του Πολυπέρχονα ( 4 Φλεβάρη 2008 )
Η «Νέα εποχή»
Σε όλα τα χρόνια ύπαρξης του σύγχρονου Ελληνικού κράτους οι κυβερνήσεις του, όλος ο κρατικός μηχανισμός και οι κυρίαρχοι πολιτικοί σχηματισμοί του, δούλευαν σαν ντόπιοι τοποτηρητές-εγγυητές των συμφερόντων ξένων οικονομικοπολιτικών κέντρων διότι μέσα από την προσκόλληση σε αυτά οποία προσδοκούσε όφελος η Ελληνική αστική τάξη. Τα ξένα κέντρα αυτά ξεκίνησαν από βάση «εθνική», αυτή των μεγάλων δυνάμεων της εποχής της αποικιοκρατίας και σταδιακά μέσα από την ανάπτυξη του καπιταλισμού και των πολυεθνικών άρχισαν να δημιουργούνται και να διευρύνονται διεθνείς συμμαχίες. Έτσι πλάι στο «εθνικής» βάσης εξαγόμενο διεθνώς κεφάλαιο άρχισε να διαμορφώνεται και να αναπτύσσεται το «παγκοσμιοποιημένο» χρηματιστικό κεφάλαιο, ως σύμφυση κεφαλαίων προερχόμενων από διαφορετικές ιμπεριαλιστικές χώρες και να δημιουργούνται κεφαλαιοκρατικοί όμιλοι με βάση τους όχι μια μόνο ιμπεριαλιστική χώρα, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις να φτάνουν να έχουν οικονομική και πολιτική βάση ακόμα και στο σύνολο των ιμπεριαλιστικών χωρών. Στις αρχές του 19ου αιώνα, τα κυρίαρχα κόμματα στην Ελλάδα ήταν το «Αγγλικό Κόμμα» του Αλέξανδρου Μαυροκορδάτου, το «Γαλλικό Κόμμα» του Ιωάννη Κωλέττη, το «Ρωσικό Κόμμα» του Ιωάννη Καποδίστρια.
Σταδιακά όμως, με την ανάπτυξη του μονοπωλιακού καπιταλισμού άρχισε να γίνεται όλο και περισσότερο αισθητό το κεφάλαιο με πατρίδα του «όλη τη γη» ταυτόχρονα με εργάτες σκλάβους με πατρίδα τους επίσης «όλη τη γη», που να μετακινούνται από χώρα σε χώρα μέσα από τα «ανοικτά σύνορα» σαν μοχλός διάλυσης των εργασιακών δικαιωμάτων και των κοινωνικών ιστών. Παράλληλα είχαμε ενίσχυση και δημιουργία νέων διεθνοποιημένων οικονομικών και πολιτικών δομών, με εξουσίες να περνάνε από «εθνικό» επίπεδο σε «υπερεθνικό» και προσαρμογή της οικονομίας και της παραγωγής στα νέα δεδομένα με περισσότερες αποφάσεις να παίρνονται πρώτα σε διεθνές πλέον επίπεδο και κατόπιν να εφαρμόζονται σε εθνικό, όπως τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις που εφάρμοσε την τελευταία δεκαπενταετία η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η σύμφυση κεφαλαίων και συμφερόντων ανάμεσα σε διαφορετικά ιμπεριαλιστικά κέντρα δεν καταργεί τις αντιθέσεις ανάμεσά τους, ούτε την ύπαρξη κεφαλαίων που να κινούνται στη διεθνή αρένα με κύρια βάση τους ένα και μόνο κράτος. Ούτε έπαψαν να οξύνονται οι αντιθέσεις ανάμεσα στα διεθνοποιημένα πλέον ιμπεριαλιστικά κέντρα που γιγαντώνονται και διεκδικούν το μοίρασμα των αγορών. Μάλιστα όταν οι ενδοϊμπεριαλιστικές αντιθέσεις οξύνονται έντονα στη γεωγραφική επικράτεια τρίτων χωρών, τότε εκδηλώνονται με καλλιεργημένες από τους ξένους ιμπεριαλιστές πολεμικές ή κοινωνικές συγκρούσεις ανάμεσα σε μερίδες των ντόπιων πληθυσμών, που γίνονται αναλώσιμα πιόνια στη σκακιέρα της σύγκρουσης για το μοίρασμα της λείας μεταξύ των διεθνών κέντρων. Στις περιπτώσεις όμως που τα διεθνή συμφέροντα βρίσκουν τους «ιθαγενείς» ενωμένους ενάντιά τους τότε επεμβαίνουν εναντίον τους ενωμένα, υποστηριζόμενα από πολυεθνικό στρατό με μισθοφόρους προερχόμενους από τα γκέτο των ΗΠΑ ή τις φτωχογειτονιές των μεγαλουπόλεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέχρι ιθαγενείς από τον Άγιο Δομίνικο την Ουγκάντα και τριτοκοσμικές χώρες της Ασίας , προσπαθώντας να κάμψουν τις αντιστάσεις. Η σύγχρονη ενίσχυση των παγκοσμιοποιημένων οικονομικών πολιτικών και στρατιωτικών δομών σε συνδυασμό με την πτώση του «ανατολικού μπλοκ», το άνοιγμα των συνόρων και όλα τα άλλα χαρακτηριστικά που εμφανίζονταν σαν όραμα οικονομικών, πολιτικών και θρησκευτικών λόμπι από το 19ο ήδη αιώνα, είναι το πολιτικό οικονομικό και στρατιωτικό σκέλος αυτού που αποκαλείται σήμερα «νέα τάξη» ή «νέα εποχή».
Η «νέα εποχή» έχει και θρησκευτικό σκέλος. Κέντρα με θρησκευτική υπόσταση, όπως οι Σιωνιστές, οι Μασόνοι, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά, οραματίζονταν ήδη από το 19ο αιώνα και έθεταν με θρησκευτικούς όρους την πραγμάτωση του «θελήματος του Θεού» για «ειρήνη στον κόσμο» και «σταμάτημα των πολέμων» με τη διάλυση του έθνους κράτους και την επιβολή μιας «παγκόσμιας κυβέρνησης» με τους «σοφούς» και «εκλεκτούς του Θεού» σε περίοπτες θέσεις, σε μια κατάσταση που ονόμαζαν «νέα εποχή». Σήμερα θρησκευτικές και παραθρησκευτικές οργανώσεις που ενσωματώνουν στον πυρήνα της σκέψης τους την ιδέα της «νέας εποχής» και τις «αξίες» του συστήματος εξαπλώνονται παντού, ενώ ξεφυτρώνουν συνεχώς νέες , με πολλές από αυτές να λειτουργούν καθαρά σαν καπιταλιστικές επιχειρήσεις. Παράλληλα οι ηγεσίες των παραδοσιακών παλαιών εκκλησιών προσαρμόζουν τις εκκλησίες τους στις απαιτήσεις και την ιδεολογία της «νέας εποχής». Από την παραδοσιακή εκκλησία περνάμε στην «Εκκλησία Α.Ε», με συμφέροντα ταυτόσημα με τις τράπεζες και τις πολυεθνικές αφού σε αυτές έχει επενδύσει τα κεφάλαιά της, ενώ ενδιαφέρεται ξαφνικά ιδιαίτερα για την ιδέα της «οικουμενικότητας» προωθώντας διεθνείς συναντήσεις κορυφής ανάμεσα σε ηγέτες διαφορετικών θρησκειών και δογμάτων.
Το πολιτιστικό, ηθικό και συνειδησιακό σκέλος της «νέας εποχής», σχετίζεται με τη διάλυση των εθνικών πολιτισμών και την αντικατάστασή τους από τον κοσμοπολιτισμό. Η εθνική συνείδηση αντικαθίσταται από τη συνείδηση του «πολίτη του κόσμου», με «πατρίδα του» και τόπο εργασίας του «όλη τη γη» στην οποία θα περιφέρεται ως σύγχρονος σκλάβος να δουλεύει χωρίς εργασιακά δικαιώματα, ξένος ανάμεσα σε ξένους, κατεβάζοντας παραπέρα τους μισθούς και συμβάλλοντας στη διάλυση των κοινωνικών ιστών που αποτελούν το βασικό συνεκτικό κρίκο εκδήλωσης κοινωνικών αντιστάσεων. Ακόμα και όσοι παραμένουν στον τόπο που γεννήθηκαν μετατρέπονται σε μετανάστες, αφού αμείβονται με τους ίδιους μισθούς με τους «παράνομους» ή «νόμιμους» μετανάστες και ζουν σαν ξένοι ανάμεσα σε ξένους. Το άτομο, αποξενωμένο από τη φύση, όπως και από την ίδια την ανθρώπινη φύση του αλλά και από τους συνανθρώπους του, βομβαρδίζεται από «αξίες» που ταιριάζουν στο νέο πρότυπο σκέψης που έχουν επιβάλει, το πρότυπο σκέψης του κοσμοπολιτισμού. Από τις «αξίες» του να είναι κανείς «πολίτης του κόσμου», να επιδιώκει να είναι «πολύχρωμος» και «πολυπολιτισμικός», από οτιδήποτε καταναλωτικό σκουπίδι και μόδα, μέχρι ένα κράμα από πολτοποιημένες και προσαρμοσμένες στο περιεχόμενο της καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης μεταφυσικές αντιλήψεις, με ρίζες τους από οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη, από το βουδισμό μέχρι τους Μάγια, το ζοροαστρισμό την «αυτοπνευματικότητα» και «εσωτερικότητα» , τη Μασονία ή τη σαϊεντολογία, μέσα στις οποίες νιώθει χαμένος.
Και όλα αυτά συνδυάζονται με το σερβίρισμα ενός πολτοποιημένου στο μπλέντερ της νέας τάξης πολιτιστικού κράματος μουσικών, τρόπων ντυσίματος , συμπεριφορών , μεταφυσικών δοξασιών , ή οποιωνδήποτε πολιτιστικών στοιχείων από κάθε γωνιά του κόσμου, από τις οποίες έχει αφαιρεθεί ο αυθεντικός πολιτιστικός πυρήνας τους και έχει αντικατασταθεί με τα δόγματα της «νέας εποχής». Και όμως κοινωνικές αντιστάσεις είναι δυνατό να προκύψουν μόνο εκεί που υπάρχει κοινωνικός συνεκτικός ιστός ενώ με την «πολυχρωμία» που προωθείται είναι αδύνατο να βρει κανείς εκείνο το συνεκτικό ιστό για οποιαδήποτε μορφής κοινωνική ομαδοποίηση που μπορεί να οδηγήσει σε αντίσταση. Έτσι οι μόνες ομαδοποιήσεις που δημιουργούνται σε μια τέτοια κατάσταση είναι αυτές της σύστασης μικρών συμμοριών με σκοπούς από τη διάπραξη ληστειών μέχρι την έκφραση νεοταξικών «τάσεων μόδας», ή απλά τη σύγκρουση με άλλες συμμορίες, ή ακόμα καλύτερα για το σύστημα συμμορίες με προσανατολισμό να χτυπάνε όσους δεν τους φαίνονται αρκετά «πολύχρωμοι» και «πολυπολιτισμικοί» ( όπως π.χ. οι συμμορίες «αντιφά» ). Ομαδοποίηση και κοινή δράση σε ευρύτερο επίπεδο, όπως σε επίπεδο συσπείρωσης έθνους, σε μια χώρα που ο κοσμοπολιτισμός και οι αξίες της «νέας εποχής» έχουν καταφέρει να κυριαρχήσουν, είναι πολύ δύσκολη… Πολύ δύσκολη έχει γίνει και η συσπείρωση σε επίπεδο χώρων εργασίας, με τη διάλυση της μόνιμης και σταθερής εργασίας, την απαξίωση των συνδικάτων και του συνδικαλισμού από τις ξεπουλημένες ηγεσίες και τους συναδέλφους μετανάστες από κάθε σημείο του πλανήτη. Αφού λοιπόν ο κοσμοπολιτισμός εμποδίζει τις ομαδοποιήσεις πάνω στις οποίες μπορούν να εκδηλωθούν κοινωνικές αντιστάσεις, άρα αποτελεί το κυριότερο όπλο της διεθνούς πλουτοκρατίας για την υποταγή των λαών.
Για τη διάδοση του κοσμοπολιτισμού, εκτός από τις παραθρησκευτικές οργανώσεις, τα σχολεία, τις εφημερίδες , την τηλεόραση και το κράτος, την κύρια εργολαβία έχουν αναλάβει οι «αντιεθνικιστικές» οργανώσεις ομάδες και «κινήματα» της νεοταξικής αριστεράς και του δήθεν «αντιεξουσιαστικού» χώρου, όπως και δεκάδες «Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις». Παράλληλα ως κύριο «καθοδηγητικό» και «ιδεολογικό» όργανο της «αριστεράς» σήμερα δεν είναι οι εφημερίδες της κεντρικής επιτροπής κάποιων Λενινιστικών ή «αριστερών» κομμάτων όπως γινόταν στο παρελθόν, αλλά οι φυλλάδες των μεγάλων εκδοτικών συγκροτημάτων οι μέτοχοι των οποίων έχουν ταυτόχρονα και δεκάδες άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες. Οι φυλλάδες αυτές είναι οι κύριοι φορείς της προβολής της καπιταλιστικής εμπορευματοποιημένης υποκουλτούρας και του σύγχρονου σκοταδισμού, ενώ φροντίζουν διαρκώς και για την δήθεν «επιστημονική» και «ιστορική» «παιδεία» των αναγνωστών τους. Προσφέρουν «ιστορικά» αφιερώματα και ταινίες σχετικά με οποιονδήποτε έχει ανησυχήσει τα καπιταλιστικά συμφέροντα να παρουσιάζεται ως «ψυχοπαθής» «δικτάτορας» και «δολοφόνος» με γράψιμο της ιστορίας κατά φαντασία από το μυαλό του κάθε μισθοφόρου κονδυλοφόρου. Ο τυχαίος μισθοφόρος κονδυλοφόρος, πολλές φορές απόφοιτος της σχολικής μόνο εκπαίδευσης και κακοπληρωμένος, μετατρέπεται εκτός από «ιστορικό» και σε «επιστήμονα» με αρλούμπες να παρουσιάζονται ως αποτελέσματα της «σύγχρονης επιστήμης» όπως το «επιστημονικό» άρθρο σε Ελληνική «αριστερή» εφημερίδα μεγάλης κυκλοφορίας που προέβαλε την «επιστημονική ανακάλυψη» την άποψη ότι « λαός που δεν αναμιγνύεται το αίμα του συνεχώς με άλλους λαούς, φθίνει γενετικά και κινδυνεύει περισσότερο από αρρώστιες και γενετικό εκφυλισμό. Γι αυτό η μετανάστευση και η διασταύρωση των φυλών είναι σήμερα αναγκαιότητα για την επιβίωση του ανθρώπινου είδους ».
Τα αντιρατσιστικά φεστιβάλ και τα αφιερώματα στον «εθνικιστικό κίνδυνο» προβάλλονται καθημερινά από τα καθεστωτικά ΜΜΕ, ενώ παρουσιάζουν ότι για όποιον πόλεμο συμβαίνει σήμερα, φταίει το «εθνικιστικό μίσος που προκαλεί τους πολέμους». Οι φυλλάδες αυτές προετοιμάζουν το έδαφος για κάθε ιμπεριαλιστική επέμβαση, παρουσιάζοντας τις ηγεσίες των χωρών που βάζει στόχο ο διεθνής ιμπεριαλισμός ως «εθνικιστές δικτάτορες» που «παραβιάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα» , τα «δικαιώματα των γυναικών» και «μολύνουν το περιβάλλον». Έτσι δικαιολογούν όλες τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις στο όνομα του «ανθρωπισμού» ενώ στην καλύτερη περίπτωση, όπως αυτή της Παλαιστίνης , εξισώνουν το θύμα με το θύτη παρουσιάζοντας ότι πρόκειται για δύο λαούς που αλληλοσκοτώνονται «άδικα» λόγω του εθνικισμού. Αντίθετα με την απάτη περί «εθνικιστικών αιτιών «του πολέμου» η αλήθεια είναι ότι όσο υπάρχει το κεφαλαιοκρατικό σύστημα ποτέ δεν πρόκειται να πάψει να υπάρχει πόλεμος, γιατί όσο και να υπάρχει σύμφυση συμφερόντων ανάμεσα στο διεθνές κεφάλαιο, άλλο τόσο εμφανίζονται και οξύνονται οι αντιθέσεις ανάμεσα σε διαφορετικά κεφαλαιοκρατικά λόμπι, που συγκρούονται μεταξύ τους και λύνουν τις διαφορές τους βάζοντας τους λαούς να αλληλοσφάζονται για τα συμφέροντά τους. Τον πόλεμό τους το γεννά η καπιταλιστική «ειρήνη» τους, και ο μόνος αγώνας για πραγματική ειρήνη είναι ο ανελέητος πόλεμος ενάντια σε αυτή την «ειρήνη».
Στην Ελλάδα , ακολουθώντας τις εξελίξεις ανάπτυξης του καπιταλισμού, δεν υπάρχει πια «Αγγλικό» , «Γαλλικό» και «Ρωσικό» κόμμα, αλλά εσωτερικά μέσα κάθε κόμμα υπάρχουν λόμπι που υποστηρίζουν διαφορετικές ομάδες πολυεθνικών και ντόπιων συμφερόντων το καθένα. Τα διεθνή ιμπεριαλιστικά συμφέροντα συγκρούονται και στο εσωτερικό των κομμάτων, αλλά και σε κάθε εκλογική αναμέτρηση ανταγωνίζονται για το ποιος θα καρπωθεί μεγαλύτερο μερίδιο από το αποτέλεσμα της δουλειάς και του ιδρώτα του Ελληνικού λαού. Επίσης ανεξάρτητα από το πιο κόμμα είναι στην κυβέρνηση κάθε φορά, το κάθε λόμπι και οικονομικό κέντρο, διεθνές και ξένο έχει μερίδιο, το μόνο που αλλάζει είναι η ποσόστωση.
Ποιος είναι λοιπόν ο ρόλος της Ελληνικής ακροδεξιάς μέσα σε αυτή την κατάσταση της που περιγράψαμε ; Η ακροδεξιά σήμερα διεθνώς εμφανίζει τον εαυτό της σαν «πολέμιο της νέας τάξης» και ότι αγωνίζεται ενάντια σε όλα αυτά τα φαινόμενα που περιγράψαμε παραπάνω. Και η αποδοχή αυτού του επιχειρήματος είναι ο κύριος τρόπος με τον οποίο η ακροδεξιά βρίσκει την οποιαδήποτε κοινωνική της απήχηση, σε μέλη, οπαδούς και ψηφοφόρους. Είναι όμως η ακροδεξιά πραγματικά πολέμιος της καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης ; Και ποιος είναι ο πραγματικός ρόλος της στη «νέα εποχή» ; Αυτά θα εξετάσουμε και θα προσπαθήσουμε να δώσουμε απαντήσεις στη συνέχεια αυτού του άρθρου.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...
Η «Νέα εποχή»
Σε όλα τα χρόνια ύπαρξης του σύγχρονου Ελληνικού κράτους οι κυβερνήσεις του, όλος ο κρατικός μηχανισμός και οι κυρίαρχοι πολιτικοί σχηματισμοί του, δούλευαν σαν ντόπιοι τοποτηρητές-εγγυητές των συμφερόντων ξένων οικονομικοπολιτικών κέντρων διότι μέσα από την προσκόλληση σε αυτά οποία προσδοκούσε όφελος η Ελληνική αστική τάξη. Τα ξένα κέντρα αυτά ξεκίνησαν από βάση «εθνική», αυτή των μεγάλων δυνάμεων της εποχής της αποικιοκρατίας και σταδιακά μέσα από την ανάπτυξη του καπιταλισμού και των πολυεθνικών άρχισαν να δημιουργούνται και να διευρύνονται διεθνείς συμμαχίες. Έτσι πλάι στο «εθνικής» βάσης εξαγόμενο διεθνώς κεφάλαιο άρχισε να διαμορφώνεται και να αναπτύσσεται το «παγκοσμιοποιημένο» χρηματιστικό κεφάλαιο, ως σύμφυση κεφαλαίων προερχόμενων από διαφορετικές ιμπεριαλιστικές χώρες και να δημιουργούνται κεφαλαιοκρατικοί όμιλοι με βάση τους όχι μια μόνο ιμπεριαλιστική χώρα, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις να φτάνουν να έχουν οικονομική και πολιτική βάση ακόμα και στο σύνολο των ιμπεριαλιστικών χωρών. Στις αρχές του 19ου αιώνα, τα κυρίαρχα κόμματα στην Ελλάδα ήταν το «Αγγλικό Κόμμα» του Αλέξανδρου Μαυροκορδάτου, το «Γαλλικό Κόμμα» του Ιωάννη Κωλέττη, το «Ρωσικό Κόμμα» του Ιωάννη Καποδίστρια.
Σταδιακά όμως, με την ανάπτυξη του μονοπωλιακού καπιταλισμού άρχισε να γίνεται όλο και περισσότερο αισθητό το κεφάλαιο με πατρίδα του «όλη τη γη» ταυτόχρονα με εργάτες σκλάβους με πατρίδα τους επίσης «όλη τη γη», που να μετακινούνται από χώρα σε χώρα μέσα από τα «ανοικτά σύνορα» σαν μοχλός διάλυσης των εργασιακών δικαιωμάτων και των κοινωνικών ιστών. Παράλληλα είχαμε ενίσχυση και δημιουργία νέων διεθνοποιημένων οικονομικών και πολιτικών δομών, με εξουσίες να περνάνε από «εθνικό» επίπεδο σε «υπερεθνικό» και προσαρμογή της οικονομίας και της παραγωγής στα νέα δεδομένα με περισσότερες αποφάσεις να παίρνονται πρώτα σε διεθνές πλέον επίπεδο και κατόπιν να εφαρμόζονται σε εθνικό, όπως τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις που εφάρμοσε την τελευταία δεκαπενταετία η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η σύμφυση κεφαλαίων και συμφερόντων ανάμεσα σε διαφορετικά ιμπεριαλιστικά κέντρα δεν καταργεί τις αντιθέσεις ανάμεσά τους, ούτε την ύπαρξη κεφαλαίων που να κινούνται στη διεθνή αρένα με κύρια βάση τους ένα και μόνο κράτος. Ούτε έπαψαν να οξύνονται οι αντιθέσεις ανάμεσα στα διεθνοποιημένα πλέον ιμπεριαλιστικά κέντρα που γιγαντώνονται και διεκδικούν το μοίρασμα των αγορών. Μάλιστα όταν οι ενδοϊμπεριαλιστικές αντιθέσεις οξύνονται έντονα στη γεωγραφική επικράτεια τρίτων χωρών, τότε εκδηλώνονται με καλλιεργημένες από τους ξένους ιμπεριαλιστές πολεμικές ή κοινωνικές συγκρούσεις ανάμεσα σε μερίδες των ντόπιων πληθυσμών, που γίνονται αναλώσιμα πιόνια στη σκακιέρα της σύγκρουσης για το μοίρασμα της λείας μεταξύ των διεθνών κέντρων. Στις περιπτώσεις όμως που τα διεθνή συμφέροντα βρίσκουν τους «ιθαγενείς» ενωμένους ενάντιά τους τότε επεμβαίνουν εναντίον τους ενωμένα, υποστηριζόμενα από πολυεθνικό στρατό με μισθοφόρους προερχόμενους από τα γκέτο των ΗΠΑ ή τις φτωχογειτονιές των μεγαλουπόλεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέχρι ιθαγενείς από τον Άγιο Δομίνικο την Ουγκάντα και τριτοκοσμικές χώρες της Ασίας , προσπαθώντας να κάμψουν τις αντιστάσεις. Η σύγχρονη ενίσχυση των παγκοσμιοποιημένων οικονομικών πολιτικών και στρατιωτικών δομών σε συνδυασμό με την πτώση του «ανατολικού μπλοκ», το άνοιγμα των συνόρων και όλα τα άλλα χαρακτηριστικά που εμφανίζονταν σαν όραμα οικονομικών, πολιτικών και θρησκευτικών λόμπι από το 19ο ήδη αιώνα, είναι το πολιτικό οικονομικό και στρατιωτικό σκέλος αυτού που αποκαλείται σήμερα «νέα τάξη» ή «νέα εποχή».
Η «νέα εποχή» έχει και θρησκευτικό σκέλος. Κέντρα με θρησκευτική υπόσταση, όπως οι Σιωνιστές, οι Μασόνοι, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά, οραματίζονταν ήδη από το 19ο αιώνα και έθεταν με θρησκευτικούς όρους την πραγμάτωση του «θελήματος του Θεού» για «ειρήνη στον κόσμο» και «σταμάτημα των πολέμων» με τη διάλυση του έθνους κράτους και την επιβολή μιας «παγκόσμιας κυβέρνησης» με τους «σοφούς» και «εκλεκτούς του Θεού» σε περίοπτες θέσεις, σε μια κατάσταση που ονόμαζαν «νέα εποχή». Σήμερα θρησκευτικές και παραθρησκευτικές οργανώσεις που ενσωματώνουν στον πυρήνα της σκέψης τους την ιδέα της «νέας εποχής» και τις «αξίες» του συστήματος εξαπλώνονται παντού, ενώ ξεφυτρώνουν συνεχώς νέες , με πολλές από αυτές να λειτουργούν καθαρά σαν καπιταλιστικές επιχειρήσεις. Παράλληλα οι ηγεσίες των παραδοσιακών παλαιών εκκλησιών προσαρμόζουν τις εκκλησίες τους στις απαιτήσεις και την ιδεολογία της «νέας εποχής». Από την παραδοσιακή εκκλησία περνάμε στην «Εκκλησία Α.Ε», με συμφέροντα ταυτόσημα με τις τράπεζες και τις πολυεθνικές αφού σε αυτές έχει επενδύσει τα κεφάλαιά της, ενώ ενδιαφέρεται ξαφνικά ιδιαίτερα για την ιδέα της «οικουμενικότητας» προωθώντας διεθνείς συναντήσεις κορυφής ανάμεσα σε ηγέτες διαφορετικών θρησκειών και δογμάτων.
Το πολιτιστικό, ηθικό και συνειδησιακό σκέλος της «νέας εποχής», σχετίζεται με τη διάλυση των εθνικών πολιτισμών και την αντικατάστασή τους από τον κοσμοπολιτισμό. Η εθνική συνείδηση αντικαθίσταται από τη συνείδηση του «πολίτη του κόσμου», με «πατρίδα του» και τόπο εργασίας του «όλη τη γη» στην οποία θα περιφέρεται ως σύγχρονος σκλάβος να δουλεύει χωρίς εργασιακά δικαιώματα, ξένος ανάμεσα σε ξένους, κατεβάζοντας παραπέρα τους μισθούς και συμβάλλοντας στη διάλυση των κοινωνικών ιστών που αποτελούν το βασικό συνεκτικό κρίκο εκδήλωσης κοινωνικών αντιστάσεων. Ακόμα και όσοι παραμένουν στον τόπο που γεννήθηκαν μετατρέπονται σε μετανάστες, αφού αμείβονται με τους ίδιους μισθούς με τους «παράνομους» ή «νόμιμους» μετανάστες και ζουν σαν ξένοι ανάμεσα σε ξένους. Το άτομο, αποξενωμένο από τη φύση, όπως και από την ίδια την ανθρώπινη φύση του αλλά και από τους συνανθρώπους του, βομβαρδίζεται από «αξίες» που ταιριάζουν στο νέο πρότυπο σκέψης που έχουν επιβάλει, το πρότυπο σκέψης του κοσμοπολιτισμού. Από τις «αξίες» του να είναι κανείς «πολίτης του κόσμου», να επιδιώκει να είναι «πολύχρωμος» και «πολυπολιτισμικός», από οτιδήποτε καταναλωτικό σκουπίδι και μόδα, μέχρι ένα κράμα από πολτοποιημένες και προσαρμοσμένες στο περιεχόμενο της καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης μεταφυσικές αντιλήψεις, με ρίζες τους από οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη, από το βουδισμό μέχρι τους Μάγια, το ζοροαστρισμό την «αυτοπνευματικότητα» και «εσωτερικότητα» , τη Μασονία ή τη σαϊεντολογία, μέσα στις οποίες νιώθει χαμένος.
Και όλα αυτά συνδυάζονται με το σερβίρισμα ενός πολτοποιημένου στο μπλέντερ της νέας τάξης πολιτιστικού κράματος μουσικών, τρόπων ντυσίματος , συμπεριφορών , μεταφυσικών δοξασιών , ή οποιωνδήποτε πολιτιστικών στοιχείων από κάθε γωνιά του κόσμου, από τις οποίες έχει αφαιρεθεί ο αυθεντικός πολιτιστικός πυρήνας τους και έχει αντικατασταθεί με τα δόγματα της «νέας εποχής». Και όμως κοινωνικές αντιστάσεις είναι δυνατό να προκύψουν μόνο εκεί που υπάρχει κοινωνικός συνεκτικός ιστός ενώ με την «πολυχρωμία» που προωθείται είναι αδύνατο να βρει κανείς εκείνο το συνεκτικό ιστό για οποιαδήποτε μορφής κοινωνική ομαδοποίηση που μπορεί να οδηγήσει σε αντίσταση. Έτσι οι μόνες ομαδοποιήσεις που δημιουργούνται σε μια τέτοια κατάσταση είναι αυτές της σύστασης μικρών συμμοριών με σκοπούς από τη διάπραξη ληστειών μέχρι την έκφραση νεοταξικών «τάσεων μόδας», ή απλά τη σύγκρουση με άλλες συμμορίες, ή ακόμα καλύτερα για το σύστημα συμμορίες με προσανατολισμό να χτυπάνε όσους δεν τους φαίνονται αρκετά «πολύχρωμοι» και «πολυπολιτισμικοί» ( όπως π.χ. οι συμμορίες «αντιφά» ). Ομαδοποίηση και κοινή δράση σε ευρύτερο επίπεδο, όπως σε επίπεδο συσπείρωσης έθνους, σε μια χώρα που ο κοσμοπολιτισμός και οι αξίες της «νέας εποχής» έχουν καταφέρει να κυριαρχήσουν, είναι πολύ δύσκολη… Πολύ δύσκολη έχει γίνει και η συσπείρωση σε επίπεδο χώρων εργασίας, με τη διάλυση της μόνιμης και σταθερής εργασίας, την απαξίωση των συνδικάτων και του συνδικαλισμού από τις ξεπουλημένες ηγεσίες και τους συναδέλφους μετανάστες από κάθε σημείο του πλανήτη. Αφού λοιπόν ο κοσμοπολιτισμός εμποδίζει τις ομαδοποιήσεις πάνω στις οποίες μπορούν να εκδηλωθούν κοινωνικές αντιστάσεις, άρα αποτελεί το κυριότερο όπλο της διεθνούς πλουτοκρατίας για την υποταγή των λαών.
Για τη διάδοση του κοσμοπολιτισμού, εκτός από τις παραθρησκευτικές οργανώσεις, τα σχολεία, τις εφημερίδες , την τηλεόραση και το κράτος, την κύρια εργολαβία έχουν αναλάβει οι «αντιεθνικιστικές» οργανώσεις ομάδες και «κινήματα» της νεοταξικής αριστεράς και του δήθεν «αντιεξουσιαστικού» χώρου, όπως και δεκάδες «Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις». Παράλληλα ως κύριο «καθοδηγητικό» και «ιδεολογικό» όργανο της «αριστεράς» σήμερα δεν είναι οι εφημερίδες της κεντρικής επιτροπής κάποιων Λενινιστικών ή «αριστερών» κομμάτων όπως γινόταν στο παρελθόν, αλλά οι φυλλάδες των μεγάλων εκδοτικών συγκροτημάτων οι μέτοχοι των οποίων έχουν ταυτόχρονα και δεκάδες άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες. Οι φυλλάδες αυτές είναι οι κύριοι φορείς της προβολής της καπιταλιστικής εμπορευματοποιημένης υποκουλτούρας και του σύγχρονου σκοταδισμού, ενώ φροντίζουν διαρκώς και για την δήθεν «επιστημονική» και «ιστορική» «παιδεία» των αναγνωστών τους. Προσφέρουν «ιστορικά» αφιερώματα και ταινίες σχετικά με οποιονδήποτε έχει ανησυχήσει τα καπιταλιστικά συμφέροντα να παρουσιάζεται ως «ψυχοπαθής» «δικτάτορας» και «δολοφόνος» με γράψιμο της ιστορίας κατά φαντασία από το μυαλό του κάθε μισθοφόρου κονδυλοφόρου. Ο τυχαίος μισθοφόρος κονδυλοφόρος, πολλές φορές απόφοιτος της σχολικής μόνο εκπαίδευσης και κακοπληρωμένος, μετατρέπεται εκτός από «ιστορικό» και σε «επιστήμονα» με αρλούμπες να παρουσιάζονται ως αποτελέσματα της «σύγχρονης επιστήμης» όπως το «επιστημονικό» άρθρο σε Ελληνική «αριστερή» εφημερίδα μεγάλης κυκλοφορίας που προέβαλε την «επιστημονική ανακάλυψη» την άποψη ότι « λαός που δεν αναμιγνύεται το αίμα του συνεχώς με άλλους λαούς, φθίνει γενετικά και κινδυνεύει περισσότερο από αρρώστιες και γενετικό εκφυλισμό. Γι αυτό η μετανάστευση και η διασταύρωση των φυλών είναι σήμερα αναγκαιότητα για την επιβίωση του ανθρώπινου είδους ».
Τα αντιρατσιστικά φεστιβάλ και τα αφιερώματα στον «εθνικιστικό κίνδυνο» προβάλλονται καθημερινά από τα καθεστωτικά ΜΜΕ, ενώ παρουσιάζουν ότι για όποιον πόλεμο συμβαίνει σήμερα, φταίει το «εθνικιστικό μίσος που προκαλεί τους πολέμους». Οι φυλλάδες αυτές προετοιμάζουν το έδαφος για κάθε ιμπεριαλιστική επέμβαση, παρουσιάζοντας τις ηγεσίες των χωρών που βάζει στόχο ο διεθνής ιμπεριαλισμός ως «εθνικιστές δικτάτορες» που «παραβιάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα» , τα «δικαιώματα των γυναικών» και «μολύνουν το περιβάλλον». Έτσι δικαιολογούν όλες τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις στο όνομα του «ανθρωπισμού» ενώ στην καλύτερη περίπτωση, όπως αυτή της Παλαιστίνης , εξισώνουν το θύμα με το θύτη παρουσιάζοντας ότι πρόκειται για δύο λαούς που αλληλοσκοτώνονται «άδικα» λόγω του εθνικισμού. Αντίθετα με την απάτη περί «εθνικιστικών αιτιών «του πολέμου» η αλήθεια είναι ότι όσο υπάρχει το κεφαλαιοκρατικό σύστημα ποτέ δεν πρόκειται να πάψει να υπάρχει πόλεμος, γιατί όσο και να υπάρχει σύμφυση συμφερόντων ανάμεσα στο διεθνές κεφάλαιο, άλλο τόσο εμφανίζονται και οξύνονται οι αντιθέσεις ανάμεσα σε διαφορετικά κεφαλαιοκρατικά λόμπι, που συγκρούονται μεταξύ τους και λύνουν τις διαφορές τους βάζοντας τους λαούς να αλληλοσφάζονται για τα συμφέροντά τους. Τον πόλεμό τους το γεννά η καπιταλιστική «ειρήνη» τους, και ο μόνος αγώνας για πραγματική ειρήνη είναι ο ανελέητος πόλεμος ενάντια σε αυτή την «ειρήνη».
Στην Ελλάδα , ακολουθώντας τις εξελίξεις ανάπτυξης του καπιταλισμού, δεν υπάρχει πια «Αγγλικό» , «Γαλλικό» και «Ρωσικό» κόμμα, αλλά εσωτερικά μέσα κάθε κόμμα υπάρχουν λόμπι που υποστηρίζουν διαφορετικές ομάδες πολυεθνικών και ντόπιων συμφερόντων το καθένα. Τα διεθνή ιμπεριαλιστικά συμφέροντα συγκρούονται και στο εσωτερικό των κομμάτων, αλλά και σε κάθε εκλογική αναμέτρηση ανταγωνίζονται για το ποιος θα καρπωθεί μεγαλύτερο μερίδιο από το αποτέλεσμα της δουλειάς και του ιδρώτα του Ελληνικού λαού. Επίσης ανεξάρτητα από το πιο κόμμα είναι στην κυβέρνηση κάθε φορά, το κάθε λόμπι και οικονομικό κέντρο, διεθνές και ξένο έχει μερίδιο, το μόνο που αλλάζει είναι η ποσόστωση.
Ποιος είναι λοιπόν ο ρόλος της Ελληνικής ακροδεξιάς μέσα σε αυτή την κατάσταση της που περιγράψαμε ; Η ακροδεξιά σήμερα διεθνώς εμφανίζει τον εαυτό της σαν «πολέμιο της νέας τάξης» και ότι αγωνίζεται ενάντια σε όλα αυτά τα φαινόμενα που περιγράψαμε παραπάνω. Και η αποδοχή αυτού του επιχειρήματος είναι ο κύριος τρόπος με τον οποίο η ακροδεξιά βρίσκει την οποιαδήποτε κοινωνική της απήχηση, σε μέλη, οπαδούς και ψηφοφόρους. Είναι όμως η ακροδεξιά πραγματικά πολέμιος της καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης ; Και ποιος είναι ο πραγματικός ρόλος της στη «νέα εποχή» ; Αυτά θα εξετάσουμε και θα προσπαθήσουμε να δώσουμε απαντήσεις στη συνέχεια αυτού του άρθρου.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να επικοινωνήσετε άμεσα με την συντακτική ομάδα μας καθώς και για συνεργασία στην αρθρογραφία, νέες κυκλοφορίες βιβλίων και περιοδικών, ενημέρωση σχετικά με νέα ιστολόγια, απορίες, διαφωνίες, μουσικά νέα ή labels, ομιλίες και εκδηλώσεις, προτάσεις στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση: blackmilitiagr@gmail.com
Η συντακτική ομάδα δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.
Ο κάθε αναγνώστης μπορεί να εντοπίζει τη θεματική περιοχή που τον ενδιαφέρει από το πλαίσιο δεξιά του ιστολογίου που αναγράφονται στο μενού αρχειοθέτησης ιστολογίου.
Οι διαχειριστές δεν πρόκειται να απαντήσουν σε υβριστικά ή προβοκατόρικα σχόλια ή σε ερωτήσεις που οι απαντήσεις δόθηκαν ή θα δοθούν σε άρθρα της.
Απαντήσεις θα υπάρξουν μόνο αν κριθεί απαραίτητο αναλόγως την περίπτωση και σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας στην ενότητα «Μια υπενθύμιση προς τους αναγνώστες» που θα πρέπει να διαβαστεί ΠΡΩΤΑ πριν υπάρξει επικοινωνία.
Τα σχόλια που θα είναι άσχετα με την κύρια ανάρτηση θα διαγράφονται πλην εξαιρέσεων.
Σχόλια που θα προσπαθούν να δώσουν πληροφορίες σε ιδεολογικούς εχθρούς και στο ανθελληνικό κράτος θα διαγράφονται επίσης.
Σχόλια που θα είναι σε ευγενικά πλαίσια ακόμη και αυτά με αυστηρή κριτική προς την συντακτική ομάδα ή άλλες αυτόνομες και ανένταχτες ομάδες και πολιτικές κινήσεις θα εγκρίνονται αν αυτά συνεισφέρουν στην ενδυνάμωση της κινηματικής δυναμικής.
Τα σχόλια σας να είναι MONO σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή.
Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια ΔΕΝ δημοσιεύονται.
Επειδή ΔΕΝ υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται.
Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish). Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί, μετά από έγκριση των διαχειριστών. Υβριστικά, ειρωνικά, συκοφαντικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Οι αναρτήσεις δεν είναι απαραίτητο να εκπροσωπούν το σύνολο της συντακτικής ομάδας.
Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των άρθρων με μόνη προϋπόθεση να υπάρχει αναφορά στην πηγή.