Ο «Ναζι - μαοϊσμός» και η εφήμερη ουτοπία ενός κοινού αντιαστικού μετώπου

Lotta Di Popolo. (Λαϊκός Αγώνας). Από τον Έβολα στο Μάο: Ένα βιβλίο για τους νεαρούς νεοφασίστες στις δεκαετίες του 1960 και του 1970

του Κωνσταντίνου Μποβιάτσου

«Ένα περίεργο φαινόμενο που αξίζει να εξεταστεί, είναι η επιρροή που ασκεί ο «μαοϊσμός» σε ορισμένους ευρωπαϊκούς κύκλους, στο βαθμό που δεν πρόκειται μόνο για ομάδες δηλωμένου μαρξιστικού προσανατολισμού. Στην Ιταλία μπορούμε να αναφέρουμε ακόμη και ορισμένα περιβάλλοντα που διεκδικούν μια «λεγεωναρική» εμπειρία και έναν «φασιστικό» προσανατολισμό, ενώ αντιτίθενται στο “Movimento Sociale” καθώς το θεωρούν μη επαναστατικό, αστικό, γραφειοκρατικό, παγιδευμένο από τον ατλαντισμό. Μιλούν επίσης για τον Mao ως παράδειγμα».


για να το παραγγείλετε εδώ ...

Με αυτά τα λόγια, ο φιλόσοφος Julius Evola παρουσιάζει το άρθρο του που δημοσιεύτηκε στην εβδομαδιαία εφημερίδα “Il Borghese” της 18ης Ιουλίου 1968. Ο μεγάλος Ιταλός φιλόσοφος, πλέον είναι ένα πολιτιστικό σημείο αναφοράς για τις νέες γενιές εθνικιστών, προειδοποιεί τους αναγνώστες για παράξενες ιδεολογικές αποπλανήσεις που φαίνεται να είναι αχαλίνωτες σε ορισμένους, επαναστατικής έμπνευσης, κύκλους εντός του νεοφασιστικού χώρου. Πρόκειται για ένα φαινόμενο της εποχής εκείνης  που κίνησε το ενδιαφέρον του συγγραφέα της «Εξέγερσης ενάντια στον σύγχρονο κόσμο», σε σημείο να τον παρακινήσει να εξετάσει  για να εντοπίσει, από παραδοσιακή άποψη, στοιχεία άξια εξέτασης. 

Η απάντηση ωστόσο είναι αρνητική και το άρθρο του «Η Μαοική επιρροή» απορρίπτει χωρίς δισταγμό τις προθέσεις εκείνων των πιο πρωτότυπων συντρόφων που κοιτάζουν με ενδιαφέρον την Κίνα του Μao. Επιπλέον από την πλευρά του αριστοκρατικού εκπροσώπου της Παράδοσης, εκείνου δηλαδή που αρνείται ότι άμεσα ή έμμεσα απορρέει από τη Γαλλική Επανάσταση (για αυτόν η παρακμή του πολιτισμού που έχει ως ακραία συνέπεια τον μπολσεβικισμό), μια τέτοια θέση ήταν κάτι παραπάνω από προβλέψιμη.

Για να δούμε όμως, ποιοι είναι αυτοί οι λεγόμενοι «φαιοκόκκινοι φασίστες», οι ναζι -μαοιστές, που θα είχαν το «θράσος» να συμφιλιώσουν τους αντιτιθέμενους εξτρεμισμούς σε μια ιστορική περίοδο που μαίνεται η πολιτική αντιπαράθεση; Και σε ποια βάση θα σκόπευαν να προτείνουν μια τέτοια συμμαχία; Αρκούν τα κοινά αντικαπιταλιστικά, αντιαστικά, αντισιωνιστικά και αντιαμερικανικά αιτήματα; Για κάποιους προφανώς ναι. Για τι ακριβώς πρόκειται τελικά; Ο «ναζιμαοισμός» λοιπόν, είναι στην πραγματικότητα ένας όρος που επινοήθηκε από τον Τύπο μεταξύ του τέλους της δεκαετίας του 1960 και των αρχών της δεκαετίας του 1970 για να προσδιορίσει μια νέα μαχητική θέση που διαμορφώθηκε σε ένα πλαίσιο, αυτό το πανεπιστημιακό, που χαρακτηρίζεται από μεγάλες ιδεολογικές ζυμώσεις και μια γενική επιθυμία για αλλαγή. Για να εντοπιστεί η γένεση αυτού του φαινομένου, είναι απαραίτητο να δώσω το περιβάλλον της εποχής και να παρατηρηθεί το φοιτητικό κλίμα της διαμαρτυρίας και ειδικότερα η δραστηριότητα ενός ριζοσπαστικού πολιτικού κινήματος που ονομάζεται “Primula Goliardica”, που δραστηριοποιείται στον χώρο της εξωκοινοβουλευτικής δεξιάς ξεκινώντας από το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1960.

Αυτή η ομάδα συμμετείχε στις καταλήψεις των πανεπιστημιακών σχολών και τον Μάρτιο του 1968 ήταν παρών δίπλα στους φοιτητές της άκρας αριστεράς στις περιβόητες συγκρούσεις της Valle  Giulia κατά της αστυνομίας. (Εκείνη την εποχή είχε ξεκινήσει η εξέγερση του Φοιτητικού Κινήματος, ο Μάης του 68 και το πανεπιστήμιο της Αρχιτεκτονικής στην Valle Giulia, έμεινε στην ιστορία για την κατάληψη και τα αιματηρά επεισόδια με την αστυνομία). Το κίνημα αυτό λοιπόν συμμετείχε ενεργά και μάλιστα ηγήθηκε στις μεγάλες επιθέσεις εναντίον της αστυνομίας, με πάθος και δύναμη, παρά τα μικρά νούμερα των ακτιβιστών σε σχέση με την αριστερά. Μέρα και νύχτα με έδρα την σχολή της Αρχιτεκτονικής, ξεκινούσαν τα αιματηρά επεισόδια που έφερναν όλο και περισσότερους νέους κοντά, ακόμη και στους  ριζοσπάστες νεοφασίστες που διάλεξαν αυτόν τον δρόμο, άλλωστε δίκαια αφού τα αιτήματα της εποχής ήταν τα ίδια σε όλους τους νέους. Σημαντική και έμεινε χαραγμένη η μέρα που το Κράτος διέταξε επίθεση για εκκένωση της κατάληψης και μάλιστα έσπευσαν σε βοήθεια, μαζί με την αστυνομία, μέλη του τότε εθνικιστικού κόμματος, MSI, ακόμη και ενάντια σε «συναγωνιστές» τους που είχαν διαλέξει τον πραγματικό αγώνα και όχι αυτόν των εκλογών και της συναίνεσης με το καθεστώς.

Ωστόσο το κίνημα ήταν βραχύβιο και το 1969 ένα μεγάλο μέρος του συγχωνεύτηκε στον εκκολαπτόμενο OLP, “Organizzazione Lotta di Popolo” (Οργάνωση του Λαϊκού Αγώνα), μια από τις πιο πρωτότυπες και αμφιλεγόμενες οργανώσεις της εξωκοινοβουλευτικής πολιτικής σκηνής εκείνων των χρόνων. Η “Lotta di Popolo” γεννήθηκε επίσημα την 1η Μαΐου 1969 στο “Casadello Studente”, (Σπίτι του Φοιτητή) της Ρώμης. Μεταξύ των ιδρυτών είναι πρώην ακτιβιστές της  PG όπως ο Ugo Gaudenzi και ο Enzo Maria Dantini, αλλά και διάφοροι άλλοι ακτιβιστές που προέρχονταν από διαφορετικές εμπειρίες και  σύντομα φτάνουν στη νέα πολιτική ευθυγράμμιση τόσο από την άκρα αριστερά όσο και από την ακροδεξιά. Το κίνημα δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον για τη διεθνή κατάσταση και στο παγκόσμιο γεωπολιτικό σενάριο το σημείο αναφοράς αντιπροσωπεύεται από την Κίνα του Μao. Στο θέμα της αραβο-ισραηλινής σύγκρουσης, οι στρατευμένοι αντιβιστές της OLP υποστηρίζουν τον Αραφάτ (εξ ου και η επιλογή του ακρωνύμιου που σκόπιμα θυμίζει Παλαιστίνη) και προφανώς παίρνουν το μέρος των Βιετκόνγκ στον πόλεμο κατά του αμερικανικού ιμπεριαλισμού.

Όπως και άλλες πολιτικές πραγματικότητες εκείνων των χρόνων, το κίνημα “Lotta di Popolo” τύπωσε επίσης μια ομώνυμη εφημερίδα βάζοντας τις ιδέες του στο χαρτί. Η εθνική κυριαρχία, η Ευρώπη των λαών, ο αντισοβιετισμός και ο αντιαμερικανισμός, ο αγώνας ενάντια στην αστική οικονομική δύναμη και η οικολογία είναι μερικά από τα θεμελιώδη θέματα, τα οποία δεν είχαν καμία σχέση με τα κλασικά ακροδεξιά σχήματα και κόμματα, τα οποία περιστρεφόταν γύρω από τα ίδια και τα ίδια, αναμασημένες πολιτικές τροφές για ψήφους. Η Ρώμη και η Νάπολη αποδεικνύονται τα κύρια προπύργια του κινήματος, αλλά ένα εχθρικό κλίμα δυσπιστίας πλανάται σχεδόν παντού γύρω από το σχήμα «Ναζί-Μάο» που γίνεται μη βιώσιμο με την πάροδο του χρόνου. Στη Ρώμη στις αρχές της δεκαετίας του 1970, σημειώθηκαν πολλές φορές βίαιες συμπλοκές μεταξύ ακτιβιστών της “Lotta di Popolo” και εκπροσώπων του Φοιτητικού Κινήματος ή άλλων φατριών της εξωκοινοβουλευτικής άκρας αριστεράς. Οι διάφοροι κομμουνιστικοί σχηματισμοί κηρύσσουν ολοκληρωτικό πόλεμο στους φασίστες «χωρίς αν και χωρίς αλλά» και σε ορισμένους κύκλους η ψύχωση των «εισβολέων» και των «μασκοφόρων προβοκατόρων» πυροδοτεί ένα κλίμα έντασης που γίνεται όλο και πιο βαρύ για τα μέλη της “Lotta di Popolo”.

Στην πραγματικότητα δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ακόμη και πριν από τη γέννηση της OLP, επεισόδια που πολλοί είχαν ήδη ερμηνεύσει ως «ξεκάθαρα παραδείγματα διείσδυσης» ή «πρόκλησης» είχαν συμβεί σε αρκετές περιπτώσεις, αρκεί να  σκεφτεί κάποιος για παράδειγμα, την παρουσία πρακτόρων με πολιτικά ρούχα και ακροδεξιών (αλλά του επίσημου κόμματος, που πάντα φλέρταρε με το Καθεστώς και με την αστυνομία) που βρέθηκαν σε αναρχικούς και κομμουνιστικούς κύκλους. Υπό το πρίσμα παρόμοιων γεγονότων, είναι εύκολο να κατανοηθεί μια ορισμένη δυσκολία από την πλευρά των αριστερών αγωνιστών στην αποδοχή τέτοιων «τολμηρών» και δυνητικά επικίνδυνων συμμαχιών. Από την άλλη όμως η καλή πίστη όσων πίστευαν πραγματικά στο «κοινό μέτωπο» δεν πρέπει να αγνοηθεί (κυρίως του εξωκοινοβουλευτικού νεοφασιστικού χώρου), έστω και με κάποια προνοητικότητα από την πλευρά εκείνων που ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 1960 θεωρούσαν τη σύγκρουση των «κόκκινων» και μαύρων» ως μια παγίδα του καθεστώτος, που θα έπαιζε αποκλειστικά στα χέρια των κυρίαρχων πλουτοκρατιών, εδραιώνοντας αυτή την φιλοατλαντική κεντρική εξουσία (στηριζόμενη και από την επίσημη ακροδεξιά) που στην πραγματικότητα αντιπροσωπεύει τον αυθεντικό εχθρό και των δύο φατριών.

Το 1973 σηματοδοτεί το τέλος της εμπειρίας της “Οργάνωσης του Λαϊκού Αγώνα”. Εξουθενωμένοι από την έντονη και αιματηρή σύγκρουση, από την τεράστια δυσπιστία και την επακόλουθη απομόνωση που έχει επικρατήσει γύρω από το κίνημα, ορισμένοι αγωνιστές επιστρέφουν στους παλαιούς χώρους που ανήκουν ενώ άλλοι δημιούργησαν την “Επιτροπή Αλληλεγγύης για τον Franco Freda”, που εκείνη την περίοδο κατηγορήθηκε για τη σφαγή της Piazza Fontana (μια πολύνεκρη έκρηξη σε μια τράπεζα του Μιλάνο, που κατηγορήθηκαν στην αρχή οι αναρχικοί και μετά οι νεοφασίστες. Φυσικά το Κράτος ήταν από πίσω, ενορχηστρωτής όλων). Ο Franco «Giorgio» Freda ήταν σημείο αναφοράς για τους λεγόμενους «Ναζιμαοϊστές» αφού στην ιταλική ριζοσπαστική ακροδεξιά πρότεινε ρητά μια συμμαχία με τις επαναστατικές ομάδες της άκρας αριστεράς. Τον Αύγουστο του 1969, μιλώντας στο Regensburg, σε μια συνεδρίαση της επιτροπής διαχείρισης του “Ευρωπαϊκού Επαναστατικού Μετώπου”, ο Freda έδωσε μια ομιλία που αργότερα δημοσιεύτηκε σε ένα δοκίμιο από τον δικό του εκδοτικό οίκο (Edizioni Ar) με τίτλο “Η αποσύνθεση του συστήματος”. Πρόκειται για ένα επαναστατικό κείμενο στο νεοφασιστικό πλαίσιο αφού έρχεται σε ρήξη με τη νοσταλγία που συνδέεται με την εικοσαετία - κυβέρνηση Μουσολίνι -  και αμφισβητεί τον κύριο άξονα στον οποίο στηρίζονταν μέχρι τότε τα αιτήματα της ακροδεξιάς: την Ευρώπη. 

«Υπό το πρίσμα μιας παγκόσμιας ιστορικής κατάστασης κατά την οποία, ο λατινοαμερικανός αντάρτης εμμένει στο όραμά μας για τον κόσμο πολύ περισσότερο από ότι ο Ισπανός που υποτάχτηκε στους ιερείς και τις ΗΠΑ. Επομένως ο πολεμιστής λαός του Βόρειου Βιετνάμ, με τον νηφάλιο, σπαρτιατικό, και ηρωικό τρόπο ζωής του, μοιάζει πολύ περισσότερο με τη μορφή της ύπαρξής μας από το ιταλικό ή γαλλικό ή δυτικογερμανικό οργανισμό. Για το οποίο ο Παλαιστίνιος τρομοκράτης είναι πιο κοντά στην σκέψη εκδίκησης μας παρά ο Άγγλος (Ευρωπαίος; αλλά αμφιβάλλω!) Εβραίος ή Ιουδαίος. Υποστηρίξαμε την ευρωπαϊκή ηγεμονία, απευθυνόμενοι σε μια Ευρώπη που μέχρι τώρα είχε αμερικανοποιηθεί ή σοβιετικοποιηθεί, χωρίς να σκεφτόμαστε ότι αυτή η Ευρώπη είχε γίνει υπηρέτρια των ΗΠΑ ή της ΕΣΣΔ, γιατί οι λαοί και τα έθνη της Ευρώπης είχαν απορροφήσει – μετέπειτα αλλά όχι ως αποτέλεσμα της στρατιωτικής ήττας – τις ιδεολογικές εξαγωγές των Η.Π.Α. και ΕΣΣΔ».

Ο Freda ελπίζει στη δημιουργία ενός «Λαϊκού Κράτους» από ορισμένες απόψεις όχι σε αντίθεση με τον ασιατικό κομμουνισμό, αλλά σε ένα πλαίσιο παραδοσιακών αξιών τυπικών της «Εβολιανής δεξιάς» με σαφείς αναφορές στη Πολιτεία του Πλάτωνα. Υπό αυτή την προοπτική όλες οι υπηρεσίες επιβολής του νόμου θα πρέπει να διαλυθούν, για να δημιουργηθεί χώρος για τη σύσταση μιας «Λαϊκής Πολιτοφυλακής» που θα αποτελείται από εθελοντές. Την καταστροφή του αστικού συστήματος ελπίζει ο Freda μέσω της δημιουργίας ενός κοινού μετώπου: 

«Ωστόσο θέλουμε να απευθυνθούμε σε αυτούς που απορρίπτουν ριζικά το σύστημα, τοποθετώντας τους εαυτούς τους πέρα από την αριστερά του με πεποίθηση ότι ακόμη και με αυτούς μπορεί να επιτευχθεί μια πιστή ενότητα δράσης στον αγώνα ενάντια στην αστική κοινωνία»

Το έργο απέσπασε αμέσως μόνο εξειδικευμένα χειροκροτήματα, ωστόσο, ξεκινώντας από το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1970, έγινε ουσιαστικό σημείο αναφοράς για πολλούς αγωνιστές που ανήκουν στις νέες γενιές της ιταλικής ακροδεξιάς. Ήταν ο συνεχιστής των “ναζιμαοιστών” του 1968, αλλά τα πράγματα άλλαζαν πλέον στην Ιταλία, με τα χρόνια του μολυβιού και την στρατηγική της έντασης από το Καθεστώς, όπου έντεχνα, χρησιμοποίησε όλα τα «δημοκρατικά» όπλα του για να κυλήσει στο αίμα την Ιταλία με εκατοντάδες νεκρούς, τραυματίες, βόμβες, εκρήξεις και μίσος. Νεαροί εθνικιστές δολοφονήθηκαν από αριστερούς τρομοκράτες με την ανοχή και ατιμωρησία του Κράτους, εκατοντάδες συναγωνιστές συνελήφθησαν και καταδικάστηκαν σε πολλά χρόνια φυλακή, ακόμη βρίσκονται στα κελιά κάποιοι, ενώ υπάρχουν δικαστικές εκκρεμότητες που ταλαιπωρούν πολλούς άλλους σε προχωρημένη πλέον ηλικία. Το καθεστώς τελικά νίκησε, απαγορεύοντας κινήματα, ανθρώπους και ζωές. Αλλά δεν μπόρεσε να νικήσει την Πίστη!

62 σχόλια:

  1. Ανώνυμος10/9/23 12:22 μ.μ.

    Μαύρος Κρίνος σταθερά πάντα ενάντια στην αστική ακροδεξιά εκτός αν είναι να κερδίζουμε λεφτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος10/9/23 6:08 μ.μ.

    Συλλογή τραγουδιών των Γερμανών Μαοϊκών του 1970:

    https://www.youtube.com/watch?v=LFdH7dQ6Zjk

    ΟΥΤΕ ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ ΟΥΤΕ ΜΟΣΧΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. μαζικη αριστερη αμφισβήτηση προς τη πολιτικη της ΕΣΣΔ ξεκιναει μετα τις επεμβασεις σε Ουγγαρια-Τσεχ/κια για να κορυφωθει κατα τη διαρκεια της Σινοσοβιετικης ρηξης του 63.Η αντιθεση Μαο στα σοβιετικα ιδεολογηματα περι "παλλαικου κρατους" κ "ειρηνικης συνυπαρξης" αποτελουν τις 2 ιδεολογικες σημαντικες πανω στις οποιες αρθρωνεται η δραση της πλειονοτητας των σοσιαλεπαναατατικων οργανώσεων της περιοδου περ. 1960-80. Στη κατεύθυνση αυτη αποτελουν προτυπο και οι πρακτικες ακτιβισμου που τελικα συμπυκνωνονται στη ΜΠΠΕ. Για τη συγκεκριμενη χρονικη περιοδο ο Μαοισμος αποτελει τη μονη εναλλακτικη προταση οσων αμφισβητουν εμπρακτα την αστικη δημοκρατια προτείνοντας τη βιαιη ανατροπη της.Η διεισδυση του Μαοισμου κ σε ομαδες φασιστων,εχει να κανει τοσο με την ιδεολογικη συγγενεια(βλ.θεσεις Κοινωνικης Δημοκρατιας 45) οσο και με τα εθνικιστικα προταγματα-εκφορες κατα τη διαρκεια της κρισης στην Ινδοκινα.Τυπικη περιπτωση των μαοικων επιρροων στον ελληνικο χωρο,αποτελει το ΕΚΚΕ. Η συντομη παρουσιαση του βιβλιου αψογη,συγχαρητηρια στο κ.Μποβιατσο αλλα κ στη συντακτικη ομαδα του Μ.Κ. για τη προβολη της

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάποιοι ξέρεις δεν ανοίγουν βιβλίο καξ κρίνουν πριν διαβάσουν. Το λεξιλόγιο είναι περιορισμένο, όπως και η σκέψη τους, μόνο σε ψήφους και αντικομουνισμο. Πρώτα διαβάζει κάποιος, ανοίγει τα στραβά του, όπως κάνουμε όλοι, προσπαθεί να καταλάβει τι, πως, που ποτε και γιατι..και μετά να σχολιάσουν.
      Δυστυχώς κατάντια. Το να διαφωνείς είναι υγεία αλλά με στοιχεία.. να είσαι καλά φίλε μου για το κείμενο σχόλιο σου

      Διαγραφή
  4. Ανώνυμος11/9/23 10:56 π.μ.

    Δεκάδες προσαγωγές νεαρών μελών του Μετώπου Νεολαίας ΧΑ χτες στο Σύνταγμα κ ο σούπερ Ελάιας ασχολείται με τη κρατική επιχορήγηση κ τον κοινοβουλευτισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος11/9/23 7:34 μ.μ.

      Τα παιδιά αυτά πήγαν σε μια συγκέντρωση μόνο και μόνο για να προκαλέσουν. Ανέβηκαν τα σκαλάκια στο Σύνταγμα φορωντας fullface και άρχισαν τις χαιρετουρες. Πραγματικά ήταν εκτός τόπου και χρόνου, και όταν κάτι Μπαρμπαριά τους έδιωξαν προς τα πάνω αυτά πήγαν και έκατσαν σε μια γωνιά με αποτέλεσμα να σκάσουν οι μπάτσοι και να τα μαζέψουν σαν πρόβατα επί σφαγής. Απορώ πραγματικά για το αν έχουν μυαλό μέσα στο κεφάλι τους.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος11/9/23 9:53 μ.μ.

      εκείνη η propatria εξαφανίστηκε.
      ούτε χτες κατέβηκε.
      πάει, την έστειλε αδιάβαστη και αυτή ο γάτος.
      να περάσει ο επόμενος.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος12/9/23 3:14 μ.μ.

      Προπατρια δεν υπάρχει εδώ και 2 χρόνια.
      Αν εννοείς "αυτόνομους" , ενσωματώθηκαν στην νεολαία Σπαρτιατών και εθνικου μετώπου εδώ και ενάμιση χρόνο.

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος12/9/23 3:18 μ.μ.

      Αν είναι "κακό" να προκαλείς τους ψευτοπατριώτες που ψηφίζουν Νέα Δημοκρατία και τις δυνάμεις ασφαλείας τότε ΧΙΛΙΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ στους νεαρούς Εθνικοσοσιαλιστές Χρυσαυγίτες που είναι ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΙ...

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος12/9/23 4:30 μ.μ.

      Προπατριοι πρέπει να υπήρχαν μέσα σε αυτούς που έδεσαν. Κατά τα άλλα ο 7:34 τα είπε όλα.

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος12/9/23 4:44 μ.μ.

      Καταρχάς δεν ήταν μόνο μέλη του "μετώπου" νεολαίας της ΧΑ, για να ξέρουμε τι λέμε. Ήταν συνονθυλευμα μικρών παιδιών που βολοδερνουν πολιτικά στο οποίο ήταν και κάποια παιδιά της ΧΑ (η οποία πλέον προσπαθεί να προσελκύσει μόνο μαθητές γιατί οι ενήλικοι γελάνε μαζί της) και με την σημαία που σήκωσαν κατάφεραν να καπηλευτουν το σύνολο. Το παραδέχεται και η ΧΑ στην ιστοσελίδα της άλλωστε έμμεσα. Απορώ μάλιστα γιατί το παίζουν και κάποιοι όταν απωθήθηκαν από τους παππούδες, ενώ πριν λίγους μήνες διώχτηκαν κλωτσηδον από τους Πόντιους στην ετήσια συγκέντρωση για τη γενοκτονία.

      Διαγραφή
    7. Ανώνυμος12/9/23 4:55 μ.μ.

      3:18 Εθνικοσοσιαλιστές ,όταν άλλα μέλη τους πηγαίνουν σε εκδηλώσεις μνήμης για τα οχυρά ρούπελ δύσκολο .απλά έχουν ξαναφορέσει την προβιά του εθνικοσοσιαλισμού τώρα που δεν ζητούν ψηφαλάκια ,όταν ξαναμαζέψουν όχλο θα το ξαναγυρίσουν σε ζητωπατριωτισμό με κομμένες χαιρετούρες . αν φας δυο και τρεις φορές ξαναζεσταμένο φαγητό θα αηδιάσεις ,αν όμως φας ξαναζεσταμένο φαγητό για 4η και 5η φορα θα πάθεις δηλητηρίαση.

      Διαγραφή
    8. Ανώνυμος12/9/23 5:20 μ.μ.

      4:30 χατες έδεσαν μόνο καμία σχέση με αυτόνομους

      Διαγραφή
    9. Ανώνυμος12/9/23 5:27 μ.μ.

      Κάθε Έλληνας ΕΣ έχει το καθήκον υπεράσπισης της πατρίδας ακόμα και όταν ο εισβολέας είναι ομοϊδεάτης..
      Όσο για τον από πάνω ασχετο ξυδακι, η ΧΑ με την εθνικιστική νεολαία και ο ίδιος να χειροκροτεί Στίγκα,Κώνστα,Κασιδιάρη και πουθενάδες διαδικτυακούς "σκληρούς" ...

      Διαγραφή
    10. Ανώνυμος12/9/23 5:31 μ.μ.

      μια χαρά "αυτόνομοι" υπήρχαν και ψευτοχατες, βλαμμένα πιτσιρίκια που πάνε για την καυλαντα. Όπως τα λέει ο ανώνυμος στο 7:34 και 4:44 ήταν.

      Διαγραφή
    11. Ανώνυμος12/9/23 5:45 μ.μ.

      Ιστορίες για αγρίους. Ότι θέλεις καταλαβαίνεις. Εδώ η ανταπόκριση του Μετώπου Νεολαίας που δεν υπονοεί τίποτα "έμμεσα" όπως λες:

      https://antepithesi.gr/2023/09/syntagma-prosagwges.html/

      Διαγραφή
    12. Προς νεοχρυσαυγίτες το ανάγνωσμα: επειδή οι προσαγωγές είναι ένα γεγονός που κέντρισε το ενδιαφέρον των συναγωνιστών αυτό δεν σημαίνει ότι θα ανεχτεί η σ.ο τα σχόλια σας στην φόρμα. Έχετε κάνει λάθος αν νομίζετε ότι απευθύνεστε στην κομματική σας αυλή. Αν θέλετε τον διάλογο μεταξύ εθνικιστών κοιτάξτε να αλλάξετε τακτική και ύφος. Για μια ακόμη φορά η αναφορά σας στην σελίδα σας για τις προσαγωγές αντικατοπτρίζει την πολιτική σας ανικανότητα να αντιληφθείτε την απαιτούμενη πολιτική και οργανωτική τακτική σε μια συγκέντρωση που δεν διοργανώθηκε από εσάς.

      Διαγραφή
    13. Ανώνυμος12/9/23 6:25 μ.μ.

      5:27 αν σου αρέσει να πολεμάς για ξένους βασιλιάδες , για τα συμφέροντα των άγγλων ,των αμερικανών και του ΝΑΤΟ είσαι απλά χρήσιμος ηλίθιος ...τράβα τώρα να γιορτάσεις το βίτσι και τον γράμμο που κέρδισαν οι αμερικανόδουλοι τους σοβιετόδουλους και άσε το τι πρέπει να κάνει ο έλληνας ΕΣ σε περίπτωση πολέμου , γκεγκε;

      Διαγραφή
    14. Ανώνυμος13/9/23 1:23 π.μ.

      Αυτά τα νεαρά άτομα που πήγαν εκεί με μπαλακλάβα, ντυμένα στα μαύρα υψώνοντας τη χείρα σε μια χριστιανική εκδήλωση τι ακριβώς θέλανε να πούνε; Ανάγκη για να φανούν; Μέχρι και άτομα τους είδα να σκίζουν αφίσα των διοργανωτών, πραγματικά τρικυμία εν κρανιω. Μετά απορούσαν γιατί δεν τους συμπαραστάθηκε κανείς.

      Διαγραφή
    15. Ανώνυμος13/9/23 2:26 μ.μ.

      πανε βγαλε την νεα ταυτοτητα και ασε τι κανουν οι νεολαιοι εθνικιστες που αντιστεκονται 1.23 ..

      Διαγραφή
    16. Ανώνυμος13/9/23 11:47 μ.μ.

      Αν αυτό το πράγμα ήταν αντίσταση τότε η βλακεία έχει χτυπήσει κόκκινο.

      Διαγραφή
  5. Ανώνυμος11/9/23 1:15 μ.μ.

    Ισχύει ότι ο Βεντούρης του ΕΣΕΣΙ είχε το προσωνύμιο "εθνομαοϊστής";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναν αλήθεια είναι και τον στοχοποιησε το καθεστώς της δικτατορίας, κλασικών περίπτωση ακροδεξιών, με νατοϊκής και δεξιές ιδέες.

      Διαγραφή
  6. Ανώνυμος11/9/23 3:13 μ.μ.

    Η μπάλα στην εξέδρα παιδιά καλά ξηγιεστε και σεις με το χαρταετό σας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος11/9/23 6:23 μ.μ.

    τώρα που γύρισε και η Ουρανία από τις πολυήμερες διακοπές της είπε να θυμηθεί το ραντικαλ. έτσι λοιπόν έστειλε τριάντα πιτσιρίκια άνευ συνοδείας με μπαλακλαβες να κάνουν χαιρετούρες σε φάση χριστιανική. ήθελαν δεν ήθελαν βρέθηκαν σε προσαγωγή. μπράβο Νίκο μπράβο Ουρανία πάλι τα ίδια πάλι κουβά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος12/9/23 4:19 μ.μ.

      Θίχτηκες μητριαρχικέ ρωμιέ από τον πανάρχαιο ινδοευρωπαϊκό χαιρετισμό;

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος12/9/23 4:48 μ.μ.

      Η ΧΑ πλέον στρατολογεί μόνο ανήλικα και τα βάζει να φτιάχνουν "αυτόνομες" ομάδες τύπου "Βόρεια Ελλάς Ultras" για να στρατολογήσουν κόσμο. Ένα τέτοιο συνονθύλευμα ήταν αυτά τα ανήλικα

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος12/9/23 5:32 μ.μ.

      4:48 δεν υπάρχουν βόρεια Ελλάς ultras πια

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος12/9/23 6:00 μ.μ.

      Μητριαρχία κυριαρχούσε στην χα, όταν έλυνε κι έδενε η Ζαρούλια και τώρα η Ουρανία.

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος12/9/23 10:23 μ.μ.

      Χαχαχα σωστός ο 6:00 μμ

      Διαγραφή
  8. Ανώνυμος11/9/23 9:28 μ.μ.

    Πρόσφατα παρακολουθήσα την ταινία «Piazza Fontana: The Italian Conspiracy». Δεν ξέρω αν την γνωρίζει ο Κώστας. Στα ιταλικά τιτλοφορείται «Romanzo di una strage». Ρωτάω τον Κώστα μιάς και είναι γνώστης της ιταλικής σκηνής τι ισχύει από τα γεγονότα που παρουσιάζει η ταινία και τι όχι. Ισχύει ότι ο Φράνκο Φρέντα είχε ενεργή ανάμειξη στο μακελειό της Πιάτσα Φοντάνα; Ισχύει ότι ο ριζοσπαστικός-νεοφασιστικός χώρος είχε αλωθεί από πράκτορες του κράτους και της CIA; Ο Τζιοβάνι Βεντούρα, στενός συνεργάτης του Φρέντα, ήταν όντως ψυχάκιας και ευκολόπιστος όπως παρουσιάζεται στην ταινία; Ήταν όντως ο δημοσιογράφος Γκουίντο Τζιανετίνι, ο οποίος είχε συνδεθεί με όλα τα σημαντικά πρόσωπα από τον Pino Ramualdi μέχρι τον Stefano Delle Chiaie και τον Pino Rauti, άνθρωπος των υπηρεσιών; Ισχύει ότι η ελληνική χούντα παρείχε κάλυψη και εκπαίδευση σε νεοφασίστες της εποχής για να δράσουν, θελημένα ή αθέλητα, υπέρ του ΝΑΤΟ; Και τελευταίο και πιο σημαντικό: ισχύει ότι πολλοί νεοφασίστες ξαφνικά προσυλητίστηκαν στον αναρχισμό και κυρίως στον μαοϊσμό δρώντας "διαβρωτικά" για τους "απέναντι" πχ Αντριάνο Μέρλινο;

    Θα ήθελα να μου δώσει απαντήσεις για όλα αυτά τα σημαντικά ερωτήματα ο Κώστας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύγε αγαπητέ. Τι να πρωτογραψω εδώ. Δυστυχώς η στρατηγική της έντασης πέτυχε. Την έχω δει την ταινία, ξεκινά καλά αλλά μετά ακολουθεί σαφέστατα το συστημική σεναριο: φταίνε οι νεοφασιστες.
      Αυτό το παραμυθάκι πογ καταπιάνεται οι αστοί, και οι αροστεροι, όχι όλοι βέβαια...έκανε κακό στον ριζοσπαστικό χώρο. Τον διέλυσε.
      Από πίσω κρύβεται το Καθεστώς, με την βοήθεια μυστικών υπηρεσιών και ιδιαίτερα της Μοσαντ. Οξ πολυνεκρες βομβιστικές επιθεσεις, με αριστουργηματικο τρόπο σχεδιασμένες, έστρεψαν την κοινή γνωμη ενάντια στους νεοφασιστες. Έτσι με αποκορύφωμα την βόμβα στην Μπολόνια το 1980, έθαψαν και τυπικά τον χώρο.
      Αλλά για να τα λέμε σωστά, έχουν ευθύνες και κάποιοι πρωταγωνιστές. Δυστυχως, πάντα ο χώρος μας ήταν εύκολος για πράκτορες και λαμογια. Η καλά που έχουν αρκετοί ακροδεξιοί με τους μπάτσους και τον στρατό, δημιούργησαν προβλήματα σοβαρά και τελικά έγιναν ο τάφος μας. Μια λατρεία με τα σώματα ασφαλείας, τους υπηρέτες του συστήματος, που τους έφερνε κοντά και έδιναν πληροφορίες.
      Συναγωνιστές που διάλεξαν τον δρόμο της ενοπλης πάλης, όπως ο Concutelli, που τσ έβαλαν με το σύστημα αντρίκια, στις διηγήσεις τους στις φυλακές λέμε πραγματ τρομερά. Πόσο ανεύθυνοι και λαμογια του καθεστώτος αποδείχθηκαν...συναγωνιστές, που έδιναν κόσμο.
      Ακόμη καξ στην φυλακή. Ο ίδιος μαζί με άλλους 2 μαχητές, σκότωσαν 2 καρφιά.
      Ιστορίες πολλές που ευχαρίστως σε μια εκπομπή να συζητήσουμε στην Ελεύθερη τηλεόραση.. πιο καλά.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος12/9/23 5:41 μ.μ.

      Αναμένουμε να εκθέσεις τα γεγονότα και να αναφερθείς στα πρόσωπα Μποβ. Η Ιταλία έχει να δώσει πολλά παραδείγματα και διδάγματα όσον αφορά τον σύγχρονο αγώνα.

      Διαγραφή
    3. Γ. Σαιντ14/9/23 4:46 μ.μ.

      Πολύ καλή παρουσίαση για ένα "δύσκολο" αλλά σημαντικό θέμα που απαιτεί αρκετή έρευνα και προσεκτική αξιολόγηση στοιχείων. Κωνσταντίνε, για άλλη μία φορά είστε εξαιρετικός. Θα ήταν ιδιαίτερα σημαντικό εάν μια εκτενέστερη μελέτη πάνω στο θέμα κυκλοφορούσε σε κανονική έκδοση.

      Επίσης, πληροφορίες για τον Γιώργο Βεντούρη, πριν και μετά το ΕΣΕΣΙ, είναι πάντα ευπρόσδεκτες. Γνωρίζετε κάτι περισσότερο, πέρα από τη συνόψιση των γνωστών που κάνει η Metapedia;

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος14/9/23 10:03 μ.μ.

      Μα και βέβαια Γ. Σαιντ. Γνωρίζουμε αυτά που είπατε στη συνέντευξη με το Χάρη.

      Διαγραφή
  9. Ανώνυμος12/9/23 10:10 π.μ.

    Αφού είστε τόσο μεγάλοι οπαδοί του Μάο γιατί δεν δηλώνετε κομμουνιστές και δηλώνετε εθνικιστές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος12/9/23 12:55 μ.μ.

    Εναντια στον κομμουνισμο απο οπου κι αν προέρχεται. Και το εαμ χρησιμοποιησε τον εθνικισμο, τι σημαινει δηλαδη αυτο; συγκεντρωθειτε κύριοι και μην χαριεντιζεστε με τον απόλυτο εχθρο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος12/9/23 3:38 μ.μ.

    "Ο εθνικομπολσεβίκος λοιπόν θα είναι λενινιστής στη στρατηγική, σωκρατικός στο διάλογο, φουτουριστής στην αισθητική, πλατωνικός στη σκέψη"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος12/9/23 5:30 μ.μ.

    εμετικό φιλορωσικό άρθρο στην σελίδα της ΧΑ ρούβλια πολλά η άκρα δεξιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος12/9/23 10:47 μ.μ.

      Εμετικό φιλο-ουκρανικο/νατοϊκό άρθρο στην σελίδα Χ (βάλε 9 στις 10 ε/σ ιστοσελίδες εδώ), δολλάρια πολλά ο αυτόνομος χώρος (και οι φιλελε "ε/σ")

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος12/9/23 11:17 μ.μ.

      ΑΣΕ ΜΑΣ ΡΕ ΦΩΤΗ. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΕΙΠΕΣ ΠΟΤΕ ΣΤΟΝ ΑΡΧΗΓΟ ΑΥΤΑ; ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΕΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΙΛΟΡΩΣΙΣΜΟ ΤΟΥ Ή ΓΙΑ ΑΛΛΟΥΣ ΛΌΓΟΥΣ; ΜΙΛΑ ΑΝΟΙΧΤΑ. ΠΟΤΕ ΕΓΙΝΕΣ ΓΙΑΛΑΝΤΖΙ ΑΝΤΙΡΩΣΟΣ ΕΣΤΙΑΤΟΡΑ ΣΑΛΑΤΑΣ;

      Διαγραφή
  13. Ανώνυμος12/9/23 6:34 μ.μ.

    Αυτός που παριστάνει τον ινδοευρωπαίο χρυσαυγίτη μάλλον καβαλάει ίππους, βάφει τα μαλλιά του,πολεμάει την δημοκρατία και υπηρετεί τον πολιτισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος13/9/23 12:43 μ.μ.

      Σε ποιον αναφέρεστε;

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος14/9/23 11:30 π.μ.

      Στον ακούραστο τρολαριστή, τον γραφικό ιππο-κόμη της ΓΑΔΑ.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος14/9/23 2:46 μ.μ.

      αναμενόμενες αντιδράσεις εφόσον ζούμε εν μέσω ηλίθιων

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος14/9/23 6:06 μ.μ.

      Ο μεγαλύτερος ηλίθιος είσαι εσύ 2:46, που ενώ σ' έχουν καταλάβει όλοι, εξακολουθείς να στρουθοκαμηλίζεις νομίζοντας πως σπέρνεις έριδες.

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος14/9/23 10:09 μ.μ.

      Γιατί να σπείρει έριδες ένας αγωνιστής που κράτησε το κίνημα ζωντανό επί τρεις δεκαετίες?

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος15/9/23 9:50 π.μ.

      Γιατί είναι ψυχανώμαλος 10:09.

      Διαγραφή
    7. Ανώνυμος15/9/23 3:22 μ.μ.

      Ο άλλος λέει ότι στρουθοκαμηλίζει το άτομο που έχει διαλύσει όλα τα τσίρκουλα της αυτονομίας. Αν δεν ήταν αυτός θα είχε γίνει η αυτονομία πανηγύρι σαν τη Χρυσή Αυγή.

      Διαγραφή
    8. Ανώνυμος15/9/23 5:09 μ.μ.

      σας έχει ξεπατώσει ο ιππέας

      Διαγραφή
    9. Ανώνυμος15/9/23 6:29 μ.μ.

      Την χα πως επέτρεψες να γιγαντωθει? Έχεις ευθύνη

      Διαγραφή
    10. Ανώνυμος16/9/23 12:17 π.μ.

      Ναι, εξέχοντα συναγωνιστή 5:09! Όχι μόνο στο Πεδίο του Άρεως, τώρα και στα σχόλια

      Διαγραφή
    11. Ανώνυμος17/9/23 12:11 π.μ.

      Συναγωνιστή 6:29 μ.μ., όποιον ανακατεύεται με τα πίτουρα τον τρώνε οι κότες, λέει η παροιμία. Θα ήταν κρίμα να χάναμε το θέαμα της πινακοθήκης των ηλιθίων.

      Διαγραφή
  14. Ανώνυμος12/9/23 6:47 μ.μ.

    Με αφορμή το εντυπωσιακό χτύπημα της ΜΙΤ στην Λούτσα θυμήθηκα το θρυλικό άρθρο του κόμη της γαδα για τους Κούρδους στα προσφυγικά

    Μέσα από το μπουνκερ αντήχησε η θρυλική φωνή του: Ερντογάν έλα και σώσε μας!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος13/9/23 12:41 μ.μ.

      Ευτυχώς υπάρχουν συναγωνιστές με τη δύναμη της γνώμης να παραδεχτούν την αξία ξεχωριστών ποιοτήτων του ελληνικού εθνικοσοσιαλισμού. Δυστυχώς είναι λίγοι.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος13/9/23 4:09 μ.μ.

      Σε μπουνκερ ζει ή σε παλάτι;

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος16/9/23 3:48 μ.μ.

      Φαντασιώνεται πως έχει εσωτερικες πληροφορίες για το εντυπωσιακό χτύπημα της ΜΙΤ, ίσως ότι αυτός κινεί τα νήματα. Από έφηβος είχε τέτοιες φαντασιώσεις ήθελε να είναι στις υπηρεσίες. Να έχει συμμετοχή σε μεγάλα πράγματα, σε αυτά που γίνονται στο παρασκήνιο. Μετά τις διακοπές και το τένις ανακάλυψε το ίντερνετ και όλες οι φαντασιώσεις γίνονται πραγματικότητα.

      Διαγραφή
  15. Ανώνυμος12/9/23 8:09 μ.μ.

    Για τον εθνοχοτζισμό άρθρο πότε θα έχουμε;Η αντικαπιταλιστική τρίτη θέση χρειάζεται τέτοιες ποιοτικές ιδεολογικές πινελιές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος13/9/23 8:42 π.μ.

    Μπορεί κάποιος παρακαλώ
    να μού εξηγήσει τι σημαίνει
    Τι Είναι "Μαύρος Κρίνος";
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος13/9/23 8:47 π.μ.

    Μην ξεχνάμε ποτέ πως ο Ινδοευρωπαϊσμός απομακρύνει τους φουκαράδες ακροδεξιούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να επικοινωνήσετε άμεσα με την συντακτική ομάδα μας καθώς και για συνεργασία στην αρθρογραφία, νέες κυκλοφορίες βιβλίων και περιοδικών, ενημέρωση σχετικά με νέα ιστολόγια, απορίες, διαφωνίες, μουσικά νέα ή labels, ομιλίες και εκδηλώσεις, προτάσεις στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση: blackmilitiagr@gmail.com

Η συντακτική ομάδα δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Ο κάθε αναγνώστης μπορεί να εντοπίζει τη θεματική περιοχή που τον ενδιαφέρει από το πλαίσιο δεξιά του ιστολογίου που αναγράφονται στο μενού αρχειοθέτησης ιστολογίου.

Οι διαχειριστές δεν πρόκειται να απαντήσουν σε υβριστικά ή προβοκατόρικα σχόλια ή σε ερωτήσεις που οι απαντήσεις δόθηκαν ή θα δοθούν σε άρθρα της.

Απαντήσεις θα υπάρξουν μόνο αν κριθεί απαραίτητο αναλόγως την περίπτωση και σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας στην ενότητα «Μια υπενθύμιση προς τους αναγνώστες» που θα πρέπει να διαβαστεί ΠΡΩΤΑ πριν υπάρξει επικοινωνία.

Τα σχόλια που θα είναι άσχετα με την κύρια ανάρτηση θα διαγράφονται πλην εξαιρέσεων.

Σχόλια που θα προσπαθούν να δώσουν πληροφορίες σε ιδεολογικούς εχθρούς και στο ανθελληνικό κράτος θα διαγράφονται επίσης.

Σχόλια που θα είναι σε ευγενικά πλαίσια ακόμη και αυτά με αυστηρή κριτική προς την συντακτική ομάδα ή άλλες αυτόνομες και ανένταχτες ομάδες και πολιτικές κινήσεις θα εγκρίνονται αν αυτά συνεισφέρουν στην ενδυνάμωση της κινηματικής δυναμικής.

Τα σχόλια σας να είναι MONO σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή.

Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια ΔΕΝ δημοσιεύονται.

Επειδή ΔΕΝ υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται.

Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish). Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί, μετά από έγκριση των διαχειριστών. Υβριστικά, ειρωνικά, συκοφαντικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.

Οι αναρτήσεις δεν είναι απαραίτητο να εκπροσωπούν το σύνολο της συντακτικής ομάδας.

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των άρθρων με μόνη προϋπόθεση να υπάρχει αναφορά στην πηγή.