«Θα επιστρέψω και θα είμαι χιλιάδες»
Βίντεο για τους Montoneros
Η Εβίτα Περόν για την Δημοκρατία
Ομιλία της Εβίτας Περόν προς τα στελέχη του
Περονικού κόμματος στο
Μπουένος Άιρες , τον Απρίλιο του 1952.
Βίντεο για τους Montoneros
Η Εβίτα Περόν για την Δημοκρατία
Ομιλία της Εβίτας Περόν προς τα στελέχη του
Περονικού κόμματος στο
Μπουένος Άιρες , τον Απρίλιο του 1952.
" ... Μια Παιδεία που δεν φρονεί και πράττει ελληνικά, όπως είναι αυτή που βιώνουμε τις τελευταίες 3-4 δεκαετίες, δεν μπορεί να ονομάζεται εθνική.
«Το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικόν ό,τι είναι Αληθές», γράφει το σολωμικό επίγραμμα. Όταν εμένα τον δάσκαλο το κράτος με αναγκάζει να διδάξω «νανούρισμα για χταπόδια» (γλώσσα Δ’ Δημοτικού) ή «οδηγίες χρήσης καφετιέρας» (γλώσσα Στ΄ Δημοτικού), «μουρμουρίζοντας σπασμένες σκέψεις από ξένες γλώσσες» (Σεφέρης) απατώ τους μαθητές και απατώμαι. Αυτό είναι αμορφωσιά και κακή, κάκιστη διδασκαλία.
Όταν στην Στ΄ δημοτικού πάλι, θέλω να διδάξω τον ηρωισμό, την αυτοθυσία και εμφανίζω ενώπιον των μαθητών μου κείμενο σαν αυτό που τιτλοφορείται «Με λένε Σόνια» ψεύδομαι και ακυρώνομαι ως δάσκαλος. Εξηγώ, εν περιλήψει, το «ελληνοπρεπές» κείμενο. «Ένα σπίτι πήρε φωτιά. Η Σόνια τρέχει, αρπάζει το λάστιχο για να υη σβήσει, φωνάζει. Τελικά κάποιος κοιμώμενος ξυπνά, ειδοποιεί την Πυροσβεστική. Η φωτιά έσβησε γρήγορα. Όλοι μακαρίζουν και επαινούν την Σόνια». (Το κείμενο καταλαμβάνει τρεις σελίδες!!).
Στο τέλος οι μαθητές μαθαίνουν ότι η Σόνια, η ηρωίδα αυτής της σπουδαίας πραγματικά πράξης, είναι μια … γάτα ... "
ένα εξαιρετικό κείμενο το οποίο μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο εδώ.
Το θέμα της αυτονομίας της Βορείου Ηπείρου υπήρξε πάντα πεδίο πολιτικής εκμετάλλευσης από τα αστικά κόμματα εξουσίας και τις πολιτικές «προσωπικότητες» της χώρας. Πολλοί και διάφοροι - από το ΠΑΣΟΚ μέχρι την φιλοσιωνιστική αστική ακροδεξιά - στην προσπάθεια τους να κερδίσουν πολιτικά οφέλη από την όλη κατάσταση κατά καιρούς , δεν δίστασαν να φορέσουν την μάσκα του δήθεν «πατριώτη» και να προχωρήσουν σε δηλώσεις υπέρ της αυτονομίας της περιοχής.
Ανάμεσα τους ξεχωρίζουν γνωστοί γραικύλοι της πολιτικής σκηνής ακόμα και γνωστά πολιτικά στελέχη του σύγχρονου ΣΥΡΙΖΑ …
Για να διαβάσετε τις δηλώσεις των Ελλήνων πολιτικών δεν έχετε παρά να πατήσετε εδώ.
Ανάμεσα τους ξεχωρίζει το παρακάτω:
«Με ψήφισμα που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΝ Αλέκος Αλαβάνος και εγκρίθηκε με συντριπτική πλειοψηφία, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητεί από την αλβανική κυβέρνηση... να επιβεβαιώσει την πλήρη πολιτισμική και θρησκευτική αυτονομία της ελληνικής μειονότητας. Εφημ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 29-10-93»
Την δεκαετία του ’90 με επίκαιρα τα γεγονότα της κατάρρευσης των κομμουνιστικών καθεστώτων στα Βαλκάνια το θέμα της Βορείου Ηπείρου έρχεται ξανά στο προσκήνιο της επικαιρότητας.
Χιλιάδες συμπατριώτες μας έρχονται στην Ελλάδα για να ζήσουν μια καλύτερη ζωή , ενώ κάποιοι επιλέγουν να παραμείνουν μέχρι σήμερα στην περιοχή της Βορείου Ηπείρου αρνούμενοι να εγκαταλείψουν τα πάτρια εδάφη. Κάποιοι από αυτούς που εργάζονται στην χώρα μας πέφτουν θύματα άγριας εκμετάλλευσης από κάποιους άλλους μπουζουκόβιους τσιφλικάδες «Έλληνες» και η ιστορία δείχνει να επαναλαμβάνεται όπως τότε την περίοδο της Μικρασιατικής καταστροφής και τον ερχομό των προσφύγων.
Πρωτοπόροι στην αλληλεγγύη απέναντι στους Έλληνες της περιοχής - τόσο στην δεκαετία του ’80 όσο και στην δεκαετία του ’90 - οι Εθνικιστές και Εθνικοσοσιαλιστές που μαζί με απλούς Έλληνες και ελάχιστους ιερείς της ορθόδοξης εκκλησίας δεν ξεχνούν και βοηθούν με κάθε τρόπο για την ενδυνάμωση της εθνικής ταυτότητας των κατοίκων που δεν εγκαταλείπουν τις πατρογονικές εστίες.
Το κράτος αποτελεί τον μεγαλύτερο εχθρό των συμπατριωτών μας και σε αυτή την περίπτωση.
Σήμερα ουσιαστικά αδιαφορεί για την στήριξη της μειονότητας ενώ δεν αντιδρά απέναντι στην ανθελληνική πολιτική του αλβανικού κράτους. Αντίθετα και τα 2 κόμματα εξουσίας στήριξαν στο παρελθόν μέσω οικονομικών ενισχύσεων τα αλβανικά πολιτικά κόμματα ενώ κανείς δεν γνωρίζει που κατέληξε μέρος από τα τεράστια χρηματικά ποσά που δόθηκαν την εποχή εκείνη. Σήμερα η κατάσταση κρίνεται δύσκολη στην περιοχή , και σε αυτό συμβάλλει η σταδιακή εγκατάλειψη της περιοχής από τον ελληνικό πληθυσμό καθώς και η επιθετική πολιτική του αλβανικού καθεστώτος.
Φυσικά κανείς από τους δήθεν «ευαίσθητους» αριστεριστές και αντιρατσιστές δημοκράτες δεν θα διοργανώσει ομιλία και πορεία , και δεν θα βγάλει ΠΟΤΕ ανακοίνωση για την καταπίεση των Ελλήνων της περιοχής και δεν θα δημοσιεύσει αναλύσεις για την ρατσιστική πολιτική του αλβανικού κράτους.
Ενός κράτους που ας μην ξεχνάμε ότι αποτελεί τον πιο πιστό φίλο του Αμερικανοσιωνισμού και του Ιμπεριαλισμού στην περιοχή. Το κράτος του οποίου οι πολίτες σπεύδουν να αφιερώσουν οδούς και πλατείες σε προέδρους των ΗΠΑ , και να στείλουν πρώτοι κατοχικές δυνάμεις στο εξωτερικό στο πλευρό του ΝΑΤΟ.
Δυστυχώς κάποιοι την Βόρεια Ήπειρο την θυμούνται μια φορά τον χρόνο λόγω της ετήσιας πορείας που πραγματοποιείτε σε μεγάλες πόλεις της χώρας. Σημαντικό μερίδιο ευθύνης έχουν όμως και οι Βορειοηπειρώτες που ζουν στην χώρα μας. Γοητευμένοι από την υλική ευδαιμονία και την άνεση που προσφέρει η σύγχρονη καταναλωτική κοινωνία ξέχασαν γρήγορα τις ρίζες τους και την καταγωγή τους. Η μόνη τους ενασχόληση με την περιοχή των προγόνων τους αρχίζει στα τσιμπούσια των συλλόγων των Βορειοηπειρωτών και τελειώνει στις ατέρμονες θεωρητικές συζητήσεις και στην επετειακή συμμετοχή τους στην πορεία για την επέτειο της αυτονομίας.
Η ορθόδοξη εκκλησία ζαλισμένη από τα αναδυόμενα σκάνδαλα και παρασυρμένη στη δίνη των «οικονομικών ευκαιριών» και «επενδύσεων» που οραματίζονται τα μέλη της κρατάει μια ουσιαστικά υποχωρητική και χαλαρή στάση στο θέμα. Υπάρχει η τυπική υλική βοήθεια στην αυτοκέφαλη εκκλησία της περιοχής όμως το θέμα «πολιτική αυτονομία» όχι απλά δεν τίθεται στην συζήτηση με το επίσημο «ελληνικό» κράτος αλλά αποτελεί θέμα ταμπού.
Άλλωστε τι μπορεί να περιμένει κάποιος από την εξουσία της εκκλησίας όταν αυτή συνδιαλέγεται και χασκογελάει μαζί με την γλοιώδη πολιτική ελίτ στα δρύινα έδρανα των υπουργικών συμβουλίων;
Ο καιρός για τους στρουμπουλούς «χριστιανούς» δεσπότες απαιτεί ανέγερση ξενοδοχείων 5 αστέρων και επενδύσεις στο χρηματιστήριο.
Με τους βορειοηπειρώτες θα ασχολούνται;
Οι προβεβλημένοι εκπρόσωποι της αστικής ακροδεξιάς που ολημερίς ουρλιάζουν να αγοράσουν οι τηλεθεατές τα «πακέτα» με τα «εξαιρετικά» βιβλία τους , για άλλη μια φορά αναλώνουν το ενδιαφέρον τους σε επαναλαμβανόμενα συνθήματα και σε γνωστά τσιτάτα τα οποία αποτελούν την συνολική προσφορά τους στην κατάσταση.
Τα συνθήματα αποτελούν για τον κλασσικό ακροδεξιό χώρο ένα είδος παραισθησιογόνου , το οποίο εμποδίζει τον «ευαίσθητο πατριώτη» να περάσει από την θεωρία στην πράξη. Αν θέλει κάποιος να δει στην πραγματικότητα πόσο μικρή είναι η συνειδητοποίηση των εν λόγω προσώπων δεν έχει παρά να ζητήσει οποιαδήποτε βοήθεια για τα προγράμματα αλληλεγγύης που οργανώνουν ιδιώτες στην Βόρεια Ήπειρο. Θα λάβει αρνητική απάντηση.
Έτσι λοιπόν πίσω από τα συνθήματα και τις καθιερωμένες πορείες , τις δεξιώσεις και τις γιορτούλες συλλόγων και οργανώσεων οι Βορειοηπειρώτες στην ουσία παλεύουν μόνοι τους για μια καλύτερη ζωή.
Φωτεινή εξαίρεση αποτελεί η συντονιστική φοιτητική ένωση βορειοηπειρώτικου αγώνα της οποίας την επίσημη ιστοσελίδα μπορείτε να βρείτε εδώ.
Η εν λόγω οργάνωση πρωτοστατεί σε κινήσεις αλληλεγγύης για τους Έλληνες της Β. Ηπείρου.
Η μεταξική εποχή σημαδεύει μία από τις πιο σημαντικές περιόδους της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής, με αποκορύφωμα τον ελληνοϊταλικό πόλεμο και το έπος της Αλβανίας.
Ο συγγραφέας, με νέα στοιχεία από έρευνες στα ιστορικά αρχεία του ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών αλλά, κυρίως, του γερμανικού Auswartiges Amt προβάλλει με πειστικό τρόπο τη σημασία του γερμανικού ρόλου στο όλο σύμπλεγμα των εξωτερικών προσανατολισμών της Ελλάδος, και ιδιαίτερα τη βαρύνουσα σημασία του στην εξέλιξη των ελληνοϊταλικών σχέσεων, που κατέληξαν στην ιταλική εισβολή στην Ελλάδα.
Η ελληνοϊταλική σύρραξη αντιμετωπίσθηκε με διαφορετικά κριτήρια από τις δύο αντιμαχόμενες δυνάμεις, κυρίως της Αγγλίας και της Γερμανίας μέσα το πλαίσιο των σχεδίων και επιδιώξεων τους στην κονταρομαχία του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και επηρέασαν ουσιαστικά τις εξελίξεις της.
Η εξάρτηση του Μεταξά από τον βασιλιά Γεώργιο και τους Άγγλους δεν του επέτρεψε να εκμεταλλευθεί τη δεδομένη πρόθεση των Γερμανών, και ιδίως του Χίτλερ, να αποφύγουν, πάση θυσία, μια πολεμική εμπλοκή στα Βαλκάνια και να διερευνήσει σε βάθος της ερμηνευτικές προτάσεις τους για ανακωχή στο αλβανικό μέτωπο που ευνοούσαν τα ελληνικά συμφέροντα.
Οι "ρεβιζιονιστικές" απόψεις του συγγραφέα φωτίζουν μια άλλη οπτική γωνία της πορείας της Ελλάδος προς τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και καταδεικνύουν τις τυχόν δυνατότητες που υπήρχαν για μια διαφορετική εξέλιξη και αποφυγή του δράματος του εμφυλίου που επακολούθησε.
αναδημοσίευση από εδώ
(σ.σ. Ένα εξαιρετικό βιβλίο που το προτείνουμε ανεπιφύλακτα στους αναγνώστες μας. Δεν πρέπει να λείψει από την βιβλιοθήκη κανενός …)
Η δομή της εν λόγω οργάνωσης δεν είχε σχέση με τις επίσημες ένοπλες δυνάμεις της χώρας. Υπάγονταν διοικητικά απευθείας στα πρόσωπα του στενού περιβάλλοντος του προέδρου της χώρας και όχι στην κλασσική στρατιωτική ηγεσία.
Ιδρύθηκαν από τον γιο του Saddam Hussein, Uday το 1995 με αρχική επιχειρησιακή οροφή τα 15.000 άτομα - πριν την εισβολή αυξήθηκαν στα 40.000 άτομα - τα οποία επιλέχθηκαν κυρίως από το κεντρικό Ιράκ. Στην συγκεκριμένη περιοχή το κόμμα των Αράβων Εθνικιστών παραδοσιακά είχε την μεγαλύτερη στήριξη από τον ντόπιο πληθυσμό ενώ μέχρι σήμερα αποτελεί προπύργιο της εθνικής αντίστασης ενάντια στους Αμερικανοσιωνιστές.
Παρόλο την έλλειψη σύγχρονων οπλικών συστημάτων και την μέτρια στρατιωτική εκπαίδευση που έλαβαν οι εν λόγω μαχητές υπήρξαν φανατικοί πολεμιστές στα πεδία των μαχών. Κύριος οπλισμός των μαχητών τα τυφέκια AK - 47 , τα αντιαρματικά RPG και οι επιθετικές χειροβομβίδες.
Το 1998 στα πλαίσια αναδιοργάνωσης του Ιρακινού στρατού ιδρύθηκε μια νέα οργάνωση με σκοπό την εκπαίδευση της νεολαίας στις ηλικίες 10 με 15 ετών.
Το όνομα της: Τα λιοντάρια του Σαντάμ.
Σκοπός της εν λόγω οργάνωσης η εκπαίδευση σε πολεμικές τακτικές του πεζικού και στην ιδεολογική προετοιμασία πριν την ένταξη στις επίσημες οργανώσεις των Φενταγίν. Στην εισβολή του 2003 εκεί που ο επίσημος Ιρακινός στρατός υποχωρούσε με γοργούς ρυθμούς και η φημισμένη Προεδρική Φρουρά υφίστατο βαριές απώλειες από τα συμμαχικά στρατεύματα οι Φενταγίν προέτασσαν απεγνωσμένη αντίσταση ενάντια στις συμμαχικές δυνάμεις.
Κύριος στόχος των Εθνικιστών ανταρτών τα κονβόι ανεφοδιασμού του Αμερικανικού στρατού και οι οπισθοφυλακές των συμμάχων. Καθημερινά συμμετείχαν σε αντάρτικες επιχειρήσεις που σκοπό είχαν την καθυστέρηση της προέλασης των εχθρικών στρατευμάτων. Παρόλο την υπεροπλία του αντιπάλου κατάφεραν να καθυστερήσουν την συμμαχική δύναμη περισσότερο από 2 εβδομάδες στις πόλεις του νότου και να προκαλέσουν απώλειες στους εχθρούς.
Στις 9 Απριλίου που πέφτει η Βαγδάτη στα χέρια των συμμάχων υπάρχουν ακόμα εστίες αντίστασης με αξιόλογες μάχες από μέλη των Φενταγίν , της Προεδρικής Φρουράς και την συμμετοχή ξένων εθελοντών κυρίως από την Παλαιστίνη και την Συρία. Στις 15 Απριλίου καταλαμβάνεται η πόλη του Τικρίτ, από όπου και καταγόταν ο πρόεδρος του Ιράκ.
Παρόλο την ήττα οι μαχητές των Φενταγίν δεν παραδίδουν τα όπλα αλλά συνεχίζουν την αντίσταση κυρίως στις περιοχές των Σουνιτών που υπάρχει και γεωγραφική περιοχή γνωστή ως το Τρίγωνο του Θανάτου. Σε αυτή την περιοχή η αντίσταση δίνει ένα σκληρό μάθημα στις κατοχικές δυνάμεις μέχρι σήμερα.
Στην μνήμη των αντιστασιακών ξεχωρίζει η 30η Νοεμβρίου του 2003 όπου 100 Φενταγίν επιτέθηκαν στην πόλη της Shamara σε εφοδιοπομπή των Αμερικανών όπου και τους προξένησαν βαριές απώλειες.
Πρόκειται για ένα από τα κείμενα του Pound, μία από τις αξιοπερίεργες προσπάθειες ενός από τους σημαντικότερους Αμερικανούς ποιητές του 20ού αιώνα να ξαναγράψει την ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών, αποτελεί όμως τμήμα μίας ευρύτερης προσπάθειας εκ μέρους του Pound να αποκαλύψει ότι η κοινά αποδεκτή ή ορθόδοξη ιστορία ουσιαστικά ελέγχεται από τα οικονομικά συμφέροντα.
Το Ιστορικό Αρχείο Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου είναι μια σειρά ιστορικών βιβλίων με αντικείμενο την αμφιλεγόμενη περίοδο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου (1939-1945) και προσφέρει στο αναγνωστικό κοινό σπάνια κείμενα σε επιμελημένες εκδόσεις, τα οποία παρουσιάζουν την οπτική των εμπολέμων πλευρών, τόσο των Συμμάχων όσο και των κρατών του Άξονα.
Οι τόμοι περιέχουν τη μετάφραση του κειμένου, εκτενή ιστορικό υπομνηματισμό με σχολιασμό και ιστορική βιβλιογραφική τεκμηρίωση, χρονολόγια, βιογραφικά σημειώματα των συγγραφέων και των ιστορικών προσώπων, καθώς και κατατοπιστικές εισαγωγές και προλόγους από διακεκριμένους επιστήμονες.
Το σενάριο του Ορέστη Μανούσου είναι πολύ προσεγμένο, έτσι ώστε να συμβαδίζει ιστορικά με τα γεγονότα σε τέτοιο βαθμό λεπτομέρειας που ακόμα και οι ιαχές των αντιμαχόμενων μερών είναι σύμφωνες με τα ιστορικά αρχεία. Παράλληλα και πολύ ουσιαστικά λειτουργεί η εικονογράφηση του Νίκου Παγώνη που ζωντανεύει με παραστατικό τρόπο τόσο το «στόρυ», όσο και την πολιορκία και τις μάχες που προηγήθηκαν της Άλωσης.
Η δουλειά που έχει γίνει είναι τόσο προσεγμένη, που περιλαμβάνει ένα χάρτη της Κωνσταντινούπολης όπως ήταν την εποχή εκείνη, ενώ έχει δοθεί η πρέπουσα προσοχή τόσο στην αναπαράσταση του ρουχισμού των στρατιωτών και των κατοίκων, όσο και της παραμικρής λεπτομέρειας που έχει η εξιστόρηση. Πραγματικά μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια με μια ιστορία που συναρπάζει, συγκινεί και ελπίζω να βρει πολλούς υποστηρικτές γιατί το αξίζει.
Εκδόσεις: Anubis, 2008
άρθρο μέλους της σ.ο.
Με ανακοίνωσή της λοιπόν ανακαλύπτει (και όπου δεν ανακαλύπτει φροντίζει να τον εφεύρει) τον αντισημιτισμό σε κάθε κριτική του κράτους του Ισραήλ, ενώ φτάνει δίχως αιδώ στο συμπέρασμα (που το χρησιμοποιεί και σαν τίτλο της βρώμικης προκήρυξης της) πως ο αντισιωνισμός ισούται με τον αντισημιτισμό!!
Αυτή την ανακοίνωση λοιπόν, που άνετα θα μπορούσε να είχε βγεί από το στρατηγείο προπαγάνδας των Σιωνιστών, θέλουν να μας παρουσιάσουν οι αστέρες της terminal σαν την νέα επαναστατική προσέγγιση και πάντα political correct αλά αμερικάνικα... που θα όφειλε να έχει η επαναστατική αριστερά και ο αναρχικός χώρος.
Έχοντας εργολαβικά αναλάβει τον ρόλο του υπερασπιστή του δολοφονικού κράτους του Ισραήλ, οι terminal υβρίζουν και φτύνουν στους τάφους των παιδιών της Παλαιστίνης.
Από πλευράς μας μόνον αυτό:το υπέροχο σύνθημα της άκρας αριστεράς, αλλά και των συντρόφων του αναρχικού χώρου (για τους μπάτσους) "σκυλιά φυλάτε τα αφεντικά σας", οφείλει να έχει και έναν άλλο, δεύτερον αποδέκτη: τους terminal.
ΣΚΥΛΟΙ ΦΥΛΑΤΕ ΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΣΑΣ.
2 σχόλια:
οφου! είπε... πρόκειται για υποκείμενα τα οποία είναι απομονωμένα από τους αναρχικούς.
Ανώνυμος είπε... οι άνθρωποι είναι φαιδροί, αν δεν είναι πληρωμένοι..."
Οι ίδιοι οι αναρχικοί αρνούνται οποιαδήποτε σχέση με αυτού του τύπου τις άθλιες φιλοδυτικές και φιλοσιωνιστικές οργανώσεις και διαχωρίζουν κατηγορηματικά τη θέση τους. Γιατί έχει σημασία γενικά αν αυτός που εμφανίζεται απέναντι μας είναι ιδεολόγος, που απλώς έχει διαφορετική ή και διαμετρικά αντίθετη προσέγγιση στις στοχεύσεις του και στον τρόπο της πάλης του για μία καλύτερη κοινωνία ή αν χρηματοδοτείται από αυτούς που κατέχουν την πλανητική πολιτικό-οικονομική εξουσία, για να εξασφαλίσει «ένα καλύτερο αύριο».
Γιατί άλλο ο αγνός ιδεολόγος και άλλο ο πράκτορας. Στην πρώτη περίπτωση η άποψη του, ακόμα και διαφορετική ή και αντίθετη, είναι σεβαστή, στην δεύτερη όμως όχι. Είναι απλά συνεργάτης εγκληματιών και ως τέτοιος θα πρέπει να αντιμετωπίζεται.
Μικρές του Πανός ιστορίες.
Μια αναφορά στην καταγωγή, στον Έρωτα και στον Λόγο του καθημερινού βίου. Εκεί που η Ανάσταση αναιρεί τον Θάνατο και η φαντασία παραδίδει το φως στον Άνθρωπο. Μια συνάντηση με σκέψεις και στοχασμούς, που μας οδηγούν σε μια διαδρομή με τέρμα τα άδυτα της ψυχής και του μυαλού.
Όμως «Το τελευταίο τέλος πνίγηκε στο φως της τελευταίας ατέλειωτης νύχτας. Το κεφάλι της ψυχής στη λαιμητόμο του έρωτα λούστηκε στο αίμα ανεξάντλητου φόβου. Και η Ανάσταση παγιδεύτηκε σε μία αλκοολούχα μετάληψη. Η αυγή με βρήκε να περιμένω τα λουλούδια των φίλων μου».
Ο Πάνας σε μια αναφορά του χθες, του σήμερα και του αύριο. Μια διαδρομή στην καθ’ ημάς Ανατολή.
Μικρές του Πανός ιστορίες από τον Κωνσταντίνο Στυλιανού.
Θα το βρείτε σε όλα τα καλά βιβλιοπωλεία.
Τηλέφωνο παραγγελιών.: 0035799121074
Τιμή: 8€
Το άρθρο έχει ως εξής:
" ... Η Νότια Αφρική στη δίνη της «βιομηχανίας» του εγκλήματος
17-01-2010 23:28:00
H «βιομηχανία» του εγκλήματος στη Νότια Αφρική είναι μια υπόθεση που λίγο «περνά» στα διεθνή μέσα μαζικής ενημέρωσης και ειδικά αυτό τον καιρό ακόμη λιγότερο, καθώς το παγκόσμιο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου το καλοκαίρι απαιτεί «αυτοσυγκράτηση» στη διασπορά κακών ειδήσεων. Η αλήθεια όμως είναι πως οι δείκτες στην εγκληματικότητα στη χώρα αυτή έχουν εκτιναχθεί σε τέτοιο βαθμό, που οι στατιστικές πια έχουν χάσει τη σημασία τους.
Σύμφωνα πάντως με αυτές στη Νότια Αφρική κάθε ημέρα σκοτώνονται από εγκληματικές πράξεις 87 (!) άνθρωποι ανεβάζοντας τον αριθμό αυτό στους 32.000 νεκρούς το χρόνο. Επιπρόσθετα αυτού από τις εκατό περιπτώσεις δολοφονιών μόνο ένα 10% εξιχνιάζεται και από αυτό ένα 6% καταδικάζεται. Από τις 200.000 κρατουμένους στις φυλακές της χώρας, αριθμός ούτως ή άλλως εξαιρετικά μεγάλος, οι 3.900 είναι λευκοί και οι υπόλοιποι έγχρωμοι. Σε σχέση με τα αυτοκινητιστικά ατυχήματα περίπου, στα οποία η Νότια Αφρική ξεπερνά και την Τουρκία, ο αριθμός των νεκρών νοτιοαφρικανών από εγκληματικές πράξεις είναι διπλάσιος. Η ασφάλεια στους δρόμους είναι επίσης ένας σημαντικός παράγοντας καθώς το οργανωμένο έγκλημα έχει εισχωρήσει και εκεί πωλώντας πλαστές άδειες οδήγησης, κατά χιλιάδες.
Η κυβέρνηση της χώρας παρά το γεγονός πως έχει τριπλασιάσει τη δύναμη των αστυνομικών όπως το ίδιο έχει συμβεί και με ιδιωτικές εταιρείες ασφάλειας εντούτοις το έγκλημα παραμένει η πρώτη αιτία θανάτου στη Νότια Αφρική. Σημαντικό ρόλο στον εξωφρενικό αυτό ρυθμό των εγκλημάτων έχει παίξει αναμφισβήτητα και το καθεστώς του «apartheid» που επίσημα καταργήθηκε στις 30 Ιουνίου του 1991, αλλά από την αντίθετη πλευρά. Η επί 43 χρόνια και σχεδόν σε επίπεδα εξευτελισμού καταπίεση των λευκών απέναντι στους έγχρωμους κατοίκους της χώρας έχει προκαλέσει με τη σειρά της τόσο σοβαρά αντανακλαστικά που μέσα στη δίνη τους πράξεις βίας έχουν φτάσει κυριολεκτικά σε σημεία παροξυσμού, όπως η υπόθεση Rawstone που συγκλόνισε τη Νότια Αφρική το 2003 .
«Εννοείς πως σκότωσες και βίασες μια λευκή γυναίκα και μετά σκότωσες το μωρό της λόγω του apartheid;» ρώτησε η δικαστής Monica Leeuw των 20 ετών εγκληματία William Kekana ο οποίος, μαζί με το συνεργό του Charles Fido Baloyi εξολόθρευσε μια ολόκληρη οικογένεια λευκών μέσα στο σπίτι τους.
«Λοιπόν, αφού η κυρία Rawstone απάντησε στο κινητό της μέσα στο αυτοκίνητό της μετά την πυροβόλησα. Μετά κάναμε ότι κάναμε επειδή ήταν λευκοί», απάντησε ο αδίστακτος δολοφόνος. Ο Kekana, για ένα κινητό τηλέφωνο και δύο δακτυλίδια, σκότωσε τον Clifford Rawstorne την μητέρα του Hester Rawstorne την εικοσιτετράχρονη αρραβωνιαστικιά του Janine Drennan και την ενός έτους κόρη τους Kayla, με πυροβολισμό εξ επαφής, αφού προηγουμένως είχε βιάσει τις δύο άτυχες γυναίκες.
Να σημειωθεί πως ο Kekana και ο συνεργός του είχαν απαγάγει την Janine Drennan και την κόρη της στο αυτοκίνητό τους όταν επέστρεφαν από ένα παιδικό πάρτυ. Η έκταση τέτοιων εγκλημάτων στη Νότια Αφρική έχει πάρει τέτοιες διαστάσεις και που η είδηση αυτή δε θα γινόταν πρωτοσέλιδο εάν δεν υπήρχε η δολοφονία της μικρής κόρης της Janine Drennan. Περιοχές όπως το Hillbrow και η Berea στο Γιοχάνεσμπουργκ έχουν αποκαλεστεί από την Interpol ως τις περιοχές με το μεγαλύτερο δείκτη εγκλημάτων στον κόσμο ο οποίος μεταφράζεται σε 600 νεκρούς ανά 100.000 άτομα το χρόνο.
Ένας Βρετανός ο οποίος μένει στη χώρα έχει επιβιώσει σε τουλάχιστον τρεις περιπτώσεις «carjacking» δεν έχει σκοπό να εγκαταλείψει τη χώρα λέγοντας πως έχει «συνηθίσει» την εικόνα του καλάσνικοφ να τον σημαδεύει εξ επαφής. Πάντως σχεδόν όλοι στη Νότια Αφρική έχουν κάποιο συγγενή ή γνωστό ο οποίος έχει σκοτωθεί ή έχει πέσει θύμα εγκληματικής ενέργειας και αυτή η «συνήθεια» έχει περάσει παντού στην κουλτούρα της μετά του apartheid νοτιοαφρικανικής κοινωνίας.
Έτσι δεν μπορεί σήμερα κανείς να φανταστεί κάποιους να ζουν στα σπίτια τους χωρίς αυτά να περιστοιχίζονται από ηλεκτροφόρα καλώδια, συρματοπλέγματα, ψηλούς τοίχους και κάθε είδους αποτρεπτικά ντεκόρ. Παρόλα αυτά το έγκλημα πληρώνει το κράτος και το πληρώνει καλά. Η «βιομηχανία» αυτή φροντίζει ώστε να αυξάνεται η κατανάλωση, καθώς τα αγαθά που έχουν κλαπεί αναπληρώνονται, το κράτος κερδίζει δισεκατομμύρια rands από το φόρο που έχει επιβάλει στα αγαθά που αντικαθιστούν τα κλεμμένα, οι εταιρείες security και οι ασφαλιστικές κάνουν χρυσές δουλειές, όπως και το ιδιωτικό σύστημα υγείας. Μια παράλογη οικονομική πραγματικότητα, που όμως στέκει σε «ισχυρές» βάσεις: αυτές της κοινωνικής αποσάθρωσης. Κλοπές, πράξεις βίας, δολοφονίες θεωρούνται τόσο κοινότυπες πια για τους κατοίκους της χώρας όπως αποτελεί μια συνηθισμένη βόλτα στο supermarket.
Η βία δεν γνωρίζει τα θύματά της ούτε και αυτά ποικίλουν από ανθρώπους σε εξέχουσες κοινωνικές και ακαδημαϊκές θέσεις έως αγρότες. Περίπου 1600 αγρότες έχουν δολοφονηθεί στη Νότια Αφρική από το 1994 έως σήμερα, ενώ από τη λίστα δεν λείπουν και εξέχοντες ακαδημαϊκοί όπως ο γεωλόγος Louw Rabie ή ο μαθηματικός στο πανεπιστήμιο του Cape Town Brian Hanh, όλοι από πράξεις βίας με σκοπό τη ληστεία ή και την αντεκδίκηση. Ενόψει παγκόσμιου πρωταθλήματος ποδοσφαίρου οι συνθήκες στη Νότια Αφρική κάθε άλλο παρά φιλικές για το κύμα τουριστών που θα σπεύσουν να δουν το αθλητικό αυτό υπερθέαμα. Πέρα όμως από το ποδόσφαιρο το ίδιο, η περίπτωση της Νότιας Αφρικής είναι ένα προειδοποιητικό μήνυμα για όλες τις χώρες όχι μόνο της περιοχής αλλά και της Ευρώπης όπου τα συμπτώματα της «βιομηχανίας του εγκλήματος» που εξαπλώνεται είναι πια τόσο ευδιάκριτα ακόμη και στην ίδια μας τη χώρα.
Το έγκλημα μπορεί να στοιχίζει σε ανθρώπινες ζωές αλλά φαίνεται πως «πληρώνει» καλά σε τέτοιο σημείο που να θεωρείται ως ένα στοιχείο της κουλτούρας των «σύγχρονων» κοινωνιών, αλλά πάνω από όλα αποσιώπησης ιδιαίτερα ενόψει μεγάλων αθλητικών γεγονότων που βαδίζουν χέρι-χέρι με οικονομικά συμφέροντα, όπως στην περίπτωση της Ν. Αφρικής. Άλλωστε οι συμβουλές των σημερινών ταγών της κοινωνίας είναι απλά «μάθε να ζεις μαζί του» σε ένα εξαναγκαστικό συμβιβασμό. Ανησυχητικά σημάδια μιας νέας τάξης … εγκλήματος και μια κοινωνίας που έρχεται ... "