Παρά τη σημασία του στη διαμόρφωση της σύγχρονης κοινωνίας, ο εθνικισμός εκλαμβάνεται συνήθως ως φαινόμενο αυτονόητο και καθόλου προβληματικό: Τις περισσότερες φορές εκείνο που ενδιαφέρει είναι η συνάρτησή του με συγκεκριμένες μορφές πολιτικής οργάνωσης ή η επίδραση του στην πορεία των διεθνών σχέσεων.
Ακόμη, κι όταν όμως ο εθνικισμός αντιμετωπίζεται ως πρόβλημα αυτός καθ' εαυτόν, οι δυσκολίες δεν λείπουν είτε προέρχονται από την ανεπαρκή μεθοδολογία στην ανάλυση των διαφόρων πτυχών του φαινομένου είτε πηγάζουν από θεωρητικές μονομέρειες και εμμονές.
Πολλά λοιπόν λέγονται αποσπασματικά για τον εθνικισμό ή δεν λέγονται καθόλου - και σε αυτές ακριβώς τις (απόλυτες ή σχετικές) σιωπές απευθύνεται η παρούσα μελέτη. Αντικείμενό της είναι ο ίδιος ο εθνικισμός - ο εθνικισμός ως ιδεολογία.
Αυτό που πρωτίστως απασχολεί είναι η διαδικασία δια της οποίας η εθνικιστική ιδεολογία παράγεται - δηλαδή οι συνθήκες υπό τις οποίες διαμορφώνονται τα εθνικιστικά ιδεολογήματα, οι λειτουργίες τις οποίες αυτά επιτελούν, οι μορφές τις οποίες προσλαμβάνουν και οι τρόποι με τους οποίους υποβάλλονται σε διαρκή επεξεργασία και αναπροσαρμογή.
(Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Κάποιες πληροφορίες για το τελευταίο εμβατήριο που τραγούδησαν οι συναγωνιστές του Άρματος στη θερινή κατασκήνωση:
ΑπάντησηΔιαγραφήη μελωδία γράφτηκε το 1895 μέσα στη φυλακή Ταγκάνκα της Μόσχας από τον Ρώσο επαναστάτη Leonid Petrovich Radin (1860-1900), που έγραψε και τους ρωσικούς στίχους "Smelo, tovarischi, v nogu" ("εμπρός, σύντροφοι, με ρυθμό", ή "με βήμα") και έγινε ένα από τα πρώτα εμβατήρια των Μπολσεβίκων
https://www.youtube.com/watch?v=loDKG23YMGo
Στη γερμανική γλώσσα μεταφέρθηκε, με διαφορετικούς αλλά επίσης επαναστατικούς στίχους, και με τίτλο "Brueder, zur Sonne, zur Freiheit" (Αδέρφια, στον ήλιο, στη λευτεριά), από τον Hermann Scherchen το 1917, και έγινε και εκεί ύμνος τόσο του ΚΚ Γερμανίας όσο και των Σοσιαλδημοκρατών:
https://www.youtube.com/watch?v=sJ4ZKzO4YJA
Τη δεκαετία του 1920 οι Εθνικοσοσιαλιστές στην ίδια μελωδία έβαλαν δικούς τους στίχους, "Brueder in Zechen und Gruben" (Αδέρφια σε ορυχεία και λατομεία), σε ένα από τα πιο "εργατίστικα" τραγούδια του NSDAP, ίσως μαζί με το "Herbei zum Kampf" (που κι αυτό έχει ρώσικη μελωδία) τα δύο πιο εργατικο-επαναστατικά των Ε/Σ:
https://altcensored.com/watch?v=XEqrtLWy6bo
ο Στ. Γκέκας κράτησε τη μελωδία και προσέθεσε ελληνικούς στίχους (διαφορετικούς από τις τρεις παραπάνω εκδόσεις), και τη δική του έκδοση ακούμε να τραγουδιέται στο τελευταίο μέρος του βίντεο "βορεινά σαλπίσματα 15".
https://www.youtube.com/watch?v=6q-32ls1vCE
Αυτό με τα εμβατήρια καραόκε ειναι η επιτομή της γραφικότητας
ΔιαγραφήΚάποια από τα στοιχεία που αναφέρεις τα παραθέτει και ο κύριος Στέφανος Γκέκας στην ομιλία του. Έχουν πολλά εμβατήρια στην σελίδα τους και κάποια απ αυτά τα δημοσίευσαν στην ανάρτηση για την συνάντηση.
Διαγραφήhttps://www.armahellas.com/2022/08/24/%ce%b8%ce%b5%cf%81%ce%b9%ce%bd%e1%bd%b4-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%cf%83%ce%ba%ce%ae%ce%bd%cf%89%cf%83%ce%b9%cf%82-%ce%b1%cf%81%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf%cf%82-2022/
2:21 Καραόκε ξέρεις εσύ σαν κωλοβακτηρίδιο των υπονόμων της μεγαλούπολης, λογικό.
ΔιαγραφήΠού να ξέρεις από καλλιέργεια και κουλτούρα...
Αυτό ακριβώς είναι που χρειάζεται για μια ολοκληρωμένη κίνηση, όλα τα σοβαρά εθνοφυλετικά κινήματα το είχαν καταλάβει, επίσης φυσικά και η αριστερά.
Κάτι ούγκανα σαν και του λόγου σου βέβαια ξέρουν μόνο από καραόκε, άντε και συναυλίες Καιάδα.
Είπαμε, όσα δεν φτάνει η αλεπού...
Τα μελοποιημένα εμβατήρια πρέπει να ηχογραφηθούν και να δημοσιευτούν!!
ΔιαγραφήΑπορώ γιατί δεν έχει γίνει ήδη. Μετά λέμε ότι σαν χώρος δεν κάνουμε τίποτα και έχουμε μείνει μόνο με την Oi! και το εθνικιστικό... χιπ-χοπ(!)
Κυκλοφορεί CD με τα εμβατήρια του εθνοφυλετικού δεσμού ΑΡΜΑ;
ΔιαγραφήΌχι δεν κυκλοφορεί. Από όσο γνωρίζω, δεν υπάρχει μουσικοχορωδιακό τμήμα.
ΔιαγραφήΠρος 10:41 και 3:44:
ΔιαγραφήΈχουν ακουστεί αρκετά ήδη στα Βορεινά Σαλπίσματα.
Για να πάρουμε μόνο τα τελευταία 3 επεισόδια:
Στο 13, «Τα όπλα αδράξτε» στην αρχή, «Φοβέρα κι οργή» στο τελείωμα, https://www.youtube.com/watch?v=7mi7cgKgkFc&t=607s
Στο 14, «Δες κει βαθιά μέσ΄ στην ρόδινη αυγή» στο τελείωμα, https://www.youtube.com/watch?v=xnr_ZJajsD8
Στο τωρινό, το 15, «Στης Δίνης την ζάλη» στην αρχή, «Φρουροί εμείς στρατιώτες» στο τελείωμα, https://www.youtube.com/watch?v=6q-32ls1vCE&t=1s
Υπάρχουν καναδυό και σε παλαιότερες εκπομπές αν ψάξετε, δεν θυμάμαι ακριβώς που.
Στην από 24 Αυγ. ανάρτηση σχετικά με την πρόσφατη κατασκήνωση (https://www.armahellas.com/2022/08/24/%ce%b8%ce%b5%cf%81%ce%b9%ce%bd%e1%bd%b4-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%cf%83%ce%ba%ce%ae%ce%bd%cf%89%cf%83%ce%b9%cf%82-%ce%b1%cf%81%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf%cf%82-2022/) διαβάζουμε ότι εκεί εκτελέστηκαν κι ηχογραφήθηκαν ακόμη κάποια τραγούδια, μάλιστα παρατίθενται και τα κείμενα από 2 από τα πιο καινούργια. Άρα λογικά αναμένουμε πως κι αυτά θα ακουσθούν ίσως σε επόμενες εκπομπές.
Τέλος στην τελευταία ανάρτηση για τα 10 χρόνια από τον πρόωρο θάνατο του αείμνηστου Κώστα Μπαϊκούση υπάρχει ηχητικό με εκτέλεση του αφιερωμένου στην μνήμη του τραγουδιού «Στου Λεωνίδα εστάθην».
Τώρα για CD που λέει ο δεύτερος, πολύ εύλογο ερώτημα,όμως γι΄ αυτό θα χρειάζονταν οπωσδήποτε κάτι πιο επαγγελματικό και με την συνδρομή κάποιων που μπορούν να παίξουν μουσικά όργανα. Ας ελπίσουμε κάποια στιγμή να γίνει κι αυτό.
Αν είναι να τραγουδήσετε μάθετε τουλάχιστον ορθοφωνία. Ο Γκέκας είναι μια νότα πάνω στα πρίμα από τους υπόλοιπους σε όλη τη διάρκεια του εμβατηρίου.
ΔιαγραφήΠοιος έχει γράψει τους στίχους των εμβατήριων του Αρματος?
Διαγραφή4:35.Ο Γκέκας είναι λίγο επάνω στις νότες αλλά μια οκτάβα κάτω...
ΔιαγραφήΚάποια εμβατήρια δημοσιεύθηκαν στο Βόρειον Σέλας
ΔιαγραφήΈχετε διαβάσει το συγκεκριμένο βιβλίο. Ο τύπος λέει ότι το έθνος είναι μια ψεύτικη κατασκευή της νεωτερικότητας και ότι τα νεότερα έθνη δεν έχουν καμία σχέση με τα αρχαία. Σε εθνομηδενιστές κάνετε διαφήμιση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤρομερό φάουλ. Το ίδιο το κείμενο που έχει δημοσιεύσει ο Μαύρος Κρίνος δείχνει τον χαρακτήρα του βιβλίο.
ΔιαγραφήΔεν το έχω διαβάσει και δεν ξέρω τι λέει, αλλά τα αρχαία γένη και τα σύγχρονα έθνη πράγματι είναι ποιοτικά κάτι διαφορετικό. Ή, έστω, με τη χεγκελιανή διαλεκτική έννοια, είναι κάτι που επιστρέφει από παλιά αλλά σε εντελώς νέα και ανώτερη ποιοτικά μορφή.
ΔιαγραφήΓιατί είναι σε ανώτερη ποιοτικά μορφή και από πότε η διαλεκτική του Χέγκελ έχει κάποια σχέση με τον εθνικισμό;
Διαγραφή1) γιατί η σύσφιξη των τεσσάρων γνωρισμάτων που φτιάχνουν ένα έθνος (όμαιμον, ομότροπον, ομόδοξον, ομόγλωσσον) είναι πιο στενή και θεσμικά παγιωμένη στο σύγχρονο έθνος από ό,τι στο αρχαίο. Στο αρχαίο αυτά τα γνωρίσματα υπάρχουν, αλλά η σύσφιξη μεταξύ τους είναι πιο χαλαρή. Αυτό που, στη σύγχρονη εποχή, κάνει αυτή τη σύσφιξη πιο δυνατή και κρυσταλλωμένη, είναι η ύπαρξη κοινών κρατικών και οικονομικών θεσμών για όλο το έθνος ή για το μεγαλύτερο μέρος του, κάτι που δεν υπήρχε στην αρχαιότητα. Το σύγχρονο έθνος είναι ή επιδιώκει να γίνει έθνος-κράτος. Το αρχαίο, επειδή δεν είχε αυτή την επιδίωξη, μπορούσε να φτάσει μόνο σε μια πολύ πρώιμη μορφή εθνικής ολοκλήρωσης.
Διαγραφή2) από πάντα η διαλεκτική του Χέγκελ έχει σχέση με τον εθνικισμό. Πριν τον Τζεντίλε ακόμα, στον ίδιο τον Χέγκελ της "Φιλοσοφίας της Ιστορίας". Έλεος με τους ημιμαθείς. Το επόμενο που θα ρωτήσετε είναι τι σχέση έχει η διαλεκτική του Χέρντερ με τον εθνικισμό.
Μόνο που ο συγγραφέας του βιβλίου δεν είναι καθόλου εγελιανός. Δεν γράφει καν ιστορία των ιδεών. Ιστορική κοινωνιολογία γράφει. Ο τύπος ακολουθεί τη μεθοδολογία του Γκέλνερ. Είναι εθνοαποδομιστής. Υποστηρίζει ότι το έθνος είναι μια έννοια που δημιούργησε συλλογικά σώματα μετά τη νεωτερικότητα. Δεν αποδέχεται ούτε καν ότι πριν τη νεωτερικότητα αυτό που περιγράφει η λέξη έθνος το εξέφραζε η λέξη εθνότητα. Θεωρεί ότι μόνο αν δημιουργηθεί κράτος γεννιέται και έθνος. Στην ουσία λέει ότι το ελληνικό έθνος γεννήθηκε το 1823-24!!!!
ΔιαγραφήΕπαναλαμβάνω αυτό το συγγραφέα προτείνει ο μκ; Ή μας τρολάρει ή δεν ξέρω και εγώ τι γίνεται.
Καλά, αντικειμενικά ο εβραιολάτρης Χέρντερ δεν έχει καμια σχέση με τον Εθνικισμό.
ΔιαγραφήΕνδιαφέρουσες οι πληροφορίες!
ΑπάντησηΔιαγραφή4:35 παει η κακοφωνια και το φάλτσο σύννεφο. Ειδικά στο τέλος με τις παραμορφωμένες φωνές ακούγεται σχεδόν σαν Black Metal. Τους το λες αλλα, εκεί αυτοι. Επιμένουν να ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρκετά με την κριτική στα εμβατήρια αν κάποιοι βγάλετε κάτι καλύτερο εδώ είμαστε να το προβάλλουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχουν βγει (και μάλιστα και σε cd) και σοβαρα εμβατήρια οχι παρακμιακες κακοφωνίες.
ΔιαγραφήΕδω ειναι μερικά παραδείγματα:
https://youtu.be/R8S5r-LprSU
https://youtu.be/UbbEngjQKEg
Σοβαρός στίχος και άρτια εκτέλεση.
Καλά, κόψε κάτι...
ΔιαγραφήΗ χρυσή αυγή λεφτά είχε άφθονα, πλήρωσε κι έκανε επαγγελματική εκτέλεση.
Τα κείμενα δεν είναι άσχημο σαν κείμενα αλλά ποιήματα ΔΕΝ είναι!
Γι αυτό και ποτέ δεν έγιναν κουλτούρα.
Έβγαλαν CD και παρέμειναν CD.
Καμία σχέση το ένα με το άλλο!
Το ένα είναι πράξη και ζωή, το άλλο μια παραγγελία σε στούντιο που παρόλα αυτά ποτέ δεν κατάφερε να περάσει έστω στον χώρο της χρυσής αυγής!
Όσο για τα περί... "παρακμιακότητας", απλώς αποδεικνύουν το πόσο δηλητηριασμένος και βαλτός είσαι, αν τυχόν αμφέβαλλε κανείς!
Τα εμβατήρια της Χρυσής Αυγής είναι πιο κριντζ και από τα ΖΟΥΖΟΥΝΙΑ. Οι αγωνιστές το πιο πιθανό είναι να πεθάνουν στα γέλια παρά να λάβουν έμπνευση μόλις τα ακούσουν.
ΔιαγραφήΠερὶ τῶν τραγουδιῶν μας καὶ τῶν τραγουδισμάτων μας
ΑπάντησηΔιαγραφήἩ πληθώρα, καλοπροαιρέτων καὶ μή, ἐρωτημάτων καὶ σχολίων ἐν σχέσει πρὸς τὰ ἐμβατήρια τοῦ Ἅρματος μὲ ἀναγκάζει νὰ ξεκαθαρίσω μερικὰ πράγματα.
Στὸ ΑΡΜΑ ἔχουμε ἀπὸ παλιὰ μία κουλτούρα μὲ τὰ ἰδιαίτερα τραγούδια μας, ποὺ ἤδη ξεκινάει ἀπὸ τὶς ἀρχὲς τῆς δεκαετίας τοῦ 1990 - πρᾶγμα ποὺ οἱ ἐκτὸς τοῦ Ἅρματος ἐλάχιστα γνωρίζουν, ὅπως καὶ περὶ τῶν ἐσωτερικῶν μας διεργασιῶν ἐν γένει.
Τὰ πρῶτα ἐμβατήρια εἶχα ἤδη γράψει ἀπὸ τὴν δεκαετία τοῦ 1980 ὡς μεταπτυχιακὸς φοιτητὴς Μαθηματικῶν στὸ Århus τῆς Δανίας.
Ὅταν ἤμουν ὑπεύθυνος Βορείου Ἑλλάδος στὴν «Χρυσῆ Αὐγὴ» καὶ μέχρι τὸν Σεπτέμβριο τοῦ 2002, ὁπότε ἀπεχώρησα, εἶχα καθιερώσει στὸν Βορρᾶ τὴν κουλτούρα αὐτή, ἐν ὅσῳ ὁ ΝΓΜ κατέβαλλε κάθε φιλότιμη προσπάθεια γιὰ νὰ στεγανοποιήσῃ τὸ κέντρον ἀπὸ κάθε ἴχνος ἀπὸ Βορρᾶ ἐπιρροῆς - οὐχ ἧσσον διὰ ὑπογείου συστηματικῆς μου κατασυκοφαντήσεως μὲ μεθόδους ὑποκοσμικῆς Μαφίας πρὸς τὸ ἀθηναϊκὸ κοινό, ποὺ (πολὺ βολικὰ γι᾿ αὐτόν) δὲν μὲ ἐγνώριζε καὶ στὸ ὁποῖο οὕτως ἢ ἄλλως σχεδὸν οὐδεμίαν ἄμεση ἐπίδρασι μποροῦσα νὰ ἔχω.
Μάλιστα μετὰ τὴν ἀποχώρησίν μου καὶ δὴ μετὰ τὸ ἐν Ὀλύμπῳ ἱδρυτικὸν Συνέδριον τοῦ Ἅρματος (Χειμερινὸν Ἡλιοστάσιον 2003) ἡ ἐκστρατεία κατασυκοφαντήσεώς μου (καὶ τῇ συμπράξει καὶ τοῦ ἄλλου γνωστοῦ παρενδυτικοῦ κέντρου ἐργολαβικῆς καὶ ἐξόχως ἐμετικῆς κατασπιλώσεως τοῦ ὀνόματός μου) ἔλαβε πλέον παροξυσμικὲς διαστάσεις, καταστὰν μάλιστα ἀπὸ τῶν ἀρχῶν τοῦ 2004 τὸ κύριον μέλημα τῆς (τελείως πλέον ὑποκοσμιακῆς!) "ἐθνικιστικῆς/ἐθνικοσοσιαλιστικῆς" (δῆθεν!) γκρούπας «Χρυσῆ Αὐγή», ὅπως τὴν εἶχαν πλέον καταντήσει...
Κατὰ τὴν τελευταίαν μας (τηλεφωνικὴν) συνομιλίαν ὁ ΝΓΜ μοῦ ἐσχολίασε σαρκαστικῶς καὶ μὲ χροιὰν φωνῆς ἐνθυμίζουσαν κουτσαβάκην τῆς μπακαλαγορᾶς: «Ἀκολουθῆστε λοιπὸν τὸν δικό σας δρόμο ἀφοῦ δὲν συμφωνοῦμε οὔτε κἂν πολιτικά [τότε ἡ διαφωνία μας ἀφοροῦσε στὴν ἀκατάσχετη λαχτάρα του νὰ συμμαχήσῃ μὲ τὸν Καρατζαφέρη, ὁ ὁποῖος ὅμως ἐν τούτοις τελικῶς τὸν "ἔφτυσε"...] - καὶ νὰ λέτε καὶ τὰ τραγουδάκια σας...»
Αὐτὸς εἶχε ἄλλως τε τὸν Καιάδα κ.ο.κ., γιὰ νὰ μὴ ὑπεισέλθω καὶ στὰ "λαϊκώτερα" καὶ πολὺ ἀνατολικώτερα χανουμοειδῆ ἀκούσματα τῆς κλειστῆς ἀθηναϊκῆς "κλίκας" - οἱ παλαιοὶ τὰ γνωρίζουν!
Γιὰ νὰ τραγουδήσουμε τώρα τὰ τραγούδια μας ἐμεῖς δὲν διαθέτουμε οὔτε ἐκπαιδευμένους μουσικοὺς οὔτε δὲ κἂν τὴν δυνατότητα συχνῶν συναντήσεων (ὣς τώρα τοὐλάχιστον - καὶ δὴ κατὰ τὰ τελευταῖα ἔτη) ὥστε νὰ ὑπῆρχε κάποια κανονικὴ ὠδικὴ ἐξάσκησις.
Φυσικὰ λοιπὸν ὑπάρχουν στὶς ἐκτελέσεις μας καὶ κάποια φάλτσα καὶ ἔλλειψις συντονισμοῦ κ.λπ. - πολλῷ δὲ μᾶλλον στὰ 2 ἐμβατήρια ποὺ ἐκτελοῦνται στὴν ἀρχὴ καὶ στὸ τέλος τῆς ὁμιλίας μου, τὰ ὁποῖα κατεγράφησαν ὅπως ἀκριβῶς τὰ εἴπαμε σὲ πραγματικὸ ἐν σχέσει πρὸς τὴν ὁμιλία χρόνο ἐκεῖ, δὲν ἐπεκολλήθησαν ἐκ τῶν ὑστέρων!
Οὔτε αὐταπάτες τρέφουμε περὶ ὑψηλῆς ποιότητος τῶν ἐκτελέσεών μας - καὶ οὔτε βγῆκαν ἔτσι σὲ συμπαγῆ δίσκο (CD), ὥστε νὰ δικαιολογῆται ἀνάλογος κριτική!
Εἶναι λοιπὸν κουραστικὲς κι ἐξοργιστικὲς οἱ πονηρὲς τακτικὲς κάποιων θλιβερῶν τρολοειδῶν γυρολόγων, ὅπως π.χ. "παει η κακοφωνια και το φάλτσο σύννεφο. Τους το λες αλλα, εκεί αυτοι. Επιμένουν να ..." Τὶ καὶ πότε μᾶς εἶπε αὐτὸς ὁ κακόστικτος "εἰδήμων";
συνεχίζεται ...
Κύριε Γκέκα μπορείτε να αποκληθείτε ένας Γκρέγκορ Στράσσερ του Ελληνικού Εθνικοσοσιαλισμού. Οι ομοιότητες είναι πολλές. Και οι δύο στελεχωτες και οργανωτές του κόμματος στο βορρά, και οι δύο εβρισκομενοι σε ρήξη με την πρωτευουσιάνα ηγεσία και την ακροδεξια παρασιτική της κλίκα, και οι δύο με την αποχώρησή τους οδήγησαν στη καταβαραθρωση των κομμάτων τα οποία υπηρετούσαν (αφότου βεβαίως αμφότερα τα κόμματα είχαν σαπίσει λόγω της ηγεσίας τους). Το μόνο που σας λείπει είναι μια ριζοσπαστική πτυχή επαναστατικού αντικαπιταλισμού. Καιρός να ακολουθήσετε την στρασσερική ατραπό στον οικονομικό τομέα.
ΔιαγραφήΠώς καταβαραθρώθηκε το NSDAP μετά την αποχώρηση του Γκρέγκορ;
ΔιαγραφήΤώρα που το σκέφτομαι, έχουν και τα ίδια αρχικά, Στ.Γκ.!
ΔιαγραφήΠοιος Στράσερ βρε φουκαράδες;
ΔιαγραφήΜήπως θέλετε να "πιστέψει" και στον αυτοχθονισμό;
αυτός που οργάνωσε το κόμμα στον βορρά ρε ... φουκαρά
ΔιαγραφήΕάν ο Στέφανος Γκέκας είχε οποιαδηποτε σχεση με τον Στράσσερ δεν θα τον θαύμαζα τόσο
ΔιαγραφήΟι στρασσερικοί δεν αποδέχονται τον αυτοχθονισμό πανηλίθιε 7:17
ΔιαγραφήἩ ἀξία ὅμως αὐτῶν τῶν ζωντανῶν ἐκτελέσεων δὲν ἔγκειται στὴν τελειότητα ἢ μὴ τῆς ὅποιας παρουσιαζομένης ἐκτελέσεως - κι αὐτὸ εἶναι προφανὲς γιὰ τὸν κάθε καλόπιστο. Ἐξ ἄλλου δὲν εἶναι συναυλίες - εἶναι ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήἩ ἀξία τους λοιπὸν ἔγκειται ἀπεναντίας στὸ ὅτι κάπου ὑπάρχει κι ἀναπτύσσεται μιὰ εὔρωστη κουλτούρα μὲ ὁρμὴ κι ἐνθουσιασμό, καθαρὰ Ε/Σ, παραδοσιακὴ κι ΑΜΟΛΥΝΤΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟ, χαρακτηριστικὰ ΜΟΝΑΔΙΚΑ καὶ πρωτοφανῆ - ἔστω κι ἂν ἡ ἀνάπτυξίς της ἐξεκίνησε ἤδη πρὸ 35 ἐτῶν.
"Κύριοι" ἐξυπνάκηδες, μείνετε στὴν μιζέρια σας - καὶ μείνετε μακριά μας. Ἐκπροσωπεῖτε ὅ,τι ἀκριβῶς δὲν θὰ θέλαμε νὰ μοιάζουμε - καὶ ὅ,τι ἀκριβῶς καταδικάζει τὸν "χῶρο" νὰ μοιάζῃ μὲ ζῳάκι ἐνυδρείου ἢ εὐνουχισμένο πεκινουά κάποιας φαντασμένης μεγαλοαστῆς-"ἐπαναστάτριας" τῶν βορείων προαστίων.
Ἀντὶ λοιπὸν τῆς ἄνευ ἀντικειμένου κριτικῆς, ἀφοῦ οὐδέποτε ἰσχυρίσθημεν οὔτε ὑπενοήσαμε πὼς κάπου κάναμε κάποιαν σπουδαίαν ἢ ὑποδειγματικὴν ἐκτέλεσιν, ἀποτείνουμε ὡς ΑΡΜΑ φιλικῶς πρόσκλησιν πρὸς ἐποικοδομητικὴν συμβολὴν ὅσων θὰ μποροῦσαν καὶ θὰ ἤθελαν νὰ συμβάλουν σὲ μελλοντικὲς βελτιωμένες ἐκτελέσεις τῶν πολλῶν μας ἐμβατηρίων καὶ τραγουδιῶν ἐν γένει - εἴτε φωνητικῶς εἴτε καὶ μὲ κάποιο μουσικὸ ὄργανο - εἴτε καὶ ἀκόμη μὲ κάποια τεχνικὴ μουσικὴ ἱκανότητα καὶ γνῶσιν, ὄχι βεβαίως τοῦ τύπου κάποιων δῆθεν τεχνικῶν ἀλλὰ πανασχέτων καὶ μᾶλλον ἀντιθέτων πρὸς τὴν πραγματικότητα σχολίων.
Σὲ μιὰ χώρα ὅπου εἶναι κοινὴ πρακτικὴ 2 νὰ σκάβουν καὶ 3-4 νὰ ἐπιβλέπουν (χώρια ἐκεῖνοι ποὺ σχολιάζουν), εὐχαρίστως καλοῦμε ὅποιον θέλει νὰ μᾶς βοηθήσῃ ὄχι μὲ ἐξυπνάδες ἀλλὰ μὲ τὸ φτυάρι - ὅμως ... γιὰ σκάψιμο καὶ ὄχι γιὰ "θάψιμο"!!!
Γιὰ ν᾿ ἀπαντήσω ἐν τέλει καὶ σὲ κάποιο ἄλλο ἐρώτημα, σχεδὸν ὅλα τὰ ποιητικὰ κείμενα (στίχοι) εἶναι τοῦ ὑποφαινομένου, πλὴν 2 ("Τὰ ὅπλ᾿ ἀδράξτε" καὶ "Στοῦ Λεωνίδα ἐστάθην"), τὰ ὁποῖα ἐγὼ διεμόρφωσα καὶ συνεπλήρωσα ἐπὶ τῇ βάσει ἀρχικοῦ κειμένου κάποιου συναγωνιστοῦ.
Ἔρρωσθε.
Παιδιά, κάντε και κανά αφιέρωμα στο γνήσιο thrash/death/black της δεκαετίας 1980/90 με μπάντες που είχαν γνήσια μιλιταριστικό και αριστοκρατικό προφίλ και πιστεύω: ξεκινήστε με τους θεούς Bathory και Sarcofago. Ακόμη και τώρα σκοτώνουν! Αφήστε το power metal για τα ... ... παιδάκια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχουν δεκάδες άρθρα με αφιερώματα αλλά θα ήταν ώριμο να γράψει κάποιος σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις της σκηνής. Δυστυχώς πολλοί "ειδικοί" το γύρισαν σε Πάολα κ.α. και τα ξέχασαν ή δεν ασχολούνται. Καλή ιδέα.
Διαγραφή11:34 μάλλον κι εσύ είσαι παιδάκι. Αφιέρωμα στους μιγάδες βραζιλιάνους Sarcofago και στους Bathory, που ο ίδιος ο Quorthon απαξίωνε τα επικά τραγούδια του λέγοντας πως τα έγραφε επάνω σ΄ ένα δημόσιο πλυντήριο ρούχων. Σοβαρευτείτε πια, και ξεκινήστε να ακούτε αληθινή μουσική και όχι τα ντεσιμπέλ της νεωτερικότητας.
ΔιαγραφήΜόνο η Νο Σερεντερ είναι ενεργοί και η Ντιφεντερς,ο Ρούντι και κάποιο μετρημένοι στα δάχτυλα,η Οι! Ξεχάστηκε αλλά η αλήθεια είναι ότι και κούρασε, μόνο σκινς σκινς κι αρβύλες,που είναι τα κοινωνικά προβλήματα,η προώθηση της ΕΣ ιδέας, μόνο η ΝΟ Σερεντερ έχουν θίξει αυτά τα πράγματα κ μία καλή μπάντα ακόμη είναι η Boiling Blood...
ΔιαγραφήΔεν ξέρω αλλά το ΟΙ! Στην Ελλάδα χάθηκε κδεν νομίζω ότι θα ξανά ακουστεί όπως κάποτε, γενικώς καταστεί έναν αγωνιστή απλά πεζοδρομιακο και τσαμπουκα μα όχι κι ιδεολογικά σκεπτόμενα καταρτισμένο....
Την ώρα που μια συζήτηση με θέμα τη γνήσια Άρια μουσική παράδοση έχει ξεκινήσει με πρωτοβουλία του Άρματος κάποιος θυμάται, μάλλον καθόλου τυχαία, τη νέγρικη μουσική φασαρία και κάνει λόγο για "σαρκοφάγους". Σε καταλάβαμε ... Αυτά στο κόμμα του μαροκινού. Όχι σε τα μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕννοείς την κακοποίηση της Άριας μουσικής παράδοσης με πρωτοβουλία του Άρματος.
ΔιαγραφήΑφήστε ρε παιδιά αυτά και πιάστε λιγο Θεοδωράκη.
Υποθέτω εννοείς την υπεράρια "μουσική" του Καιάδα, ή μήπως τα τσιφτετέλια της ... "χανούμισας" και στον γάμο του Παναγιώταρου;
ΔιαγραφήΕσένα τρωκτικό σε ενοχλεί η ποιότητα του Θεοδωράκη και δεν σε ενοχλούν τα μπουζούκια της εθνικής οδού που συχνάζει ο Μαροκινός αρχηγός σου. Ο καθένας με τα γούστα του.
Διαγραφή3:05, κανείς στο ΑΡΜΑ δεν επιδιώκει την μουσική αρτιότητα διότι πολύ απλά δεν είναι μουσικοί ή χορωδοί. Απλά είναι στην κουλτούρα τους, όταν κάνουν εκδηλώσεις να λένε τα εμβατήρια τους. Τι δεν καταλαβαίνεις δηλαδή; Eκτός αν είσαι ο παλαιός κονφερανσιέ του χώρου και νυν φωτογράφος, οπότε πάω πάσο.
ΔιαγραφήΑς ελπίσουμε σύντομα να επιστρέψει ο κ. Γκέκας στην Ελλάδα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠες τα ρε ...
ΑπάντησηΔιαγραφή