόλια ή σε ερωτήσεις που οι απαντήσεις δόθηκαν ή θα δοθούν σε άρθρα της.

Απαντήσεις θα υπάρξουν μόνο αν κριθεί απαραίτητο αναλόγως την περίπτωση και σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας στην ενότητα «Μια υπενθύμιση προς τους αναγνώστες» που θα πρέπει να διαβαστεί ΠΡΩΤΑ πριν υπάρξει επικοινωνία.

Τα σχόλια που θα είναι άσχετα με την κύρια ανάρτηση θα διαγράφονται πλην εξαιρέσεων.

Σχόλια που θα προσπαθούν να δώσουν πληροφορίες σε ιδεολογικούς εχθρούς και στο ανθελληνικό κράτος θα διαγράφονται επίσης.

Σχόλια που θα είναι σε ευγενικά πλαίσια ακόμη και αυτά με αυστηρή κριτική προς την συντακτική ομάδα ή άλλες αυτόνομες και ανένταχτες ομάδες και πολιτικές κινήσεις θα εγκρίνονται αν αυτά συνεισφέρουν στην ενδυνάμωση της κινηματικής δυναμικής.

Τα σχόλια σας να είναι MONO σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή.

Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια ΔΕΝ δημοσιεύονται.

Επειδή ΔΕΝ υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται.

Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish). Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί, μετά από έγκριση των διαχειριστών. Υβριστικά, ειρωνικά, συκοφαντικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.

Οι αναρτήσεις δεν είναι απαραίτητο να εκπροσωπούν το σύνολο της συντακτικής ομάδας.

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των άρθρων με μόνη προϋπόθεση να υπάρχει αναφορά στην πηγή.