Έρωτας: Ο Ανίκητος Στην Μάχη (άρθρο του Γιώργου Μάστορα)

 

του Γιώργου Μάστορα

Η είδηση πέρασε "στα ψιλά" των ΜΜΕ. Ένα νεαρό αγόρι, μόλις 19 ετών, βούτηξε στο κενό από την γέφυρα του Ισθμού της Κορίνθου, όταν η μέχρι τότε κοπέλα του, τού είπε ότι δεν τον θέλει πια και θα πρέπει να χωρίσουν.

Οι αντιδράσεις της συντριπτικής πλειοψηφίας, όταν πληροφορήθηκε το δυσάρεστο γεγονός, ήσαν ποικίλες, κινούμενες όμως στο ίδιο μήκος κύματος: "Δεν έστεκε καλά το παιδί στα μυαλά του", "Μα είναι δυνατόν; Για μια γυναίκα;", "Μα καλά, που ζούμε; Γίνεται στην εποχή μας να χάσει κάποιος την ζωή του για ερωτικούς λόγους;" και άλλα συναφή.

Και όμως, o 19χρονος νεαρός δεν έδωσε καμία βάση στο καθιερωμένο σκεπτικό των υπολοίπων και έδωσε τέλος στην Ζωή του, θεωρώντας ότι δεν έχει κανένα νόημα να ζει χωρίς την Αγαπημένη του. "Αφού δεν με αγαπάς, αφού δεν με θέλεις δεν υπάρχει για μένα ζωή", φέρεται να είπε ο νεαρός Ερωτευμένος στην Αγαπημένη του, λίγο πριν προβεί στην τελευταία δραματική πράξη του σύντομου βίου του. Μια φράση, η οποία άνετα θα μπορούσε να εμπεριέχεται σ' ένα από τα από τα Αιώνια Λογοτεχνικά Ερωτικά Αριστουργήματα, έμελε να ειπωθεί στ' αλήθεια και να γίνει πράξη από τον 19χρονο νέο.

Και πάλι, όμως, βλέπω μπροστά μου τις αντιρρήσεις του "ορθολογισμού" να απλώνονται και να απορούν, αδυνατώντας να αντιληφθούν πως είναι δυνατόν ένας νέος άνθρωπος, σε μία εποχή μάλιστα όπως η σημερινή, όπου ο Συναισθηματισμός, θεωρείται μειονέκτημα και "ντεμοντε", με την Ζωή να ξεδιπλώνεται μπροστά του, να θυσιάζει την Ύπαρξη του, απλώς για την ερωτική απόρριψη ενός κοριτσιού, και να προβαίνει στο απονενοημένο διάβημα του.

Και όμως, είναι ( ακόμη ) δυνατόν. Κι αυτό συμβαίνει, επειδή, όπως έλεγε ο Γκαίτε, ο Έρωτας εξιδανικεύει τον αγαπημένο στο μυαλό εκείνου που τον ερωτεύεται. Γιατί ο Έρωτας Αποτελεί το Συναίσθημα Εκείνο, το οποίο Κυριαρχεί έναντι παντός άλλου, που δεν επιτρέπει συμβιβασμούς 'η υπεκφυγές., καθώς είναι Απόλυτος, Κάθετος και "Σκληρός" στο περιεχόμενο του, μη σηκώνοντας μύγα στα φτερωτά βέλη του.

 Φυσικά, σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις, έρχονται στο νου μου τα Λόγια του Αριστοτέλη, ο οποίος μιλώντας περί Αγάπης είπε: " Είναι καλύτερο να αγαπά κανείς, παρά να αγαπιέται. Το να αγαπά κανείς είναι ενέργεια ηδονής και αγαθό, ενώ δεν προκύπτει καμιά ενέργεια για εκείνον που αγαπιέται μέσα από την κατάσταση αγάπης που τον περιβάλλει. Ακόμα, είναι καλύτερο να γνωρίζει κανείς, παρά να τον γνωρίζουν. Γιατί αντικείμενο γνώσης και αγάπης μπορούν να γίνουν και τα άψυχα, ενώ μόνο τα έμψυχα μπορούν να γνωρίζουν και να αγαπούν. ".

Σύμφωνα με τον Μεγάλο Σταγειρίτη Φιλόσοφο και Δάσκαλο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, η Προσφορά Αγάπης και Ενδιαφέροντος να Γνωρίζουμε τον άλλον, ταυτίζεται με την Αρετή, την Ευτυχία, την Ηδονή. Όπως πολύ Εύστοχα είχε αναφέρει, αντικείμενα αγάπης και μελέτης μπορούν να γίνουν και τα άψυχα. Όμως, μόνο όπου υπάρχει Ψυχή και Καρδιά, Υφίσταται και Αληθινή Προσφορά Αγάπης, ανεξάρτητα από την ανταπόδοση 'η μη  αυτού του Μεγαλειώδους Αισθήματος.

Ο προαναφερόμενος νεαρός δεν μπόρεσε να αντέξει αυτή την μονόπλευρη παροχή Ερωτικής Ενέργειας προς την Αγαπημένη του, χάνοντας έτσι κάθε ενδιαφέρον για την Ζωή του. Αναμφίβολα  λανθασμένη η τραγική επιλογή του, αλλά πριν βιαστούμε να τον καταδικάσουμε, δίχως κανένα ελαφρυντικό,  ας αναρωτηθούμε νωρίτερα τι έχουμε σκεφτεί και τι έχουμε πράξει εμείς σε δικές μας προσωπικές υποθέσεις. Το ότι δεν φτάσαμε "στα άκρα" δεν μας αποτρέπει από το να προσπαθήσουμε να αντιληφθούμε την στιγμιαία ψυχική κατάσταση του νέου αυτού ανθρώπου, πριν καταδικάσει οριστικά ο ίδιος τον εαυτό του. Μη αντέχοντας την απόρριψη, θεώρησε ότι δεν του επαρκεί να βρίσκεται σε κάποια παθητική αντίληψη της Ζωής και δίνοντας την "Μάχη" του με τον Έρωτα "έχασε", καθώς ο Έρωτας Είναι Ανίκητος Στην Μάχη!

Ο Έρωτας (μαζί με τον Πόλεμο) Είναι Πατέρας Των Πάντων και Παιδί της Ποίησης. Ως εκ τούτου, σ' αυτόν, "Όλα Επιτρέπονται". Ακόμη και οι υπερβολές και η Υπέρβαση της Ζωής. Ότι δεν έχει γραφτεί με το Αίμα "δεν αξίζει τον κόπο". Και το Αίμα δεν είναι πάντοτε κατ' ανάγκην αυτό που "ταΐζει"  το Σώμα και περνά τακτικά από την Καρδιά και τις Φλέβες. Αίμα Είναι και ο Έρωτας, Είναι και ο Πόνος που βγαίνει απ' αυτόν. "Το Αίμα είναι η Ζωή", όπως έλεγε και το διαφημιστικό μήνυμα της ταινίας "ρομαντικού τρόμου", με τίτλο "Dracula" (1992). Γι' αυτό, το Αίμα, η Ζωή και ο Έρωτας Αποτελούν Εσαεί κάτι το Ενιαίο και Συμπαγές!

9 σχόλια:

  1. Ανώνυμος20/1/25 10:44 μ.μ.

    Η κοπέλα αίτιο ήδη θα συνευρισκόταν με άλλον την ίδια μέρα που θα γνώρισε μέσω instagram, καρφί δε θα της καιγόταν πλην μερικών performative αναρτήσεων σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ ο νεαρός θα κοιμόταν με τα ψάρια. Άλλος ένας γηγενής χαμένος τσάμπα. Δυστυχώς, όσο και να πονάει, δε μπορεί κανείς όλα να τα βλέπει με ιδεολογικό μανδύα. Το dating game για το 90% των σύγχρονων ανδρών 18-34 είναι παιχνίδι με σημαδεμένη τράπουλα. Είναι τόσο "ριγμένο" το παιχνίδι υπέρ των γυναικών σε αυτό το ηλικιακό γκρουπ που υπάρχει μέγιστο κοινωνικό θέμα.
    Όσον αφορά το τοπ 10% των ανδρών που κληρονόμησαν εμφάνιση και χρήμα από γονείς, η ζωή είναι υπέροχη, απλά εναλλάσσουν αδέσμευτα την πλειοψηφία των γυναικών.
    Αυτό έφερε "η επέκταση του πεδίου της πάλης" όπως έλεγε ο Michel Houellebecq από την αγορά εργασίας στις σχέσεις μεταξύ των δύο φύλων, δηλαδή η φιλελευθεροποίηση. Λίγοι νικητές, πολλοί χαμένοι, κοινωνική αστάθεια.
    Θύμα αυτού ήταν αυτό το παλλικάρι.
    Ας βρει την ειρήνη, αγάπη και ανάπαυση στον άλλον κόσμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ταξιδιώτης της αυγής21/1/25 4:50 μ.μ.

    Παραφρόνησε στο έσχατο σημείο ο παρενδυτικός κλόουν 🤡 και στέλνει μηνύματα στον εαυτό του και τα κάνει και σκριν σοτ. Από το σημείο να επαινεί κάποτε τον ΜΚ μέχρι το σήμερα που βλέπει με καλό μάτι τον σιωνιστή Trump μια σβουνιά δρόμος τελικά. Χαλάρωσε ιππέα μάζεψε την φωτογραφική μηχανή που χρησιμοποιείς στα προσφυγικά για τα μέλη του PKK ξεκινά νέο γύρο υμνολογίας στον Ταγίπ και το ξανά συζητάμε. Μέχρι τότε μην ξεχάσεις να ανανεώσεις τον κατάλογο σου με τα ομοφυλοφιλικά μπαρ της Δανίας που τα γνωρίζεις καλά ενώ κατηγορούσες τον Γκέκα για πούστη επειδή πήγε Κοπεγχάγη. Μεγάλη η κάψα του εσχατόγερου και ποιος θα τον σβήσει τελικά. Πυροσβέστης πλέον δεν υπάρχει. Κρίμα σε αυτούς που τον πίστεψαν τον Ντάνο του εθνικιστικού χώρου ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος21/1/25 5:10 μ.μ.

    Ξυδάκι γεροταξιδιώτη της αυγής..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος21/1/25 7:15 μ.μ.

      Επειδή την ανάρτηση του Αποστόλη δεν την διάβασε ούτε ο Ερβίσης ούτε ο Ιωάννης την διαφημίζει εδώ μπας και αλληλεπιδράσει κανείς

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος23/1/25 3:05 π.μ.

      Είναι πολύ απασχολημένος, δεν ασχολείται με τα ίντερνετς.

      Διαγραφή
  4. Ανώνυμος21/1/25 5:50 μ.μ.

    Καλά ρε ντρέπεσαι να δυσφημείς τον θαυμαστή των Ισραηλινών αρχαιολόγων; Τον άνθρωπο που πανηγυρίζει για την πτώση του Άσαντ και την επιστροφή των Οθωμανών; Τουρκομερίτης γαρ. Θέλεις να σε δέσει στο κρεβάτι με το τομάρι της φοράδας δίπλα στους καθρέφτες και τις μπορντώ κουρτίνες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος21/1/25 7:39 μ.μ.

    Μια υποσημείωση για το άρθρο του Μαυρομετωπίτη που προκάλεσε αίσθηση σε Εξάρχεια και ακροδεξιά. Ο Καβάφης ουδέποτε διέψευσε την επιστολή στην εφημερίδα Σκριπ. Ακόμη όμως και αν ήταν πλαστή αυτή η επιστολή ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει την αγάπη του για τον ελληνισμό. Από κει και πέρα είναι λογικό και αναμενόμενο η ροζ αριστερά να προσπαθεί να τον παρουσιάσει ως οικουμενικό αφού είναι ο πιο ερωτικός ποιητής και οι εθνικιστές ως φιλοφασίστα. Άλλωστε το να δηλώνεις φυλετικός ποιητής σοβινιστής και υπέρ των βαλκανικών πολέμων δεν είναι και λίγο. Δείτε σε ποια εποχή έζησε και σε ποια κοινωνία. Για το μετάλλιο 🏅 από τον Πάγκαλο δεν θα το σχολιάσω μικρή σημασία έχει. Το άρθρο στον Κοινό Παρονομαστή δίνει επίσης μια εικόνα ότι υπήρξε εθνικιστής ενώ τα στοιχεία στην metapedia βοηθάνε προς αυτόν τον ισχυρισμό. Το γεγονός παραμένει ένα. Ότι η αποκάλυψη του Καργάκου ακόμη και αν ήταν λανθασμένη οδήγησε την αριστερά του Λουξεμβούργου και του ΣΥΡΙΖΑ να καταδικάσει έναν ... αριστερό δάσκαλο και Μανιάτη στην καταγωγή που είχε κυνηγηθεί η οικογένεια του από την ακροδεξιά του εμφυλίου. Δεν είναι και λίγο αναρχικοί που υιοθετούν απόψεις περί ανοιχτών συνορών να γοητεύονται από Παλαμά Καρυωτάκη και Καβάφη. Η όσμωση της επαναστατικής σκέψης εκ δεξιών και εκ αριστερών είναι ο εφιάλτης του συστήματος. Διαβάστε λίγο Franco Freda που είναι απαγορευμένος στον χώρο (από την λόγχη) αλλά κατά σύμπτωση δεν είναι ο Παττακός που αποτελεί ίνδαλμα της ακροδεξιάς. Ο γίγαντας Παλαμάς ο μελαγχολικός επαναστάτης Καρυωτάκης και ο ερωτικός Καβάφης που τα αρχεία του τελευταίου βρίσκονται στο ίδρυμα Ωνάση ... και σίγουρα επιφυλάσσουν εκπλήξεις δεν έχουν σχέση με την woke κουλτούρα τον φεμινιστικό τομέα του ρουβίκωνα και τις απόψεις των αντιφα. Εδώ ο υιός του Κουφοντίνα που σήμερα έγραψε υπέρ του Τραμπ ενόχλησε την ακροαριστερά δεν θα ενοχλήσει το καταπληκτικό άρθρο του ΜΚ που αποκαλύπτει την αδιαφορία των τεροριστών και προβάλλει το άγνωστο και ίσως "φαιό" πρόσωπο του Καβάφη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος22/1/25 11:40 π.μ.

      Καλό θα είναι κάποιος να σφυρίξει στον Έκτορα ότι ο Τραμπ έχει ασπαστεί τον ιουδαϊσμό προσφάτως και συχνάζει σε συναγωγή της Νέας Υόρκης. Έλεος με τον πορτοκάλι 🍊 άνθρωπο που σκότωσε τον Σουλεϊμάνι τον εγκέφαλο της αντίστασης

      Διαγραφή

Για να επικοινωνήσετε άμεσα με την συντακτική ομάδα μας καθώς και για συνεργασία στην αρθρογραφία, νέες κυκλοφορίες βιβλίων και περιοδικών, ενημέρωση σχετικά με νέα ιστολόγια, απορίες, διαφωνίες, μουσικά νέα ή labels, ομιλίες και εκδηλώσεις, προτάσεις στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση: blackmilitiagr@gmail.com

Η συντακτική ομάδα δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Ο κάθε αναγνώστης μπορεί να εντοπίζει τη θεματική περιοχή που τον ενδιαφέρει από το πλαίσιο δεξιά του ιστολογίου που αναγράφονται στο μενού αρχειοθέτησης ιστολογίου.

Οι διαχειριστές δεν πρόκειται να απαντήσουν σε υβριστικά ή προβοκατόρικα σχόλια ή σε ερωτήσεις που οι απαντήσεις δόθηκαν ή θα δοθούν σε άρθρα της.

Απαντήσεις θα υπάρξουν μόνο αν κριθεί απαραίτητο αναλόγως την περίπτωση και σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας στην ενότητα «Μια υπενθύμιση προς τους αναγνώστες» που θα πρέπει να διαβαστεί ΠΡΩΤΑ πριν υπάρξει επικοινωνία.

Τα σχόλια που θα είναι άσχετα με την κύρια ανάρτηση θα διαγράφονται πλην εξαιρέσεων.

Σχόλια που θα προσπαθούν να δώσουν πληροφορίες σε ιδεολογικούς εχθρούς και στο ανθελληνικό κράτος θα διαγράφονται επίσης.

Σχόλια που θα είναι σε ευγενικά πλαίσια ακόμη και αυτά με αυστηρή κριτική προς την συντακτική ομάδα ή άλλες αυτόνομες και ανένταχτες ομάδες και πολιτικές κινήσεις θα εγκρίνονται αν αυτά συνεισφέρουν στην ενδυνάμωση της κινηματικής δυναμικής.

Τα σχόλια σας να είναι MONO σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή.

Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια ΔΕΝ δημοσιεύονται.

Επειδή ΔΕΝ υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται.

Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish). Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί, μετά από έγκριση των διαχειριστών. Υβριστικά, ειρωνικά, συκοφαντικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.

Οι αναρτήσεις δεν είναι απαραίτητο να εκπροσωπούν το σύνολο της συντακτικής ομάδας.

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των άρθρων με μόνη προϋπόθεση να υπάρχει αναφορά στην πηγή.