Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Λόγχη» η έκδοση της χρονιάς: «Ο ηρωικός ρεαλισμός του Ernst Junger στην εποχή της παρακμής» - του Κωνσταντίνου Μποβιάτσου

 


2103611590

info@logxi.com


για να δείτε τα περιεχόμενα εδώ ...

Το να αφηγηθεί κανείς πλήρως την ιστορία ενός υπερήλικα  κυρίου δεν είναι εύκολο. Αν προσθέσουμε και το γεγονός ότι ο εν λόγω κύριος είναι ένα από τα πιο πρωτοποριακά και συζητημένα  μυαλά της συγγραφικής και φιλοσοφικής σκέψης του εικοστού αιώνα και του οποίου τα αξιώματα είναι εξαιρετικά επίκαιρα, τότε το θέμα γίνεται ακόμη πιο περίπλοκο. 

Η προσπάθεια αυτή είναι λοιπόν δύσκολη, αλλά πιστεύω είχε ένα καλό αποτέλεσμα, ώστε να καταλάβει ο αναγνώστης, που δεν γνωρίζει τον Junger, το πνεύμα του μεγάλου αυτού διανοούμενου. Μια έκδοση ανατρεπτική, που φέρνει στην γλώσσα μας ιδέες, σκέψεις αλλά και γνώση με ιδεολογική και πολιτική υπόσταση!

«Καλύτερα να είσαι παραβατικός παρά αστός» είχε δηλώσει περιληπτικά ο νεαρός κάποτε Ernst Jünger με μίσος ενάντια στην αστική τάξη, μετά τον Μεγάλο Πόλεμο. Γι’ αυτόν ο κόσμος της αστικής τάξης, που θεωρείται πάνω απ’ όλα ο κόσμος της διαμεσολάβησης, θα μπορούσε τουλάχιστον να εξορκιστεί, αν όχι να εκμηδενιστεί, με τη δράση.  Οι Ευρωπαίοι διεξήγαγαν  έναν τρομερό πόλεμο που έφερε στην μνήμη μια λέξη: το θάρρος. Σημασία δεν έχει η στιβαρότητα των χαρακωμάτων αλλά η ψυχή των ανδρών που τα καταλαμβάνουν, έλεγε ο ίδιος ως μεγάλος πρωταγωνιστής.

Στην κόλαση της Γηραιάς Ηπείρου, η ανακάλυψη του Materialschlacht (η μάχη των υλικών) είναι το κομβικό γεγονός στη διαδικασία διαμόρφωσης των «Γιουνγκεριανών» ιδεών, ενώ η ατομική αξία φαίνεται να ακυρώνεται από την υπερβολική δύναμη της τεχνικής (την λέξη που χρησιμοποιούσε συχνά ο συγγραφέας). Η εκμηχάνιση του πολέμου και οι συνέπειες που απορρέουν από αυτήν, θα γίνει κατανοητή από τον στρατιώτη Jünger σε όλη την εποχική δύναμη τους. Μπορούμε να είμαστε ακόμα άντρες χωρίς φόβο; Αυτό είναι το ερώτημα που έχει σημασία.  

Το καθήκον του ανθρώπου στην εποχή της ολοκληρωτικής κινητοποίησης και του μηδενισμού είναι να κατακτήσει έναν χώρο ελευθερίας, ενάντια στη διάδοση του τίποτα και να κυριαρχήσει πνευματικά στον κόσμο των μηχανών. Στην ουσία, να δώσει ένα πρόσωπο στην τεχνική. Μια πρόκληση από την οποία δεν ξέφυγε ο Ernst Jünger, μια τολμηρή ψυχή του 1900, ο οποίος μέσα από τη ζωή του και την πολεμική του εμπειρία, αλλά και με την τεράστια λογοτεχνική του παραγωγή, προσπάθησε να δώσει απάντηση σε αυτό το αβυσσαλέο ερώτημα, δημιουργώντας δικούς του πρωταγωνιστές. 

Όπως τον “Εργάτη” σαν την κύρια φιγούρα του, τον “Επαναστάτη” και τον “Άναρχα”. Η σχέση μεταξύ αυτών των τριών πρωταγωνιστών είναι αλληλένδετη και πολύπλοκη. Αυτό είναι ένα από τα θέματα που περιγράφονται στο βιβλίο, όπως και η μετατροπή του Πολεμιστή σε Εργάτη ή το αντίστροφο, μέσα σε μια κτηνώδη καταπίεση.

Ο Ernst Jünger ήταν πεπεισμένος ότι «η τάση προς την παγκοσμιοποίηση» ήταν όχι μόνο μη αναστρέψιμη, αλλά και τελικά επιθυμητή. Επιπλέον έχει περιγράψει στα έργα του και έχει τοποθετήσει στο πλαίσιο της ανάλυσης της εποχής μας, τις επιπτώσεις της αυτής της παγκοσμιοποίησης και την οικουμενική ισοπέδωση των συνθηκών διαβίωσης μέσω της τεχνικής, της τεχνολογίας, η οποία στο όχι πολύ μακρινό μέλλον θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός «Παγκόσμιου Κράτους». 

Δικαίως τον αποκάλεσαν έναν Επαναστάτη της «Νεωτερικότητας», την οποία πολέμησε δυναμικά με τον ίδιο τρόπο που πολέμησε και την μπουρζουαζία. Η σκέψη του είναι ένας φάρος που μας δείχνει πως να βαδίζουμε σε ένα σταθερό μονοπάτι, δύσβατο αλλά υποχρεωτικό:  «Εδώ είναι ο εφιάλτης των τυράννων: ότι το θύμα τους ανεβαίνει σε μια ελευθερία απρόσιτη γι’ αυτούς και ότι εξαφανίζεται, ενώ ονειρεύονται παραληρήματα να τον αφανίσουν, σε χώρους όπου τα βασανιστήρια και τα ο τρόμος δεν έχουν πια δύναμη. Και ο εφιάλτης των εκτελεστών είναι αυτό, ότι το θύμα τους ξαναζεί». 

πηγή

24 σχόλια:

  1. Ανώνυμος29/7/23 6:27 μ.μ.

    Θα μπορούσε ο Κωνσταντίνος Μποβιάτσος, ως άριστος γνώστης της ιταλικής σκηνής, να γράψει ένα άρθρο για τους NAR (Nuclei Armati Rivoluzionari) να μας αναλύσει την φάση τους, τι ισχύει από αυτά που έχουν ειπωθεί, τι επιδίωκαν και ποια ήταν η ιδεολογία τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. http://mavroskrinos.blogspot.com/2012/05/nuclei-armati-rivoluzionari.html?m=0

      Διαγραφή
    2. Μποβιατσος Κ.30/7/23 3:57 μ.μ.

      Θα υπάρξουν άρθρα δυνατά για εκείνη την περίοδο συντομα

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος30/7/23 9:58 π.μ.

    Αληθεύει ότι ήταν αντιφυλετιστης και ότι συνεργάστηκε με τις αγγλικές μυστικές υπηρεσίες εναντίον του Χίτλερ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μποβιατσος Κ.30/7/23 3:56 μ.μ.

      Καλησπέρα. Δεν ασχοληθηκε ποτέ με αυτό το θέμα, όπως πάρα πολλοί εκείνη την περίοδο. Είχε την δική του σκέψη, πνεύμα και αλλά θέματα σημαντικότερα, όπως το θέμα του σοσιαλισμού τον οποίο καθάρισε από τον Μαρξ και επίσης ολο το βάρος ήταν στο θέμα της τεχνικής, όπως έλεγε, της τεχνολογίας και την επιρροή της στον άνθρωπο. Επίσης έγραψε ενάντια στον αστικό κόσμο με βαριές εκφράσεις.
      Οπότε αγαπητέ, βλέπεις ότι είχε να ασχοληθεί. Έγραψε και σε εφημερίδες του εθνικοσοσιαλισμου κάποια άρθρα για τους Εβραίους, το αναφέρω στο δοκίμιο μέσα.
      Όσον αφορά το δεύτερο ερώτημα, όχι δεν είχε καμία σχέση με μυστικές υπηρεσίες Άγγλων. Τα γραπτά του ήταν ενάντια σε αυτό το έθνος, αφού τους θεωρούσε εχθρους.
      Τώρα όσον αφορά για τον Χίτλερ, αναφέρω με λεπτομέρειες πια η σχέση του. Λένε ότι ήταν αμεσα μπλεγμένος με τους αξιωματικούς που προσπάθησαν να δολοφόνησαν τον Φυρέρ αλλά ο ίδιος ο Φυρέρ τον προστάτευσε με την διαταγη: Τον Junger δεν τον ακουμπά κανεις.
      Αυτα για την ώρα. Αυτό που πρέπει να δει κάνεις στην τεράστια αυτή μορφή είναι το ΕΡΓΟ του. Μην μπλέκουμε ιδεολογίες με τα υπόλοιπα. Ο καθένας στον τομέα του

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος30/7/23 11:05 μ.μ.

      Το λέω γιατί η εφημερίδα του Γκαίμπελς, ο λαϊκός παρατηρητής τον είχε κατηγορήσει ως ενάντιο του φυλετισμου. Δε νομίζω ότι δεν ασχολήθηκε ποτέ με το θέμα, όπως γράφεις φιλτατε. Οι αξιωματικοί που πήγαν να σκοτώσουν τον Χίτλερ επίσης, το έκαναν σε συνεργασία με τις αγγλικές μυστικές υπηρεσίες. Δεν ξέρουμε αν είχε ανάμειξη αλλά είχε κατηγορηθεί για συμμετοχή στην απόπειρα δολοφονίας από μέλη του κόμματος

      Διαγραφή
    3. Μποβιατσος Κ.31/7/23 1:06 μ.μ.

      Πολλά έχουν λεχθεί, ειπωθεί. Λογικό ότι θέλει μπορεί να λέει ο καθένας. Για τον συγκεκριμένο ομως κάνεις δεν μπορεί να πει,, να αποδείξει, να κατηγορήσει. Είναι σε άλλη διάσταση και μόνο αν κάποιος τον μελετήσει ίσως καταλάβει κάτι. Είναι υπεράνω ιδεολογιων. Ότι είχε να πει το έγραψε με τον δικόν του μοναδικό τρόπο.
      Ενάντια στους αστου με μίσος, πολέμησε, έγραψε. Δημιούργησε φιγούρες όπως ο Εργάτης, ενάντια στον μαρξισμο και την αστική τάξη. Δημιούργησε τον Επαναστάτη.. τον Άναρχο που καταρρίπτει τον αναρχισμός. Πολέμησε την νεωτερικοτητα, την λαίλαπα του μοντερνισμός.
      Ήταν πάντα ενάντια στην πολιτική.. και βγείκε αληθινος. Ας αφήσουμε τα παρασκήνια, αυτά μας έφαγαν και ας δουμε την ουσία επιτέλους.
      Ευχαριστώ και πάντα διαθεσιμος

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος31/7/23 4:01 μ.μ.

      Τοξικομανης ήταν;

      Διαγραφή
    5. Μποβιατσος Κ.31/7/23 5:52 μ.μ.

      Τι ακριβώς ψάχνεις για να καταλάβω? Να τον βγάλεις κατι αχρηστο? Δεν θα μπορεσεις ούτε εσύ ούτε εγώ, είμαστε πολύ...λίγοι για αυτό. Οπότε άδικα προσπαθείς να βγάλεις " ψαρια" . Καλύτερα σε άλλη θάλασσα, πιο ρηχή και ήρεμη. Διάβασε αν θέλεις το δοκίμιο.
      Προσπάθησε να καταλάβεις τι θέλει να πει. Μετά αν μπορέσεις ξεκινά τα έργα του που ειναι επιπέδου Νιτσε, Σπεγκλερ και αλλων ιερών τεράτων της διανόησης. Μιλουσε με τον Χαιντεγκερ, Καρλ Σμιτ και ανταταλλασαν αποψεις( εμεις δεν χωραμε εκει)...Έπειτα αν πάλι μπορέσεις, μπορείς να τον αποδομησεις, αλλά με στοιχεία καη να τον αντικρούει με πνεύμα.
      Απαντώ με καλή θέληση.
      Ένας άνθρωπος που έζησε έναν αιώνα, έζησε 2 πολέμους παγκοσμιους, έζησε μια Γερμανία την δεκαετίες 1920, 1930 1940, και μάλιστα με πρωταγωνιστές ρόλο, τον ψυχρό πόλεμο και την τελική παρακμή της Ευρώπης.. κάτι έχει να πει!!!
      Αν έπινε, αν κάπνιζε αν ..αν..αν..αν...δεν έχει καμία σημασία. Αλλιώς άνετα σε παραπέμπω στην πολεμική δράση του Β Πολέμου που ίσως ειναι πιο κατανοητή.
      Επαναλαμβάνω. Πρώτα βλέπουμε τι έχει να προσφέρει σε επίπεδο ιδεών, σκέψης προτάσεων. Και εκεί δεν τον ακουμπαμε.
      Ναι έκανε κάποια πειράματα σε μεγάλη ηλικία με ουσίες, έγραψε και δοκίμιο για την εμπειρία του. Και ενημερωτικά, το έργο του ο Εργάτης αποτέλεσε μια βάση για την ιδεολογία του μεσοπολέμου.
      Αυτά και καλή συνέχεια

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος1/8/23 10:31 μ.μ.

      Η ακατάπαυστη συγγραφική σας δραστηριότητα ενοχλεί σφόδρα γνωστούς -και εμφανιζόμενους υπό προβιά εθνικοσοσιαλιστή εκδότου- ταβερνιαρέους και εστιάτορες, αγαπητέ. Το ίδιο και η επιμελής προσπάθεια των εκδόσεων που φιλοξενούν τον λαμπρό κάματο της πνευματικής σας παραγωγής. Οι μονίμως μεθυσμένοι ναυαγοί της ζωής επιχειρούν να δημιουργήσουν εντυπώσεις εκ του μηδενός χρησιμοποιώντας ως πρόφαση τον φημολογούμενο εθισμό του συγγραφέως σε ναρκωτικές ουσίες. Αγνοείστε τους και παρακάμψτε τους μονίμως εγκεφαλικά ναρκωμένους.

      Διαγραφή
    7. Ανώνυμος2/8/23 3:19 μ.μ.

      Βρε ζουζούνι Τέλη, πάλι φιτιλιές ανάβεις;

      Διαγραφή
    8. Ανώνυμος2/8/23 5:05 μ.μ.

      Κώστα τι του απαντάς, τρολαρρει για να σπάσει πλάκα σε κάθε ανάρτηση είναι μέσα

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος31/7/23 4:05 μ.μ.

    Η ταξική πάλη υπό εθνικοσοσιαλιστικό πρίσμα

    https://mavreslegeones.blogspot.com/2023/07/blog-post_27.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μποβιατσος Κ.2/8/23 10:22 μ.μ.

    Όποιος θέλει ας διαβάσει και έπειτα να συζητησουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος3/8/23 12:06 π.μ.

    Κόκκαλο ο junger ε; Έπινε κι αυτός της ασπιρίνες της Μπάγιερν... Και μετά έγραφε θολοκουλτουριαρικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Mποβιατσος Κ.3/8/23 4:33 μ.μ.

      Nαι και έπαιζε pro

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος3/8/23 5:37 μ.μ.

      Τάδε έφη σερβιτόρος του μεθυσμένου εστιάτορα που διαβάζει Στόκο 12:06 π.μ.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος4/8/23 12:18 π.μ.

      Συνεχίζεται να με λοιδορείτε και να ειρωνευεστε τα γραφόμενα μου... Ο τύπος ήταν μονίμως κλασμενος με βαθιά ψυχολογικά κοινώς τρελακιας.
      Ψάξε Κωνσταντίνε να μάθεις πως και γιατι πέθανε ο γιος. Για ναυάγια θα μιλάμε τώρα...

      Διαγραφή
    4. Μποβιατσος Κ.4/8/23 1:33 μ.μ.

      Δεν πρόκειται να απαντήσω σε άτομα ανώνυμα και άσχετα. Η απάντηση βρίσκεται πιο κάτω και την λέει ο Junger για μένα. Απλά έβαλα τον όρο "αδαείς", για να μην βάλω άλλον όρο. Σε πολεμική δεν πρόκειται να μπω. Όποιος θέλει πραγματικά να μιλήσουμε για Junger είμαι διαθέσιμος. Τον έχω μελετήσει πάρα πολύ, μελετησει τα σημαντικότερα βιβλία σε βάθος, οπότε ο πυχης είναι πολύ ψηλά. Να είστε όλοι καλά και συνεχιζουμε

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος5/8/23 12:55 μ.μ.

      Ανώνυμος ναι άσχετος όχι.
      Εάν προκύψουν οι κατάλληλες συνθήκες για διάλογο θα χαρώ να σου ανοίξω τα μάτια.

      Διαγραφή
    6. Μποβιατσος Κ.14/8/23 2:27 μ.μ.

      Δεν νομίζω όμως να μπορείς.. μείνε κρυμμένος και θέλεις πολύ διάβασμα για να μιλησουμε

      Διαγραφή
  6. Ανώνυμος3/8/23 1:20 π.μ.

    Πολύ παιχνιδιάρης μας βγήκε ο ιππέας. Όλο ζαβολιάρικα σχόλια γράφει. Χιουμοράκι, ειρωνείες, τρολιές. Κοίταξε φίλε μου φάση αυτοί που το παίζουν αυταρχικοί και άντρουλες να μας τη βγαίνουν στο πολύ συναισθηματικό στο τέλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος3/8/23 7:38 μ.μ.

      Γύρνα στο μπουνκερ σου μωρή κραγμένη κότα

      Διαγραφή
  7. Mποβιατσος Κ.3/8/23 4:37 μ.μ.

    :Θα πρέπει να αφήσουμε στους αδαείς το δίκιο, γιατί τους παρηγορεί μην έχοντας κάτι άλλο να πουν"...Ernst Junger

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να επικοινωνήσετε άμεσα με την συντακτική ομάδα μας καθώς και για συνεργασία στην αρθρογραφία, νέες κυκλοφορίες βιβλίων και περιοδικών, ενημέρωση σχετικά με νέα ιστολόγια, απορίες, διαφωνίες, μουσικά νέα ή labels, ομιλίες και εκδηλώσεις, προτάσεις στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση: blackmilitiagr@gmail.com

Η συντακτική ομάδα δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Ο κάθε αναγνώστης μπορεί να εντοπίζει τη θεματική περιοχή που τον ενδιαφέρει από το πλαίσιο δεξιά του ιστολογίου που αναγράφονται στο μενού αρχειοθέτησης ιστολογίου.

Οι διαχειριστές δεν πρόκειται να απαντήσουν σε υβριστικά ή προβοκατόρικα σχόλια ή σε ερωτήσεις που οι απαντήσεις δόθηκαν ή θα δοθούν σε άρθρα της.

Απαντήσεις θα υπάρξουν μόνο αν κριθεί απαραίτητο αναλόγως την περίπτωση και σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας στην ενότητα «Μια υπενθύμιση προς τους αναγνώστες» που θα πρέπει να διαβαστεί ΠΡΩΤΑ πριν υπάρξει επικοινωνία.

Τα σχόλια που θα είναι άσχετα με την κύρια ανάρτηση θα διαγράφονται πλην εξαιρέσεων.

Σχόλια που θα προσπαθούν να δώσουν πληροφορίες σε ιδεολογικούς εχθρούς και στο ανθελληνικό κράτος θα διαγράφονται επίσης.

Σχόλια που θα είναι σε ευγενικά πλαίσια ακόμη και αυτά με αυστηρή κριτική προς την συντακτική ομάδα ή άλλες αυτόνομες και ανένταχτες ομάδες και πολιτικές κινήσεις θα εγκρίνονται αν αυτά συνεισφέρουν στην ενδυνάμωση της κινηματικής δυναμικής.

Τα σχόλια σας να είναι MONO σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή.

Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια ΔΕΝ δημοσιεύονται.

Επειδή ΔΕΝ υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται.

Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish). Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί, μετά από έγκριση των διαχειριστών. Υβριστικά, ειρωνικά, συκοφαντικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.

Οι αναρτήσεις δεν είναι απαραίτητο να εκπροσωπούν το σύνολο της συντακτικής ομάδας.

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των άρθρων με μόνη προϋπόθεση να υπάρχει αναφορά στην πηγή.