Τον Φεβρουάριο του 1968, εμφανίστηκε στην Ιταλία μια συλλογή άρθρων του Evola με τίτλο «L’arco e la clava“ (Το τόξο και το ρόπαλο), που περιείχε και το σύνθετο και δύσκολο άρθρο “Η νεολαία, η γενιά Beat και οι δεξιοί αναρχικοί”.
Στο άρθρο αυτό ο Evola, αναλύοντας το νεολαιίστικο κίνημα διαμαρτυρίας, θεώρησε την εξέγερση ενάντια στο υπάρχον σύστημα «νόμιμη», αλλά τη θεώρησε ταυτόχρονα κενή από αξίες και στερούμενη ανώτερης νομιμότητας. O Βαρόνος πραγματεύεται την κατάσταση μιας νέας γενιάς που ζει σε μια εποχή διάλυσης, χωρίς ρίζες και ένα αυθεντικό νόημα.
Αυτή η «ξεριζωμένη» νεολαία στερείται δεσμών και περιορισμών, πράματα που ρύθμιζαν την ζωή παλαιότερα. Ιδιαίτερα με την κυριαρχία της αριστεράς σε πνευματικό επίπεδο, ήρθε η τελική παρακμή. Για να δούμε όμως αυτήν την σκέψη του Βαρόνου, με μερικά αποσπάσματα και σχόλια:
«Πολλά έχουν γραφτεί για το πρόβλημα της νέας γενιάς και των «νέων», πράγματι πάρα πολλά. Στις περισσότερες περιπτώσεις το θέμα δεν αξίζει καθόλου το ενδιαφέρον που του έχει αφιερωθεί και η σημασία που δίνεται μερικές φορές στη νεολαία γενικότερα, με το αντίστοιχο ενός είδους υποτίμησης όσων «δεν είναι νέοι», είναι παράλογη.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ζούμε σε μια εποχή διάλυσης, οπότε η συνθήκη που τείνει να επικρατεί όλο και περισσότερο είναι αυτή του «ξεριζωμένου», εκείνου για τον οποίον η κοινωνία δεν έχει πλέον νόημα, για αυτόν δεν το έχουν ούτε καν οι περιορισμοί που ρύθμιζαν την ύπαρξη και που για την εποχή που αμέσως μας προηγήθηκε – και η οποία συνεχίζεται ακόμη σε διάφορους τομείς – ήταν μόνο αυτοί του αστικού κόσμου και της ηθικής.
Φυσικά οι νέοι έχουν επηρεαστεί ιδιαίτερα από αυτήν την κατάσταση και από αυτή την άποψη και η ανάδειξη ορισμένων προβλημάτων μπορεί να είναι θεμιτή. Μια νέα γενιά, επομένως, απλώς υποφέρει από την κατάσταση πραγμάτων. Αυτή δεν θέτει κανένα πραγματικό πρόβλημα ώστε να βρεθεί, ας πούμε, μια λύση, κάνει απλά μια χρήση που σίγουρα μπορεί να χαρακτηριστεί ηλίθια.
Όταν αυτή η νεολαία ισχυρίζεται ότι δεν γίνεται κατανοητή, η μόνη απάντηση που πρέπει να δοθεί είναι ότι δεν υπάρχει απολύτως τίποτα για να καταλάβει. Ο υποτιθέμενος αντικομφορμισμός ορισμένων στάσεων, ανεξάρτητα από την κοινοτοπία τους, ακολουθεί κατά τ’ άλλα ένα είδος μόδας, μια νέα σύμβαση, επομένως είναι ακριβώς το αντίθετο μιας εκδήλωσης ελευθερίας.
Αυτός ο τύπος «νεότητας» που ορίζεται μόνο από την
ηλικία, αντιπροσωπεύεται έντονα, ειδικά στην Ιταλία. (ΣτΜ, πόσα κοινά με την
σημερινή ελληνική νεολαία).
για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο στον σύνδεσμο εδώ ...
The final war will be between Pavlov's Dog and Schoedinger's Cat.
ΑπάντησηΔιαγραφήΡε παιδιά, χωρίς εμπάθεια, είμαι ο μοναδικός που δεν βγάζω άκρη διαβάζωντας τις μεταφράσεις του Μποβιάτσου; Δεν είμαι διάνοια, αλλά διακρίνω συντακτικά κενά και πολλές φορές τα νοήματα αναιρούν το ένα το άλλο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕντάξει Φωτογράφε. Μόνο εσύ παίζεις την ελληνική στα δάχτυλα. Οι άλλοι ως γνωστόν είμαστε ανελλήνιστοι γραικύλοι με μηδενικές γνώσεις γραμματικής.
ΔιαγραφήΌτι μπορεί ο καθένας αγαπητέ. Αυτό μπορώ γνωρίζοντας άπταιστα την Ιταλικη. Επίσης δεν ξέρω αν έχεις βέβαια και τις βάσεις να καταλάβεις κείμενα τέτοιου βάρους. Διότι εγώ ας πούμε, δεν μπορώ να καταλάβω εύκολα, Heidegger, στα ελληνικά κιόλας. Ω ακόμη και αρκετά του Νίτσε..
ΔιαγραφήΔεν είναι εύκολος ο Evola, ιδιαίτερα στα άρθρα του που έχουν να κανουν με μεταφυσικη
Χρειάζονται πολύ γερές βάσεις και τρομερές γνώσεις. Όσο ζούμε μαθαίνουμε.
Καξ άλλο ένα παράδειγμα για να καταλάβεις, σκέψου ότι ο Junger για το περίφημο " Ο Εργατης" είχε δηλώσει ότι μόνο ο Heidegger ο κατάλαβε..σε μια εποχή που το διάβασαν τέρατα γνώσης.
Επαναλαμβάνω και χωρίς ίχνος κακίας. Θέλει δουλειά κάποιος να καταλάβει να μπορέσει να πιάσει ένα νόημα, σε τέτοια κείμενα. Και φυσικά δύσκολη τρομερά η μετάφρασή.
Είμαστε εδώ να τα λέμε, πέρα από τους γνωστούς ανώνυμους ποντικους που απλά λόγω κόμπλεξ επειδή είναι αρκετά χαμηλού επιπέδου, απλά κρίνουν και βρίζουν.
Πιστεύω να σε κάλυψα φίλε ανώνυμε.
Προσπάθεια γίνεται.. ότι μπορούμε σε ατή τη μάταιη ζωή.
Δεν αμφιβάλω φίλε Μποβιάτσε για την άπταιστη κατανόηση σου της ιταλικής. Τα ελληνικά σου γραπτά είναι πρόβλημα. Κατάλαβες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο ότι φαίνεται εσυ έχεις πρόβλημα κατανόησης της ελληνικής ανώνυμε δειλε. Δεν κατάλαβες τίποτε από αυτά που έγραψα βρε ταλαιπωρε διανοητικα καθυστερημενε. Θες να καταλάβεις και τον Έβαλα..έχεις δρόμο, ξεκινά πάλι από την πρώτη δημοτικού, ανώνυμο ερπετό, βρες ονομα, και μάθε να ΔΙΑΒΆΖΕΙΣ Α, Β, Γ Δ Ε,Ζ..και μετά φέρε μου την καρτέλα σου να σε βαθμολογήσω.
ΔιαγραφήΓειά σου Μπόβι εβολιανέ !
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι ιδιαίτερα θα ελεγα. Το εκτιμώ, έχω διαβάσει πολλά δικά του κείμενα από την δεκαετία του 90. Δεν συμφωνώ σε όλα αλλά ναι στο γενικό του πνεύμα.
ΔιαγραφήΠαιδιά, ο Μποβιάτσος δεν συμφωνεί σε όλα με τον Έβολα. Κλαίω.
Διαγραφή΄΄Στο ότι φαίνεται εσύ έχεις πρόβλημα..''. Καταλαβαίνετε συναγωνιστές, τί εννοώ για τα γραπτά του Μποβιάτσου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚριτη μεγαλε που δεν συγχωρεις τιποτε..δεος αιαθα ομαι μπροστα στην δειλη ανωμυμια σου και την διανοητικη σου κατασταση: «Για να κυκλοφορούν οι σκέψεις στον εγκέφαλο ενός ηλίθιου, πρέπει να του συμβούν πολλά πολύ σκληρά πράγματα»...με αγαπη
ΔιαγραφήΚαι κατηγορία αλλά ειδικές των πάντων. Προσπάθησε να διαβάσεις τρεις γραμμές Heidegger, και μετά κανε κριτικη στον συγκεκριμένο καθηγητή πανεπιστημίου που τον μετέφρασε ότι δεν κατάλαβες....
ΔιαγραφήΠροσπάθησε να συντάξεις σωστά μία (1) πρόταση στα ελληνικά Μπόβι και άσε τους ξένους διανοητές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχεις ακόμη δρόμο...μέχρι να γίνεις ον
Διαγραφή